Olen 19vuotias tyttö enkä aikaisemmin ole kärsinyt pääkivuista juuri koskaan. Olen myös aina ollut erittäin terve. Nyt olen jo useamman viikon ihmetellyt jatkuvaa, mutta melko lievää päänsärkyä ja ajatellut voisiko näköni olla huonontuntunut. Viime yönä heräsin kolmen aikaan ihan älyttömään pääkipuun. En uskaltanut liikkua, itkin vain paikoillani. Lopulta olin nukahtanut. Nyt kun heräsin päätäni särkee yhä, etenkin kun kallistan sitä eteenpäin. Yöllä kipu tuntui eniten ohimoilla.
Olen muutenkin oireillut erikoisesti. Nyt muutaman päivän ajan minua oksettaa lähes koko ajan, välillä enemmän, välillä vähemmän. Toissailtana myös huomasin kasvojeni ja kieleni puutuvan n. 15minuutiksi.
Hyvä ystäväni kuoli syöpään kaksi vuotta sitten ja nyt pelkään todella! Eivät kai nämä voi olla aivokasvaimen oireita? Minulla on vähän ylipainoa, eli voivatko oireet liittyä siihen? En uskalla puhua tästä läheisilleni.
Todella kova päänsärky keskellä yötä
8
910
Vastaukset
- Pelkoa
Niin ja parina päivänä näkökenttääni on ilmaantunu ns. värikäs läiskä. Se on ollut siinä puolesta tunnista tuntiin ja kadonnut. Kun läiskä ilmestyy, en näe kunnolla oikealle puolelle.
- ====================
Nuori ikäsi ja painon nousu toivat mieleeni seuraavan sairauden:
En tietenkään voi sanoa, että sinulla sitä on, mutta jos kiinnostaa, niin googlaa Idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio
"pseudotumor Cerebri" Duodecim 2007
Pseudotumor Cerebristä on kyllä keskustelupalstalla enemmänkin. Koska kyse on
usein nuorista naisista, olen ymmärtänyt, että tähän voivat vaikuttaa myös hormo-
naaliset tekijät.
Muista vaan, että hyvänlaatuista aivopainetta ei ole olemassakaan, koska ainakin
näköhermo on vaarassa.
Kasvaimesta ei tässä tapauksessa kuitenkaan ole kyse, vaikka kasvainkin tie-
tenkin aiheuttaa aivopainetta.
Joka tapauksessa mielestäni sinun olisi syytä tilata aika neurologille ja kertoa
asiasta läheisillesi. - pelkoa
==================== kirjoitti:
Nuori ikäsi ja painon nousu toivat mieleeni seuraavan sairauden:
En tietenkään voi sanoa, että sinulla sitä on, mutta jos kiinnostaa, niin googlaa Idiopaattinen intrakraniaalinen hypertensio
"pseudotumor Cerebri" Duodecim 2007
Pseudotumor Cerebristä on kyllä keskustelupalstalla enemmänkin. Koska kyse on
usein nuorista naisista, olen ymmärtänyt, että tähän voivat vaikuttaa myös hormo-
naaliset tekijät.
Muista vaan, että hyvänlaatuista aivopainetta ei ole olemassakaan, koska ainakin
näköhermo on vaarassa.
Kasvaimesta ei tässä tapauksessa kuitenkaan ole kyse, vaikka kasvainkin tie-
tenkin aiheuttaa aivopainetta.
Joka tapauksessa mielestäni sinun olisi syytä tilata aika neurologille ja kertoa
asiasta läheisillesi.en nyt tiedä yhtään, miten tässä pitäisi toimia tai ajatella. pelottaa ja ahdistaa. tuleeko minun soittaa omaan tiimiini vai voiko neurologia päästä tapaamaan ainoastaan yksityisellä? en ole koskaan ajatellut, että mitään tällaista voisi tapahtua, etenkin kun olen niin nuori!
- ====================
Voihan terveyskeskuslääkärin (tai mikä se oma tiimisi sitten onkin) kautta aloittaa ja pyytää lähetteen neurologille, mutta minä en sitä tekisi. Ei ole ollenkaan varmaa, että lähetteen saa ja vaikka saisikin, niin tuskinpa vastaanotolle kovin nopeasti pääsee.
Halvemmaksi se sitä kautta tietenkin tulee.
Yksityiselle neurologille pääsee aika nopeasti ja mikäli tehdään lisätutkimuksia, voisi
pyytää lähetteen keskussairaalaan neurologian poliklinikalle.
Kela korvaa osan neurologin palkkiosta ja mikäli määrätään sairaalaan tutkimuksiin,
niin siitä menee vain poliklinikkamaksu.
Kun menet vastaanotolle, niin näytä tämä kirjoituksesi lääkärille, niin on helpompaa.
Kerro kuitenkin asiasta läheisillesi, niin hekin voivat olla tukena. - pelkoa
kiitos! varaankin heti ajan yksityiselle, ensi viikolla tulee palkkakin, joten enköhän saa sen maksettua. vanhemmilleni en kuitenkaan halua kertoa, en halua huolestuttaa heitä jos kyse ei olekkaan mistään vakavasta ja tiedän, että äitini ajattelisi minun vain ylireagoivan, joten haluan käydä neurologin vastaanotolla ensin yksin ja katsoa sitten mitä siellä sanotaan!
- toiv ei vakavaa
hei,saitko diagnoosin.kerro toki,voi olla apua muillekin samanlaisille oirehteliville...
- Mipu610
Hei! Minulla on ollut samoja oireita jo jonkin aikaa, tosin ei öisin ole tarvinnut herätä päänsärkyyn. Olisi kiva kuulla minkälaisen diagnoosin sait ja miten voit nyt!
- AN--
Jos joku joskus tänne googlen kautta eksyy, yleinen syy kyseiselle oireilulle on kireät hartia- ja niskanseudun lihakset sekä unissa hampainen voimakas yhteen pureminen. Hieronta auttaa :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 692596
Maisa Torppa
Voitto oikeudesta. Tässä näkee miten huteralla pohjalla nuo syytökset ovat. Hyvä Maisa 💖. IL1542543- 851461
- 2271447
Nainen, haluatko olla haluttava
Miettinyt tässä salaisuutta sun vetovoimallesi. Kaunis? Kyllä. Kiinnostava luonne? Kyllä. Hyvä kroppa? On. Harrastukset,441161Olen niin pettynyt itseeni
Että sait väärän kuvan minusta ja luulit etten ole kiinnostunut ja menit eteenpäin. Miten nyt käy jos vielä haluamme toi401110- 1021002
Piuha poikki tällä kertaa Latvian ja Ruotsin välillä
Kyseessä Ventpilsin ja Gotlannin välinen datakaapeli. On syytä uskoa, että "vauriot johtuvat ulkoisista vaikutuksista"197965- 80863
Työnantajan kustannus palkasta
Palkka joka on brutto 3500,00 €/kk, joutuu työnantaja maksamme lisäksi 724,00 euroa työntekijän eläkemaksua. Vuosilomako136739