Millon niksat hellittää?

9 päivää ilman nikotiinia

Olen ollut 9 päivää nyt ilman nikotiinia. Haluaisin tietää, jääkö kalvava nikotiinin himo ikuiseksi riesakseni, vai katoaako se joskus? Mitä kokemuksia lopettaneilla? Purkka ja mynthon auttaa. Mutta pelkään että joskus ratkean.. etenkin alkoholin kanssa.

46

16760

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tupakoitsija

      Suurelle, ellei suurimmalle osalle lopettaneista jää semmonen olo, että aina tupakka on mielessä. Ainakin jossain määrin. Ehkä sekin menee ohi kun on polttamatta tarpeeksi monta vuotta. En tiedä kun olen aina polttanut ja minun pisin lakko on ollut päivän.

      • taso raivostuttaa!

        AGH! Pitääkö sitten edes kommentoida, jos et koko asiasta omien kokemuksien etkä muunkaan perusteella yhtään mitään tiedä!


    • RöökiKatkes

      Minulla helpottaa fyysiset niksat muutamassa päivässä. Psyykkiset kestävät pidempään.

      Jos retkahdat eli vedät röökin, älä ajattele, että olet epäonnistunu, koska ei se kokonainen lopettaminen oo epäonnistunu. Ei yhdestä tupakasta koukkuun jää. Paras tapa olisikin lopetella pikkuhiljaa, vähentää päiväannosta.

      Jos yhtenä päivänä poltat, seuraavana ja sitä seuraavana ja niin edelleen et polta. Yksi keino on antaa itelle vaikka yksi tupakkapäivä viikossa, vaikka perjantai, jos juot usein silloin. Hyvähän tuo on, että olet lopettanut.

      Mun mielestäni se, että sanoo lopettaneensa tupakoinnin, tarkoittaa, et on lopettanut jatkuvan tupakoinnin, silloin tällöin vedettyä nautintotupakkaa ei lasketa.

      Kerros oletko onnistunu tähän päivään saakka, jos luet tämän!

      • Niksattaa

        Olen pysynyt erossa nikotiinista 11 vrk nyt. Koko ajan kalvaa vähän. Mutta kai tämän kanssa oppii elämään. Mulla ei ikinä onnistunut tuo vähentäminen tai osatupakointi. Se on joko / tai.
        Eli ei ollenkaan. Näin kauan ilman nikotiinia.. viimeeksi kai noin 10 vuotta sitten?! Millaistahan elämä on ilman tupakan kirousta?


    • pete Q

      Kyllä se niin on että tämä 7:s vuosi on pahin
      perkele !

      • Anonyymi

        Joo ja olet tumma isäntä


    • nikita

      Fyysiset vierotusoireet meni viikossa ja pahin psyykkinen puolessa vuodessa. Kyllä jossakin vaiheessa unohtaa tupakan aika totaalisesti (olen ollut 6 vuotta polttamatta, poltin noin 6,5 vuotta). Vaikka tupakka tulisi mieleen, niin se häipyy nopeaan. Mutta kyllä vielä vuosien jälkeen muistaa, miten teki mieli ja voi keskittymällä aiheeseen saada hirveän tupakan tuskan aikaan.

      Luulen, että parhaiten himosta pääsee eroon, kieltäytymällä joka kerta nopeasti ja perusteellisesti: Mitä enemmän ajatuksen kanssa piehtaroi, sitä helpommin se mielessä myös kiertää. Samoin kannattaa myöhemminkin himon iskiessä muistella niitä hetkiä, jolloin tupakka ei ole käynytkään mielessä. Silloin huomaa, ettei sitä oikeasti niin paljon teekään mieli.

      Yritin lakkoa muutaman kerran aikaisemmin ja minusta silloin tällöin sauhuttelu aiheutti sen, että harppasin monta askelta vieroittautumisessa taaksepäin. Alussa voi olla joillekin avuksi vähentää, mutta pidemmän päälle tulee raskaaksi roikkua polttamisen ja polttamattomuuden välissä. Se vaatii lujaa itsekuria.

      Seuraavan päivän huono olo/väsymys muuten lieveni, kun ei polttanut alkoholia nauttiessa. Ja ravintolaillan jälkeisenä aamuna, kun olin ollut polttamatta, tunsin parhaimpia voittohetkiä tupakkaa vastaan taistellessa!

    • aaaaarghh

      10 vuotta poltin ja lopetin 8pv sitten kuin seinään.. ei ole mitään purkkia tai muita... aaarghh, välillä tuntuu et vois käydä polttamassa, mut itsensä siinä pettäisi ja sen jälkeen varmasti harmittaisi kun sen olisi polttanut.. ITSEKURI on se juttu jolla pärjää lopettamisessa..

      • Anonyymi

        Ja pillulla saatana pergule


    • j

      Katso tilannetta 3 kk päästä Jos näyttää edelleen olevan mahdotonta olle ilman,niin kokeileppa vetästä 1-2 savuketta.Saattaa olle että ei se alkuunkan maistu siltä miltä se ennen maistui,koska olet jo päässyt irti nikotiinista,voit jauhaa purkkaa mutta tavallista.

    • TÄH?

      Huomasitteko "aaaaarghh" ja "j" että vastailette 8 vuotta vanhaan viestiketjuun?

    • j

      Kyllä ne niksat hellittää 8 vuodessa

      • kanalan

        :DD


    • No Voiha Vittu!

      itse olen olllut polttamnatta pari viikkoa niin ei minkäänlaiset niksat hellitä...

      • Anonyymi

        Varmaan saanut pimppiä


    • joo`´o

      joo mutta seuraavan kahden viikon jälkeen hellittää

    • asdf6

      Itse en ole täysi ikäinen ja olen polttanut vasta about 2 vuotta säännöllisesti ja päivittäin meni melkein se yksi aski, ja rahaa meni. Olen tämän päivän ollut polttamatta, ja tuntuu niin vaikealta että kohta räjähdän. Tekisin mitä vaan että saiain edes yhden tupakan ! Mutta nyt ei ole käteistä, ja asun sen verran syrjässä että ei kaveritkaan pääse ostamaan tai heittämään paria tupakkaa.

    • Marlboro mies

      Jonne hiljaa. Tupakka on siististi cool.

    • 10vuotta myöhäs vastaus

      Itsellä ei ole ainakaan pahoja kitkuja ja olen ollut pari kuukautta polttamatta.

    • yläkerranmörkö

      itse olen 15v ja käytän nuuskaa päivittäin. itellä menee semmonen kiekko nuuskaa kahessa päivässä jossa on nikotiinia 22mg per gramma ja jos en saa vähintään neljää pussia päivässä nii tulee niksat ja minulla on käynyt näin että vähän aika sitten jouduin olemaan viisi päivää ilman nuuskaa niin niksat olivat järkyttävän pahat ja nykyäänkin jos yritän olla vaikka vaan päivän käyttämättä niin ei siitä mitään tule niksat on todella pahat ja joskus olen joutunut alistuman polttamaankin tupakkaa kun ei ole muuta ollut saatavilla.

      • topkek

        umm tää ketju on 12 vuotta vanha :DD


      • tumpannut

        Hehee, lopettaja lienee aloittanut uudestaan usean kertaan! Ja jos on niin tehnyt, lienee saanut itselleen jo kroonisen keuhkoputken tulehduksen jota lääkäripiireissä COBD:ksi kutsutaan. Kivasti rohiseva yskä myös vaivaa kaksi kertaa vuodessa ja kestää puoli vuotta kerrallaan.... Uuh ja mikä raha on tänä aikana mennyt! Onnea keuhkosyövän kanssa!


      • meitsei

        Tiedän tunteen t: 14v


      • kokytr
        tumpannut kirjoitti:

        Hehee, lopettaja lienee aloittanut uudestaan usean kertaan! Ja jos on niin tehnyt, lienee saanut itselleen jo kroonisen keuhkoputken tulehduksen jota lääkäripiireissä COBD:ksi kutsutaan. Kivasti rohiseva yskä myös vaivaa kaksi kertaa vuodessa ja kestää puoli vuotta kerrallaan.... Uuh ja mikä raha on tänä aikana mennyt! Onnea keuhkosyövän kanssa!

        Niinhän se Tuomas Kelakin lopetti hirveen yskän takia ja siirtyi sähköhöyryttelyyn ja viime vuonna Thaimaassa sekotteli nuuskaa. Thaimaassa tuli tänä vuonna sähkötupakka kielto , niin sitten lentokentällä joutui ostamaan askin. Yskä ei ole vielä ärtynyt pahaksi , joten voi vielä jatkaa polttelua.


    • tuntematontupakoitsija

      Koskas ne sksamannit pääsee moskovaan

    • tuntematontupakoija

      Koskas ne sksamannit pääsee moskovaan

    • Vähentämässä

      Muistan just ihan saman pari vuotta sitten tuntui että pää irtoaa kehosta jos ei saanu päivittäistä annosta

      • Kdndb

        Vastaat 14 vuotta vanhaan ketjuun. Määki oon tätä jetjua muute nuorempi :Ddd


      • savupois
        Kdndb kirjoitti:

        Vastaat 14 vuotta vanhaan ketjuun. Määki oon tätä jetjua muute nuorempi :Ddd

        Aihe on ikävä kyllä edelleen ajankohtainen.


    • nigga

      mä oon 15 v ja oon kunnon mies

    • Kreisi8

      Niin, ei ne niksat ikinä lopu:D ite ollu 3 pvä ilman nuuskaa/tupakkaa, ja kyllä vittu huomenna ostan, paske olo vieläki. Ehk sitte arkussa vois lopettaa

      • Anonyymi

        Kyllä me niksat loppuu itse lopetin seinää ku rupes ärsyttää kun kunto meni huonoksi eikä jaksanu enää mitään vierotusoireet kesti itellä 2kk sen jälkeen ei ees tehny mieli kessua ja tuntui vastenmieliseltä ees ajatella sitä olo oli niin outo kun ei tullu mitään niksoja enää ja se elämä muuttu ihan erilaiseksi hankala selittää mutta se tapa on se mikä eniten koukuttaa ja nämä ärsykkeet esim kaljalla tarvii röökiä sit vaikka kahvin jälkeen ja sosiaalisissa tilanteissa yms sitku kunnon lopettanut tupakoinnin ja näitä tapoja ei enää ole niin se tuntuu ihan oudolta mutta samalla elämän laatu parantuu paljon. Itellä kunto ja jaksaminen kasvoi, rahaa säästyy, ei haise ja ulkonäkö parani kerkesin 10 vuotta imee sitä syöpäkäärylettä nyt vapaa siitä ja nautin elämästä tsemppiä kaikille kyllä ne niksat lähtee


    • Asia12345678

      Ei milloinkaa onneks en ite polta

    • odenssi

      vittu mul tulee niksat jos en saa päivään cd.........

    • Anonyymi

      Tämä aihe ei vanhene, vaikka ketju olisikin kauan sitten aloitettu.
      Itse aloitin tupakoinnin vuonna 1957. Vihreetä norttia meni vähintään toppa päivässä ja piippua sitten myöhemmin imeä mussutin niinku kakarat tuttia kukin aikanaan.

      Kyllä se tupakintuska nyt, vuonna 2021 alkaa olla voitettu kanta. Voisin jopa rohjeta sanoa, että en tupakoi enää. Aikansa se kiusaa, mutta hellittää lopulta. Tosin en näistä nykyisistä tiedä, kun sanovat, että savukkeisiin on lisäilty jotakin riippuvuutta lisäävää mömmöä.

      • Anonyymi

        Jäi sanomatta, että vuonna 1962 rupesin piruuttani kokeilemaan elämistä ilman tupakkaa. Se kokeilu on nyt sitten kestänyt.


    • Anonyymi

      Osaakoha joku sanoa mikä on ku lopetan polttamisen vaikka aamulla tai edellis ilalla seuraava päivä särkee päähän ja vituttaa. Ja tekee mieli tupakkaa. Tämä ei kestä pitkään noin 2-5 tuntia. Onko normaalit niksat vai mikä?

    • Anonyymi

      Kesällä 2004 erehdyin polttamaan punaisen nortin ja vieläkin vuonna 2022 kärvistelen kovissa


      Erehdyin polttamaan kesällä 2004 yhden punaisen nortin ja vielä 2022 kärvistelen kovissa vieroitusoireissa:

    • Anonyymi

      2007 aloittanut satunnaisen polttelun ja 2012 siirtynyt ketjupolttajaksi ja 2015 nuuskaajaksi kiekko vahvaa päivässä. Nyt lopetin seinään ja päivä 10 menos ja vieroitusoireet säilyy fyysiset kuin henkiset.
      Öisin säpsyn, hikoilen ja vaikea nukahtaa ja jatkuvasti olen kiukussa, räjähdys herkkä, mitä aiemmin en ole ollut.

    • Anonyymi

      Pääset eroon nikotini riipuvuus .Menet pyytyää terveyskeskus SV-lääke tupakoinin lopetus.Syödään 3kk ja olet lopun elämääsi irti nikotiini riippuvuus.

    • Anonyymi

      Kaveri oli polttanut 5vuotta ja lopetti polttamisen,meinas käydä hassusti.ensin tuli kuumetta,maha sekaisin, 3pvänä alkoi harhat eli hallusinaatiot. Pakko oli soittaa ambulanssi ja polisit,kaveri luuli ensin olevan suursmurffi ja sen jälkeen ihmisyöjä ja angitsi pikkusiskonsa 4v. Ja alkoi valmistamaan siitä ruokaa.onneksi saatiin apua,ambulanssi ei uskaltanut tulla paikalle vaan poliisit joutu käyttämään etä lamautinta ensin ja sit vasta saatiin kaveri hoitoon,. Mielisairaalassa oli ensin 6viikkoa ja sen jälkeen minnesotahoidossa 4kk. Nyt on ollut polttamatta 1,5vuotta eikä enää ikinä aio polttaa

    • Anonyymi

      Isäni tupakoi ja työpaikalla muutaman tupakoivan työntekijän kesken päättivät aloittaa tupakkalakon.
      Ainakin isäni onnistui tupakoinnin lopettamisessa, vaikka tupakkaa teki silloin mieli, kun jossakin leijui tupakan savu.
      Ainakin isäni ja muutama hänen työkavereistaan onnistui lopettamaan tupakoinnin kokonaan ilman nikotiinipurukumia.
      En edes muista olisko silloin edes saatavilla nikotiinipurukumia.

      Itse en ole koskaan edes kokeillut tupakkaa, enkä tule koskaan tupakkaa kokeilemaan, on se senverran kallista, enkä halua tulla siitä riippuvaiseksi.

    • Anonyymi

      envittu tiiä 10tuntia ja huudan keuhkot pois

    • Anonyymi

      15 kuukautta, tupakanhimo oli vaikein.

      Sitten se loppui ja kaikki ok.

    • Anonyymi

      17v polttamatta vieläkin boimakkaita himoja. Ei poistu ikään ainaskaan minulta tupakka on voimakkaasti koukuttava aine

    • Anonyymi

      Lopetettuani tupakanpolton, aloin syödä makeisia ja muutoinkin paino nousi 10 kg. Ensimmäinen vuosi oli vaikein. sitten vapauduin sisäisen vapautumisen myötä.voi olla että se vapautuminen oli Jumalan teko, olin tullut uskoon.

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      174
      3154
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2121
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      2044
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1895
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      70
      1588
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1351
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1247
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1241
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1207
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1188
    Aihe