Toimii

Suomenmaasta

Yllättävän moni suomenkielinen kirjoittaa ruotsiksi tällä palstalla. Tämä kertoo että pakkoruotsin opettaminen on toiminut!!! Yltänyt tavoitteeseensa!!

6

64

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • axolotl

      HBL,har endast att man bara får kommentera på svenska och där fungerar det också bra.

      • ----

        Ok, men i vissa kedjor har man iaf fått med finskspråkiga att delta, inland även på svenska. Det är positivt.


      • lycklig gumma
        ---- kirjoitti:

        Ok, men i vissa kedjor har man iaf fått med finskspråkiga att delta, inland även på svenska. Det är positivt.

        Engentligen har det ingen betydelse vilket språk man skriver på,huvudsaken att man kan göra sig förstådd.Jag blev kär i en finskspråkig pojke för över 40 år sedan,jag kunde inte så bra finska,han talade dåligt svenska ,men kärleken övervinner allt.Jodå,alla våra fem barn blev tvåspråkiga.


      • Exakt
        lycklig gumma kirjoitti:

        Engentligen har det ingen betydelse vilket språk man skriver på,huvudsaken att man kan göra sig förstådd.Jag blev kär i en finskspråkig pojke för över 40 år sedan,jag kunde inte så bra finska,han talade dåligt svenska ,men kärleken övervinner allt.Jodå,alla våra fem barn blev tvåspråkiga.

        Exakt och det är ju positivt att vi som är finskpråkiga försöker kommunicera med varandra, ibland på finska ibland på svenska. Inläggen bör dock vara mindre kritiska ibland. Nu tänker jag på oss som har endast finska som modersmål.


      • ingen är perfekt
        Exakt kirjoitti:

        Exakt och det är ju positivt att vi som är finskpråkiga försöker kommunicera med varandra, ibland på finska ibland på svenska. Inläggen bör dock vara mindre kritiska ibland. Nu tänker jag på oss som har endast finska som modersmål.

        Bara man kommer ihåg att vi alla bara är människor med fel och brister.


    • Om alla vore..

      Om alla vore så förstående!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      585
      3879
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2801
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2759
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2144
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2091
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1865
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1810
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1759
    Aihe