Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Todella kova päänsärky keskellä yötä

Pelkoa

Olen 19vuotias tyttö enkä aikaisemmin ole kärsinyt pääkivuista juuri koskaan. Olen myös aina ollut erittäin terve. Nyt olen jo useamman viikon ihmetellyt jatkuvaa, mutta melko lievää päänsärkyä ja ajatellut voisiko näköni olla huonontuntunut. Viime yönä heräsin kolmen aikaan ihan älyttömään pääkipuun. En uskaltanut liikkua, itkin vain paikoillani. Lopulta olin nukahtanut. Nyt kun heräsin päätäni särkee yhä, etenkin kun kallistan sitä eteenpäin. Yöllä kipu tuntui eniten ohimoilla.
Olen muutenkin oireillut erikoisesti. Nyt muutaman päivän ajan minua oksettaa lähes koko ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän. Toissailtana myös huomasin kasvojeni ja kieleni puutuvan n. 15minuutiksi.
Hyvä ystäväni kuoli syöpään kaksi vuotta sitten ja nyt pelkään todella! Eivät kai nämä voi olla aivokasvaimen oireita? Minulla on vähän ylipainoa, eli voivatko oireet liittyä siihen? En uskalla puhua tästä läheisilleni.

8

875

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Pelkoa

      Niin ja parina päivänä näkökenttääni on ilmaantunu ns. värikäs läiskä. Se on ollut siinä puolesta tunnista tuntiin ja kadonnut. Kun läiskä ilmestyy, en näe kunnolla oikealle puolelle.

      • ====================

        Nuori ikäsi ja painon nousu toivat mieleeni seuraavan sairauden:

        En tietenkään voi sanoa, että sinulla sitä on, mutta jos kiinnostaa, niin googlaa Idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio
        "pseudotumor Cerebri" Duodecim 2007

        Pseudotumor Cerebristä on kyllä keskustelupalstalla enemmänkin. Koska kyse on
        usein nuorista naisista, olen ymmärtänyt, että tähän voivat vaikuttaa myös hormo-
        naaliset tekijät.

        Muista vaan, että hyvänlaatuista aivopainetta ei ole olemassakaan, koska ainakin
        näköhermo on vaarassa.
        Kasvaimesta ei tässä tapauksessa kuitenkaan ole kyse, vaikka kasvainkin tie-
        tenkin aiheuttaa aivopainetta.
        Joka tapauksessa mielestäni sinun olisi syytä tilata aika neurologille ja kertoa
        asiasta läheisillesi.


      • pelkoa
        ==================== kirjoitti:

        Nuori ikäsi ja painon nousu toivat mieleeni seuraavan sairauden:

        En tietenkään voi sanoa, että sinulla sitä on, mutta jos kiinnostaa, niin googlaa Idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio
        "pseudotumor Cerebri" Duodecim 2007

        Pseudotumor Cerebristä on kyllä keskustelupalstalla enemmänkin. Koska kyse on
        usein nuorista naisista, olen ymmärtänyt, että tähän voivat vaikuttaa myös hormo-
        naaliset tekijät.

        Muista vaan, että hyvänlaatuista aivopainetta ei ole olemassakaan, koska ainakin
        näköhermo on vaarassa.
        Kasvaimesta ei tässä tapauksessa kuitenkaan ole kyse, vaikka kasvainkin tie-
        tenkin aiheuttaa aivopainetta.
        Joka tapauksessa mielestäni sinun olisi syytä tilata aika neurologille ja kertoa
        asiasta läheisillesi.

        en nyt tiedä yhtään, miten tässä pitäisi toimia tai ajatella. pelottaa ja ahdistaa. tuleeko minun soittaa omaan tiimiini vai voiko neurologia päästä tapaamaan ainoastaan yksityisellä? en ole koskaan ajatellut, että mitään tällaista voisi tapahtua, etenkin kun olen niin nuori!


    • ====================

      Voihan terveyskeskuslääkärin (tai mikä se oma tiimisi sitten onkin) kautta aloittaa ja pyytää lähetteen neurologille, mutta minä en sitä tekisi. Ei ole ollenkaan varmaa, että lähetteen saa ja vaikka saisikin, niin tuskinpa vastaanotolle kovin nopeasti pääsee.
      Halvemmaksi se sitä kautta tietenkin tulee.

      Yksityiselle neurologille pääsee aika nopeasti ja mikäli tehdään lisätutkimuksia, voisi
      pyytää lähetteen keskussairaalaan neurologian poliklinikalle.
      Kela korvaa osan neurologin palkkiosta ja mikäli määrätään sairaalaan tutkimuksiin,
      niin siitä menee vain poliklinikkamaksu.
      Kun menet vastaanotolle, niin näytä tämä kirjoituksesi lääkärille, niin on helpompaa.
      Kerro kuitenkin asiasta läheisillesi, niin hekin voivat olla tukena.

    • pelkoa

      kiitos! varaankin heti ajan yksityiselle, ensi viikolla tulee palkkakin, joten enköhän saa sen maksettua. vanhemmilleni en kuitenkaan halua kertoa, en halua huolestuttaa heitä jos kyse ei olekkaan mistään vakavasta ja tiedän, että äitini ajattelisi minun vain ylireagoivan, joten haluan käydä neurologin vastaanotolla ensin yksin ja katsoa sitten mitä siellä sanotaan!

      • toiv ei vakavaa

        hei,saitko diagnoosin.kerro toki,voi olla apua muillekin samanlaisille oirehteliville...


      • Mipu610

        Hei! Minulla on ollut samoja oireita jo jonkin aikaa, tosin ei öisin ole tarvinnut herätä päänsärkyyn. Olisi kiva kuulla minkälaisen diagnoosin sait ja miten voit nyt!


    • AN--

      Jos joku joskus tänne googlen kautta eksyy, yleinen syy kyseiselle oireilulle on kireät hartia- ja niskanseudun lihakset sekä unissa hampainen voimakas yhteen pureminen. Hieronta auttaa :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      85
      2278
    2. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      50
      1974
    3. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      23
      1848
    4. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      87
      1783
    5. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      10
      1618
    6. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      77
      1532
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      24
      1413
    8. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1372
    9. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      39
      1359
    10. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      72
      1341
    Aihe