Mille firmalle kannattaisi antaa rivitalo kaksion myynti Iisalmessa?
Kertokaa kokemuksianne Iisalmen kiinteistönvälityksistä.
Kiinteistönvälitykset
24
2839
Vastaukset
- kokemusta on!
Mittuutat kosteteudet ja myyt itse, säästät ison summan. Ei siinä tarvitse välistä vetäjiä. kirjakaupasta saat valmiin kauppakirjapaperin. Sillä selvä.
- Kansa tietää.....
kannattaa selvittää, ketkä, tai kuka kiinteistövälittäjä, ovat olleet oikeudessa ja mistä syystä. Sieltä haetut ansiot ja kokemukset, eivät oikein houkuta luottamaan.
- On niissä eroja
Itse sain Kortelaiselta hyvää palvelua. Asuntoa toki yritti ensin saada alihintaan myyntiin, mutta niin tekivät muutkin. Kortelainen ei vaan alkanut selittelemään, vaan totesi, että toivomamme hinta oli markkinahinta. Huoneistokeskus oli huonoin. Vänkäsi ja vänkäsi hintaa alas ja kun emme suostuneet alkoi haukkumaan asuntoa. Toisin oli asiat siinä firmassa vielä Kuosmasen Joken aikaan.
Sitten tarjousvaiheessa Kortelaisen myyjä (vävypoika) hilasi ostajakandidaatin tarjousta selvästi ylöspäin. Kaupantekovaiheessa huomioitiin sekä ostaja että myyjä niin, että kummallekin jäi hyvä maku suuhun. Tarkkaa ja asiantuntevaa.- huomijoita
Totuushan on, että usein välittäjä pyrkii myymään kohteen mieluimmin
hieman alihintaan. Silloin saa nopeammin kaupat aikaiseksi ja myynti-
palkkion suorituksestaan.
Välittäjän palkkio ei tipahda niin paljon suhteessa, vaikkapa kohde myydään
esim. 10.000 euroa "alihintaan".
Jos myyjä vaatii kämpästään yläkantin hintaa, voi joutua odottelemaan
vaikka pari vuotta, ennenkuin kämpässä on uusi asukas.
Edellisten kirjoittajien kokemukset kuvastavat hyvin Iisalmen tilannetta. - Ei luottoa
Jep, vuosia sitten eräs välittäjä yritti alihintaa, onneksi älyttiin käydä muilla kiint.välityksillä. Aika iso ero oli summassa ylöspäin. Paljastui vielä että asuntoa oli käynyt katsomassa ensimmäisen välittäjän tuttu .Eli halvalla yritettiin myyntiä. Kannattaa ottaa selvää sen alueen asuntojen hintoja missä myy ja kannattaa ottaa arvio eri välittäjiltä.
- Kahden kauppa!
huomijoita kirjoitti:
Totuushan on, että usein välittäjä pyrkii myymään kohteen mieluimmin
hieman alihintaan. Silloin saa nopeammin kaupat aikaiseksi ja myynti-
palkkion suorituksestaan.
Välittäjän palkkio ei tipahda niin paljon suhteessa, vaikkapa kohde myydään
esim. 10.000 euroa "alihintaan".
Jos myyjä vaatii kämpästään yläkantin hintaa, voi joutua odottelemaan
vaikka pari vuotta, ennenkuin kämpässä on uusi asukas.
Edellisten kirjoittajien kokemukset kuvastavat hyvin Iisalmen tilannetta.Yleensä välittäjät arvioivat kohteen tosi yläkanttiin, saadakseen myyjän hyväntuuliseksi ja ett, saavat kohteen myytäväkseen. Sen jälkeen, sanotaan, että ei tällä sitä hintaa saa, että lamasta johtuen tällä saadaan n.50.000€ vähemmän, mutta kyllä se kannattaa silti myydä, koska tilanne menee siihen suuntaan, että hinnat tulee laskemaan. Näin välittäjä saa siitä, prosentit, joka tapauksessa, eikä kohde joudu kilpailijan välitettäväksi. Myyjä vaan joutuu tämän takia häviämään. Siis kannattaa myydä ja ostaa itse, ei välistävetäjiä kannata elättää. Jos tarvitset ostaa, pistä ostoilmoitus lehteen, kyllä tulee myyjiä!
- eleeppoo
Myy itse kiinteistösi, ei noille välittäjille kannata antaa mitään myyntiin. Saat paremman hinnan, itse myymisestä ei paljon vaivaa ole. nimimerkillä, kokemusta on!
- uulas55
Samaa mieltä.
Jos jostain rautavaaran kämpästä ei ole kysymys, niin itse myymällä nettoaakin.
Aloittaja kirjotti kyllä rivaripätkän myynnistä, mutta kiinteistö- tai osakekauppa..molempia kannattaa kaupata ilman välittäjien välistävetoja.
- eleppoo
Koijareitahan välittäjät kaikki on..mutta kortelainen iisalmessa ehottomasti paras..
kahtelee sitä millä mittarilla tahansa!- yh!
Kortelaisen palavelut o vuan niille kääpiä joilla on todella paksu lompakko.. ite testasin kerran, menin ryysyissäni sinne asioimaan ja eihän siellä muuta ko neuvottiin kokeilemaan vaikka lehden kautta hoitaa asunnon osto ja entisen myynti. Vuan menimpä parin viikon päästä uuvelleen uudenlaisella kampauksella ja "bisnes" tyyliin pukeutuneena käymään ja johan palvelua rupes tulemaan, ilman halkaistua sanaakaan mistään esim. lehti ilmoituksista.
Puolestani haistakkoon paskan koko kortelaisen sakki.
- salla
OPKK:n Kari Malinen tai sitten Kortelaiset :) Molemmista jäänyt erittäin hyvä mieli kun joskus sekä vuokra-että omistusasuntoja heidän kanssaan katsellut :)
- niinson.
Vain hölmöt antaa välittäjälle, älykäs ostaa ja myy itse!
- fffffffffffffff
niinson. kirjoitti:
Vain hölmöt antaa välittäjälle, älykäs ostaa ja myy itse!
Tarjontaa aika vähän suoraan ostajalle.
- Mikromakro.
fffffffffffffff kirjoitti:
Tarjontaa aika vähän suoraan ostajalle.
Anna näille, ketkä vastikään tuomittiin koviin korvauksiin, tiijä vaikka onnistas sinuakin samalla tavalla.
- Hölmöjä.
Mikromakro. kirjoitti:
Anna näille, ketkä vastikään tuomittiin koviin korvauksiin, tiijä vaikka onnistas sinuakin samalla tavalla.
Mukava olis tietää molempien, niin välittäjän kuin kuntotarkastajankin nimet, ihan varulta vaan, tulevaisuutta silmällä pitäen.
- hölmökysymys
Hölmöjä. kirjoitti:
Mukava olis tietää molempien, niin välittäjän kuin kuntotarkastajankin nimet, ihan varulta vaan, tulevaisuutta silmällä pitäen.
Tämä ei ole tietotoimisto! Oikeuden päätökset saa viranomaisilta,
jos on NIIN UTELIAS
Tutustu tarkemmin tämän palstan sääntöihin. - Nurkasta tuulee...
Entäs kuntotarkastuksen suorittaja?
- Ei enää Kortelaisell
Itse olin ostamassa asuntoa, ja sovin näytön Kortelaisen kanssa yhteen taloon. Esittely piti olla iltapäivällä virka-ajan jälkeen, ja samana päivänä kuutisen tuntia aiemmin voitti firmasta jokin toinen henkilö peruen esittelyn esittelijän kiireisiin vedoten. Niin paljon ketutti varta vasten järjestetty vapaapäivä (asun toisella paikkakunnalla useamman sadan kilometrin päässä nyt) tuhlautuminen, että saavat pitää puolestani kohteensa. Kun esittelyä sovittiin, kävi välittäjälle kyllä selväksi, että viikolle järjestetty kohteen katsominen vaati oikeasti järjestelemistä.
Toivoisi enemmän luotettavuutta ja sanojen pitämistä tuon luokan firmoilta...- Kokemusta on!
Toisten omaisuudella pelaaminen, varsinkaan kun siihen ei välittäjän tarvitse mitään investoida, aiheuttaa ahneuden ja tuontapaisen käyttäytymisen. Siksi on paras myydä itse, säästää suuren summan.
- Melcohyvä
Heh joo..olin itse ja yhteen taloon..Nukuttavaa;)
- Jep jep
Vain rahattomat keskuselevat tällä palstalla, toisin sanoen "paskallako se Jopi linkkuveitsiä ostaa"
- 1+1+1+1=0
Yleensä tästä touhusta. Kokemusta on parista ostosta ja myynnistä.
Myykää asunto-osakkeenne itse, helppoa kuin mikä eikä kenelläkään ole mitään kummempia riskejä asiassa. Kauppakirjat voitte tehdä vaikka pankissa jolloin kaikki maksuasiat ja asuntoon mahdolliset kohdistuvat velat, takaukset selviävät heti.
Kuntotarkastaja, jos se jonkun mieltä helpottaa niin siitä vaan. Paskankaan merkitystä sillä ei ole! Jos löytyy jälkikäteen piilevä vika niin hymyile vaan ja korjaa omalla kustannuksella, muuta et voi. Tästä on kokemusta, tarkastuspaperin ensimmäiset 10 sivua vetää tarkastajan kaikesta vastuusta eikä välittäjä voi asioille yhtään mitään.
Ilman näitä apureita kaikki säästävät pitkän pennin!
Toinen juttu on varmaan talon/kiinteistön/tilan ostossa, siinä tarvitaan osaamista enemmän kuin osake kaupassa
Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 931702
Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.
https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr2231397- 871321
Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!62985Aika usein mietin sitä
Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t46911- 47908
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman38898Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !
Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si9854- 46832
IS Viikonloppu 26.-27.4.2025
Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika35809