Kiitos päätöksestänne!! Ei liitetty Rautjärveä kappeliseurakuntana Imatraan. Talouspäälliköllä ei ole ymmärrystä monessakaan asiassa :( yksin jäi asiassaan.
Vastaukset 8
- seurakuntalainen
Onko edellä oleva kommentti kristillisen etiikan mukainen?
- jumalansanapainaa
Kirkko satsaa ydinaseisiin ja tämä on nykyaikaa. On tärkeempiäkin asioita kuin Rautjärvi ja etiikka pitää olla kunnossa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/kirkko-ilmarinen-ja-ay-liitto-sijoittaneet-ydinaseisiin/art-1288464870196.html
Kirkko, Ilmarinen ja ay-liitto sijoittaneet ydinaseisiin
Julkaistu: 26.04.2012 12:47
SaferGlobe Finlandin suomalaista asevientiä kartoittavan raportin mukaan Suomen evankelis-luterilainen kirkko on sijoittanut eläkevarojaan yhtiöihin, jotka rahoittavat ydinaseiden valmistusta.
Suomen asevienti 2010 -raportin mukaan kirkon eläkerahaston varoja on sijoitettu useisiin yhtiöihin. Rahastoyhtiöiden kautta sijoitukset ulottuvat yhtiöihin, joista eräs vastaa USA:n mannertenvälisestä Minuteman III -ydinohjusprojektista.
Kirkko ei ole sijoituksineen yksin, sillä raportin mukaan ydinaseita rahoittaviin yhtiöihin ovat epäsuorasti sijoittaneet myös eläkeyhtiö Ilmarinen, Keva sekä ammattiliitto Pro.
Raportin mukaan Kirkon keskusrahastossa ollaan tietoisia eläkerahaston sijoitussalkun yhteyksistä ydinaseteollisuuteen. - ootsintsornajaa
Kuuntelevassa kirkossa Imatran seurakuntaa verrataan jo pappiin ja leeviläiseen, jotka menivät apua tarvitsevan ohi.
- köyhänpuolesta
Oliko jokin kristillisesti perusteltu syy hylätä Rautjärvi?
- JumalanSiunausta 1
Oli, ihmiset on kaiken takana serakunnassakin ja tekee viisaat päätökset Jumalan tahdosta ja käskystä.
- Onnellinen Pakana:
Jos kirkosta eroaminen jatkuu samanlaisena niin kymmenen vuoden ajanjaksolla ei ole kirkollisveron maksajia.
Pienillä seurakunnilla on jo matti kukkarossa,nykyinen kirkko tulee häviämään tässä muodossa missä se nyt kituuttaa viimeisten eurojensa kanssa.
Tämänkin kirjoituksen aikana mahdollisesti pari henkilöä erosi kirkosta.- dgbndbs
Oli etelä-saimaassa juttu kirkosta eroamisesta ja jotain vanhempaa miestä oli haastateltu joka kertoi eronneen kirkosta kun on naispappeja.Kertoi kuitenkin käyvänsä kirkossa ??Luulis hävettävän,turhaa keksiä selityksiä miksi eroo kirkosta jos on pihi ja ei maksa kirkollis veroa.Pitäs olla kirkon ovella poke joka tarkastaa onko vero maksettu ja sen mukaan päästää sisään.
- öylätti kitalaessa
Jos usko perustuu raamattuun, niin miksi sitten sitä ei noudateta vaan otetaan raamatusta "parhaat palat" ja mennään niiden mukaan?
Raamatussa kielletään naispapit ja homous, mutta molemmat on silti hyväksyttyjä nykyajan seurakunnassa...?
Ymmärtää ken taitaa..
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1771600
Muistakaa pojat tämä.
Mies joka haluaa naisen, löytää keinon. Ei epäröi eikä hämmennä. Tekee kaiken eteenne.105807En ehkä onnistu siinä
Kovasti minä yritän näyttää kauniilta, vain sinua varten, mutta en taida onnistua siinä.58735Muhun rakastuu kaikki naiset, mut mä en rakastu niihin
Mun vaatimustaso on 10+ Mut mua tavottelee 7+ naiset203608- 128561
- 48546
Pahoin pelkään nainen
että pidät minua epäempaattisena, itsekeskeisenä, narsistisena ja kylmänä ihmisenä. Oletko koskaan ajatellut, että minus50528- 37526
Viesti jonka haluaisit lähettää...
hänelle. Onko jokin pieni tunniste jonka vain te tiedätte. Onko naiselta miehelle tai toisinpäin, joku joku päivämäärä15510- 25493