Veikko Lavi 100 v

Vepan ihailija

Eilen tuli Yle Teemalta Veikko Lavista ohjelma, jossa Tapani Kansa lauloi yhden laulun. Esitys oli ohjelman huonoin. Tapsalla oli teksti koko ajan edessään ja sitä hän tuijotti herkeämättä. Laulutapa oli koko ajan sama. Kun laulussa Limperin Hilma oli korkein kohta, Tapsa joka kerta huusi sen kohdan. Esitys jätti kyllä kylmän. läpilauletun vaikutelman. Veikko Lavin esitykset olivat parhaimpia, sekä Lea Lavenin. Eino Grön nyt lauloi omaan virkamiestyyliinsä, mutta ulkoa kuitenkin.

12

205

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Walttwer

      Täytyy myöntää, että Tapsan esityksestä näkyi valmistelemattomuus. Jos on tuollainen tv esitys niin luulis, että olis opetellut laulun paremmin. Se oli sellaista läpilaulettua.

      • läpilaulettua

        Ohjelma oli tehty 1978, Samana vuonna Tapsa osallistui Lappeenrannan laulukilpailuihin, takana oli 4 vuoden "opiskelu" Akatemiassa. Missä se kuuluu- ei missään! Ääni ihan tavallinen, ei mitään sävyjä. Läpilaulettua. Ja tämän miehen olisi pitänyt voittaa kilpailu. Millä taidoilla ja äänellä.


      • HYVÄ TAPSAAA
        läpilaulettua kirjoitti:

        Ohjelma oli tehty 1978, Samana vuonna Tapsa osallistui Lappeenrannan laulukilpailuihin, takana oli 4 vuoden "opiskelu" Akatemiassa. Missä se kuuluu- ei missään! Ääni ihan tavallinen, ei mitään sävyjä. Läpilaulettua. Ja tämän miehen olisi pitänyt voittaa kilpailu. Millä taidoilla ja äänellä.

        Tapani lauloi erittäin hyvin .Tapanin pitäisi ehdottomasti levyttää Lavin lauluja.Tapanin esittämäna Laulajan testamentti on aivan mahtava.Tapani lauloi reilusti plarista,kun Lea Laveen vilkuili kaikenaikaa tekstiä.BRAVOO TAPANI.


      • Gilla*
        HYVÄ TAPSAAA kirjoitti:

        Tapani lauloi erittäin hyvin .Tapanin pitäisi ehdottomasti levyttää Lavin lauluja.Tapanin esittämäna Laulajan testamentti on aivan mahtava.Tapani lauloi reilusti plarista,kun Lea Laveen vilkuili kaikenaikaa tekstiä.BRAVOO TAPANI.

        Jep ! Tapanin laulaman" Laulajan testamentti "on todella hyvä ! Kannatan ehdottomasti sitä ,että Tapsa levyttäisi Lavin Vepan lauluja enemmänkin !


    • Sepitini

      Ihan hyvin Tapsa sen muuten lauloi, mutta sanojen lunttaaminen vei ehkä vähän pois tulkinnasta ja eläytyminene kärsi, koska ei ainakaan minua sävähdyttänyt ja sykähdyttänyt niin paljon tuo esitys, kuin Veikko Lavin oma tulkinta, jota olen Youtubesta kuunnellut.
      Tuo Limperin Hilma on kyllä ehdottomasti Veikko Lavin hienoimpia laluja. Tosi koskettava kipale jossa on sisältöä ja ajattelemisen aihetta.

      Olen kanssa sitä mieltä ,että olisi aivan loistojuttu jos Tapani Veikko Lavin lauluja vaikka levylle laulaisi.

    • Gilla*

      Tapsa lauloi mainiosti sen biisin. Eino Grönin esitys sitä vastoin oli ponneton ja innoton.

    • Naissaa

      Minäkin hyväksyn tuon ajatuksen, että Tapsa laulaisi Lavin lauluja levylle. En Tapsan takia vaan siksi, että Lavin laulut ovat niin nerokkaita, että olisi hyvä, että JOKU niitä laulaisi. Limperin Hilma on hyvä laulu, mutta ei hienoimpia lauluja.Varis ja varatyömies ja sitten on näitä upeita lauluja Punaiset ja Valkoiset levyltä. Peter von Bagh vertasi Lavia parhaimpiin kansalliskirjailijoihin, Linna, Sillanpää ja Aho. En tiedä oletteko koskaan kuulleet näistä?

    • Iltojen idyllit

      Tuoltahan http://areena-beta.yle.fi/ng/areena/tv/1341996 ohjelmaa saa katsella. Tapani Kansan osuus alkaa noin 9:30.

      Limperin Hilmasta oli pyritty sovittamaan vahvemmin, ja minusta Kansa lauloi sovituksen mukaisesti. Sovitus oli ilmeisesti Jani Uhleniuksen käsialaa, joten hänen puoleensa pitäisi asiassa kääntyä.

      Veikko Lavi oli sen tyyppinen laulunlaatija, että hänen laulunsa sopivat parhaimmin hänelle itselleen. Kuitenkin esimerkiksi Laulajan Testamentti sopii mainiosti myös Tapani Kansalle. Tämän netistäkin löytyvä konserttiversio ei ole kuitenkaan hyvä. Tapanin keikoillaan laulama jenkkasovitus lyö sen kirkkaasti laudalta.

    • Pelistä ventti

      Kyllä laulaja luo omat tulkintansa täysin itse tai ainakin pitäisi luoda jos luovuutta löytyy. Sinun mukaasi Tapsa olisi vain matkiva marakatti, joka laulaa kappaleet sovittajan mukaisesti. Kaikesta huolimatta, painotuksia voi tehdä itsekin, korostaa jotain ja muuttaa äänensä sävyä. Sitä Tapani Kansalta ei löytynyt vaan esitys oli puiseva ja läpilaulettu.

    • Lintujen laulu

      Olen ihan samaa mieltä ed.kirjoittajan kanssa. Laulaja luo omat tulkintansa ja painotuksia voi tehdä. Tapsa lauloi Limperin Hilman niinkuin rallin. Välillä tuntuu, että Tapsa ei välillä yhtään ajattele mitä laulaa.

    • Robs

      Kuten jossain rvostelussa kirjoitettiin, Tapsa laulaa välillä kuin robotti. Niin tässäkin.

    • Fasul

      Tapsan ei kannata levyttää Lavia, koska ne eivät ole iskelmiä. Niitä täytyy ymmärtää. Ja Tapsa ei tunnu ymmärtävän.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 145
      4097
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      112
      3700
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      20
      2575
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1871
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1727
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1619
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1595
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1523
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      90
      1496
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1491
    Aihe