Synnyin vuonna 1991. Asuimme Suomessa pari vuota Ja muutimme sen jälkeen Ruotsiin. Koko tämän ajan vanhempani riitelivät, siitä en onneksi muista mitään. Ruotsissa vanhempani erosivat ja sopiva että me lapset (sisko 4v. veli 3v. ja minä 2v.) olemme vuoroviikoin aina toien luona. Se olisi ollut hyvä sopimus jos he olisivat tajunneet käyttää alkoholia aina silloin kun me olimme toisen luona, mutta ei. Kerran heräsin kun veljeni itki aivan älyttömänä, huomasin isäni kuristavan siskoani ja paiskasi tämän seinään. Isän silloinen avopuoliso huusi meille että mennä makkariin karkuun, otti puukon pöydältä ja sanoi isälle että lyö jos vielä koskee meihin lapsiin. en tiiä mitä tapahtui, mutta hetken kuluttua äitipuioleni tuli todella peloissaan huoneeseen ja lukittiin ovet ja soitettiin hätäkeskukseen. paettiin ikkunasta pihalle. sen pitemmälle minulla ei ole muistkuvaa illasta. Jälkeenpäin muistan vielä iltoja kun isä, äitini ja äitipuoleni olivat viettämässä iltaa ja tulivat baarista niin kuuluvat vain iskut kun eukot lenteli. muista porukan nuorimpana vielä sanoneeni että esitetään nukkuvaa ni nei ei tänne tuu.
Sitten tapahtui se päivä kun muutimme äitini ja siskoni kanssa takaisin suomeen. veli jäi isän kanssa ruotsiin. Suomessa äiti joi todella paljon ja kerran ekaluokalla toin luokkakaverin kotia koulun jälkeen. asunto oli täynnä kännisiä kyläjuoppoja. Häpesin suunnattomasti, sen jälkeen olen aina hävenny tuoda ketään perheeni lähelle. Samaan aikaan isällä ja äidillä alkoivat huoltrajuuskiistat. En ole koskaan uskonut että ne halusi meidät, halusivat vain kostaa toisillensa. Tekivät toisistansa vuoronperään sossuilmoituksia (aiheellisia ne olivat vaikka eivät tienneetkään sitä). Kerran sitten isä alkoi sossuille vaatimaan että minut ja minun siskon pitää saada turvaan äidiltä. meidät laitettiin isän äidin ja veljen luokse turvaan. itkin lukemattomat kerrat etten halua mennä sinne. kaikki ajatteli että suojelen äitiäni niinkuin rakastava lapsi tekeekin. aikaa kului.. äiti ja sen vanhemmat joi (isääni en enää nähnyt) . Eno ei enää jaksanu tappelua ja hirtti ittensä.. siinä oli näille yks syy lisää juoda.
Vuodet kului.
Menin yläasteelle. koulu alkoi mennä alaspäin. Olin aiemmin ollu koulussa ysin oppilas mutta numerot tipahti kerralla kutoseen ja vitoseen. Ensin kaikki ajatteli että minulle on tullu vain murrosikä (tottakai silläkin oli osuutta) mutta päällimmäinen asia oli se että minua painoi vanhat asiat. Ensimmäisen kerran "tunnustin" asian kaverilleni.kavereiden pakottamana kerroin nuorisotyöntekijälle (sillä paikkakunnalla tämä ihminen oli ainoa jolle olisin voinut asiasta kertoa. nykyäänkin nuorisotyöllä on älytön vaikutus nuoriin vaikka sihen ei panosteta) Hän kävi automaattisesti tekemässä rikosilmoituksen. Siitä alkoi taas sossurumpa. ne soitteli aina tapaamista minulle mutta keksin aina jonkin teko syyn etten voi nähdä. jälkeenpäin olen miettiny, miten he eivät koskaan ottaneet yhteyttä vanhempiini, olin silloin 14v. vanhempani eivät tienneet asiasta. sossut jhättivät asian sikseen. kävin kuulusteluissa (vanhempani tietämättä, miten voi olla mahdollista?) puoli vuotta sen jälkeen kerroin tutlle tapahtuman jonka jälkeen äitini sai tietää. Setäni oli raiskannnut minut ja siskoni kymmeniä kertoja. siskoni ei muistanu tapahtumaa (jälkeempäin terapeutit ovat selittäneen siskon mielen "unohtaneen" tapahtumat., koska mieli ei kestäisi sitä. olin 15v. kun monen vuoden jälkeen puhuin seuraavan kerran isäni kanssa puhelimessa ja syytin häntä asioista koska hän oli meidät pakottanu sinne "turvaan". Isä kyseli mitä nappeja olen syönyt ja käski painua hoitoon. en ole koskaan syönyt mitään nappeja ja olin ihan selvinpäin. yläasteella aloin juomaan että sain hukutettua surun.äitiniki juotti minut 13v. lähtien känniin että sai juomakaverin. tuli talvi enkä enää kestäny kotona oloa. ilmoitin itse sossuille että haluan pois kotoa, ihan sama vaikka lastenkotiin. Sossut ei heränneet siihenkään, vaikka kuinka moni nuorista itse haluaa lastenkotiin. no lopulta pääsin nuorten psykiatriselle osastolle. siellä mua ei otettu tosissaan koska siellä en juonu ja koulun hoidin kunnolla (koulussa olen aina ollut hyvä kunhan olosuhteet ovat olleet hyvät). minmuta palautettiin takas kotiin. koulu meni taas alamäkeä. Keväällä minut erotettiin kolmesti koulusta ja olin saamassa kaheksasta aineesta hylätyn) Minut palautettiin nuorten psykiatriselle osastolle ja sais siellä tentittyä kaikki kokeet. Omasta koulusta lähettivät kokeet, joten eivät olleen mitään mukautettuja. samaan aikaan alkoivat käräjät. Tuomio oli minun ja siskoni törkeä lapsen seksuaalinen raikaaminen (olin teko hetkellä 6v. ja siskoni 8v.). Hän sain 2 vuotta 6kk korvaukset oli minulle yht.26000e siskolleni 10000e. siskolleni niin vähän koska hän ei muista tapahtumia. käräjien jälkeen kaikki puhu että valittavat tuomiosta. minä anelin etteivät valita. minä halusin vain unohtaa kaiken. Minun sanoilla ei ollu mitään vaikutusta.
Minun tarina
8
445
Vastaukset
- jatkoatkysd,yi
Minut sijoitettiin nuorisokotiin. Siellä elämä alkoi vähän pyöriä. numerot nousi. Hoidin kaikki annetut hommat kunnolla. säästin viikkorahat, siinä kun muut nuoret tuhlasivat omansa. Sitten yks kaks nuorikodin johtaja alkoi laittaa minut arestiin ilman syytä. puhu muille nuorille minun asioista ja vääristeli asioita. En välittäny asiasta. Minulla oli hoitopalavereita missä kokoonnutiin puhumaan minun asioista niin tämä johtaja syytti minua muiden nuorten karkailuista ja tekemisistä. kiistin kaikki. lopulta kyllästyin, koska ei se auttanu. sossut uskoo aina sen mitä muut työntekijät sanoo (kyllä mä sen nyt jälkeenpäin ymmärränkin ettei asiat onnistu jos ei kollegoihin luota). Alkoi hovioikeuden käynnit. oikeudenkäynneissä setäni myönsi kaikki minun suhteen muttei siskoni. kaikki jäi minun todistuksen varaan, vaikka kuulusteluissa hän oli myöntöny kaikki kummankin osalta. oikeudenkäynnissä minä sain paniikkikohtauksen enkä pystyny puhumaan, hoin vaiun että saanko lähteä täältä. olin kuitenkin vain 15v. tuomio tuli. siskon osalta kaikki mitätöitiin. lopullinen vankeustuomio oli 1v 3kk. sen jälkeen en enää pystyny nukkumaan.. minua väsytti mutten pystyny nukkumaan koska aina kun laitoin silmät kiinni niin näin tämän ihmisen kasvot silmissä ja kaikki vanhat tapahtumat alko pyörii päässä videoklippinä. väsyin kaikkeen. koulu meni alaspäin. Menin johtajan luokse ja sanoin että tarvin nukahtamislääkkeet koska en pysty nukkumaan, tämä vastasi ettei siinä laitoksessa kukaan käytä lääkkeitä. tyydyin valvomiseen. kunnes tuli seuraava hoitopalveri. sen jälkeen kun kaikki muut oli sieltä poistunu pysäytin lääkärin ja itkin sitä kuinka väsynyt olen valvomiseen ja haluan sen kuvan pois silmistä. Lääkäri uskoi minua ja määräsi lääkkeet, kutsui johtajan huoneeseen että sen on välittömästi hommattava ne mulle. Palattaaiin nuorisokotiin, johtaja oli vihainen mulle koska olin astunut sen varpaille ylittäessäni sen puhumalla lääkärille. ei hakenu lääkkeitä. Vuoden kestin sitä kunnes pää hajos. karkasin kaverin kyytiin juomaan. menin kännissä takas. ja yritin toista nuorta varoittaa ettei se tiedä minun reissusta mitään, muuten sille ois tullu ongelmia.. pihalla juttelin sitten työntekijän kanssa ja kysyin että voitasko mennä juttelemaan (olin sillon lähes selvinny), se sano että tottakai mennään, käy vaan ilmoittamassa johtajalle. kuulin heidän keskustelun. johtaja totesi ettei onnistu koska mä lähen nyt putkaan. Poliisit tuli, tyhjensi taskut. käyttäydyin aivan normaalisti, mutta sitten poliisit laitto minun musiikkisoittimet lumeen, kehotin niitä kovemmalla äänellä nostamaan ne ylös ettei hajoa. sen jälkeen oli kaikki ok. minut laitettiin maija perään ja kuuli kun johtaja kerto vääristety elämänkerran poliiseille. olen aina kunnioittanu poliiseja mutta ei niillä olisi siltikään tarvinnu tietää koko elämänkertaa.
parin viikon päästä minut siirrettiin suljetulle osasolle. siinä välissä minusta oli johtajan puheiden mukaan tullu narkkari ja väkivaltainen. en ole koskaan polttanu pilveäkään ja vihaan kaikkia narkkareita ja väkivaltaisuutta.Kyselin joka päivä hoitajilta voitaisko mennä hiihtämään tai luistelemaan. ei voitu. tuli kevät aloin kyselee että lähtiskö joku mun kans lenkille. olin siis aiemmin harrastanu paljon liikuntaa ja se oli mulla keino vähentää stressiä. kukaan ei kertonu mulle minkälainen paikka se oli ihin mut oli laitettu. pahinta oli etten saanu pitää mitään yhteyttä ulkopuoliseen maailmaan. kuvatkin otettiin. ajattelua nei ei voineet estää vaikka kielsivätkin. Päivät meni siinä että tein punnerruksi ja vatsalihgaksia. muuta siellä ei mahtunut tekee. loppuajan kahtelin ikkunasta ulos kun muut pelas koripalloa. 92 päivää olin suljettuna. sitten koitti se päivä pääsin suljetulta perhekotiin. olin kaksi tunia ollu siellä kun meidät vietiin kaupungille ostoksille ja jätettiin sinne ilman minkäänlaista valvontaa. muut nuoret olivat tottakai tottuneet siihen ja minäkin näutin vapaudesta. ensimmäistä kertaa opin arvostaman sitä. kaupassa tuli vastaan vahoja luokkakavereita, olin iloinen ne nähdessään mutta samalla jouduin pakokauhuun. en osannu enää olla ihmisten parissa ja piilouiduin hyllyjen taakse. odotin että joku tulee hakemaan minut ja päästää siitä piinasta. vähitellen totuin taas ihmisiin. Minä joka olin aina ollu sosiaalisuuden huippu, aina tutustunu kaikenlaisiin ihmisiin.- jatkoa hrmfje,j
Täytin 17v. perhekodin työntekijät sanoivat että voin lähteä omilleni jos halua. he tukevat päätöstä. täytin 18v. ajoin ajokortin ja olin edelleenkin samassa paikassa. minulla ei ollu mihinkään kiire. minua kuunneltiin ja kunnioitettiin. mikä tärkeintä, ensimmäistä kertaa minua kohdeltiin tasavertaisesti. mutta kuten näissäm paikoissa on aina, paikat on täynnä, minun oli pakko lähteä.
Muutin omilleni. suoritin lukion. olen sen jälkeen ollu koko ajan töissä ja tienaan vähintään 2000e kk. nyt pitäis amk hakea ensihoitoon. vasta oli haku mutta päätin että säästän vähän lisää rahaa opiskeluun koska ei oo vanhempia maksamassa.
Tämä on minun selviytymistarina. tällä haen sitä että vaikka elämäässä on vastoinkäymisiä niin niistä selviää. mitkään poppakonstit tai lääkkeet ei sitä tee vaan se oma tahto. ennen en sitä itse uskonu mutta kyllä se näin on. Ja anteeksi kirjoitusvirheet. - jatjoajdvlshg wsn
jatkoa hrmfje,j kirjoitti:
Täytin 17v. perhekodin työntekijät sanoivat että voin lähteä omilleni jos halua. he tukevat päätöstä. täytin 18v. ajoin ajokortin ja olin edelleenkin samassa paikassa. minulla ei ollu mihinkään kiire. minua kuunneltiin ja kunnioitettiin. mikä tärkeintä, ensimmäistä kertaa minua kohdeltiin tasavertaisesti. mutta kuten näissäm paikoissa on aina, paikat on täynnä, minun oli pakko lähteä.
Muutin omilleni. suoritin lukion. olen sen jälkeen ollu koko ajan töissä ja tienaan vähintään 2000e kk. nyt pitäis amk hakea ensihoitoon. vasta oli haku mutta päätin että säästän vähän lisää rahaa opiskeluun koska ei oo vanhempia maksamassa.
Tämä on minun selviytymistarina. tällä haen sitä että vaikka elämäässä on vastoinkäymisiä niin niistä selviää. mitkään poppakonstit tai lääkkeet ei sitä tee vaan se oma tahto. ennen en sitä itse uskonu mutta kyllä se näin on. Ja anteeksi kirjoitusvirheet.Tämä on aika paljastava tarina jos minut tuntee. ne jotka tunnistaa. toivon ettette mainitse nimiä.
- Kiessa
jatkoa hrmfje,j kirjoitti:
Tämä on minun selviytymistarina. tällä haen sitä että vaikka elämäässä on vastoinkäymisiä niin niistä selviää. mitkään poppakonstit tai lääkkeet ei sitä tee vaan se oma tahto. ennen en sitä itse uskonu mutta kyllä se näin on. Ja anteeksi kirjoitusvirheet.On hienoa että joku kertoo näitä selviytymistarinita rohkaisuksi toisille. Sinä olet todenäköisesti vahva ihminen, että olet noin hyvin ja jo lyhytaiakisella aikavälillä eheytynyt. Kyllä taho ja asenne vaikuttavat paljon ja se ettei anna periksi. Kovistakin kolhuista voi selvitä ja ei tarvitse jäädä menneisyyden vangiksi.
- Kiinnosti kiviäkin
Kiva, et suo on joku raikannut ja tolleen seksuaalisesti.
Tarkoiti varmaan raiskannut. mutta kuka jaksaa lukea tollasta
floudausta mitä ei saa mahtumaan pariin lauseeseen,
kirjota vaikka blogi tai jotain.
- lino
olipa kivikkoinen tiesi tähän päivään asti.Olet todellinen selviytyjä !!
Kaikkea hyvää elämääsi !! - Halaus sinulle!
Tsemppiä ja halaukset sinulle! Itku tuli kuin luin tarinasi. Olet todellinen selviytyjä, se minun täytyy myös myöntää. Jatka silti juttelua jonkun asiantuntijan kanssa, sitä ei tarvitse yhtään hävetä!
Näe se mahdollisuutena, ei pakkona.
Olen varma että tulet tuolla asenteella pääsemään vielä pitkälle eikä kokemasi pahuus saanut varastaa kaikkea elämässäsi. Kuten jossain laulussa sanotaan...he eivät koskaan sydäntämme saa. - OmaTahtoTärkein
Uskomaton selviytymistarina sinulla! Tämä tuo varmasti uskoa myös niille, jotka parhaillaan kamppailevat ongelmiensa kanssa, Sinunkaltaisia taistelijoita saisi olla elämässä enemmänkin. Tsemppiä sinulle jatkoon! :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sebastian Tynkkynen (pers.) ei vastusta raiskauksia
"Sebastian Tynkkynen oli ainoa 14 suomalaismepistä, joka vastusti uutta suostumuksen puuttumiseen perustuvaa raiskauslak1304646Purra jäi kiinni valehtelusta, Heinäluoma ei
Ja heti alkoi Purra joukkoineen maalittamaan Heinäluomaa. Niin toimii äärioikeistoa edustava putinistipersulauma, jonka703422Missä viipyy persujen lupaama euron bensa?
En edes muista milloin bensapumpussa olisi ollut ykkösellä alkava litrahinta. Missä siis viipyy persujen lupaama euron b171483- 931248
Alkuperäinen kristillinen kaste on uskoville annettava upotuskaste
Kreikan sana BAPTIZO merkitsee upottamista. Alkuseurakunta kastoi upottamalla Apostolien tekojen kirjan mukaan: Ap.t 2552959- 177912
Me, Suomen kansa, vaadimme Riikka Purraa jatkamaan valtiovarainministerinä!
Ja jollei valtiovarainministerinä, niin sitten pääministerinä. Purra on nostanut Suomen talouden nyt komeaan kasvuun Ma88866Pitäisikö naisen haluta "puolisomies"?
Toivottavasti saan nyt tämän idean purettua hyvin sanoiksi? Mutta tuossa eräässä aloituksessa tuli vastaan tälläinen tek156865- 59835
Miksi piti uhota naapuri Venäjälle ja tehdä itsestä heidän vihollinen?
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/f0eee963-3605-47e6-9989-a21347ce7757 "Jos sota syttyy Suomessa, näin tapahtumat vois197792