Näiden kahden rodun välillä tällä hetkellä tasapainoilen, kumpi teidän mielestä
minulle istuisi paremmin?
¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
-Aamulla pikapissatus, n.15 min. Päivällä koulun jälkeen pidempi, tunnin lenkki, vaihtelevasti vaikkapa metsässä. Illemmalla vielä n. tunnin lenkki. Ennen nukkumaan menoa vielä pissatus. Kun aikaa on enemmän, myös liikuntaa enemmän. Ei hyppisi seinille, jos jonain päivinä vähemmän liikuntaa.
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
-Suurehko talo maalla, ympärillä metsää ja peltoja.
¤ Lapsien määrä
-Vain minä, ikää 15v. Asun isän kanssa. Lapsia ei tule, ainakaan koiran aikana. Opiskelemaan lähtö ei innosta.
¤ Aiemmat koirakokemukset
-Äidin koira minulla usein hoidossa, isällä ollut saksanpaimenkoira. Koirista olen lukenut ja pitänyt koko pienen ikäni, koirista siis minullakin kokemusta.
¤ Harrastustoiveet
-TOKO, agility, vaellus, metsälenkit, canicross, uinti...Harrastuksissa kilpailut eivät tärkeintä.
¤ Turkkitoivomukset
-Ei mielellään trimmattava, olen valmis harjaamaan koiraa pari kolme kertaa viikossa. Karvanlähtö mielellään vähäistä, ei kuitenkaan puettava.
¤ Minkä kokoinen koira.
-Hieman keskikokoista pienempi, sellainen, että ei uppoa lumihankeen tms., mutta niin pieni, että jaksaa tarvittaessa nostaa syliin.
¤ Koiran luonne
-Ei metsästysviettiä, haluan pitää irti, miellyttämishaluinen, oppivainen, aktiivinen, eloisa, kuitenkin osaa rauhoittua,leikkisä,positiivinen. Helppo kouluttaa. Seurallinen.(kauheat vaatimukset, kääk!)
¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
-Varmasti suurin osa koiraroduista käyty läpi, tällä hetkellä kärjessä otsikon rodut.
HUOM. Voitteko vastata ystävällisesti, perustelujen kera? KIITOS VASTAUKSISTANNE : )
Mikä rotu minulle? Göötti vai schipperke?
8
1410
Vastaukset
- kikkelitonttu
Ota gootti, ne on pelottavia.
- Otapa se
shipperke
- .Aloittaja.
Perustelut? Mielellään vastauksia sellaisilta, joilla on suosittelemansa koirarotu tai tuntee rodun edustajan.
- kikkelitonttu
Tarvitsen hieman lisä aikaa?
- Undri
Länsigöötanmaanpystykorva on mahtava rotu, suosittelen. Todella seurallisia ja fiksuja. Helppohoitoisia, ja voi pitää irti hihnasta ilman että karkaa (ainakin kaikkia tuntemiani gööttejä). Tosi kivoja agilityn ja TOKOn harrastukseenkin. Itselläni on on göötti, ja aion pysyä samassa koirarodussa tulevaisuudessakin. :)
- muuten asiat kunnoss
Opiskelemaan lähtö ei innosta? Ei koulutusta---> ei töitä---> ei rahaa (tai no, sossusta saa)
Pitäisi maksaa vuokra, eläinlääkärikulut, ruuat ja tarvikkeet omaan elämiseesi vaadittavat asiat. - SkippefNI
Schipperkeä suosittelen. Tutun koiralla on skippe ja on aivan ihana tapaus :) Koira omaa vahtivietin.. Ei lähde hirveänä karvaa, On seurallinen, ainakin tutun koira, joskus käytän lenkillä niin ei malttaisi takaisin lähtä :D Aika innokas joskus (tosin sekin riippuu yksilöstä) Joten sippe ois sulle mun mielestä hyvä koira, vai ootko ottanu jo?
- Kesäpäiviä
Göötti, luulen että se on rauhallisempi. Laivakoiran kanssa voi tulla haukkumisongelmia, se on hieno koira , mutta vaatii varmasti vähän aiempaa kouluttuskokemusta.
Ps. Ja tottakai lähdet opiskelemaan, se ei varmasti nyt kiinnosta, mutta ei sen mitään merkitse. ammatti on oltava
=)Ja koira sitten vaan mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Vasemmistohallitus palauttaa hintasääntelyn, esim. bensalitra vain 1e.
Tuleva vasemmistolaisista koostuva hallitus ottaa käyttöön vanhat hyvät keinot pitää hinnat kurissa. Tähän tarkoitukse764558Vasemmistolainen valehteli jälleen - Purra tai persut eivät luvanneet "euron bensaa"
Väite "euron bensasta" on ensisijaisesti poliittisten vastustajien käyttämä puhdas vale. Persut kyllä kampanjoivat näky1093793Arman Alizadin viesti puna-aktivisteille: "Pitäkää lärvinne nytkin kiinni"
Arman Alizad kritisoi vasemmiston kaksinaismoralismia. Iranissa syntynyt suosikkijuontaja Arman Alizad pakeni perheensä1483516Minja Koskela nostanut vasemmistoliiton kannatuksen ennätykseen
Koskela valittiin puolueen johtoon lokakuussa 2024, ja silloin Ylen kysely antoi puolueelle 9,3 prosentin kannatuksen.431997Antti johtaa Petteriä jo 7,1 prosenttiyksiköllä
Tällä menolla sdp menee kokoomuksesta kierroksella ohi jo tällä vaalikaudella. https://yle.fi/a/74-20213575711928Mitä on tullut
Entisen abcn rakennuksen tilalle se oli tyhjillään monta vuotta siellä oli jo nyt valot onko huoltoasema? 5:30.891239- 1261074
Palosta selvinnyt 18 vuotias munira tarvitsi tulkin kun puhui Iltalehdelle
Suomessa asuva 18 vuotias tarvii tulkin !!! Tää Suomea puhumaton on palossa kuolleen naisen veli ja asui perheen kanssa.1381000- 57943
Mikä homma?
https://share.google/NvruSS4P4EzjTWPov Poliisilla oli keskiviikkona 4. maaliskuuta yksityisasunnossa Saarijärvellä tehtä25847