Ammattitaidoton myyjä

Satakunta

todella ikävää kun akvaarioliikkeissä on ammattitaid. myyjiä jotka eivät tiedä kaloista käytännössä paljoakaan eivätkä edes ota selvää keltään. syytän silti enemmän omistajaa jotka jättävät näitä nuoria yksin liikeeseen "myymään" moneksi päiväksi.
kun sitten virheistä johtuen tulee kalakuolemia ei liike ota mitään vastuuta, vaikka kuitti olisi ja alle viikko aikaa.
Emme kavereiden kanssa, jotka samaa todenneet enään käy ketjun liikkeissä vaikka edullisempia olisikin.

3

54

    Vastaukset

    • Ei kai mikään liike voi ottaa vastuuta siitä että kaloja kuolee asiakkaan akvaariossa. Oliskohan nyt taas syytä etsiä sitä syyllistä peilistä.

      Mitä sulle nyt sitten on käynyt. Kerro toki lisää

    • Mun mielestä tossa samassa myymälässä on todella hyvä palvelu ja ammattitaitoinen myyjä.

    • Ammattitaidottomia kalamyyjiä näkee sielä täällä, varsinkin nuoret ovat monesti juuri näitä. Kuitenkaan vastuu ei ole akvaariokauppiaan, jos asiakkaan kalat kuolevat, niin kuin yllä oleva jo sanoikin.

      Lemmikkiliikkeet myyvät monesti myös koirien ja kissojen tavaroita, sekä jyrsiöiden tavaroita. Akvaariot kuuluvat hieman vähempiin kiinnostuksen kohteisiin, ja toisaalta akvaarioista pitää tietää enemmän aivan pakosti, mitä jyrsiöistä. Ja koirat sekä kissat ovat "arkipäivää" ja niiden perustarpeet osataan tietää ja noudattaa. Akvaario on laajempi, ja sitä ymmärtämään tarvitaan kiinnostusta, ensinäkin siihen, että avaa akvaariokirjan kun asiakas on kysymässä kalasta, ja toisekseen se, että haluaa oppia lisää työnohella.

      Valitettavasti monet akvaarioliikkeiden omistajat eivät ala valikoimaan työntekijöitään lemmikkitietouden avulla, ja koska lemmikkiliikkeet ovat suhteellisen pienipalkkainen ammatti, ei hakijoita ole rynnimmässä paljoa. Myyjän työ yleensäkin on myyjän työ.

      On siis myös asiakkaan vastuu selvittää kaloista erilaisia asioita. Jos kiinnostusta kerta on akvaarionpitämiseen, luulisi, että olisi jo pläränyt muutamat kirjaston akvaariokirjat, ja lukenut niistä omista kaloista tietoa. Näin tuntemus paranee. Jos akvaarioliikkeessä ei osata neuvoa ja olla varmoja kalojen sopivuudesta, voi aivan hyvin kirjoittaa puhelimeen muistiin kalan nimen, ja kotona etsiä siitä tietoa. Tämä on sitä aitoa halua pitää akvaario ja olla aidosti kiinnostunut siitä.

      Pidä silmä tarkkana akvaarioliikkeissä, ja kysele siitä huolimatta :) Ei summassa ainakaan kannata ostaa kaloja.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut