Hei kaikki!
Olen ymmärtänyt, että keitettyä kananmunankuorta voi antaa linnuille kalkin takia. Miten kauaa kananmunaa keitetään, riittääkö 10 min. muna???
Munankuoret
4
783
Vastaukset
- -M-
Minä olen kyllä antanut ihan raakojenkin munien kuoria hyvin pestyinä ja kuivattuina, Suomessa kuitenkin sitä salmonellaa on sen verran harvakseltaan munissa esim jenkkilään verrattuna. Poistan vaan enimmät kalvot, huuhtelen kuumalla, nanan kuivua ja murskaan sopiviksi paloiksi.
Toki keittäminen on hyvä jos haluaa pelata varman päälle, desinfioinnin voi tehdä myös kuumentamalla kuoria uunissa tai mikrossa.
Munankuorien kalsiumkarbonaatti kuitenkin imeytyy aika huonosti linnun elimistössä, esim paremmin imeytyvää kalsiumglukonaattia kannattaa antaa silloin tällöin lisäksi (jauhe liukenee kokonaan lämpimään veteen ja aika hyvin kylmäänkin).- Teija
Kiitti vastauksestasi.
Voiko muuten antaa myös keitettyä valkuaista ??
Keltuaista olenkin antanut aina joskus, mutta valkuaista en. - -M-
Teija kirjoitti:
Kiitti vastauksestasi.
Voiko muuten antaa myös keitettyä valkuaista ??
Keltuaista olenkin antanut aina joskus, mutta valkuaista en.Voi toki, proteiiniahan siitä saa. Ihan pienille poikasille (tai siis niiden emoille...) kannattaa antaa enemmän / pelkkää ruskuaista, kun siinä on enemmän ravinteita pienenpieneen kupuun, mutta aikuisille voi kyllä antaa ihan koko munan sisällön.
- Minä täältä vaan...
Tässäpä sulle vinkki:
Kannattaa hankkia eläinkaupasta (kalkkinen) seepiansuomu (se on jostain merieläimestä, suomun muotoinen ja sitä suositellaan linnuille itsellänikin on semmoinen).
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik83276MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar681838Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5401549Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin751156Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja60966Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s32940Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt208861- 170813
Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o59796Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3758