Näiden kahden rodun välillä tällä hetkellä tasapainoilen, kumpi teidän mielestä
minulle istuisi paremmin?
¤ Koiralle tarjottava liikunnan määrä ja laatu
-Aamulla pikapissatus, n.15 min. Päivällä koulun jälkeen pidempi, tunnin lenkki, vaihtelevasti vaikkapa metsässä. Illemmalla vielä n. tunnin lenkki. Ennen nukkumaan menoa vielä pissatus. Kun aikaa on enemmän, myös liikuntaa enemmän. Ei hyppisi seinille, jos jonain päivinä vähemmän liikuntaa.
¤ Talon koko (kerrostalo tms, maalla vai kaupungissa)
-Suurehko talo maalla, ympärillä metsää ja peltoja.
¤ Lapsien määrä
-Vain minä, ikää 15v. Asun isän kanssa. Lapsia ei tule, ainakaan koiran aikana. Opiskelemaan lähtö ei innosta.
¤ Aiemmat koirakokemukset
-Äidin koira minulla usein hoidossa, isällä ollut saksanpaimenkoira. Koirista olen lukenut ja pitänyt koko pienen ikäni, koirista siis minullakin kokemusta.
¤ Harrastustoiveet
-TOKO, agility, vaellus, metsälenkit, canicross, uinti...Harrastuksissa kilpailut eivät tärkeintä.
¤ Turkkitoivomukset
-Ei mielellään trimmattava, olen valmis harjaamaan koiraa pari kolme kertaa viikossa. Karvanlähtö mielellään vähäistä, ei kuitenkaan puettava.
¤ Minkä kokoinen koira.
-Hieman keskikokoista pienempi, sellainen, että ei uppoa lumihankeen tms., mutta niin pieni, että jaksaa tarvittaessa nostaa syliin.
¤ Koiran luonne
-Ei metsästysviettiä, haluan pitää irti, miellyttämishaluinen, oppivainen, aktiivinen, eloisa, kuitenkin osaa rauhoittua,leikkisä,positiivinen. Helppo kouluttaa. Seurallinen.(kauheat vaatimukset, kääk!)
¤ Rotuja/roturyhmiä, joita olet jo pohtinut
-Varmasti suurin osa koiraroduista käyty läpi, tällä hetkellä kärjessä otsikon rodut.
HUOM. Voitteko vastata ystävällisesti, perustelujen kera? KIITOS VASTAUKSISTANNE : )
Mikä rotu minulle? Göötti vai schipperke?
8
1419
Vastaukset
- kikkelitonttu
Ota gootti, ne on pelottavia.
- Otapa se
shipperke
- .Aloittaja.
Perustelut? Mielellään vastauksia sellaisilta, joilla on suosittelemansa koirarotu tai tuntee rodun edustajan.
- kikkelitonttu
Tarvitsen hieman lisä aikaa?
- Undri
Länsigöötanmaanpystykorva on mahtava rotu, suosittelen. Todella seurallisia ja fiksuja. Helppohoitoisia, ja voi pitää irti hihnasta ilman että karkaa (ainakin kaikkia tuntemiani gööttejä). Tosi kivoja agilityn ja TOKOn harrastukseenkin. Itselläni on on göötti, ja aion pysyä samassa koirarodussa tulevaisuudessakin. :)
- muuten asiat kunnoss
Opiskelemaan lähtö ei innosta? Ei koulutusta---> ei töitä---> ei rahaa (tai no, sossusta saa)
Pitäisi maksaa vuokra, eläinlääkärikulut, ruuat ja tarvikkeet omaan elämiseesi vaadittavat asiat. - SkippefNI
Schipperkeä suosittelen. Tutun koiralla on skippe ja on aivan ihana tapaus :) Koira omaa vahtivietin.. Ei lähde hirveänä karvaa, On seurallinen, ainakin tutun koira, joskus käytän lenkillä niin ei malttaisi takaisin lähtä :D Aika innokas joskus (tosin sekin riippuu yksilöstä) Joten sippe ois sulle mun mielestä hyvä koira, vai ootko ottanu jo?
- Kesäpäiviä
Göötti, luulen että se on rauhallisempi. Laivakoiran kanssa voi tulla haukkumisongelmia, se on hieno koira , mutta vaatii varmasti vähän aiempaa kouluttuskokemusta.
Ps. Ja tottakai lähdet opiskelemaan, se ei varmasti nyt kiinnosta, mutta ei sen mitään merkitse. ammatti on oltava
=)Ja koira sitten vaan mukaan.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Lindtman I vasemmistohallitus aloittaa viimein Suomen kuntoon laittamisen
Tässä nyt on 3 vuotta seurattu irvokasta kärsimysnäytelmää nimeltään "valtion budjetin tasapainotus by äärioikeisto", ja1802653Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b1482407Kirje, PellePelottomalle.
Tärkeää olisi luoda ystävyys, että se, jota rakastaa, on samalla paras ystävä ja luotettavin, jolle voi ja uskaltaa luot1051111- 64911
- 65869
Mistä löytyy naisseuraa sinkkumiehelle?
Kertokaapas kokeneemmat mistä löytyis naisseuraa sinkulle. Ihan ois eukko nyt tosissaan hakusessa. Tanssipaikat kun on a20780Martinan hevoset.
Tämä todella kaunis ja ketterä harmaa hevonen jolla monet kilpailut voitetaan ei ole Martinan.Tytär ratsastaa sillä tait233779Persut jakavat tekoälyllä tehtyjä kuvia maahanmuuttajista somessa
Eivät mainitse, että ovat tekoälyllä tehtyjä. Eivät näe asiassa mitään ongelmaa. Valehtelijapuolue taas vauhdissa. Unka277754Voi teitä naisia
Suudeltiin ja nukuttiin toisissamme kiinni mutta pillua ei tullu, ei edes aamulla. t.38vmies88749Hyvä meininki
TTP:ssa väkeä tosi runsaasti paikalla. Hyvää ruokaa jälleen ja munkit ja sima erinomaista. Kiitos yrittäjälle! Hieno Vap22698