vesipumpun vaihto. Mitä muuta samalla?

vesipumpun vaihto

Eli tarkotus ois vaihtaa tuo vesi pumppu kun vetelee viimeisiään (alkoi kuumetessaan jumimaan, hihna ulisemaan) niin mitä muuta kannattaa vaihtaa samalla kertaa? hihna, termostaatti...?

Myös tälläinen kysymyse heräsi, että pitääkö jäähdytys nesteet valuttaa ensin pois kun alkaa pumppua ottamaan pois. Joissakin videoissa ottivat ensin pois ja toisissa taas eivät. Ja takaisin lisäsivät kun käynnistivät auton tyhhjiltään ja käyvään koneeseen kaatoivat nesteet.

En vie korjaamolle vaan haluan tehdä itse ja oppia näin uutta. Useampi video tullut katsottua jo youtubesta, mutta samaa automallia ei löytynyt.

Eli mikä on oikea tapa. Toivon sitten järkeviä vastauksia. kaikille tämä ei ole itsestään selvyys. Kiitos.

3

4944

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • a

Riippuu täysin automallista nuo kaikki vastaukset, eli oikeastaan mihinkäänkysymykseen ei voi vastata noilla tiedoilla.

• sitroen.

Provohan tämä saattaa olla, mutta vastaanpa kuitenkin.

Ainakin niin paljon joudut jäähdytysnestettä laskemaan pois, että sen pinta laskee pumpun alapuolelle.
      Uusintaan menee pumpun lisäksi sen tiiviste ja mahdollisesti hukkaan mennyt osa pakkasnesteestä. Hihnan kunto kannattaa tarkastaa ja tarvittaessa uusia jos (ja ilmeisesti kun) sitä käyttää kiilahihna tai moniurahihna.
      Pumpun uusinnan jälkeen kunnollinen ilmaus ja moottori käyntiin vähäksi aikaa, sitten taas ilmaus. Ja hihnan kireyden tarkastus/säätö.
      Tuossa ilmauksessa saattaa joissakin moottoreissa olla omat metkunsa, mutta pääperiaate on tämä.

Ilman nestetäyttöä ja ilmausta mitään nestejäähdytteistä moottoria ei saa käyttää lyhyttäkään aikaa! Siitä saattaa tulla suurempi remontti hyvinkin pian.

• ehkä--

Mikä auto..pyörittääkös jakopään hinna myös vesipumppua..yleensä raskalaiset ja wolkkarilla on niin mootoreissa samalla kannattas jakopäähihna vaihtaa..mut jos on normi juttu pelkkä vesipumppu eriksen ..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      48
      1548
    2. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      76
      1355
    3. Kaupan työtekijä

Kyllä on pahaa katsottavaa kun myyjällä on purtu kaula, hyvin epäsoveliasta
      Kuhmo
      24
      1080
    4. Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua

Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊
      Ikävä
      88
      1044
    5. Oletko koskaan suuttunut jostain kaivatullesi?

Mitä hän teki tai mitä tapahtui, mistä suutuit?
      Ikävä
      88
      970
    6. Ai miehillä ei ole varaa maksaa

Treffejä naiselle johon on ihastunut? Ihanko totta dusty miehet? Tekosyy. Haluatko laittaa 50/50 kaikki kulut parisuhtee
      Ikävä
      187
      906
    7. Olet mielessäni

viimeisenä illalla ja ensimmäisenä aamulla. Ihastuin sinuun enkä voi tunteilleni mitään. Jos uskaltaisin, tunnustaisin s
      Ikävä
      20
      851
    8. Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta

Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi
      Maailman menoa
      99
      845
    9. Olen paremman näköinen kuin sinä

Jos aletaan sille tielle mies.
      Ikävä
      82
      821
    10. 70
      789
    Aihe