Onko olemassa mitään rusakon säikytintä, jolla saisi ne pidettyä pois pihasta?
Vuosia sitten löysin "sammakon" joka reakoi ohikulkevaan.
Samalla systeemillä kun olisi joku härveli olemassa, sillä saisi ne ehkä hätistelty. Pihallamme juhlii joka päivä 2..4 kpl. ja
mokomat syövä jokaisen krokuksen ja sinivuokon joka maasta ylos nousee.
RUSAKOT RIESANA
5
369
Vastaukset
- Asiantuntia
Kyllä, minulla on kokemusta rusakoiden hävittämisestä. Itse yleensä käytän seuraavaa metodia; Ota sukkahousut ja laita toiseen lahkeeseen jokin kova esine, kuten kirjapaino ja ripusta sukkahousut lipputankoon. Kun sukkahousut sitten heiluvat tuulen tahdissa, rusakot pelästyvät. Toimii!
- asiantuntija....
..lipputankoon ei saa laittaa muuta kuin lippu...
- kissailmakko
Ilmakivääri, iso kissa tai koira esim.
- Jäniksille kyytiä
Kiitos vinkeistä. Lipputanko on tosiaan lippua varten. Koira oli mut kuoli 13 vuotiaana, uutta ei enää jakseta kouluttaa.
Naapurissa on kissoja, yksi on rohkea metsästäjä, oravat on hävinneet vähiin sen ansiosta. Itse näimme, kun kantoi isoimman oravan ilmeisesti näytille omaan kotiinsa. Niin ne kai tekevät, kun hyvän saaliin saavat.
Mutta alun perin olin hakemassa ihan mekaanista säikytintä.
Täytyy kai itse istua pihalla ja ottaa mukaan kattilankannet.
Hyvää kevättä pihapuutarhureille - Eedenistä itään
Ruokkiminen voisi olla halpa ja hyvä vaihtoehto. Heinät eivät paljoa maksa.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Hallitus pyrkii rajoittamaan kaupan omien halpamerkkien myyntiä
Helsingin Sanomien mukaan hallitus valmistelee lakihanketta, joka suitsii kaupan valtaa ja rajoittaa omien halpamerkkien2523854- 603751
Björn Wahlroos, maataloustuet lakkautettava
Sanoo pankkimies. Mitäs persut ja muut tukinulliem perskärpäset tähän? "Wahlroos listaa kansallisen maataloustuen. – I1143048Persut päättivät hiilivoiman kieltämisestä Suomessa
Moni on jo unohanut kuka hyväksyi hiilivoimaloiden kieltämisen Suomessa: persut Sukupuolineutraalit liikennemerkitk572748Työvoimatoimisto
Nyt kysyisin miksi pitää käydä työvoimatoimistossa paikanpäällä, kun he eivät muuta tee kuin laittavat koneelle uudet ve1302595Nalle Wahlroos ei ulise kuten Teemu Selänne sähkölaskuista
Nalle "hah hah" nauroi saamistaan sähkötuista, kun taas Teemu-poika itkeä tirautti kovasta sähkön hinnasta. Nalle nauro352142Muistattekos kuinka kokoomus ja persut vinkuivat sähkön hinnasta?
Oppositiossa vuonna 2022, kun sähkön hinta uhkasi nousta 20 senttiin kilowattitunnilta? Nyt ovat hiiren hiljaa, kun pitä1012061Vain persut vastustivat hiilivoimaloiden alasajoa
Persut vastusti jyrkästi hiilen kieltolakia ja on myöhemmin vaatinut hiilivoimaloiden pitämistä käytössä. He perusteliva441921Mikä aate kaiken pahan takana?
Se laiskistuttaa kansat, opettaa vaatimaan etuisuuksia, syleilee maailmoja eikä omaa kansaa.1241896Mietin sua liikaa
Mietin nytkin sitä, että millaista se olisi tulla kotiin, kun sinä olisit täällä vastassa. Tai niin päin, että sinä tuli711269