Tein testin viikko sitten, kun kuukautiset olivat jo viikon myöhässä. Ja positiivistahan tuo näytti. Tämä oli ihan täysi yllätys, koska minulla ei ole minkäänlaisia raskausoireita. Siis minkäänlaisia. Ei pissalla ravaamista, tissit ei ole kipeät ollenkaan, mahaa ei vihlo, ei palele (eikä kehon lämpötila ole koholla), ei kertakaikkiaan mitään. Minulla on takana yksi raskaus, jossa voimakkaat oireet, kuten palelu, pahoinvointi, kova vihlonta tisseissä ja mahassa jne. alkoi jo hyvissä ajoin ennen plussausta. Onko kenelläkään kokemusta vastaavasta? En uskoisi hetkeäkään, että olisin raskaana, ellei testi itsepintaisesti näyttäisi muuta.
Totaalinen oireettomuus
13
233
Vastaukset
- o857ie46
Jokainen raskaus on erilainen :) itselläni ekassa ei myöskään oireen oiretta, mutta toisessa oli alussa vähäisiä oireita ja rv30 jälkeen kipuja ja vihlontoja jos jonkinmoisia :)
- sdwer
Ei minullakaan ollut minkäälaisia oireita,muita kuin kuukautiset jäi pois.
Ihan vitsillä silloin ostinkin testin ja olin 100 % varma etten ole raskaana. Koska koko elämäni on kuukautiset heitelleet miten sattuu ja tulleet vähän miten sattuu. Ja todellakaan muita oireita ei ollut.
Siinä sitten pissattuani tikkuun ilmestyi todella vahva plussa.
Että raskaana sitä oltiin :o) - ap
Musta on ihan ymmärrettävää, ettei kaikki ihmiset saa raskaudesta sen kummempia oireita. Mutta ihmetyttää, että sama kroppa voisi suhtautua samaan hormooniin niin eritavalla?! En vaan kerta kaikkiaan usko vieläkään, että olisin raskaana niin vahvasti, että sieltä lapsi tulisi. Keskenmenoa odotellessa.
- kylläpä vain
Kuule, kyllä se vaan niin on, että samalla henkilöllä voi olla aivan erilaiset raskaudet. :) Mullakin on useita tuttuja, joilla on kokemusta sekä oksentamisesta ja kaikista mahdollisista oireista koko raskausajan ajalta, että täysin oireettomista raskauksista. Sitä mysteeriä ei ole pystytty vielä selvittämään, kuinka näin voi olla, mutta totta se on. Onnellista odotusaikaa!
- ei hätiä!
Äläs nyt mitään keskenmenoja odottele! Mulla ei ensimmäisestä ollut mitään oireita, ei edes pahaa oloa missään vaiheessa raskautta ja mahakin alkoi näkymään vasta tosi myöhäisessä vaiheessa, silloin sitä aina mietti että onko kaikki varmasti hyvin.. Testin tein silloin vain siksi että menkat myöhässä ja halusin varmistua voiko kaverin synttäreillä ottaa hyvällä omallatunnolla, joten yllätyksenä tuli että olikin positii Ja nyt poika täyttää kolme vuotta eli hyvin oli asiat :) Tokassa raskaudessa mikä nyt meneillään, on taas ollut kaikki mahdolliset oireet; niin hirveä olo alussa ettei sängystä meinannut ylös päästä, kamala vessahätä jatkuvasti, mielialat heittelee ku jakomielitautisella, hirveä turvotus ja kaikkea muuta mukavaa.. Että kyllä ne raskaudet tosiaan voivat samalla äidillä olla erilaisia. Ole vaan onnellinen kun olet noin oireeton ollut, ainakin toistaiseksi! ;)
- Ap
Soittelin tänään neuvolaan. Terveydehoitaja oli sitä mieltä, ettei raskaus kuullosta normaalilta. Hänen mukaansa kaikki odottajat tuntevat vähintään muutokset alavatsalla, eli käytännössä jonkinlaisia nipistelyjä/kipuja. Lisäksi hän piti sitä huolestuttavana, ettei ruumiin lämpötila ole noussut, koska hormooni nostaa sitä automaattisesti. Ahdistavaa tuntea, ettei raskaudella ole mahdollisuuksia ja samalla odottaa piinallisesti, että voi viikon parin päästä mennä ultraan asian toteamaan. :(
- ohhoh th
Hei, nyt on kyllä terveydenhoitaja puhunut läpiä päähänsä. Oireettomia raskauksia todella ON ja minullakin on niitä lähipiirissä useampi. Eikä ole ollut tosiaankaan edes niitä pieniä nipistelyjä. Tuota ruumiinlämmön nousua sinä et voi itse luotettavasti mitata, koska kotimittareilla et välttämättä saa oikeita tuloksia, varsinkaan, jos jotain kainalomittaria olet käyttänyt. Tulethan kertomaan, kun olet käynyt ultrassa? Kyllä se on aivan mahdollista, että kyseessä on ihan normaali raskaus, epäreilua, että th on tuolla lailla mennyt pelottelemaan.
- ap
ohhoh th kirjoitti:
Hei, nyt on kyllä terveydenhoitaja puhunut läpiä päähänsä. Oireettomia raskauksia todella ON ja minullakin on niitä lähipiirissä useampi. Eikä ole ollut tosiaankaan edes niitä pieniä nipistelyjä. Tuota ruumiinlämmön nousua sinä et voi itse luotettavasti mitata, koska kotimittareilla et välttämättä saa oikeita tuloksia, varsinkaan, jos jotain kainalomittaria olet käyttänyt. Tulethan kertomaan, kun olet käynyt ultrassa? Kyllä se on aivan mahdollista, että kyseessä on ihan normaali raskaus, epäreilua, että th on tuolla lailla mennyt pelottelemaan.
Kiitoksia kannustavasta viestistä! :) Lämpötilaa oon mitannut ihan tavallisella mittarilla. Kuitenkin viime raskaudessa se näytti ihan selvästi kohonneita lukemia, luulinkin aluksi että olen kipeä. Mutta ei tässä auta kuin toivoa. Vaikken hirveästi uskallakaan.
- ohhoh th
ap kirjoitti:
Kiitoksia kannustavasta viestistä! :) Lämpötilaa oon mitannut ihan tavallisella mittarilla. Kuitenkin viime raskaudessa se näytti ihan selvästi kohonneita lukemia, luulinkin aluksi että olen kipeä. Mutta ei tässä auta kuin toivoa. Vaikken hirveästi uskallakaan.
No, tokihan alkuraskaudessa on hyvä olla terveen varovainen, mutta kyllä minusta th on omituisen negatiivinen ollut. Minä esimerkiksi en alkuraskaudessa saanut mitattua normaalia korkeampaa ruumiinlämpöä ja nyt on menossa rv 39, että vissiin raskaana kuitenkin olen... :) Toivotaan, että kaikki on hyvin!
- toistaodottava
Minulla raskausoireet alkoivat vasta viikolla 6. Tällöin virsaaminen tihentyi ja tuli lievää kuvotusta. Nyt menossa on jo 31 2.
- Ap
Alkuraskauden ultrassa käyty. Siellä oli viikkoja vastaava sikiö, jolla sydän hakkasi vimmatusti. Oireita ei vielä kuulu, mutta nyt alan olemaan asiaan jo ihan tyytyväinen. :)
- ohhoh th
Paljon onnea! Sanon kyllä vielä kerran, että terkan kommentit olivat todella ajattelemattomia. Onneksi sait ultrassa varmuuden, että kyllä siellä joku on! Onnellista odotusta sinne, toivottavasti kaikki menee hienosti loppuun asti!
- ap
ohhoh th kirjoitti:
Paljon onnea! Sanon kyllä vielä kerran, että terkan kommentit olivat todella ajattelemattomia. Onneksi sait ultrassa varmuuden, että kyllä siellä joku on! Onnellista odotusta sinne, toivottavasti kaikki menee hienosti loppuun asti!
Kiitos paljon! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Räppäri kuoli vankilassa
Ei kuulemma ole tapahtunut rikosta. Sama vahinkohan kävi Epsteinille. https://www.hs.fi/suomi/art-2000011840869.html "874188Välillä kyllä tuntuu, että jaat vihjeitä
Mutta miten niistä voi olla ollenkaan varma? Ja minä saan niistä kimmokkeen luulemaan yhtä sun toista. Eli mitä ajatella293163No kyllä te luuserit voitte tehdä mitä vaan keskenänne, sitä en ymmärrä miksi pelaat,nainen
Pisteesi silmissäni, edes ystävätasolla tippui jo tuhannella, kun sain selville pelailusi, olet toisen kanssa, vaikka ol452340- 351348
- 10929
- 134921
- 6894
Masan touhut etenee
Punatiilitalon tietotoimiston mukaan Masa on saanut viimein myytyä kämppänsä ja kaavoittaa uudelle lukaalille tonttia pa12832Naisten ja miesten tasoeroista
Oletteko huomanneet, että naisissa ylemmän tason naiset ovat sinkkuja, ja miehissä alemman tason incelit? Toimivat paris124776- 11770