Eikö

itsetunt0

parisuhteeseen vaadita hyvä tai ns. normaali itsetunto?

46

282

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • wisdom

Se riippuu... ihminen, joka on hyväksynyt itsensä, osaa ymmärtää ja hyväksyy sellaisen, jolla on huono itsetunto... mutta silloin onnistunut parisuhde on juurikin siitä henkilöstä kiinni jolla on se huono itsetunto... onnellisuuden avain on se, että hyväksyy itse itsensä, eikä hae muilta hyväksyntää.

• siistööt

se on ihmisluonnossa hakea muilta hyväksyntää. muutenhan me voitaisiin olla ikuisesti yksin näissä betonibunkkereissamme. ei tarvitsisi kirjoittaa edes tänne.
        itsetunto on toki tärkeä, muttei ainoa avain.

• ed
        siistööt kirjoitti:

se on ihmisluonnossa hakea muilta hyväksyntää. muutenhan me voitaisiin olla ikuisesti yksin näissä betonibunkkereissamme. ei tarvitsisi kirjoittaa edes tänne.
        itsetunto on toki tärkeä, muttei ainoa avain.

Niin, jos nyt vastaan tuohon kysymykseenkin vielä. Siis, ei parisuhteeseen 'vaadita' hyvää itsetuntoa, iso plussa se tietysti olisi molempien osapuolien takia. Huono itsetunto mutkistaa aina asioita jollain tapaa, mutta parhaassa tapauksessa itsetunto voi myös kohentua parisuhteessa, kun vain kumppani on ymmärtäväinen, kärsivällinen ja empaattinen. Hyvässä parisuhteessa kumpikin osapuoli saa olla oma itsensä, oli sitten huono itsetunto tai ei... on olemassa paljon muitakin mutkia matkaan tuovia tekijöitä.

• se vaatii

3,5dl vehnäjauhoja, puolipitkän n.35cm murmelin, 2 kanamunaa, kaksi AA-paristoa, jakohihnarempan, 8mm paksun pahvilevyn ja lorauksen ruokakermaa

• hymyä uneen

1. palkinto parhaasta vastauksesta tällä palstalla ikinä

• ap
        hymyä uneen kirjoitti:

Mitä vitun hienoa nyt tuossa oli. Täysin idiootti vastaus. :/

• pam!

Hahah, oliko tämä jonkilainen ison jytkyn ohje :D

• eräillä ei ole....
        ap kirjoitti:

Mitä vitun hienoa nyt tuossa oli. Täysin idiootti vastaus. :/

hyvään parisuhteeseen kuuluu myös hurtti huumori..:DDD

• ap
        eräillä ei ole.... kirjoitti:

hyvään parisuhteeseen kuuluu myös hurtti huumori..:DDD

Joo mutta ei ikäväpalstalla hengailu !!

• ed
        ap kirjoitti:

Joo mutta ei ikäväpalstalla hengailu !!

laajenna hieman maailmankuvaasi ja huomaat, mitä kaikkea sisältyy koko elämään..

• ap
        ed kirjoitti:

laajenna hieman maailmankuvaasi ja huomaat, mitä kaikkea sisältyy koko elämään..

Miten palstalla hengailu liittyy maailmankuvaan? Kyllä mä tien et mulla on pienet ympyrät ja vika on lähes kokonaan mussa. Kerros nyt miten laaja se sun kuvas on?

• sivusta..joku
        ap kirjoitti:

Miten palstalla hengailu liittyy maailmankuvaan? Kyllä mä tien et mulla on pienet ympyrät ja vika on lähes kokonaan mussa. Kerros nyt miten laaja se sun kuvas on?

seksin puute tekee kiukkuiseksi ja ärhäkäksi..tirskkk

• ap
        sivusta..joku kirjoitti:

seksin puute tekee kiukkuiseksi ja ärhäkäksi..tirskkk

No mitä sitte auot, nautit siitä.

• heko keko
        ap kirjoitti:

No mitä sitte auot, nautit siitä.

kjähhh, kjähhh

• ap
        heko keko kirjoitti:

kjähhh, kjähhh

Painu helvettiin mun näytöltä!

• eiks o ees dildoo:))
        ap kirjoitti:

Painu helvettiin mun näytöltä!

ohohoh..seksin puute kiristää piuhat äärimmilleen...hihihehehee

• ap
        eiks o ees dildoo:)) kirjoitti:

ohohoh..seksin puute kiristää piuhat äärimmilleen...hihihehehee

Mihin mää sitä tarvin? Taas huomaa kuin ääliöö sakkia täällä pyörii.

• wauuuutsit
        ap kirjoitti:

Mihin mää sitä tarvin? Taas huomaa kuin ääliöö sakkia täällä pyörii.

en tiiä, mutta Dressmannin mainoksen miehet ovat hot hot hot, niissä silmä lepää ja pilhu kostuu, nammm

• ap
        wauuuutsit kirjoitti:

en tiiä, mutta Dressmannin mainoksen miehet ovat hot hot hot, niissä silmä lepää ja pilhu kostuu, nammm

vai niin, Älä viitti.

Aika turhan huonolaatuisia vaatteita vaan myyvät.

• laatua olla pitää
        ap kirjoitti:

vai niin, Älä viitti.

Aika turhan huonolaatuisia vaatteita vaan myyvät.

ai jaa, en oo koskaan käynyt siellä eikä sen puoleen mun mieskään, se ostaa vain kunnon merkkivermeitä

• ap.pa.
        laatua olla pitää kirjoitti:

ai jaa, en oo koskaan käynyt siellä eikä sen puoleen mun mieskään, se ostaa vain kunnon merkkivermeitä

Voi voi kun miehes tietäis, että täällä vaan nuorelle pojan klopille kerrot pillusi kostuvan toisten miesten katselusta.

• ???
        hymyä uneen kirjoitti:

Perusjuttuja mielisairaalan suljetulla osastollako...? Mikä koulutus sinulla olikaan? :)

• elo tää lallaaa
        ap.pa. kirjoitti:

Voi voi kun miehes tietäis, että täällä vaan nuorelle pojan klopille kerrot pillusi kostuvan toisten miesten katselusta.

tietäähän se, ei ole mikään tiukkapipo, ei kaikki elä sun suppean ajatusmaailman mukaan.

• ap
        elo tää lallaaa kirjoitti:

tietäähän se, ei ole mikään tiukkapipo, ei kaikki elä sun suppean ajatusmaailman mukaan.

Jos mun raksu, kostui muiden miesten katselusta, niin vois olla äkkiä entinen.

• akka vankina ??
        ap kirjoitti:

Jos mun raksu, kostui muiden miesten katselusta, niin vois olla äkkiä entinen.

mite joku voi olla noin ahdasmielinen jyyrä, sähän oot iha hirrrvee

• ap
        akka vankina ?? kirjoitti:

mite joku voi olla noin ahdasmielinen jyyrä, sähän oot iha hirrrvee

heh no niin taidat olla sinäkin. Ei toista rakastava puhu tallaisia edes netissä anonyyminä

• keljua sairastaa
        ap kirjoitti:

heh no niin taidat olla sinäkin. Ei toista rakastava puhu tallaisia edes netissä anonyyminä

ei mulla oikeesti oo ketään, kunhan höpöttelin ajan kuluksi, oon ihan mukava immeinen irl, :))

• Jos vaadittaisiin, suurin osa maailman lapsista jäisi syntymättä.

• tumppuukko

Rahaa siinä vaaditaan.

• ap

Tuo on taivaahan tosi. Köyhä ja huono itsetunto, ei mahdollisuuksia, pakkomielteenä virheet. Aika hankalaa.

• ===
        ap kirjoitti:

Tuo on taivaahan tosi. Köyhä ja huono itsetunto, ei mahdollisuuksia, pakkomielteenä virheet. Aika hankalaa.

Pakkomielteenä virheet - omat, toisen vai molempien? Virheiden osoittelu saattaa kyllä liittyä itsetuntoon.

• ap
        === kirjoitti:

Pakkomielteenä virheet - omat, toisen vai molempien? Virheiden osoittelu saattaa kyllä liittyä itsetuntoon.

Ihan omat vaa. Muistelen noita teinivuosia ja muistan, et pääsin kaikesta helpommalla kun menin vaan virran mukana, Jättäen omat vaikeet päätökset mahdollisimman vähälle.

• niin ja
        ap kirjoitti:

Ihan omat vaa. Muistelen noita teinivuosia ja muistan, et pääsin kaikesta helpommalla kun menin vaan virran mukana, Jättäen omat vaikeet päätökset mahdollisimman vähälle.

sitten vielä, että jos tuli jotain todella pahoja juttuja eteen niin helpointa oli vain juosta karkuun ja jättää ne taakse, ei joutunut kohtaa pelkojaan. Ollut aikamoista päänsisästä taistelua. Selvinnyt vielä aika hyvin kun olen hengissä.

• näin uskon
        niin ja kirjoitti:

sitten vielä, että jos tuli jotain todella pahoja juttuja eteen niin helpointa oli vain juosta karkuun ja jättää ne taakse, ei joutunut kohtaa pelkojaan. Ollut aikamoista päänsisästä taistelua. Selvinnyt vielä aika hyvin kun olen hengissä.

vaan minkä taakseen jättää sen edestään löytää

• ===
        näin uskon kirjoitti:

Eikö sulla ole uteliaisuutta kohdata pelkojasi? Huomata, että voitkin kohdata ja selättää ne?

• kyllä varmasti
        === kirjoitti:

Eikö sulla ole uteliaisuutta kohdata pelkojasi? Huomata, että voitkin kohdata ja selättää ne?

Kyllä ja nimenomaan. Missä ne pelot on ja mitä pitäisi tehdä että ne löydän. Anna vinkki.

• ===
        kyllä varmasti kirjoitti:

Kyllä ja nimenomaan. Missä ne pelot on ja mitä pitäisi tehdä että ne löydän. Anna vinkki.

En tunne sinun pelkojasi.

• ap
        näin uskon kirjoitti:

Vois olla sulla kuule samat ongelmat. Et vaan taida tietää kenelle puhut. ja noita näsäviisaita lausahduksia olen kuullu täällä ennenkin varmaa juur sun sormista.

• aivan sama
        ap kirjoitti:

Vois olla sulla kuule samat ongelmat. Et vaan taida tietää kenelle puhut. ja noita näsäviisaita lausahduksia olen kuullu täällä ennenkin varmaa juur sun sormista.

Sulla ei ole ilmeisesti kykyä eikä halua keskustella asiasta, jonka otat itse puheenaiheeksi.

• ap
        aivan sama kirjoitti:

Sulla ei ole ilmeisesti kykyä eikä halua keskustella asiasta, jonka otat itse puheenaiheeksi.

Huono on itsetunto tai ehkä luotto.

• kuka vaatii

Ei vaadita, mutta huono itsetunto vaikeuttaa matkaa samoin kuin mikä tahansa muu ongelmallisuus ihmisessä

• nää tiedetään :((

aapeellä ei ole vissiin kokemusta parisuhteesta, eikä elämästä yleensä...isin pikku nirppanokka

• yksinkertainen ap.

Ei ole, juur näiden ongelmien takia.

• naisen neuvo:

En jaksanut kahlata koko pitkää keskustelua läpi, mutta sanon tämän:

Hyvä itsetunto helpottaa elämää, mutta ei huonokaan estä sitä. Ehkä sun itsetunto voi kehittyä siinä parisuhteen sivussa? Näin varmasti käykin, jos vaan löydät oikean ihmisen rinnallesi. Älä silti anna itsetunnon ropista parisuhteen puutteen vuoksi. Kaikille löytyy joku sopiva, jos vaan pitää mielen avoinna :) Hali sulle

• ap

Nautin lähen hakee bissee kaupasta.

• näinonasiataikuisena

Tietysti ja se ensin että tulee itsekin toimeen omin avuin ensiksi ilman vanhempien apuja.

Jotta on kelvollinen.

Ei ole mies eikä poikakaan jos tukeutuu aina lapsiapuun vanhemmilta... itse olen kieltäytynyt avusta aina nykyään, enkä ole edes päästänyt sisälle omaan asuntoon, kun en tarvitse apuja, asun omillani, enkä vanhempien rahoilla..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Riikan kukkaronnyöri on umpisolmussa

Kulutus ei lähde liikkeelle, koska kansalaiset eivät usko, että: – työpaikka säilyy – tulot eivät romahda – talous ei h
      Maailman menoa
      3
      2711
    2. Jos vedetään mutkat suoraksi?

Niin kumpaan ryhmään kuulut? A) Niihin, jotka menevät edellä ja tekevät? Vai B) Niihin, jotka kulkevat perässä ja ar
      Sinkut
      106
      2491
    3. Tanskan malli perustuu korkeaan ansioturvaan

Ja vahvoihin työllisyys- ja kotoutumispalveluihin. Suomessa Riikka on leikannut juuri näitä: palkkatukea, työttömyysturv
      Maailman menoa
      4
      2229
    4. Vain vasemmistolaiset ovat aitoja suomalaisia

Esimerkiksi persut ovat ulkomaalaisen pääomasijoittajan edunvalvojia, eivät auta köyhiä suomalaisia.
      Maailman menoa
      44
      1855
    5. Miten must tuntuu

et sä ajattelet mua just nyt
      Ikävä
      32
      1433
    6. Anteeksipyyntöni

Jätän tähän anteeksipyyntöni sinulle, koska en voi sanoa sitä missään muuallakaan. Pyydän anteeksi, jos purkamani tuska
      Järki ja tunteet
      14
      1423
    7. Kun et vain tajua että

sua lähestytään feikkiprofiililla :D Hanki aivot :D m-n
      Ikävä
      176
      1145
    8. Sydämeni valtiaalle

En täältä aio asioita kysellä. Haluan tuoda tiedoksesi, että pohjimmiltani en ihmisiä tahdo satuttaa ja ajattelen muiden
      Ikävä
      101
      1124
    9. Persu ajoi autoa

Ajoi lapsen yli https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/597a7468-3d1d-455e-bed2-21c1efc31ac1
      Perussuomalaiset
      20
      1043
    10. Oletko tyytyväinen

Tämän hetkiseen tilanteeseenne? Odotatko, että lähennytte vai yritätkö päästä yli ja eteenpäin?
      Ikävä
      81
      928
    Aihe