Eli tarkotus ois vaihtaa tuo vesi pumppu kun vetelee viimeisiään (alkoi kuumetessaan jumimaan, hihna ulisemaan) niin mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kertaa? hihna, termostaatti...?
Myös tälläinen kysymyse heräsi, että pitääkö jäähdytys nesteet valuttaa ensin pois kun alkaa pumppua ottamaan pois. Joissakin videoissa ottivat ensin pois ja toisissa taas eivät. Ja takaisin lisäsivät kun käynnistivät auton tyhhjiltään ja käyvään koneeseen kaatoivat nesteet.
En vie korjaamolle vaan haluan tehdä itse ja oppia näin uutta. Useampi video tullut katsottua jo youtubesta, mutta samaa automallia ei löytynyt.
Eli mikä on oikea tapa. Toivon sitten järkeviä vastauksia. kaikille tämä ei ole itsestään selvyys. Kiitos.
vesipumpun vaihto. Mitä muuta samalla?
3
4944
Vastaukset
- a
Riippuu täysin automallista nuo kaikki vastaukset, eli oikeastaan mihinkäänkysymykseen ei voi vastata noilla tiedoilla.
- sitroen.
Provohan tämä saattaa olla, mutta vastaanpa kuitenkin.
Ainakin niin paljon joudut jäähdytysnestettä laskemaan pois, että sen pinta laskee pumpun alapuolelle.
Uusintaan menee pumpun lisäksi sen tiiviste ja mahdollisesti hukkaan mennyt osa pakkasnesteestä. Hihnan kunto kannattaa tarkastaa ja tarvittaessa uusia jos (ja ilmeisesti kun) sitä käyttää kiilahihna tai moniurahihna.
Pumpun uusinnan jälkeen kunnollinen ilmaus ja moottori käyntiin vähäksi aikaa, sitten taas ilmaus. Ja hihnan kireyden tarkastus/säätö.
Tuossa ilmauksessa saattaa joissakin moottoreissa olla omat metkunsa, mutta pääperiaate on tämä.
Ilman nestetäyttöä ja ilmausta mitään nestejäähdytteistä moottoria ei saa käyttää lyhyttäkään aikaa! Siitä saattaa tulla suurempi remontti hyvinkin pian. - ehkä--
Mikä auto..pyörittääkös jakopään hinna myös vesipumppua..yleensä raskalaiset ja wolkkarilla on niin mootoreissa samalla kannattas jakopäähihna vaihtaa..mut jos on normi juttu pelkkä vesipumppu eriksen ..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?
Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman481548Sunnuntai terveiset kaivatulle
Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!761355- 241080
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊881044- 88970
Ai miehillä ei ole varaa maksaa
Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee187906Olet mielessäni
viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s20851Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi99845- 82821
Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?70789