Pitäisikö naisen haluta "puolisomies"?

Anonyymi-ap

Toivottavasti saan nyt tämän idean purettua hyvin sanoiksi?
Mutta tuossa eräässä aloituksessa tuli vastaan tälläinen teksti:
"Mies, joka seurustelun aloittajana ei kelpaa, mutta olisi hyvä puolisomies, joutuu paitsioon."

Täällähän on näitä erikoismiehiä kilttimiehestä jännämieheen, niin kai tämäkin pitää olla? :oD

Mutta voisin ymmärtää, että "puolisomies" olisi sellainen varma tapaus. Veis matot ulos ja tamppais ne, vaihtelis kesä-/talvirenkaat, porais koukun taululle seinään ja kasais Ikeakaapit. Ja sitten antais aamusuukon ja iltasuukon. Tiistaina sillä on murekepäivä ja launtaina ehkä hurjii ja juo 3 tölkkiä lapinkultaa ja sitten on pimeässä peiton alla se viisiminuuttinen ennen nukkumaanmenoa.

Ei riitelis mistään. Ei makais sohvallakaan tai naputtais pleikkaria, mutta no....olisi sellainen "puolisomies". Miesten Volvo, miesten Abloy, miesten Fazer, Miesten Valio.... sellainen, että varmaan saa joka päivä ihan saman ja se pitää..

Moniko nainen täällä haluaisi tälläisen miehen? Ja pitäisikö tälläinen mies olla sitten se, minkä pitäisi olla suhteessa automaattisesti?

330

2834

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi00001

No pitää itse vastata, että en itse jaksaisi tuollaista puolisonaista, vaikka ei nyt kirjaimellisesti ihan tuollainen olisikaan, niin pitäisi siinä kumppanissa olla jotain "makua".
      Jos kaikki suurinpiirtein menisi kuin vettä vaan, niin en mä ainakaan itse pystyisi olemaan sellainen "puolisomies".

Tiedän kyllä muutaman naisen, joka olisi varmaan tuollaisia "puolisonaisia". Varmaan ei ihmeitä järkytyksiä tulisi ja ihan väriäkin olisi jossainmäärin, mutta kuitekin ei ehkä ois mun tyyliä...

• Anonyymi00002

Tosi mielenkiintoinen kysymys, itse olen kyllä mies niin olen jäävi vastaamaan. Siis ajattelisin että tuollainen puolisomies kuullostaisi kaikin tavoin täydelliseltä, paperilla. Mutta todellisuudessa naiset eivät sitä vaan halua. Minäkin haluaisin kuulla naisten perusteluja tähän että miksi se ei vaan riitä?

(disclaimer: en ole itse ollenkaan sellainen, vaan lähes päinvastainen kaikin tavoin)

• Anonyymi00007

No samalla linjalla tässä tämä aloitus tuli väsättyä.

Haluaisin kovasti tietää naisten mielipiteen tähän, mutta haluaisin myös miesten, jotka pitävät itseään "puolisomiehenä" kertovan, miksi naisen pitäisi valita juuri heidät?

Tässä on monta jännää juttua, mihin haluaisin sukeltaa. :oD

• Anonyymi00137

"Mutta todellisuudessa naiset eivät sitä vaan halua"

Miten voit tietää mitä naiset "haluaa"? Kristallipallostako katsoit? Omaa kuvitteluasi kaikki tuommoinen, että puolet maapallon asukkaista haluaa samaa asiaa kumppanistaan ja sinä jopa tiedät toisten heidän ajatukset. Jokainen nainen kuten mieskin on oma yksilö. Kysyä siltä omalta seurustelukumppaniltasi mitä hän haluaa. Arvaan kuitenkin että pohdintasi on pelkästään teoreettisia....

• Anonyymi00003

Jos puolisomies tarkoittaa tuollaista kuvaamasi kaltaista, niin en nyt välttämättä haluaisi. Tuollainen tuossa kuvattu mies ei olisi kovin yhteensopiva minun kanssani. Ei nyt sillä että tuossa olisi mitään erityishuonoja ominaisuuksia, mutta mutta ...

"Veis matot ulos ja tamppais ne"
      Saa viedä joo, vaikkakaan mulla ei mattoja lattioillani ole. Enemmän kaipaisin sellaista perussiistiä, joka ei aiheuta sotkua ja itse oma-aloitteisesti auttelee kotitöissä silleen päivittäin, tyyliin vienpäs nämä tavarat tästä paikalleen ja pyyhkäisenpäs ton pöydä siinä samalla.

"Vaihtelis kesä-/talvirenkaat"

Saa vaihtaa, jos tahtoo, mutta mulle tuo ei ole mikään iso palvelus. Ei ole mikään pakko vaihtaa itse. Saa ne liikkeessäkin vaihdatettua. Enemmän se, että mikä se motiivi on. Jos vaan tahtoo, niin ok, mutta jos siitä pitäis joku "vuoden mies" palkinto saada, niin antaa olla

Suukot otan mielelläni. Jos haluaa jotain tiettyä ruokaa, niin voi itse sen tehdä. Oluen kittaaja en katsele. Petipuuhissa on tarve selvästi paremmalle effortille.

"Ei riitelis mistään."

Ei riitelemiselle ole tarvetta, mutta tarkottaako tuo, että kaikesta ollaan oikeasti samaa mieltä, vai ettei se vain ikinä ilmaise mistään omaa mielipidettään? Jälkimmäinen olisi kyllä todella ikävä vaihtoehto. Ei varmaan tulisi lopulta koskaan tehtyä yhtään mitään, kun aina kuitenkin tulisi mieleen, eetei se oikeasti halua, mutta jättää sanomatta.

"Ei makais sohvallakaan tai naputtais pleikkaria"

Mun mies saa kyllä pelata. Se on jopa ihan suotavaa, kunhan se ei ole koko elämä.

• Anonyymi00004

Siis en nyt tiedä tarkkaan, kun en itse koe olevani sellainen...

Mutta kun täällä jotkut kirjoittaa, että taas nainen valitsi jännämiehen ja sai turpaan jne...
        Kilttimieskin on vähän sellainen outo juttu, mutta puolisomies voisi olla juurikin täydellinen siinä puolisohommassa...

Kynikseltä tään termin kaappasin, että josko hän osaisi tarkemmin selvittää mitä puolisomies pitää sisällään tieteellisesti. :oD

• Anonyymi00005

Erittelet asiaa hyvin tarkasti ja yksityiskohtaisesti, mutta jätät kertomatta sen oleellisen, että miksi se ei vaan riitä sinulle?

• Anonyymi00006
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Erittelet asiaa hyvin tarkasti ja yksityiskohtaisesti, mutta jätät kertomatta sen oleellisen, että miksi se ei vaan riitä sinulle?

Sanoinhan tuon hyvinkin selvästi. "Tuollainen tuossa kuvattu mies ei olisi kovin yhteensopiva minun kanssani." Kyse ei ole riittävyydestä, vaan yhteensopivuudesta. Sama, jos kysyisit vaikka, että miksei linna Ranskassa riitä minulle - no kun en halua sellaista, sellainen ei sovi minulle, en viihtyisi sellaisessa.

• Anonyymi00008
        Anonyymi00006 kirjoitti:

Sanoinhan tuon hyvinkin selvästi. "Tuollainen tuossa kuvattu mies ei olisi kovin yhteensopiva minun kanssani." Kyse ei ole riittävyydestä, vaan yhteensopivuudesta. Sama, jos kysyisit vaikka, että miksei linna Ranskassa riitä minulle - no kun en halua sellaista, sellainen ei sovi minulle, en viihtyisi sellaisessa.

Itseasiassa minusta toi "puolisomies" ei olis se linna Ranskassa, vaan just näppärä "kaksio keskustassa". :oD

-ap-

• Anonyymi00009
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Jos haluat välttämättä käyttää tuota "riittää" termiä, niin sitten voidaan todeta, että minulle riittää selvästi vähempi. Tuossa kuvauksessa nimittäin on aivan valtavasti liikaa verrattuna siihen mitä minä toivon.

• Anonyymi00010
        Anonyymi00009 kirjoitti:

Jos haluat välttämättä käyttää tuota "riittää" termiä, niin sitten voidaan todeta, että minulle riittää selvästi vähempi. Tuossa kuvauksessa nimittäin on aivan valtavasti liikaa verrattuna siihen mitä minä toivon.

En ymmärrä yhtään mitään. Olen vaan hämmentyneempi kuin ennen vastausta. Enkä uskalla enää edes kysyä enempää...

• Anonyymi00011
        Anonyymi00008 kirjoitti:

Itseasiassa minusta toi "puolisomies" ei olis se linna Ranskassa, vaan just näppärä "kaksio keskustassa". :oD

-ap-

Se on sinun kokemuksesi. Tuossa kohtaa oli kyse termistä "riittää", jolloin koin tarpeelliseksi heittää ylimitoitetun esimerkin, jotta asia olisi ymmärrettävä.

Kaksio keskustassakaan ei tosin sopisi elämääni. Se olisi monella tavalla ihan liikaa.

• Anonyymi00012
        Anonyymi00010 kirjoitti:

En ymmärrä yhtään mitään. Olen vaan hämmentyneempi kuin ennen vastausta. Enkä uskalla enää edes kysyä enempää...

Jos et uskalla, niin ei tietenkään ole pakko. 🙂

• Anonyymi00013
        Anonyymi00011 kirjoitti:

Se on sinun kokemuksesi. Tuossa kohtaa oli kyse termistä "riittää", jolloin koin tarpeelliseksi heittää ylimitoitetun esimerkin, jotta asia olisi ymmärrettävä.

Kaksio keskustassakaan ei tosin sopisi elämääni. Se olisi monella tavalla ihan liikaa.

Joo, siis tuossa oli toinen utelias välissä...

No kaksiohan olisikin siksi, jos olis se puolisomieskin siinä pyörimässä. (tarkkaan mietitty) :oD

• Anonyymi00014
        Anonyymi00013 kirjoitti:

Joo, siis tuossa oli toinen utelias välissä...

No kaksiohan olisikin siksi, jos olis se puolisomieskin siinä pyörimässä. (tarkkaan mietitty) :oD

Koollisesti kaksion olisi liian pieni (asunhan nytkin isommassa), mutta "näppärä kaksio keskustassa", olisi monella muulla tavalla ihan liikaa.

• Anonyymi00015
        Anonyymi00012 kirjoitti:

Jos et uskalla, niin ei tietenkään ole pakko. 🙂

Pelkään että aivoni kärähtävät tai menevät lopullisesti solmuun jos mietin tälläisiä. SItten minusta tulee vielä nainen tai jotain.

• Anonyymi00016
        Anonyymi00014 kirjoitti:

Koollisesti kaksion olisi liian pieni (asunhan nytkin isommassa), mutta "näppärä kaksio keskustassa", olisi monella muulla tavalla ihan liikaa.

Joo joo, mutta sä et tajua tuota "näppärä"-termiä... se ei ole liikaa, eikä liian vähän. Se on optimaalinen.... :oD

Kun mitä tässä olen tätä palstaa seuraillut, niin tietty aines täällä on hyvinkin tietoinen siitä, että millainen mies naisella pitäisi olla. Ja ilmeisesti sellaisen "optimaalisen" miehen vielä pitäisi olla helppo löytääkin. Jonkun mielestä niitä on jopa suurin osa miehistä, mutta vain 5-15% miehistä sitten lopulta pyörittää näitä naisia...jne.. Ja ne on niitä jännämiehiä.

Tämä ois kiva perata nyt tässä joutessaan oikein kunnolla läpi. :oD

• Anonyymi00017
        Anonyymi00015 kirjoitti:

Pelkään että aivoni kärähtävät tai menevät lopullisesti solmuun jos mietin tälläisiä. SItten minusta tulee vielä nainen tai jotain.

Sellainen mies, joka on kanssani yhteensopiva, ymmärtää tuon erinomaisesti. Sellaisiakin löytyy, ihan todistetusti. Se, että sinä et ymmärrä, on täysin ok. Se kertoo vain siitä, että emme ole yhteensopivia, ei muusta.

Ja joo, osan mielestä pari lasta, farkkuvolvo, omakotitalo ja kultanen noutaja on "ihan perus" ja "miksei muka riitä". Toisten mielestä siinä taas on "hirveästi kaikenlaista ylimääräistä" ja "turhaa ökyilyä". Eikä noista esimerkeistä kumpikaan todennäköisesti tule koskaan ymmärtämään toistensa ajattelua.

Hassua muuten, että jos olisin esittänyt täysin vastakkaisia mielipiteitä, niin akinnolisi varmasti ollut sinulle "naisen logiikkaa". Se on aina vakio, jollei (muka?) ymmärrä mitä joku nainen sanoo, ihan sama mitä hän sanoo.

• Anonyymi00018
        Anonyymi00016 kirjoitti:

Joo joo, mutta sä et tajua tuota "näppärä"-termiä... se ei ole liikaa, eikä liian vähän. Se on optimaalinen.... :oD

Kun mitä tässä olen tätä palstaa seuraillut, niin tietty aines täällä on hyvinkin tietoinen siitä, että millainen mies naisella pitäisi olla. Ja ilmeisesti sellaisen "optimaalisen" miehen vielä pitäisi olla helppo löytääkin. Jonkun mielestä niitä on jopa suurin osa miehistä, mutta vain 5-15% miehistä sitten lopulta pyörittää näitä naisia...jne.. Ja ne on niitä jännämiehiä.

Tämä ois kiva perata nyt tässä joutessaan oikein kunnolla läpi. :oD

Kaksi keskustassa on minusta aina hirveästi liikaa, olipa näppärä tai ei.

• Anonyymi00020
        Anonyymi00018 kirjoitti:

Kaksi keskustassa on minusta aina hirveästi liikaa, olipa näppärä tai ei.

Ei mikkään oo hyvä. :oD

• Anonyymi00021
        Anonyymi00020 kirjoitti:

Ei mikkään oo hyvä. :oD

Tietysti on. Sinä et vain nyt ymmärrä, että sinusta näppärä, sellainen lagom, on minusta hitokseen liikaa. Ei tarvitse olla niin "näppärä" vaan voi olla vähän vinksin ja vonksi ja jopa hieman rempallaan. Ei tarvitse olla mikään autonrenkaiden vaihtaja, jos ei itseä yhtään kiinnosta. Eikä tarvitse tampata mattoja, kun voi olla ilmankin.

• Anonyymi00023
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Tietysti on. Sinä et vain nyt ymmärrä, että sinusta näppärä, sellainen lagom, on minusta hitokseen liikaa. Ei tarvitse olla niin "näppärä" vaan voi olla vähän vinksin ja vonksi ja jopa hieman rempallaan. Ei tarvitse olla mikään autonrenkaiden vaihtaja, jos ei itseä yhtään kiinnosta. Eikä tarvitse tampata mattoja, kun voi olla ilmankin.

Okei...

Minusta itsestä sopiva kriteeri kumppanille olisi, että viihdyn hänen seurassaankin. :o)

Mä vaan tässä tiedustelen, että mitä kaikkea mahtaa olla mieskirjoittelijoitten mielessä... ja samalla mitä naiskirjoittelijat tuumailee näistä. :o)

Hyviä tuumailuja oli sinulla.

• Anonyymi00027
        Anonyymi00023 kirjoitti:

Okei...

Minusta itsestä sopiva kriteeri kumppanille olisi, että viihdyn hänen seurassaankin. :o)

Mä vaan tässä tiedustelen, että mitä kaikkea mahtaa olla mieskirjoittelijoitten mielessä... ja samalla mitä naiskirjoittelijat tuumailee näistä. :o)

Hyviä tuumailuja oli sinulla.

Se se on minullekin oleellisin kriteeri, niin puolisossa kuin pidempiaikaiseksi tarkoitetussa asunnossakin, kodissa. Kämpässä, jossa vain punkkaa väliaikaisesti, ei tuolla viihtymisellä ole niin suurta väliä. Ihmissuhteissa taas en ole kiinnostunut väliaikaista kämppää vastaavasta versiosta.

Ja juu, minuakin kiinnostaisi kuulla miten miehet tuon "puolisomiehen" määrittelevät. Jäädään odottelemaan.

• Anonyymi00032
        Anonyymi00027 kirjoitti:

Se se on minullekin oleellisin kriteeri, niin puolisossa kuin pidempiaikaiseksi tarkoitetussa asunnossakin, kodissa. Kämpässä, jossa vain punkkaa väliaikaisesti, ei tuolla viihtymisellä ole niin suurta väliä. Ihmissuhteissa taas en ole kiinnostunut väliaikaista kämppää vastaavasta versiosta.

Ja juu, minuakin kiinnostaisi kuulla miten miehet tuon "puolisomiehen" määrittelevät. Jäädään odottelemaan.

No tuossa alla on mielenkiintoista juttua..

Tuolta kynikseltä lähtee hyviä termejä kyllä....

Ja mitä nyt tuossa äkkisiltään ymmärrän, niin viihtymisestä seurassa ei ole kyllä kyse. :oD Se ei ole puolisomiehen tärkein ominaisuus vissiin....

• Anonyymi00037
        Anonyymi00017 kirjoitti:

Sellainen mies, joka on kanssani yhteensopiva, ymmärtää tuon erinomaisesti. Sellaisiakin löytyy, ihan todistetusti. Se, että sinä et ymmärrä, on täysin ok. Se kertoo vain siitä, että emme ole yhteensopivia, ei muusta.

Ja joo, osan mielestä pari lasta, farkkuvolvo, omakotitalo ja kultanen noutaja on "ihan perus" ja "miksei muka riitä". Toisten mielestä siinä taas on "hirveästi kaikenlaista ylimääräistä" ja "turhaa ökyilyä". Eikä noista esimerkeistä kumpikaan todennäköisesti tule koskaan ymmärtämään toistensa ajattelua.

Hassua muuten, että jos olisin esittänyt täysin vastakkaisia mielipiteitä, niin akinnolisi varmasti ollut sinulle "naisen logiikkaa". Se on aina vakio, jollei (muka?) ymmärrä mitä joku nainen sanoo, ihan sama mitä hän sanoo.

On se naisen logiikka kyllä ihan ihmeellinen asia, en aio sitä alkaa sen enempiä miettimään.

• Anonyymi00038
        Anonyymi00021 kirjoitti:

Että sitähän voi vaikka asua kadulla makuupussissa ihan hyvin, se riittää toisille.

• Anonyymi00039
        Anonyymi00037 kirjoitti:

On se naisen logiikka kyllä ihan ihmeellinen asia, en aio sitä alkaa sen enempiä miettimään.

Saahan kaikesta tehtyä mielessään hirveän ihmeellistä ja kummallista, kun vääntää päänsä tarpeeksi mutkalle.

• Anonyymi00040
        Anonyymi00038 kirjoitti:

Että sitähän voi vaikka asua kadulla makuupussissa ihan hyvin, se riittää toisille.

Saat sinä nukkua noinkin, jos haluat. Minulle ei kelpaa, eikä riitä.

• Anonyymi00047
        Anonyymi00040 kirjoitti:

Saat sinä nukkua noinkin, jos haluat. Minulle ei kelpaa, eikä riitä.

Hupaisa keskustelu... eikö? 😃

Perustelut vähän ontuu, mutta hauskoja yrityksiä...😄

• Anonyymi00050
        Anonyymi00047 kirjoitti:

Hupaisa keskustelu... eikö? 😃

Perustelut vähän ontuu, mutta hauskoja yrityksiä...😄

Saahan tästä huumoria väännettyä. Tuo perusteluiden ontuminen on tällä palstalla aika tavallista.

• Anonyymi00202

eipä jaksa kiinnostaa.

• Anonyymi00207
        Anonyymi00005 kirjoitti:

Se että miehille on hyvin matalat kriteerit ja häneltä ei vaadita panostusta.

Eli kunhan ei ole alkoholisti ja ei lyö?

Miksi kukaan nainen haluaa vapaaehtoisesti koko elämän kuluttaa tuohon?
        Ennen miehet pakottivat kun naiset evät saaneet pankkitiliä, opiskella eikä periä eikä omistaa.

• Anonyymi00218
        Anonyymi00207 kirjoitti:

Se että miehille on hyvin matalat kriteerit ja häneltä ei vaadita panostusta.

Eli kunhan ei ole alkoholisti ja ei lyö?

Miksi kukaan nainen haluaa vapaaehtoisesti koko elämän kuluttaa tuohon?
        Ennen miehet pakottivat kun naiset evät saaneet pankkitiliä, opiskella eikä periä eikä omistaa.

Siis voihan se mies olla alkoholisti ja joskus lyödäkin, kunhan se saa sukat jaloissa vipattamaan?

Etkä halua hukata koko elämääsi siihen puolisomieheen, kun haluat oikean miehen, edes vain vähäksi aikaa petiäsi lämmittämään. Vaikka vain hetken joka on kuin ikuisuus itsessään.

• Anonyymi00303
        Anonyymi00218 kirjoitti:

Siis voihan se mies olla alkoholisti ja joskus lyödäkin, kunhan se saa sukat jaloissa vipattamaan?

Etkä halua hukata koko elämääsi siihen puolisomieheen, kun haluat oikean miehen, edes vain vähäksi aikaa petiäsi lämmittämään. Vaikka vain hetken joka on kuin ikuisuus itsessään.

Tuohon ei ole tullut yhtään vastalausetta? Mistä se kertoo....

• Anonyymi00304
        Anonyymi00218 kirjoitti:

Kuka mistäkin tykkää. En minä kiellä sinua ottamasta turpaasi, vaikka joka päivä, kun kerta tykkäät sellaisesta. Itse ne katselisi edes sellaista, joka käy luvatta käsiksi, mutta minulla onkin hieman eri kriteerit kuin sinulla.

• Anonyymi00305
        Anonyymi00303 kirjoitti:

Tuohon ei ole tullut yhtään vastalausetta? Mistä se kertoo....

Siitä, että tässä kohtaa aiemmin aloittajan kanssa keskustellut kirjoittelija (eli minä), ei laiskuuttaan jaksanut käydä edes katsomassa mitä olit tänne kirjoitellut. Tosin tuo jolle tuossa välissä kirjoittelit oli eri henkilö, joten ehkä et alunperinkään minun ajatuksiani kaivannut.

• Anonyymi00306
        Anonyymi00305 kirjoitti:

Siitä, että tässä kohtaa aiemmin aloittajan kanssa keskustellut kirjoittelija (eli minä), ei laiskuuttaan jaksanut käydä edes katsomassa mitä olit tänne kirjoitellut. Tosin tuo jolle tuossa välissä kirjoittelit oli eri henkilö, joten ehkä et alunperinkään minun ajatuksiani kaivannut.

Siis jos palstan päivystävä feministi ei ehdi vastaamaan, niin kukaan muu ei esitä vastalauseita näihin kommentteihin.. ok, selvishän sekin sitten.

• Anonyymi00308
        Anonyymi00306 kirjoitti:

Siis jos palstan päivystävä feministi ei ehdi vastaamaan, niin kukaan muu ei esitä vastalauseita näihin kommentteihin.. ok, selvishän sekin sitten.

En tiedä kuka on palstan päivystävä feministi. Tarkoitatko Yksäriä? Miksi hän tulisi kommentoimaan tänne, kun ei ole alunperinkään ollut minun kohdastani ketjussa kiinnostunut? Minun kohdallani taas ei ollut ehtimisestä kiinni, vaan siitä, etten nähnyt mitään syytä scrollailla takaisin tänne. Minä nimittäin luulin, että minun mielipiteeni tästä aiheesta tuli jo tuossa aloittajan kanssa jutellessani loppuun käsiteltyä. Ilmeisesti ei sitten tullutkaan ja ainakin sinulle jäi nyt vielä jotakin epäselväksi. Kysy siis ihmeessä, kun nyt olen tässä vastaamassa.

• Anonyymi00309
        Anonyymi00306 kirjoitti:

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että miksi joku muu tuolisi tähän sinulle vastalauseita esittämään, jos kerta minulle kirjoitit?

• Tulin käyttäneeksi eräässä keskustelussa sanaa 'puolisomies'. Tarkoitukseni ei ollut luoda uutta kategoriaa, vaan puhua 'puolisoksi sopivasta miehestä'. Tällainen mies on eri tapauksissa erilainen, koska kyse on yhteensopivuudesta, ei jonkin mitan täyttämisestä.

En käyttänyt sitä aloituksessa, vaan kommentissani keskustelussa 'Kohta 45-vuotias mies, enkä ole vielä seurustellut'. -exKynis.mi

• Anonyymi00019

"Tarkoitukseni ei ollut luoda uutta kategoriaa, vaan puhua 'puolisoksi sopivasta miehestä'. Tällainen mies on eri tapauksissa erilainen, koska kyse on yhteensopivuudesta, ei jonkin mitan täyttämisestä."

Järkipuhetta sinulta. Juuri tuosta on kyse. Yhden aarre on toisen roska, Esitän sanonnan tarkoituksella näin käänteisesti, sillä aarrekaan ei ole kaikkien mielestä aarre.

• Anonyymi00022

Ei varmaan ollut tarkoitus, mutta silti se pomppasi silmään.

Mutta kun kirjoitat tässä nyt: "vaan puhua 'puolisoksi sopivasta miehestä'. Tällainen mies on eri tapauksissa erilainen, koska kyse on yhteensopivuudesta, ei jonkin mitan täyttämisestä."

Ja aiemmin: ""Mies, joka seurustelun aloittajana ei kelpaa, mutta olisi hyvä puolisomies, joutuu paitsioon."" Niin kyllähän tuossa jotain määritellään miehestä...

Minusta tuo sinun kirjoituksesi tarkoittaa, että sellainen puolisoksi sopiva mies ei kelpaa naiselle, vaan mies jää paitsioon.

Mikä ja millainen on puolisoksi kelpaava mies? Ja miksi hän sitten jää paitsioon?

• Luulen että tässä vaikuttaa nyt sukupolvien välinen kuilu. Ikäluokkasi ihmisille pelkästään se, että kaksi ihmistä pystyy suunnilleen seesteisesti elämään yhdessä ja siinä sivussa kasvattamaan lapsia, on jo ollut jonkin arvoista ja jopa tavoiteltavaa. Mutta elintason noustessa tuollainen ei enää riitä, vaan kumppanin pitää olla jotain enemmän ja kulunutta fraasia lainaten "on parempi yksin, kuin huonossa suhteessa".

• Anonyymi00024
        scrg kirjoitti:

Luulen että tässä vaikuttaa nyt sukupolvien välinen kuilu. Ikäluokkasi ihmisille pelkästään se, että kaksi ihmistä pystyy suunnilleen seesteisesti elämään yhdessä ja siinä sivussa kasvattamaan lapsia, on jo ollut jonkin arvoista ja jopa tavoiteltavaa. Mutta elintason noustessa tuollainen ei enää riitä, vaan kumppanin pitää olla jotain enemmän ja kulunutta fraasia lainaten "on parempi yksin, kuin huonossa suhteessa".

Mun mutsikin joskus sanoi, ettei ymmärrä mitä on parisuhde...hän on ollut vain naimisissa. :oD

• scrg kirjoitti:

Luulen että tässä vaikuttaa nyt sukupolvien välinen kuilu. Ikäluokkasi ihmisille pelkästään se, että kaksi ihmistä pystyy suunnilleen seesteisesti elämään yhdessä ja siinä sivussa kasvattamaan lapsia, on jo ollut jonkin arvoista ja jopa tavoiteltavaa. Mutta elintason noustessa tuollainen ei enää riitä, vaan kumppanin pitää olla jotain enemmän ja kulunutta fraasia lainaten "on parempi yksin, kuin huonossa suhteessa".

Joo, onhan se mennyt vähän hulinaksi. -exKynis.mi

• Anonyymi00029
        scrg kirjoitti:

Olet oikeassa, eikä kysymys ole ns. huonosta parisuhteesta vaan toisilleen sopimattomuudesta 24/7.

Ihmisillä, meillä jokaisella ovat ne omat tarpeet. Vaikka miten olisi 100 % match, ei se oikeasti koskaan sitä ole. Itse huomasin ärsyyntyväni kaikenlaisista turhista asioista, nyt ne joista turhaannuin on omaa arkipäivääni, ihan yksin. Osin noin, mutta kuitenkin vain pääosin.

Nyt kun asumme eri osoitteissa, se on helkkarin paljon kalliimpaa mutta antoisempaa.
        Ei ole enää ajtusta mitä sinun tulisi tehdä, on vain elämä ja se miten asiat teemme. Ei siinä ole enää mitään lainvelvoitteita tai muuta baskaa välissä. On vain ajaus mitä tulisi tehdä tilanteessa, ja kuka sen tekisi. Vastaa lähinnä tavoitteellista liiketoimintaa, ja asiat sujuvat ihan hyvin.

Tosin asiat ovat valuneet yhtälöön jossa isä herää 5:00 töihin ja pääsee takaisin kotiinsa kello 19:00 jälkeen. Mutta, mitä ei elämänsä aurinkojen eteen mies tekisi?

AV

• Anonyymi00022 kirjoitti:

Ei varmaan ollut tarkoitus, mutta silti se pomppasi silmään.

Mutta kun kirjoitat tässä nyt: "vaan puhua 'puolisoksi sopivasta miehestä'. Tällainen mies on eri tapauksissa erilainen, koska kyse on yhteensopivuudesta, ei jonkin mitan täyttämisestä."

Ja aiemmin: ""Mies, joka seurustelun aloittajana ei kelpaa, mutta olisi hyvä puolisomies, joutuu paitsioon."" Niin kyllähän tuossa jotain määritellään miehestä...

Minusta tuo sinun kirjoituksesi tarkoittaa, että sellainen puolisoksi sopiva mies ei kelpaa naiselle, vaan mies jää paitsioon.

Mikä ja millainen on puolisoksi kelpaava mies? Ja miksi hän sitten jää paitsioon?

00022: "Mikä ja millainen on puolisoksi kelpaava mies? Ja miksi hän sitten jää paitsioon?"

En minä tiedä, miksi joku jää paitsioon jo seurustelun alkuvaiheessa, mutta olen aivan vakuuttunut, että osa heistä olisi puolisona laadukkaita. -exKynis.mi

• Anonyymi00031
        å.ä.ö kirjoitti:

00022: "Mikä ja millainen on puolisoksi kelpaava mies? Ja miksi hän sitten jää paitsioon?"

En minä tiedä, miksi joku jää paitsioon jo seurustelun alkuvaiheessa, mutta olen aivan vakuuttunut, että osa heistä olisi puolisona laadukkaita. -exKynis.mi

Niin, tuo "laadukas puolisona" on kyllä aika vinkeä termi tähän aikaan...

• Anonyymi00033
        å.ä.ö kirjoitti:

Onko se laadukkuus esimerkiksi viihtymistä miehen seurassa, vai lähinnä jotain muuta? Vai juurikin jotain muuta?

• Anonyymi00033 kirjoitti:

Onko se laadukkuus esimerkiksi viihtymistä miehen seurassa, vai lähinnä jotain muuta? Vai juurikin jotain muuta?

Koska ihmisten tarpeet ja toiveet ovat HYVIN erilaiset, ei ole millään menetelmällä määriteltävissä, millaisia yhteensopivat ovat. -exKynis.mi

• Anonyymi00287

Et ottanut huomioon sitä että naiset eivät osaa mitään muuta tehdä kuin mitata mittanauhalla miesten ominaisuuksia ja vertailla niitä ja tehdä pitkiä listoja.

• Anonyymi00025

Mä tiedän! Puolisomies on tietysti Unelimia Italiassa -sarjan Jari!

• Anonyymi00028

Niin ja haluaisin!

• Anonyymi00026

No, ei tietenkään pitäisi! Vastuunsa kantava ja läheistensä hyvinvoinnin omansa edelle asettava mieshän on täysi luuseri. Jeesuskin tirvaisisi tuollaisia "puolisomiehiä" turpaan.

Sellainen rento juoppo joka ei turhia pingota tai edes laskuistaan selviä on naisille just parasta! Siinähän on kaksinkertainen jännitys, jos harrastaa vaikka uhkapelejä puolison rahoilla. Siinä pelaaja ja maksaja saa molemmat jännitystä koko rahalla. Se tunne yhdistää, että me ollaan niinku tiimi ja todellinen taistelupari. Vitun puolisomiehen pelle olisi laittanut senkin jollekin kuppaselle säästötilille. Onneksi avioerossa sen tilin voi sentään varastaa ja tuhlata sitten retkun kanssa.

• Anonyymi00030

Toivottavasti et kärsi verenpainetautia? Kohta nimittäin poksahtaa, jos vielä enemmän riehaannut? :oD

• Anonyymi00041

Nyt on asiapuhetta! Tuo on just noin eikä melkein!

• Anonyymi00034

Hyvän miehen kai tulisi tasoittaa naisen muuten kumpuilevaa elämää siten että nainen tuntisi olonsa turvatun hyväksi.
      Tämä käy suhteisiin joissa on yhteisiä lapsia, ei ne suhteet joissa ollaan vain kahden kesken ole mitään todellisia koetuskiviä.

Lapsien kanssa elämä on niin erilaista, siinä vasta huomaa mitä puoliso on miehiään tai naisiaan...ei ennen sitä.

Kasvattavaa, ennen kaikkea se on kasvattavaa. Ihminen joka on luullut olevansa täydellinen, onkin vajaa...

AV

• Anonyymi00035

Aha... just just... joo... kyllä kyllä...

• Anonyymi00036

Tässä välimietin "ääneen" vaan?

Onko "puolisomies" niinkuin jonkun mielestä suhteeseen tarkoitettu ja sellainen "kunhanvaanmies" sitten kevyempään heilasteluun...

Tietty jännikset on sit hurvitteluun....tiedetään...tiedetään. 😄

Jotenkin hirmu varovaista tämä kommentointi vielä? Eikö simaat oo maistunut vielä?

• Anonyymi00042

No kun tässä on nyt odoteltu niitä naisten vastauksia. Sellainen tulikin, mutta siitä ei edes mekkoon pukeutuva erkkikään ottanut mitää selvää.

Tosiasiat nyt on ne että nainen valitsee lapsiensa isäksi jännän ja vaarallisen ja voimakkaan oloisen miehen, vaativan ja käskevän, johtajapersoonan. Voi jopa ehtiä naimisiinkin sen kanssa, mutta sellainen liitto ei vaan kestä pitkään. Sen jälkeen YH nainen ottaa niitä alemman tason miehiä puolisokseen ja palvelijakseen, lasten elättäjäksi. Käytännössä ei oikeasti ole yh, koska edellinen mies on mennyt menojaan eikä välitä. Tämä kaava ja kuvio toistuu lukemattomia kertoja joten sitä ei vaan voida ohittaa hymähdyksellä, vaikka joku seuraavaksi kommentoiva feministinen kurppa kuinka niin haluaisikin tehdä.

• Anonyymi00043
        Anonyymi00042 kirjoitti:

No kun tässä on nyt odoteltu niitä naisten vastauksia. Sellainen tulikin, mutta siitä ei edes mekkoon pukeutuva erkkikään ottanut mitää selvää.

Tosiasiat nyt on ne että nainen valitsee lapsiensa isäksi jännän ja vaarallisen ja voimakkaan oloisen miehen, vaativan ja käskevän, johtajapersoonan. Voi jopa ehtiä naimisiinkin sen kanssa, mutta sellainen liitto ei vaan kestä pitkään. Sen jälkeen YH nainen ottaa niitä alemman tason miehiä puolisokseen ja palvelijakseen, lasten elättäjäksi. Käytännössä ei oikeasti ole yh, koska edellinen mies on mennyt menojaan eikä välitä. Tämä kaava ja kuvio toistuu lukemattomia kertoja joten sitä ei vaan voida ohittaa hymähdyksellä, vaikka joku seuraavaksi kommentoiva feministinen kurppa kuinka niin haluaisikin tehdä.

Et ole vieläkän vaivautunut A) kertomaan mitä et ymmärtänyt ja B) pyytämään selvennystä. Sellainenko se on se miehen logiikka, ettei sillä edes noita osaa tehdä? Voi nyyh, en tajunnut, nyyh, annan heti periksi, nyyh! Ei kuulosta kovin miehiseltä. Lähinnä joltain ... en edes mikä olisi noin nössö ja vetelä ... ehkä pesusieni.

• Anonyymi00044
        Anonyymi00042 kirjoitti:

Ai niin ja minun isäni oli muuten hyvin tarkalleen juurikin tuollainen aloituksessa kuvatun puolisomiehen kaltainen mies. Erinomainen isä.

• Anonyymi00045
        Anonyymi00042 kirjoitti:

No jos naiset tekee sitten noin, miten kuvailit, niin evoluution kannalta ei miehen kannata kuin juopotella ja rällätä...tai jotain...

Tuleeko ihmisistä lopulta kuin mehiläiset on... miehet syntyy vaan panemaan..?

• Anonyymi00048
        Anonyymi00045 kirjoitti:

No jos naiset tekee sitten noin, miten kuvailit, niin evoluution kannalta ei miehen kannata kuin juopotella ja rällätä...tai jotain...

Tuleeko ihmisistä lopulta kuin mehiläiset on... miehet syntyy vaan panemaan..?

Vaikea sanoa tulevaisuudesta, lisäksi kun en usko evoluutioon.

Mutta kyllä se on aika selvää että alkoholinkäytöllä on suotuisia vaikutuksia lisääntymiseen, monella eri tavalla. Lisäksi naiset ihailevat miestä joka pystyy käyttämään suuria määriä alkoholia ja lisäksi toimimaan melko hyvin kaikesta huolimatta. Mikäli aihe kiinnostaa niin kirjastosta löytyy paljon kirjallisuutta joka sivuaa tai käsittelee tätä ja vastaavia asioita.

• Anonyymi00051
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Mutta kyllä se on aika selvää että alkoholinkäytöllä on suotuisia vaikutuksia lisääntymiseen, monella eri tavalla. Lisäksi naiset ihailevat miestä joka pystyy käyttämään suuria määriä alkoholia ja lisäksi toimimaan melko hyvin kaikesta huolimatta. Mikäli aihe kiinnostaa niin kirjastosta löytyy paljon kirjallisuutta joka sivuaa tai käsittelee tätä ja vastaavia asioita.

Jos et usko evoluutioon, et voi oikeinnuskoa perinnöllisyyteenkään. Miten selität sen,,että lapset näyttävät vanhemmiltaan? Se on ilmeisesti ihan sattumaa. Sinä oletettavasti et myöskään välitä biologisesta vanhemmuudesta. Oletan sinusta olevan yhdentekevää sen kenen lapsia kasvattaa.

Jos alkoholinkäytöllä on kerta suotuisia vaikutuksia, niin miten alkoholin käyttö voi vähentyä. Sen kuuluisi lisääntyä. Ai niin, mutta sinähän et usko perinnöllisyyteen nvm.

• Anonyymi00052
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Jos et usko evoluutioon, et voi oikeinnuskoa perinnöllisyyteenkään. Miten selität sen,,että lapset näyttävät vanhemmiltaan? Se on ilmeisesti ihan sattumaa. Sinä oletettavasti et myöskään välitä biologisesta vanhemmuudesta. Oletan sinusta olevan yhdentekevää sen kenen lapsia kasvattaa.

Jos alkoholinkäytöllä on kerta suotuisia vaikutuksia, niin miten alkoholin käyttö voi vähentyä. Sen kuuluisi lisääntyä. Ai niin, mutta sinähän et usko perinnöllisyyteen nvm.

No siis, evoluutiosta on tehty laaja käsite, mutta tarkoitan sitä osaa siitä missä toinen eläinlaji kehittyy joksikin ihan toiseksi lajiksi.
        Tietysti evolutiiviseen luonnonvalintaan uskon. Sekä de-generaatioon.
        Luonnonvalinta on minulle sitä että ihmis tai eläinkanta pyrkii pysyttelemään nykyisessä tasossa tai tilanteessa, usein huonolla menestyksellä ja pakosti vähän kerrassaan heikkenee ajan myötä, tai suhteessa aikaan, eikä juuri koskaan parane lähtötilanteestaan.
        Otetaan esimerkiksi koirarodut, mikä niistä jalostetuista roduista on parempi kuin alkuperäinen susi. Susi syö kaikki nuo nykyiset koirat mennen tullen.

Onko alkoholinkäyttö jotenkin mielestäsi vähentynyt? Jos on niin aika varmasti selvästi vähentyneen lisääntymisprosentin kanssa samassa määrin.

Lapsiin en ota kantaa kun en ole niistä yhtään kiinnostunut, enkä niitä asioita ole joutunut miettimään.

• Anonyymi00054
        Anonyymi00052 kirjoitti:

No siis, evoluutiosta on tehty laaja käsite, mutta tarkoitan sitä osaa siitä missä toinen eläinlaji kehittyy joksikin ihan toiseksi lajiksi.
        Luonnonvalinta on minulle sitä että ihmis tai eläinkanta pyrkii pysyttelemään nykyisessä tasossa tai tilanteessa, usein huonolla menestyksellä ja pakosti vähän kerrassaan heikkenee ajan myötä, tai suhteessa aikaan, eikä juuri koskaan parane lähtötilanteestaan.
        Otetaan esimerkiksi koirarodut, mikä niistä jalostetuista roduista on parempi kuin alkuperäinen susi. Susi syö kaikki nuo nykyiset koirat mennen tullen.

Onko alkoholinkäyttö jotenkin mielestäsi vähentynyt? Jos on niin aika varmasti selvästi vähentyneen lisääntymisprosentin kanssa samassa määrin.

Lapsiin en ota kantaa kun en ole niistä yhtään kiinnostunut, enkä niitä asioita ole joutunut miettimään.

"Otetaan esimerkiksi koirarodut, mikä niistä jalostetuista roduista on parempi kuin alkuperäinen susi. Susi syö kaikki nuo nykyiset koirat mennen tullen."

Eli sinä määrität paremmuuden sillä kuka syö kenet? Ihminenkään ei sitten lajina ole kovin kummoinen. Luultavasti se susi syö sinutkin, jos joudut tappelemaan ihan omin nyrkkeinesi.

"Onko alkoholinkäyttö jotenkin mielestäsi vähentynyt? Jos on niin aika varmasti selvästi vähentyneen lisääntymisprosentin kanssa samassa määrin."

Se on vähentynyt paljon. Sinun mielestäsi tehokkaan ehkäisyn käytöllä ei ole mitään tekemistä tuon lisääntymisen kanssa?

• Anonyymi00055
        Anonyymi00054 kirjoitti:

"Otetaan esimerkiksi koirarodut, mikä niistä jalostetuista roduista on parempi kuin alkuperäinen susi. Susi syö kaikki nuo nykyiset koirat mennen tullen."

Eli sinä määrität paremmuuden sillä kuka syö kenet? Ihminenkään ei sitten lajina ole kovin kummoinen. Luultavasti se susi syö sinutkin, jos joudut tappelemaan ihan omin nyrkkeinesi.

"Onko alkoholinkäyttö jotenkin mielestäsi vähentynyt? Jos on niin aika varmasti selvästi vähentyneen lisääntymisprosentin kanssa samassa määrin."

Se on vähentynyt paljon. Sinun mielestäsi tehokkaan ehkäisyn käytöllä ei ole mitään tekemistä tuon lisääntymisen kanssa?

"Se on vähentynyt paljon. Sinun mielestäsi tehokkaan ehkäisyn käytöllä ei ole mitään tekemistä tuon lisääntymisen kanssa?"

Edes niitä kännivahinkoja kun ei silleen tapahdu, kun ehkäisy on kunnossa.

• Anonyymi00052 kirjoitti:

Susi on evoluution kannalta sopeutumaton luuseri, koska pyrkii olemaan ravintoketjun huipulla, mutta ei osaa käyttää tulta, tuliaseita tai ansoja, joita sen kilpailijat osaavat käyttää. Kesykoira sen sijaan osaa antaa tassua ja syödä raksuja ja olla söpö, minkä vuoksi se elää runsaslukuisena.

• Anonyymi00057
        Anonyymi00051 kirjoitti:

Täällä vaan kuules käännellään oikea käsikin vasemmaksi. 😄

• Anonyymi00058
        Anonyymi00048 kirjoitti:

Siis ei evoluutioon tarvitse uskoa....

Se näkyy...

Jos älykännyt pärjää, ei kukaan osta perusnokiaa enää....

Se on evoluutiota.

Jos et myy, et pärjää ja häviät lopulta markkinoilta.

• Anonyymi00059
        Anonyymi00054 kirjoitti:

Miten ihmeessä sinä sitten määrittelet paremmuuden jos et sillä että kuka syö kenet??
        Meneekö tämä nyt jonkin uskonnon tai metafysiikan puolelle?

Siis miksi pitäisi tapella alasti susia vastaan? Otetaan sudelta sitten hampaat ja kynnet pois niin voitan sen kyllä sitten. Ne on suden teknologiaa, minun teknologiaa taas on aseet.

• Anonyymi00060
        Anonyymi00052 kirjoitti:

Evoluutiolla ja jalostuksella ei ole mitään tekemistä keskenään...🤣

• Anonyymi00061
        Anonyymi00060 kirjoitti:

Evoluutiolla ja jalostuksella ei ole mitään tekemistä keskenään...🤣

Ei jalostus kuitenkaan olisi mahdollista, ellei evoluutiota olisi olemassa.

• Anonyymi00062
        Anonyymi00059 kirjoitti:

Miten ihmeessä sinä sitten määrittelet paremmuuden jos et sillä että kuka syö kenet??
        Meneekö tämä nyt jonkin uskonnon tai metafysiikan puolelle?

Siis miksi pitäisi tapella alasti susia vastaan? Otetaan sudelta sitten hampaat ja kynnet pois niin voitan sen kyllä sitten. Ne on suden teknologiaa, minun teknologiaa taas on aseet.

Paremmuutta voi mitata monilla mittareilla. Älykkäämpi voi esimerkiksi välttää sen tilanteen, jossa tulisi syödyksi, vaikkei suoraa taistelua voittaisikaan. Nopeampi taas pakenee, eikä tule syödyksi jne.

Susi syntyy niiden aseidensa kanssa, sinä et. Sinä et myöskään ole keksinyt yhtään ainoaa niistä aseista. Sinulla ei siin ole mitään perusteita myöskään voida käyttää niitä. Jos saisit käyttää, niin silloin sinä ratsastat vain muiden, sinua älykkäämpien harteilla, keinoilla joiden olemassaoloon sinulla ei ole osaa eikä arpaa. Susi on siis sinua parempi.

• Anonyymi00066
        Anonyymi00062 kirjoitti:

Paremmuutta voi mitata monilla mittareilla. Älykkäämpi voi esimerkiksi välttää sen tilanteen, jossa tulisi syödyksi, vaikkei suoraa taistelua voittaisikaan. Nopeampi taas pakenee, eikä tule syödyksi jne.

Susi syntyy niiden aseidensa kanssa, sinä et. Sinä et myöskään ole keksinyt yhtään ainoaa niistä aseista. Sinulla ei siin ole mitään perusteita myöskään voida käyttää niitä. Jos saisit käyttää, niin silloin sinä ratsastat vain muiden, sinua älykkäämpien harteilla, keinoilla joiden olemassaoloon sinulla ei ole osaa eikä arpaa. Susi on siis sinua parempi.

Susikaan ei ole itse keksinyt niitä hampaita tai kynsiä. No, eihän se oikeastaan edes käytä niitä kynsiä.
        Voin mennä metsään, tehdä puun oksasta keihään ja teurastaa suden sillä keihäällä. Näin on tehty vuosituhansien ajan, mutta miksi tekisin kun teknologia on kehittynyt siitä, en sin jouset ja nuolet ja nyt ruutiaseet.

Mikäli mittarina käytetään älykkyyttä, niin sitten ihminen on ylivoimainen. Mikäli mittarina käytetään tuhovoimaa niin ihminen on erittäin ylivoimainen muihin eläimiin nähden.

Susi on kyllä erittäin älykäs eläin, ja sosiaalisesti erittäin taitava. Ihminen saattaisi jäädä sosiaalisen taidon mittareilla sutta huonommaksi.

Edelleenkin luonnossa mittarina toimii aina vain se kuka syö kenet. Ja ihminen syö kaiken muun paitsi joitain myrkyllisiä kasveja. Itseasiassan kasvikunta on ehdottomasti ihmisen kovin kilpailija, mikäli siihen luetaan kaikki kasvit mukaan.

• Anonyymi00067
        Anonyymi00061 kirjoitti:

Ei jalostus kuitenkaan olisi mahdollista, ellei evoluutiota olisi olemassa.

Jos evoluutiota ei tapahtuisi, ei jalostus olisi kuin kokeilu.

Mutta evoluutio luonnollisena on kokeilu, mikä johtaa johonkin menestykseen...

Koiria mm. On jalostettu sellaiseksi, että ilman ihmistä ne ei menestyisi. Kuolisivat pois ennen lisääntymistä...

• Anonyymi00068
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Susikaan ei ole itse keksinyt niitä hampaita tai kynsiä. No, eihän se oikeastaan edes käytä niitä kynsiä.
        Voin mennä metsään, tehdä puun oksasta keihään ja teurastaa suden sillä keihäällä. Näin on tehty vuosituhansien ajan, mutta miksi tekisin kun teknologia on kehittynyt siitä, en sin jouset ja nuolet ja nyt ruutiaseet.

Mikäli mittarina käytetään älykkyyttä, niin sitten ihminen on ylivoimainen. Mikäli mittarina käytetään tuhovoimaa niin ihminen on erittäin ylivoimainen muihin eläimiin nähden.

Susi on kyllä erittäin älykäs eläin, ja sosiaalisesti erittäin taitava. Ihminen saattaisi jäädä sosiaalisen taidon mittareilla sutta huonommaksi.

Edelleenkin luonnossa mittarina toimii aina vain se kuka syö kenet. Ja ihminen syö kaiken muun paitsi joitain myrkyllisiä kasveja. Itseasiassan kasvikunta on ehdottomasti ihmisen kovin kilpailija, mikäli siihen luetaan kaikki kasvit mukaan.

Ei se syntyy niiden kanssa. Sinäkin synnyt.

Ihminen on älykäs, kyllä. Ihmisen suurin valtti on kuitenkin ollut yhteistyö. Sinä taas olet sopeutumiskyvytön, joka ei osaa yhteistyötä. Sitä vähemmän sinulla on mitään perusteita voida käyttää sinua parempien luomia keinoja puolustautumiseesi. Susi on siis todellakin sinua parempi, noilla sinun ihan omilla mittareillasi mitaten. Ilman muita ihmisiä, se söisi sinut.

• Anonyymi00069
        Anonyymi00066 kirjoitti:

Itseasiassa mikrobit ovat ne luomakunnan herrat. Ihminen ei kaikessa älykkyydessään edelleenkään ole saanut niitä tuhottua, eikä tule saamaankaan.

• Anonyymi00070
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Itseasiassa mikrobit ovat ne luomakunnan herrat. Ihminen ei kaikessa älykkyydessään edelleenkään ole saanut niitä tuhottua, eikä tule saamaankaan.

Eli siis jos tarkkoja ollaan, niin mikrobit ovat parhaita.

• Anonyymi00072
        Anonyymi00070 kirjoitti:

Eli siis jos tarkkoja ollaan, niin mikrobit ovat parhaita.

Mikä tietysti on hassua, kun ne ovat aikaliailla myös ne ensimmäiset. Kaikenlaista on tullut niiden jälkeen, mutta yhä vaan ne ovat ne parhaimmat ... tuolla mittarilla, että kuka tappaa ja syö kenet.

• Anonyymi00073
        Anonyymi00069 kirjoitti:

Mikrobeista ei ole mitään haittaa ihmiselle, ne ovat enemmänkin hyödyllisiä kuin haitallisia. Ongelma on vain siinä että geneettisesti heikentynyt ihmislaji ei kestä enää juuri mitään.

• Anonyymi00074
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Mikrobeista ei ole mitään haittaa ihmiselle, ne ovat enemmänkin hyödyllisiä kuin haitallisia. Ongelma on vain siinä että geneettisesti heikentynyt ihmislaji ei kestä enää juuri mitään.

Erilaiset mikrobit ovat ylivoimaisesti kaikkein yleisin ihmisen kuoleman aiheuttaja ja ovat aina olleet. Mikrobit ovat ylipäänsä tällä planeetalla ylivoimaisesti yleisin kuoleman aiheuttaja.

• Anonyymi00075
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Ennen tuota sanomaasi "ihmisen geneettistä heikentymistä", ihmisen keskimääräinen elinikä oli hyvä jos 35 vuotta ja yleisin kuolinsyy taudit ja tulehdukset.

• Anonyymi00076
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Erilaiset mikrobit ovat ylivoimaisesti kaikkein yleisin ihmisen kuoleman aiheuttaja ja ovat aina olleet. Mikrobit ovat ylipäänsä tällä planeetalla ylivoimaisesti yleisin kuoleman aiheuttaja.

Kun, siis ei jos, multiresistentit taudinaiheuttajat yleistyvät (ne melko vääjäämättä yleistyvät), niin ihmiskunta on kusessa.

• Anonyymi00077
        Anonyymi00074 kirjoitti:

Mutta eikös nekin koeta elää symbioosissa oikeastaan "isäntäänsä" nähden?

Bakteerit ainakin... jossain oli juttua, että ihmisellä keliakia saattaa johtua antibiooteista...🤔

• Anonyymi00078
        Anonyymi00068 kirjoitti:

Ei se syntyy niiden kanssa. Sinäkin synnyt.

Ihminen on älykäs, kyllä. Ihmisen suurin valtti on kuitenkin ollut yhteistyö. Sinä taas olet sopeutumiskyvytön, joka ei osaa yhteistyötä. Sitä vähemmän sinulla on mitään perusteita voida käyttää sinua parempien luomia keinoja puolustautumiseesi. Susi on siis todellakin sinua parempi, noilla sinun ihan omilla mittareillasi mitaten. Ilman muita ihmisiä, se söisi sinut.

Voin kaivaa maasta rautamalmia ja sulattaa sitä nuotiossa ja takoa raudasta keihäänkärjen ja tehdä siihen puusta varren ja tappaa sen älykkään suden sillä keihäällä jos se tulee minun ulottuvilleni. Tai voin valmistaa ruutia ja ruutiaseen mikäli aikaa on käytettävissä vuosikausia/kymmeniä. Mutta miksi ihmeessä tekisin niin kun ei tarvitse. Kun se kaikki on jo tehty. Mikäli tarvitsisi, niin kykenisin sen kyllä tekemään. Ota huomioon että minä olen MIES enkä mikään typerä naikkonen.

VÄitätkö että sudet eivät osaisi tehdä yhteistyötä??? SIksikö ne eivät ole valloittaneet koko maailmaa? Luuletko etteivät eri susilaumat osaisi neuvotella keskenään ja yhdistyä yhdeksi valtavaksi laumaksi tarvittaessa, uskon täysin että ne pystyisivät siihen kyllä.

Ihminen on ihan vaan sattumalta valloittanut koko maailman susilta ja karhuilta ja mastodonteilta ja ties miltä hirmuilta.
        Mutta ihminen on tappanut ne kaikki silti.

Tajuan kyllä että olet täysi trollityperys ja yrität vain ärsyttää minua heittäytymällä ääliöksi. Mutta ehkä joku lukija on oikeasti tuolla tasolla ja tarvitsee edes jonkinlaista sivistystä osakseen. Olen kyllä huolestunut nuorison älyn tasosta, tai sen puutteesta. Mutta erityinen ongelma on se ettei nuorisolla ole mitään kiinnostusta selvittää asioita itse, ajatella itse, vaan kaikki otetaan valmiina joltain tekoälyltä tms.

• Anonyymi00079
        Anonyymi00077 kirjoitti:

Mutta eikös nekin koeta elää symbioosissa oikeastaan "isäntäänsä" nähden?

Bakteerit ainakin... jossain oli juttua, että ihmisellä keliakia saattaa johtua antibiooteista...🤔

Periaatteessa agressiiviset taudinaiheuttajat ovat epäonnistuneita kokeiluja, sillä isännän nopea kuolema ei ole niille eduksi. Sehän on kuitenkin vielä pahempi, että jopa ne epäonnistuneet kokeilut, ovat kaikkia muita olentoja parempia.

• Anonyymi00081
        Anonyymi00079 kirjoitti:

Periaatteessa agressiiviset taudinaiheuttajat ovat epäonnistuneita kokeiluja, sillä isännän nopea kuolema ei ole niille eduksi. Sehän on kuitenkin vielä pahempi, että jopa ne epäonnistuneet kokeilut, ovat kaikkia muita olentoja parempia.

Tuo ei myöskään poista sitä, että se "epäonnistunut kokeilu" voi viedä mukanaan valtavia määriä "luomakunnan kruunuja", eli ihmisiä, ennen kun epidemia rauhoittuu. Lisäksi, vaikka sen jälkeen osa olisi immuuneja tuolle kokeilulle, niin seuraava joka heidätkin sairastuttaa, tulee ennenmmin tai myöhemmin.

• Anonyymi00082
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Voin kaivaa maasta rautamalmia ja sulattaa sitä nuotiossa ja takoa raudasta keihäänkärjen ja tehdä siihen puusta varren ja tappaa sen älykkään suden sillä keihäällä jos se tulee minun ulottuvilleni. Tai voin valmistaa ruutia ja ruutiaseen mikäli aikaa on käytettävissä vuosikausia/kymmeniä. Mutta miksi ihmeessä tekisin niin kun ei tarvitse. Kun se kaikki on jo tehty. Mikäli tarvitsisi, niin kykenisin sen kyllä tekemään. Ota huomioon että minä olen MIES enkä mikään typerä naikkonen.

VÄitätkö että sudet eivät osaisi tehdä yhteistyötä??? SIksikö ne eivät ole valloittaneet koko maailmaa? Luuletko etteivät eri susilaumat osaisi neuvotella keskenään ja yhdistyä yhdeksi valtavaksi laumaksi tarvittaessa, uskon täysin että ne pystyisivät siihen kyllä.

Ihminen on ihan vaan sattumalta valloittanut koko maailman susilta ja karhuilta ja mastodonteilta ja ties miltä hirmuilta.

Tajuan kyllä että olet täysi trollityperys ja yrität vain ärsyttää minua heittäytymällä ääliöksi. Mutta ehkä joku lukija on oikeasti tuolla tasolla ja tarvitsee edes jonkinlaista sivistystä osakseen. Olen kyllä huolestunut nuorison älyn tasosta, tai sen puutteesta. Mutta erityinen ongelma on se ettei nuorisolla ole mitään kiinnostusta selvittää asioita itse, ajatella itse, vaan kaikki otetaan valmiina joltain tekoälyltä tms.

Se susi on syönyt sinut jo siinä kohtaa, kun sinä vielä suunnittelet kaivavasi sitä malmia.

• Anonyymi00083
        Anonyymi00078 kirjoitti:

"VÄitätkö että sudet eivät osaisi tehdä yhteistyötä???"

Missä ihmeessä olet moisen väitteen nähnyt? Ei yhteistyön käyttö ole rajoitettu vain yhteen lajiin kerrallaan.

• Anonyymi00085
        Anonyymi00082 kirjoitti:

Se susi on syönyt sinut jo siinä kohtaa, kun sinä vielä suunnittelet kaivavasi sitä malmia.

Sen takia otankin ensin ison kiven maasta ja heitän sen suden päähän ja halkaisen sen kallon.

En tajua että miksi keskustelemme näin typerästä asiasta, kun varsin hyvin kaikki tiedämme että kaikki nuo asiat ON JO TEHTY, sudet eivät enää ole ongelma, paitsi keinotekoinen sellainen, ja ne voidaan hävittää yhdessä päivässä pois tieltä mikäli tarvitsee.

• Anonyymi00086
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Sen takia otankin ensin ison kiven maasta ja heitän sen suden päähän ja halkaisen sen kallon.

En tajua että miksi keskustelemme näin typerästä asiasta, kun varsin hyvin kaikki tiedämme että kaikki nuo asiat ON JO TEHTY, sudet eivät enää ole ongelma, paitsi keinotekoinen sellainen, ja ne voidaan hävittää yhdessä päivässä pois tieltä mikäli tarvitsee.

Et sinä siihen osu, etkä kaikkiin sen kavereihin varsinkaan. Olet pelkkä pika-ateria yksinäsi, ilman muita ihmisiä.

• Anonyymi00087
        Anonyymi00085 kirjoitti:

"En tajua että miksi keskustelemme näin typerästä asiasta"

En todellakaan tiedä mistä sinä keksit näin idioottimaisen aiheen ja sepustuksen siitä, että paremmuus ratkotaan sillä kuka syö kenet.

• Anonyymi00090
        Anonyymi00085 kirjoitti:

Paisti, että sinä et ole tehnyt niistä yhtään ainoaa. Sinä et ole ole, ihan omilla mittareillasi mitattuna sutta parempi, vaan huonompi. Jopa moni parjaamasi koira syö sinut niin halutessaan. Sinä tuon mittarin itse loit.

• Anonyymi00091
        Anonyymi00087 kirjoitti:

"En tajua että miksi keskustelemme näin typerästä asiasta"

En todellakaan tiedä mistä sinä keksit näin idioottimaisen aiheen ja sepustuksen siitä, että paremmuus ratkotaan sillä kuka syö kenet.

KUN SE ON LUONNON LAKI! Idiootti!

• Anonyymi00094
        Anonyymi00078 kirjoitti:

Saattais olla perse purtu irti, ennenkuin edes löydät malmin. 🤣🤣🤣

• Anonyymi00095
        Anonyymi00091 kirjoitti:

KUN SE ON LUONNON LAKI! Idiootti!

Kun ei ole. Ei syöminen ole paremmuuden mitta. Tai sitten tosiaan kaikki agressiiviset taudinaiheuttajat ovat ihmistä parempia. Maailma on täynnä mikrobitauteja, joihin meillä ei ole toimivaa hoitoa ja ainoa keino taistella niitä vastaan on eristäminen.

• Anonyymi00097
        Anonyymi00081 kirjoitti:

Tuo ei myöskään poista sitä, että se "epäonnistunut kokeilu" voi viedä mukanaan valtavia määriä "luomakunnan kruunuja", eli ihmisiä, ennen kun epidemia rauhoittuu. Lisäksi, vaikka sen jälkeen osa olisi immuuneja tuolle kokeilulle, niin seuraava joka heidätkin sairastuttaa, tulee ennenmmin tai myöhemmin.

Ne on muuten sellaisia "ömmiäisiä" joita vastaan ei kannata sotia...😄

Eikä liioin piiloutua...

Ehkä ne jalostuisi mukana, jos ei tapeltais niin vastaan...

Onhan niistä hyötyäkin. 😊

Ei ihan niin radikaalisti kuin leffassa Venom, mutta sinnepäin. 😁

• Anonyymi00098
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Kun ei ole. Ei syöminen ole paremmuuden mitta. Tai sitten tosiaan kaikki agressiiviset taudinaiheuttajat ovat ihmistä parempia. Maailma on täynnä mikrobitauteja, joihin meillä ei ole toimivaa hoitoa ja ainoa keino taistella niitä vastaan on eristäminen.

Kyllä se tappaminen niihinkin vaan auttaa. Mutta jotkut (ihmis- ja luonnon)suojelujärjestöt estää polttamasta kaikkea tuhkaksi.

• Anonyymi00099
        Anonyymi00073 kirjoitti:

Sinäkin tulet valtavan suurella todennäköisyydellä kuolemaan, jonkin mikrobin myötävaikutuksella. Jokainen meistä tulee.

• Anonyymi00100
        Anonyymi00095 kirjoitti:

Oletteko te nuoret ihan oikeasti nyt älyltänne tuolla tasolla? Tekoäly menee teistä ohi ihan kevyesti heittämällä. Jos nuorison ajattelukyky on oikeasti noin alhainen niin ihmiskunnalla on edessään täysi katastrofi. Totisesti toivon että olet nyt vain erittäin huono esimerkki nykynuorisosta, etkä edusta normaalitasoa.

• Anonyymi00101
        Anonyymi00098 kirjoitti:

Kyllä se tappaminen niihinkin vaan auttaa. Mutta jotkut (ihmis- ja luonnon)suojelujärjestöt estää polttamasta kaikkea tuhkaksi.

Ei se oikeasti auta. Itsesiassa mikrobitaudit jylläävät vain entistä enemmän mitä enemmän luontoa tuhotaan. Huonon elinympäristön aiheuttama stressi heikentää myös ihmisen vastustuskykyä ja lisää sitä kautta vakavien mikrobi-infektioiden riskiä.

• Anonyymi00103
        Anonyymi00100 kirjoitti:

Oletteko te nuoret ihan oikeasti nyt älyltänne tuolla tasolla? Tekoäly menee teistä ohi ihan kevyesti heittämällä. Jos nuorison ajattelukyky on oikeasti noin alhainen niin ihmiskunnalla on edessään täysi katastrofi. Totisesti toivon että olet nyt vain erittäin huono esimerkki nykynuorisosta, etkä edusta normaalitasoa.

Eli sinulla ei ole enää älyllisiä argumentteja. Oma älysi loppui ja alkoi tyhjänpäiväinen haukkumisyritys. Kiitos kohteliaisuudesta ja siitä että myönsit tyhmyytesi. 👍

• Anonyymi00105
        Anonyymi00101 kirjoitti:

Ei se oikeasti auta. Itsesiassa mikrobitaudit jylläävät vain entistä enemmän mitä enemmän luontoa tuhotaan. Huonon elinympäristön aiheuttama stressi heikentää myös ihmisen vastustuskykyä ja lisää sitä kautta vakavien mikrobi-infektioiden riskiä.

Kun paikka missä tautia on todettu poltetaan maan tasalle niin että maa hehkuu punaisena. NIIN SIELLÄ EI OLE MITÄÄN ELOLLISTA JÄLJELLÄ SEN JÄLKEEN. Ei varsinkaan mikrobeja.

• Anonyymi00106
        Anonyymi00105 kirjoitti:

Kun paikka missä tautia on todettu poltetaan maan tasalle niin että maa hehkuu punaisena. NIIN SIELLÄ EI OLE MITÄÄN ELOLLISTA JÄLJELLÄ SEN JÄLKEEN. Ei varsinkaan mikrobeja.

Mikrobeita elää tulivuorten sisälläkin. Eli juu ei niitä tulella tuhota.

• Anonyymi00107
        Anonyymi00099 kirjoitti:

Sinäkin tulet valtavan suurella todennäköisyydellä kuolemaan, jonkin mikrobin myötävaikutuksella. Jokainen meistä tulee.

Jos ei verenpaine sit vaan poksauta ohimosta laskimosuonta ennen sitä, kun inttää S-24lla muita vastaan. 😁

• Anonyymi00108
        Anonyymi00103 kirjoitti:

Eli sinulla ei ole enää älyllisiä argumentteja. Oma älysi loppui ja alkoi tyhjänpäiväinen haukkumisyritys. Kiitos kohteliaisuudesta ja siitä että myönsit tyhmyytesi. 👍

Ihan oikeasti toivon tosi paljon että vaan pelleilet ja trollaat. Mikäli näin on, niin myönnän että onnistuit trollaamaan ja sait minut reagoimaan. Olen hyvin järkyttynyt ja todella ihan oikeasti pelkään että olet tosissasi etkä vaan pelleile ja esitä vajaaälyistä.

• Anonyymi00109
        Anonyymi00106 kirjoitti:

Mikrobeita elää tulivuorten sisälläkin. Eli juu ei niitä tulella tuhota.

Tai no elää on väärä sana. Ne selviävät.

• Anonyymi00111
        Anonyymi00108 kirjoitti:

Ihan oikeasti toivon tosi paljon että vaan pelleilet ja trollaat. Mikäli näin on, niin myönnän että onnistuit trollaamaan ja sait minut reagoimaan. Olen hyvin järkyttynyt ja todella ihan oikeasti pelkään että olet tosissasi etkä vaan pelleile ja esitä vajaaälyistä.

En, mutta sinä luultavasti kyllä. En usko, että kukaan on oikeasti noin tyhmä. Tai no toivon ainakin niin. Voi ehkä olla liikaa toivottu.

• Anonyymi00046

On hyvä, että miehetkin vastaa, että mitrn on mennyt maailma päin peetä...

Mutta pitäisikö naisten haluta tälläistä "puolisomiestä", eikä huikennella jännämiesten kanssa?

Ja jos pitäisi, niin miksi?

• Anonyymi00049

En oikein ymmärrä kysymyksen asettelua. Pitäisikö? Siis varmaan riippuu ihan siitä keneltä henkilökohtaisesti asiaa kysyy. Minulle se on se ja sama.
        Mutta luonnonvalinnan kannalta tietenkin nykyinen systeemi on suotavin. Mikäli naiset lisääntyisivät heikkolaatuisten miesten kanssa niin muutamassa sukupolvessa tulisi valtava romahdus ja todennäköisesti lisääntymiskyvyttömyys. Mutta vastaava koskee tietenkin naisia myös.

• Anonyymi00056
        Anonyymi00049 kirjoitti:

En oikein ymmärrä kysymyksen asettelua. Pitäisikö? Siis varmaan riippuu ihan siitä keneltä henkilökohtaisesti asiaa kysyy. Minulle se on se ja sama.
        Mutta luonnonvalinnan kannalta tietenkin nykyinen systeemi on suotavin. Mikäli naiset lisääntyisivät heikkolaatuisten miesten kanssa niin muutamassa sukupolvessa tulisi valtava romahdus ja todennäköisesti lisääntymiskyvyttömyys. Mutta vastaava koskee tietenkin naisia myös.

Kerro lisää....

Miten ns. nämä "puolisomiehet" olisi "huonoa" matskua...jos oikein ymmärsin? Hehän ovat jäämässä jalkoihin? 🤔

• Anonyymi00063
        Anonyymi00056 kirjoitti:

Kerro lisää....

Miten ns. nämä "puolisomiehet" olisi "huonoa" matskua...jos oikein ymmärsin? Hehän ovat jäämässä jalkoihin? 🤔

Kaikki sellaiset jotka tottelevat naisia ovat huonoa materiaalia luonnonvalinnan kannalta.

• Anonyymi00064
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Kaikki sellaiset jotka tottelevat naisia ovat huonoa materiaalia luonnonvalinnan kannalta.

Niinpä vaan sopeutumiskykyiset ovat heitä, jotka lisääntyvät. Änkyrät taas eivät. Luonnonvalinta näkyy suosivan eri ryhmää kuin sinä oletat.

• Anonyymi00071
        Anonyymi00063 kirjoitti:

Mitenkäs seliyät sen, että väkivaltaisuuteen liittyvä osa ihmisen aivoista on pienentynyt kokoajan?

Varsinkin miehiltä.

Eikö se mene niin, että väkivallattomampi mies lisääntyy ja hänen poiksnsa on vielä väkivallattomampi jne... ja kun tämä jatkuu, niin se väkivallattomuus pärjää evoluutiossa...

• Anonyymi00088
        Anonyymi00071 kirjoitti:

Mitenkäs seliyät sen, että väkivaltaisuuteen liittyvä osa ihmisen aivoista on pienentynyt kokoajan?

Varsinkin miehiltä.

Eikö se mene niin, että väkivallattomampi mies lisääntyy ja hänen poiksnsa on vielä väkivallattomampi jne... ja kun tämä jatkuu, niin se väkivallattomuus pärjää evoluutiossa...

Jos tämä jatkuu tälläisenä kuin nyt niin jossain vaiheessa eläinkunta tulee ottamaan vallan ihmiseltä. Ehkä jo lähitulevaisuudessa tällä menolla. Ihmiskunta rapistuu geneettisesti koko ajan kovaa vauhtia, sekä fyysisesti että älyllisesti.

• Anonyymi00092
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Jos tämä jatkuu tälläisenä kuin nyt niin jossain vaiheessa eläinkunta tulee ottamaan vallan ihmiseltä. Ehkä jo lähitulevaisuudessa tällä menolla. Ihmiskunta rapistuu geneettisesti koko ajan kovaa vauhtia, sekä fyysisesti että älyllisesti.

Ei tule. Ihminen kehittyy koko ajan paremmaksi ja toivon mukaan pikkuhiljaa myös tämän planeetan kannalta paremmaksi.

• Anonyymi00102
        Anonyymi00088 kirjoitti:

Oliskos se sit huonoa? Mikä laji tappaa täällä toisiaan eniten ja kuluttaa kaikkea luonnonvaroja eniten?

• Anonyymi00104
        Anonyymi00092 kirjoitti:

Ei tule. Ihminen kehittyy koko ajan paremmaksi ja toivon mukaan pikkuhiljaa myös tämän planeetan kannalta paremmaksi.

Joka päivä yksi öyhö vähemmän...😄☝️

• Anonyymi00116
        Anonyymi00102 kirjoitti:

Oliskos se sit huonoa? Mikä laji tappaa täällä toisiaan eniten ja kuluttaa kaikkea luonnonvaroja eniten?

Taidat nyt olla semmoinen viherfeministivassari.

• Anonyymi00118
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Aika moni oikeistolainen ja ei feministikin ajattelee noin. Ajattelin nyt vain kertoa, koska et ilmeisesti tiedä sitä, että suht moni ihminen haluaisi pystyä noin jatkossakin elämään mm. täällä Pohjois-Euroopassa.

• Anonyymi00122
        Anonyymi00116 kirjoitti:

Vai olisiko joku "Linkolalainen"?

• Anonyymi00124
        Anonyymi00122 kirjoitti:

Vai olisiko joku "Linkolalainen"?

Minusta syntyvyys voisi laskea paljonkin ja yhteiskunnat voisi keksiä tavat tulla toimeen vähemmällä syntyvyydellä/määrällä.

Jos on joku uskonnollinen tyyppi ja lukee raamattua, niin ihminen on jo täyttänyt maan. 😄

Noi miktobit, pöpöt maailmassa on luonnon tapa rajoittaa populaatiota. Ne pahenee, miyä enrmpi ihmisiä on per neliökilometri...

Ihmisen tavat ja oppiminen hillitsee paljon luonnollista seuraamusta vielä, mutta jotain tapahtuu, että ksnta vähenee... sodat, tsudit... luonnollista.

• Anonyymi00053

Eihän kukaan voi halujaan pakottaa.
      Kaikki haluavat sellaisen kuin haluavat.

Vai oletko järjestettyjen pakkoliittojen kannattaja?
      Joku suomalaisen geeniperimän ja lisääntymistahdin murehtija taas liikkeessä?

-keinovaginamies-

• Anonyymi00065

Enyäs jos ei olis keksitty ihmisiholle sopivia materiaaleja, pskottaisitko itsekin, vai olisitko tikankolomies? 🤣

• Anonyymi00080

Jospa lopettaisitte tuon puoliso naisen/ miehen etsimisen siihen asti , että kykenette olemaan tyytyväisiä ensin sinkkuina omassa itsessänne. Onni kun ei löydy muualta, jos sitä itsenne ulkopuolelta haette niin oppia toki saa kantapäänkin kautta. Niin minäkin tein.Tsemppiä. 🤷‍♀️

• Anonyymi00084

Ps. Siinä on vaan se 'vaara' että tyytyväisenä omaan elämäänsä huomaa, ettei siihen ketään muuta tarvitsekkaan.🤷‍♀️

• Anonyymi00089

Hämähän on vain keskustelua.... pitää sntaa ääni kaikille. 🙂

• Anonyymi00093
        Anonyymi00089 kirjoitti:

Hämähän on vain keskustelua.... pitää sntaa ääni kaikille. 🙂

Hienoa. Niin saa ja pitääkin. Kunhan kerroin oman näkemykseni😊🤷‍♀️

• Anonyymi00096

Jaaaa... pitää ihan miettiä.. pari lasta on, niin olenko?🤷‍♀️

• Anonyymi00117

Neitsyt, kysyi hän mutta viesti poistui😁🤷‍♀️

• Anonyymi00117 kirjoitti:

Neitsyt, kysyi hän mutta viesti poistui😁🤷‍♀️

Olet siis ollut puolisonainen, jolla on ollut puolisomies ja sehän nähtiin miten siinä kävi. Ei hyvin. Ihan katkeruus tuli.

• Anonyymi00119
        scrg kirjoitti:

Olet siis ollut puolisonainen, jolla on ollut puolisomies ja sehän nähtiin miten siinä kävi. Ei hyvin. Ihan katkeruus tuli.

Tälleen sivusta kysyn, että missä hän sanoi noin?

"Jospa lopettaisitte tuon puoliso naisen/ miehen etsimisen siihen asti , että kykenette olemaan tyytyväisiä ensin sinkkuina omassa itsessänne. Onni kun ei löydy muualta, jos sitä itsenne ulkopuolelta haette niin oppia toki saa kantapäänkin kautta. Niin minäkin tein.Tsemppiä"

Eikö tuon voi toteuttaa myös niin, että opettelee ENSIKSI olemaan tyytyväinen sinkkuna ja pariutuu vasta sitten, jos edelleen tekee mieli pariutua? Miksi pitäisi ensiksi erota ja sitten vasta opetella? Ja missä se katkeruus tuossa on? Sekö on katkeruutta, ettei etsi onnea itsen ulkopuolelta? Eikö se pikemmin ole tervettä?

• Anonyymi00121
        Anonyymi00119 kirjoitti:

"Jospa lopettaisitte tuon puoliso naisen/ miehen etsimisen siihen asti , että kykenette olemaan tyytyväisiä ensin sinkkuina omassa itsessänne. Onni kun ei löydy muualta, jos sitä itsenne ulkopuolelta haette niin oppia toki saa kantapäänkin kautta. Niin minäkin tein.Tsemppiä"

Eikö tuon voi toteuttaa myös niin, että opettelee ENSIKSI olemaan tyytyväinen sinkkuna ja pariutuu vasta sitten, jos edelleen tekee mieli pariutua? Miksi pitäisi ensiksi erota ja sitten vasta opetella? Ja missä se katkeruus tuossa on? Sekö on katkeruutta, ettei etsi onnea itsen ulkopuolelta? Eikö se pikemmin ole tervettä?

"Eikö tuon voi toteuttaa myös niin, että opettelee ENSIKSI olemaan tyytyväinen sinkkuna ja pariutuu vasta sitten, jos edelleen tekee mieli pariutua?"

Minun olisi toisaalta pitänyt tehdä noin...itseni kannalta... mutta olisin nykyisiä lapsiani vaille myös silloin...🤔

Ja ne taas tekivät minusta tämän mitä nyt olen. 🤔

Mut noin pitäis mennä... rnnenkuin sitoutuu lisääntymään tms. 🤔

• Anonyymi00123
        Anonyymi00121 kirjoitti:

"Eikö tuon voi toteuttaa myös niin, että opettelee ENSIKSI olemaan tyytyväinen sinkkuna ja pariutuu vasta sitten, jos edelleen tekee mieli pariutua?"

Minun olisi toisaalta pitänyt tehdä noin...itseni kannalta... mutta olisin nykyisiä lapsiani vaille myös silloin...🤔

Itse tein nimenomaan noin päin, ihan tarkoituksella. En tosin tietenkään väitä, että kyseessä oli ensimmäinen seurustelu/parisuhteeni, mutta kuitenkin. Tein siis tietoisen päätöksen pysyä ainakin muutaman vuoden sinkkuna, eli kunnes minun oli hyvä olla itsekseni, ennen kun etsin uutta parisuhdetta. Suosittelen kaikille.

• Anonyymi00125
        Anonyymi00121 kirjoitti:

Laitoinhan, että niin minäkin tein. Virheiden kautta opin.Ilman niitä rakkaita lapsiani olisin minäkin. Virheet kuuluu elämään ja on juurikin sitä Elämää.. Aitoa rohkeaa Hedelmällistä elämää. Mutta saa oman näkemyksensä sanoa ja kai se vähän on velvollisuuskin.🤷‍♀️

• Anonyymi00126
        Anonyymi00123 kirjoitti:

Itse tein nimenomaan noin päin, ihan tarkoituksella. En tosin tietenkään väitä, että kyseessä oli ensimmäinen seurustelu/parisuhteeni, mutta kuitenkin. Tein siis tietoisen päätöksen pysyä ainakin muutaman vuoden sinkkuna, eli kunnes minun oli hyvä olla itsekseni, ennen kun etsin uutta parisuhdetta. Suosittelen kaikille.

Fiksua...

Onnekseni en lisääntynyt tai sitoutunut ensimmäisen avioliiton jälkeen enää...(ja viimrisen)

Muutaman kaverin oon nähnyt vieressä menevän ihan solmuun...

Mutta minut on kasvatettu olemaan "puolisomies"...en vaan kestänyt sitä ja kasvoin ulos...

• Anonyymi00127
        scrg kirjoitti:

Miksi olisin katkera, kun itse suhteesta lähdin. Olen kiitollinen yhteisestä matkasta ja lapsista. Mutta aika oli mennä eteenpäin. Menin kokemattomana naimisiin, enkä vielä tiennyt kuka olen. Pyrin vaan mukautumaan ja miellyttämään. Minun oli noustava omille siivilleni ja ajateltava omalla sydämmelläni. Ei olla muita miellyttävä marionettinukke.🤷‍♀️

• Anonyymi00130
        Anonyymi00125 kirjoitti:

Laitoinhan, että niin minäkin tein. Virheiden kautta opin.Ilman niitä rakkaita lapsiani olisin minäkin. Virheet kuuluu elämään ja on juurikin sitä Elämää.. Aitoa rohkeaa Hedelmällistä elämää. Mutta saa oman näkemyksensä sanoa ja kai se vähän on velvollisuuskin.🤷‍♀️

En kestä nykyään sivuston tahdissa tms...😄

• Anonyymi00119 kirjoitti:

Se lukee rivien välissä siinä mitä ko tunnistettava yksilö palstalle suoltaa. Ehkä vielä joskus katkeruus väistyy, mutta toistaiseksi on meneillään ollut fake it till you make it vaihe.

• Anonyymi00133
        scrg kirjoitti:

Se lukee rivien välissä siinä mitä ko tunnistettava yksilö palstalle suoltaa. Ehkä vielä joskus katkeruus väistyy, mutta toistaiseksi on meneillään ollut fake it till you make it vaihe.

Ai toi on taas noita höpinöitä. En olis sista uskonut, etta ihan noin latteaan perusteluun vajoa. Saahan omaa agendaansa tuettua, kun itse keksi "faktat".

• Anonyymi00133 kirjoitti:

Ai toi on taas noita höpinöitä. En olis sista uskonut, etta ihan noin latteaan perusteluun vajoa. Saahan omaa agendaansa tuettua, kun itse keksi "faktat".

Mikä agenda minulla on?

Lähinnä tämä ihmettely koskee sitä, että kun puoliso-ihmiset tai miksi heitä nyt kutsuukaan ensin hampaat irvessä pariutuvat jonkun kanssa että saavat biologisen viettinsä toteutettua ja puskettua kakaran tai pari maailmaan, sitten kasvavat ihmisenä kaikista virheistä opittuaan, tietävät mitä haluavat, niin löytyykö niistä muista entisistä puoliso-ihmisistä sitten kakkoskierroksella muka sen paremmin yhteensopiva pari. Löytyykö?

• Anonyymi00134
        scrg kirjoitti:

Mikä agenda minulla on?

Lähinnä tämä ihmettely koskee sitä, että kun puoliso-ihmiset tai miksi heitä nyt kutsuukaan ensin hampaat irvessä pariutuvat jonkun kanssa että saavat biologisen viettinsä toteutettua ja puskettua kakaran tai pari maailmaan, sitten kasvavat ihmisenä kaikista virheistä opittuaan, tietävät mitä haluavat, niin löytyykö niistä muista entisistä puoliso-ihmisistä sitten kakkoskierroksella muka sen paremmin yhteensopiva pari. Löytyykö?

Ainahan sitä voi ihmetellä, kun on ensiksi itselleen omasta päästään keksinyt sen ihmettelyn aiheen. 👍

• Anonyymi00135
        scrg kirjoitti:

Mikä agenda minulla on?

"sitten kasvavat ihmisenä kaikista virheistä opittuaan, tietävät mitä haluavat, niin löytyykö niistä muista entisistä puoliso-ihmisistä sitten kakkoskierroksella muka sen paremmin yhteensopiva pari. Löytyykö?"

Aika monelle näkyy löytyvän ja nuo "kakkoskierrokset" kestävät paremmin. ainakin omassa tuttavapiirissäni. Itse en tosin voi silleen ottaa tuohon lapsikysymykseen kantaa, kun olen tehnyt ainokaiseni tän "kakkoskierrokseni" kanssa.

• Anonyymi00143

Tyytyväisyys itseensä ja haave kumppanista ei ole toisiaan poissulkevia. Kumppanin kanssa jos milloin kasvaa itsekin ihmisenä. Myös erot ovat kasvattavia. Milloin jätetään tuomitsematta suhde huonoksi ja elämä menetetyksi, kun parisuhde päättyy eroon. Olisi aika hyväksyä, että elämään mahtuu kaikenlaista, myös mahdollisia eroja. Koko elämä on kaikilla "kantapään kautta".

• Anonyymi00144
        Anonyymi00119 kirjoitti:

Onni löytyy kaiken kokonaisuudesta, ja myös mahdollisista eroista. Satavuotiaana sitten voi nauttia sinkkuelämästä, kun kumppani on kuollut tai on erottu.

• Anonyymi00145
        scrg kirjoitti:

Ettei vaan katkeruus ole sinussa? Vaikka erotaan, se ei tarkoita huonosti käymistä.

• Anonyymi00135 kirjoitti:

"sitten kasvavat ihmisenä kaikista virheistä opittuaan, tietävät mitä haluavat, niin löytyykö niistä muista entisistä puoliso-ihmisistä sitten kakkoskierroksella muka sen paremmin yhteensopiva pari. Löytyykö?"

Aika monelle näkyy löytyvän ja nuo "kakkoskierrokset" kestävät paremmin. ainakin omassa tuttavapiirissäni. Itse en tosin voi silleen ottaa tuohon lapsikysymykseen kantaa, kun olen tehnyt ainokaiseni tän "kakkoskierrokseni" kanssa.

Hyvä. Voi olla että olen ollut väärässä kun kuvitellut että asiat kakkoskierroksella muuttuvat entistä vaikeammiksi. Joskus hengästyttää vaan kuunnella miten omat ja toisen ja yhteiset lapset jossain tetriksessä milloinkin sijoitellaan. Ja siiten vielä exät jossain pyörimässä. En vaan itse jaksaisi sellaista ihmismäärää.

• Anonyymi00146
        Anonyymi00144 kirjoitti:

Onni löytyy kaiken kokonaisuudesta, ja myös mahdollisista eroista. Satavuotiaana sitten voi nauttia sinkkuelämästä, kun kumppani on kuollut tai on erottu.

Mutta myös sinkkuelämähän on kokonaisuus. Onko jossain määritetty mitä kaikkea kokonaisuuteen täytyy kuulua, jotta onni voi löytyä?

• Anonyymi00128

Puoli yhden maissa on hyvä laittaa erillinen vastaus.

Olen tämän ketjun Ap. Olen 48 v mies. Kahden lapsen isä. Eronnut...jne..

Olen kasvatettu "puolisomieheksi". Vedin sitä roolia about 18 vuotta. 11-12 vuotta naimisissa. Kaikki elämäni siihen asti perustui siihen, että kun olen hyvä mies, saan hyvää. 🙂

No ei tullut hyvää... mutta se siitä. Olrn kasvattanut ja maksellut omien lasten elämän omalta osaltani tänne... en liioin ole exäni "aisureilta" hommaa kysellyt... exä on voinut heitä kusettaakin...täysi-ikäisiä nyt ovat..

Exäni ei ollut tyytyväinen minuun, paitsi vähän ennen eroa...joutui ottamaan 6 kk pariterapiaa...joka vankisti päätöstäni.

Lapset on upeita ja parasta tuosta ajasta... mutta paskinta ksikessa on se, että minun olisi pitänyt niellä kaikki se p.ska lopun elämääni ja elää siinä...jos olisin yhä ollut se "puolisomies".

Joskus se "puolisona" rläminfn oli kuin ammatti... mutta naisille...

Ei tälläistä enää..

Aamen...

• Anonyymi00129

Hienoa! Olet saanut ihanat lapset, olet kokenut oppinut/ viisastunut. Ilman näitä kokemuksia olisit lähtöpisteessä. Käännä se se kaikki rikkaudeksi, sillä sitä se juurikin on. Sinua on siunattu näillä kokemuksilla. Ne on olleet parhaaksesi.kasvaaksesi. Sinun Katkeruus ei ole oivaltamista. Miten olisi kiitollisuus? Katkeruus luo lisää katkeruutta, Kiitollisuus taas luo lisää kiitollisuuden aiheita. Sinun valinta.Ei kenenkään muun.🤷‍♀️

• Anonyymi00131
        Anonyymi00129 kirjoitti:

Hienoa! Olet saanut ihanat lapset, olet kokenut oppinut/ viisastunut. Ilman näitä kokemuksia olisit lähtöpisteessä. Käännä se se kaikki rikkaudeksi, sillä sitä se juurikin on. Sinua on siunattu näillä kokemuksilla. Ne on olleet parhaaksesi.kasvaaksesi. Sinun Katkeruus ei ole oivaltamista. Miten olisi kiitollisuus? Katkeruus luo lisää katkeruutta, Kiitollisuus taas luo lisää kiitollisuuden aiheita. Sinun valinta.Ei kenenkään muun.🤷‍♀️

Itseasiassa mun tarinasta on jopa kirjoitettu Hesarissa. 😄

Tää on ollut minulle mahdollisuus ja oon kopannnut siitä kyllä. En ehkä palstan mittarilla menesty, kun ei ei tartte jonotusnumeroita teille naisille laittaa, mut teen mitä tykkään nykyään... 😄

Ensi kesänä meen katsoo mm. Jettikisaa omalla jetillä js nään kavereita js vedän pari hivaa ja kuorsaan hotellilaivassa...🙂

My life, my rules...😁

• Anonyymi00132
        Anonyymi00131 kirjoitti:

Itseasiassa mun tarinasta on jopa kirjoitettu Hesarissa. 😄

Tää on ollut minulle mahdollisuus ja oon kopannnut siitä kyllä. En ehkä palstan mittarilla menesty, kun ei ei tartte jonotusnumeroita teille naisille laittaa, mut teen mitä tykkään nykyään... 😄

Ensi kesänä meen katsoo mm. Jettikisaa omalla jetillä js nään kavereita js vedän pari hivaa ja kuorsaan hotellilaivassa...🙂

My life, my rules...😁

No sepäs😄 pidähän hauskaa!🤷‍♀️

• Anonyymi00139

Mieluummin puolisomies kuin jännämies.
        Ensin mainittu osaa jotain.
        Mutta mielestäni kotiasipita pitäisi pyrkiä jakamaan osaamisen ja tykkäämisen mukaan, jotta molemmat osallistuvat.
        Luulisi, että naiselle tulisi huono omatunto, kun otit niin paljon arjen pyörittämisestä.
        Vilma
        Tulipa mieleen, että paljonko ihmisten 'kotimielikuviin' vaikuttaa lapsuuden koti; joko samaa tai täysin erilaista. Joillakin on ollut kevyt lapsuus ja toisilla raskas.
        Mies ilman etuliitteitä on mieluisin.

• Anonyymi00142
        Anonyymi00139 kirjoitti:

Mieluummin puolisomies kuin jännämies.
        Ensin mainittu osaa jotain.
        Mutta mielestäni kotiasipita pitäisi pyrkiä jakamaan osaamisen ja tykkäämisen mukaan, jotta molemmat osallistuvat.
        Luulisi, että naiselle tulisi huono omatunto, kun otit niin paljon arjen pyörittämisestä.
        Vilma
        Tulipa mieleen, että paljonko ihmisten 'kotimielikuviin' vaikuttaa lapsuuden koti; joko samaa tai täysin erilaista. Joillakin on ollut kevyt lapsuus ja toisilla raskas.
        Mies ilman etuliitteitä on mieluisin.

"Luulisi, että naiselle tulisi huono omatunto, kun otit niin paljon arjen pyörittämisestä."

Totean keskustelunne sivusta, että juurikin vähän tuota hain itse tuolla aiemmin takaa, kun totesin ettei puolisomies ehkä olisi kanssani kovin yhteensopiva. Itsehän en ole yhtään kotityöihminen. Tee sen mitä on pakko, en enempää. Jos toinen ihan aidosti ja tosissaan haluaisi tollaset mattojen tamppaukset ja muut hoitaa, ilman että siihen liittyy mitään oletusta ja velvoitusta jostain mitä minun pitäisi tehdä, niin ok. Varmasti silti alkuun kokisin itseni vähän sluibailijaksi, mutta kai minä siihen tottuisin, että toinen häärää kotitöiden parissa.

• Anonyymi00154
        Anonyymi00142 kirjoitti:

"Luulisi, että naiselle tulisi huono omatunto, kun otit niin paljon arjen pyörittämisestä."

Totean keskustelunne sivusta, että juurikin vähän tuota hain itse tuolla aiemmin takaa, kun totesin ettei puolisomies ehkä olisi kanssani kovin yhteensopiva. Itsehän en ole yhtään kotityöihminen. Tee sen mitä on pakko, en enempää. Jos toinen ihan aidosti ja tosissaan haluaisi tollaset mattojen tamppaukset ja muut hoitaa, ilman että siihen liittyy mitään oletusta ja velvoitusta jostain mitä minun pitäisi tehdä, niin ok. Varmasti silti alkuun kokisin itseni vähän sluibailijaksi, mutta kai minä siihen tottuisin, että toinen häärää kotitöiden parissa.

No monet on saaneet "vanhoillisen" kasvatuksen, missä suorittaminen kaikellatapaa on vahvasti läsnä.

Mutta vaikka niissä suoritetuissa hommissa ei mitään vikaa olekaan, niin silti ne ei pidä määritellä ketään.

• Anonyymi00136

No en ehkä tykkäisi, etten minä saa tehdä mitään, kun hän kiirehtii tekemään kaiken. Tylsää olisi. 😅

Kannustin jopa hankkimaan moottoripyörän, voin lähteä kyytimään autolla ostamaan, jos jostain löytää etsimänsä. Yksi elämä, pitää saada elää ja tehä mielekkäitäkin juttuja eikä vaan velvollisuuksia. Eiks jeh?

• Anonyymi00138

Inhoan ihmisten lokerointia ja sanojen käyttöä tarkoituksessa, jonka voi ymmärtää monella eri tavalla kukin omista lähtökohdistaan.

"Puolisomies" on yhtä huono nimitys kuin jännämies tai kilttimies. Ei kerro mitään oikeasti. Eiköhän keskitytä vain siihen, että jokainen mies on "vain" mies, juuri sellainen kuin on (sitä voi mies itsekin tuumailla minkälainen on...).

Ei sillä, etteikö mattojen tamppauksessa tai renkaiden vaihdossa olisi jotain vikaa. Pääasia on kuitenkin, että miehen kanssa on hyvä olla. Eikä siihen riitä se 5 minuuttinen peiton alla ennen nukkumaanmenoa, tai ehkä joskus voi riittää. Tarkoitan, ettei mikään listaus miehen "suoritteista" ole takuu hyvästä kumppanuudesta.

• Anonyymi00140

Hyvä, jätetään vaan ne puoliso ja jännä liitteet pois. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että on Alfa ja alemman tason miehiä, sekä samoin myös naisia. Et voi poistaa todellisuutta, paitsi ainoastaan omasta mielestäsi, jolloin jäät vain oman mielikuvituksesi varaan.

• Anonyymi00141
        Anonyymi00140 kirjoitti:

Hyvä, jätetään vaan ne puoliso ja jännä liitteet pois. Mutta se ei poista sitä tosiasiaa että on Alfa ja alemman tason miehiä, sekä samoin myös naisia. Et voi poistaa todellisuutta, paitsi ainoastaan omasta mielestäsi, jolloin jäät vain oman mielikuvituksesi varaan.

Pyh, pidä sinä vaan mielikuvituksesi Alfa ja alemman tason miehistä. Niitä ei ole olemassa, on vain erilaisia miehiä.

• Anonyymi00148
        Anonyymi00141 kirjoitti:

Pyh, pidä sinä vaan mielikuvituksesi Alfa ja alemman tason miehistä. Niitä ei ole olemassa, on vain erilaisia miehiä.

Komppaan tuota.
        On erilaisia miehiä.
        Vilma

• Anonyymi00152
        Anonyymi00148 kirjoitti:

Komppaan tuota.
        On erilaisia miehiä.
        Vilma

Ja on vaan erilaisia naisia. Ei ole kauniita ja rumia naisia ollenkaan.

• Anonyymi00174
        Anonyymi00152 kirjoitti:

Ja on vaan erilaisia naisia. Ei ole kauniita ja rumia naisia ollenkaan.

12:37
        Kyllä noin myös.
        Vilma

• Anonyymi00147

Tuollaisessa miehessähän ei ole mitään vikaa sinänsä (paitsi ehkä tuo viisiminuuttinen 😁), mutta se tärkein jäi tuosta kuvauksesta puuttumaan eli tunne ja yhteys.

Mies saa puolestani vaihtaa renkaaat, jos haluaa, mutta ne voi käydä myös vaihdatuttamassa liikkeessä. Mies saa myös nikkaroida niin paljon kuin sielu sietää, mutta tarvittaessa tietyt työt voi ostaa ammattilaiselta, jollei vasara pysy kädessä. Ikean huonekalut minä kokoan takuulla paremmin kuin yksikään mies, joten sen työn varaan itselleni (auttaa saa 😄).

Olennaisinta olisi, että jos jaetaan yhteinen talous, niin molemmat panostavat siihen kykyjensä ja mahdollisuuksiensa puitteissa yhtäläisesti. Yhdessä pystyy tekemään paljon ja töitä pystyy jakamaan. Usein toinen osaa jotain, missä toinen ei ole ihan niin taitava.

Tärkeintä parisuhteessa on tunne ja yhteys, toisen tukeminen, ilojen ja surujen jakaminen, eroottinen värinä.. Kaikki muu asettuu uomaansa kyllä jotenkin 😊

Aletheias

• Anonyymi00153

No en tiedä onko täällä jokin sukupolvien välinen kuilu, vai mikä homma, kun tietyt miehet mittaa laadukkuutaan puolisomiehenä kiltteyden ja kunnollisuuden perusteella.

Ja jos taas joku mies on sitten suhteessa naiseen, on hän heti automaattisesti jännämies. 😁

No ilman palstatotuuksiakin näinä päivinä pitää niin miehen kuin naisenkin tuoda jotain suhteeseen, eikä vain olla hyvä tyyppi. Ja kun siihen suhteeseen tuo sitä tunnetta ja yhteyttä, viboja... sitä haluaa myös itse sitä.
        Enää luultavammin ei ole suhdetta pelkästään siksi, että "pitäisi" olla sellainen...🤔

• Anonyymi00156
        Anonyymi00153 kirjoitti:

No en tiedä onko täällä jokin sukupolvien välinen kuilu, vai mikä homma, kun tietyt miehet mittaa laadukkuutaan puolisomiehenä kiltteyden ja kunnollisuuden perusteella.

Ja jos taas joku mies on sitten suhteessa naiseen, on hän heti automaattisesti jännämies. 😁

No ilman palstatotuuksiakin näinä päivinä pitää niin miehen kuin naisenkin tuoda jotain suhteeseen, eikä vain olla hyvä tyyppi. Ja kun siihen suhteeseen tuo sitä tunnetta ja yhteyttä, viboja... sitä haluaa myös itse sitä.
        Enää luultavammin ei ole suhdetta pelkästään siksi, että "pitäisi" olla sellainen...🤔

Tuo jako kiltteihin miehiin ja jännämiehiin on naurettava. On tiedä yhtäkään naista, joka ei haluaisi kilttiä miestä, mutta sehän ei tarkoita samaa kuin tahdoton vätys. Koko tuo keskustelu on todella vääristynyt.

Nykyään ei ole enää pakko olla parisuhteessa, mikä on loistava asia. Jokainen voi itse päättää millaisen elämäntyylin itselleen haluaa (toki realiteetit huomioiden). Aikaisemmin sukupuoliroolit olivat pitkälle määritettyjä ja niiden mukaan tuli elää. Nykyään ei enää näin ole vaan jokainen voi itse määrittää roolinsa parisuhteessa.

Olen elänyt jo niin pitkään ilman miestä, että tiedän pärjääväni, eli jos kumppanin joskus löydän, niin se on vain ja ainoastaan sen takia, että haluan juuri tämän ihmisen olevan siinä rinnallani ja haluan olla juuri hänen rinnalla. Juuri noiden tunteiden ja "vibojen" takia.. Nytkin olisi kiva jos olisi joku ihana mies, kenen kanssa nauttia iltapäiväkahvit terassilla auringossa 🌞

Aletheias

• Anonyymi00159
        Anonyymi00156 kirjoitti:

Tuo jako kiltteihin miehiin ja jännämiehiin on naurettava. On tiedä yhtäkään naista, joka ei haluaisi kilttiä miestä, mutta sehän ei tarkoita samaa kuin tahdoton vätys. Koko tuo keskustelu on todella vääristynyt.

Nykyään ei ole enää pakko olla parisuhteessa, mikä on loistava asia. Jokainen voi itse päättää millaisen elämäntyylin itselleen haluaa (toki realiteetit huomioiden). Aikaisemmin sukupuoliroolit olivat pitkälle määritettyjä ja niiden mukaan tuli elää. Nykyään ei enää näin ole vaan jokainen voi itse määrittää roolinsa parisuhteessa.

Olen elänyt jo niin pitkään ilman miestä, että tiedän pärjääväni, eli jos kumppanin joskus löydän, niin se on vain ja ainoastaan sen takia, että haluan juuri tämän ihmisen olevan siinä rinnallani ja haluan olla juuri hänen rinnalla. Juuri noiden tunteiden ja "vibojen" takia.. Nytkin olisi kiva jos olisi joku ihana mies, kenen kanssa nauttia iltapäiväkahvit terassilla auringossa 🌞

Aletheias

No tuo roolitus ja kaikki entisaikainen on onneksi jo mennyttä, mutta ilmeisesti jotkin yhä määrittää sillä itseään ja muita?

Tuossa lueskelin erään miehen kirjoitusta ja sieltä taisin tämän aloituksen keksiä. Ja kyllä itseänikin ihmetyttää joidenkin ajatusmaailma.
        Kummia oletuksia ja oikeasta elämästä kauaksi irroitettuja romsntisoituja fiiliksiä.

Toisaalta ymmärränkin vähän, mutta sitä en ymmärrä, ettei siitä haluta pois, vaan junnataan kuin kärpänen ikkunalasia vasten väkisin . Koitetaan täällä sitten jotenkin saada kai vuori siirtymään viereen, kun ei haluta mennä itse sinne vuorelle. Ja tietty syytetään kaikesta muita....tai jotain satutarinoita "jännämiehistä ja naisista". 😁

Mä taas olen ollut niin pitkään sinkkuna, että tää tuntuu naurettavan helpolle ja iisille, että saatan tykätä tästä liikaakin. 😄
        Joku minussa sanoo, että hyvähyvä....jos et sotkeudu naiseen, niin aina parempi, ei tule sit sydänsuruja tms. 😆

• Anonyymi00163

"Tuollaisessa miehessähän ei ole mitään vikaa sinänsä "

Mutta se ei vaan riitä sinulle.

• Anonyymi00167
        Anonyymi00163 kirjoitti:

Pitäisikö sinusta riittää?

Jos ei ole vaikka sitä romanttista tunnetta tai seksuaalista vibaa?

• Anonyymi00172
        Anonyymi00159 kirjoitti:

No tuo roolitus ja kaikki entisaikainen on onneksi jo mennyttä, mutta ilmeisesti jotkin yhä määrittää sillä itseään ja muita?

Tuossa lueskelin erään miehen kirjoitusta ja sieltä taisin tämän aloituksen keksiä. Ja kyllä itseänikin ihmetyttää joidenkin ajatusmaailma.
        Kummia oletuksia ja oikeasta elämästä kauaksi irroitettuja romsntisoituja fiiliksiä.

Toisaalta ymmärränkin vähän, mutta sitä en ymmärrä, ettei siitä haluta pois, vaan junnataan kuin kärpänen ikkunalasia vasten väkisin . Koitetaan täällä sitten jotenkin saada kai vuori siirtymään viereen, kun ei haluta mennä itse sinne vuorelle. Ja tietty syytetään kaikesta muita....tai jotain satutarinoita "jännämiehistä ja naisista". 😁

Mä taas olen ollut niin pitkään sinkkuna, että tää tuntuu naurettavan helpolle ja iisille, että saatan tykätä tästä liikaakin. 😄
        Joku minussa sanoo, että hyvähyvä....jos et sotkeudu naiseen, niin aina parempi, ei tule sit sydänsuruja tms. 😆

Ensiajattelulla tuntuu kieltämättä hassulta, että miksi joku pitää niin tiukasti kiinni tietyistä odotuksista ja roolituksista. Sitten, kun asiaa miettii vähän enemmän, niin kyllähän meihin kaikkiin vaikuttaa jollain tasolla aikojen saatossa muotoutuneet sosiaaliset käyttäytymismallit ja roolit. En minä ainakaan pysty sanomaan, että olisin täydellisen vapaa kaikenlaista sukupuolittuneesta ajattelusta. Sitä, miten se tarkalleen ottaen näkyy, en osaa määrittää, mutta jollain tavalla koen, että miehelle tyypillinen maskuliininen energia tasapainottaa omaa energiaani.

Jokaisen pitäisi kuunnella itseään siinä mitä oikeasti haluaa ja mitkä ovat itselle tärkeitä asioita. Yhteiskunnassa on edelleen odotuksia ja ahdasmielistä ajattelua, mutta sen ei saisi antaa rajoittaa tai määrittää itseään. Helpommin ehkä sanottu kuin tehty, eritoten vanhempien sukupolvien kohdalla, jotka ovat saattaneet kasvaa hyvinkin rajoittavassa ilmapiirissä.

Helppoahan tämä sinkkuilu on, ja säästyy sydänsuruilta, mutta samalla jokin kaunis osa elämää käy ikään kuin vajaakierroksilla. Enkä puhu pelkästä seksuaalisesta puutteesta vaan myös tunnevajaudesta. Olisi paljon rakkautta tuhlattavana mutta ei kohdetta 😄

Aletheias

• Anonyymi00175
        Anonyymi00172 kirjoitti:

Ensiajattelulla tuntuu kieltämättä hassulta, että miksi joku pitää niin tiukasti kiinni tietyistä odotuksista ja roolituksista. Sitten, kun asiaa miettii vähän enemmän, niin kyllähän meihin kaikkiin vaikuttaa jollain tasolla aikojen saatossa muotoutuneet sosiaaliset käyttäytymismallit ja roolit. En minä ainakaan pysty sanomaan, että olisin täydellisen vapaa kaikenlaista sukupuolittuneesta ajattelusta. Sitä, miten se tarkalleen ottaen näkyy, en osaa määrittää, mutta jollain tavalla koen, että miehelle tyypillinen maskuliininen energia tasapainottaa omaa energiaani.

Jokaisen pitäisi kuunnella itseään siinä mitä oikeasti haluaa ja mitkä ovat itselle tärkeitä asioita. Yhteiskunnassa on edelleen odotuksia ja ahdasmielistä ajattelua, mutta sen ei saisi antaa rajoittaa tai määrittää itseään. Helpommin ehkä sanottu kuin tehty, eritoten vanhempien sukupolvien kohdalla, jotka ovat saattaneet kasvaa hyvinkin rajoittavassa ilmapiirissä.

Helppoahan tämä sinkkuilu on, ja säästyy sydänsuruilta, mutta samalla jokin kaunis osa elämää käy ikään kuin vajaakierroksilla. Enkä puhu pelkästä seksuaalisesta puutteesta vaan myös tunnevajaudesta. Olisi paljon rakkautta tuhlattavana mutta ei kohdetta 😄

Aletheias

No jokainenhan on oma persoonansa. Ja hakee suhteesta omanlaista juttua.

Mutta se, että tarvitsisi vaikka sitä seksuaalista ja henkistä täyttymystä, niin ei sitä vaan paikata olemalla muuten hyvä mies tai reipas ja avulias. Tai nainen....

Sellainen empaattinfn ja seksuaalisesti aktiivi ei vaan voi suhteessa hyvin, jos se toinen ei taas ole samanmoinen... kun taas sellainen joka ei ole yllämainittua, niin hänestä ei toisen vst;t piirteet haittaa... korkeintaan ihmettelee, mitä toinen kipuilee...

Tuo "kova tilaus" on vaarallinenkin muuten... sitä menee nälän sammuttamiseen se vuosi ja saattaa jäädä se ihminen vähän "tilauksen" jalkoihin. 😁
        Koettu on....😁

• Anonyymi00181
        Anonyymi00163 kirjoitti:

Ei tietenkään riitä, jollei tunne ja kemia ole kohdillaan.

Aletheias

• Anonyymi00183
        Anonyymi00175 kirjoitti:

No jokainenhan on oma persoonansa. Ja hakee suhteesta omanlaista juttua.

Mutta se, että tarvitsisi vaikka sitä seksuaalista ja henkistä täyttymystä, niin ei sitä vaan paikata olemalla muuten hyvä mies tai reipas ja avulias. Tai nainen....

Sellainen empaattinfn ja seksuaalisesti aktiivi ei vaan voi suhteessa hyvin, jos se toinen ei taas ole samanmoinen... kun taas sellainen joka ei ole yllämainittua, niin hänestä ei toisen vst;t piirteet haittaa... korkeintaan ihmettelee, mitä toinen kipuilee...

Tuo "kova tilaus" on vaarallinenkin muuten... sitä menee nälän sammuttamiseen se vuosi ja saattaa jäädä se ihminen vähän "tilauksen" jalkoihin. 😁
        Koettu on....😁

Tuo, mitä sanoit, että esim empaattinen ja seksuaalisesti aktiivinen ei voi hyvin suhteessa, jossa ei saa näille ominaisuuksille vastakaikua, pitää täysin paikkaansa. Enkä tarkoita ainoastaan juuri noita ominaisuuksia vaan ylipäätään sitä, että jos ne omat tarpeet, olivatpa ne mitä tahansa, eivät tule riittävästi kohdatuiksi auhteessa, ei siinä voi olla onnellinen.

Sehän ei tarkoita täydellisyyttä tai ikuista onnea, mutta jos elää suhteessa, jossa kokee jatkuvasti, ettei tule kuulluksi, nähdyksi tai muutoin kohdatuksi, raastaa se ihmistä hiljalleen. Pahimmillaan sitä lopulta hukkaa itsensä.

Mulla taitaa olla jonkinlainen ikuisuustilaus sisällä, mutta toimitusta ei vielä ole näkynyt. Tässä lajissa ei ilmeisesti ole kotiun kuljetusta 😂

Aletheias

• Anonyymi00184
        Anonyymi00183 kirjoitti:

Tuo, mitä sanoit, että esim empaattinen ja seksuaalisesti aktiivinen ei voi hyvin suhteessa, jossa ei saa näille ominaisuuksille vastakaikua, pitää täysin paikkaansa. Enkä tarkoita ainoastaan juuri noita ominaisuuksia vaan ylipäätään sitä, että jos ne omat tarpeet, olivatpa ne mitä tahansa, eivät tule riittävästi kohdatuiksi auhteessa, ei siinä voi olla onnellinen.

Sehän ei tarkoita täydellisyyttä tai ikuista onnea, mutta jos elää suhteessa, jossa kokee jatkuvasti, ettei tule kuulluksi, nähdyksi tai muutoin kohdatuksi, raastaa se ihmistä hiljalleen. Pahimmillaan sitä lopulta hukkaa itsensä.

Mulla taitaa olla jonkinlainen ikuisuustilaus sisällä, mutta toimitusta ei vielä ole näkynyt. Tässä lajissa ei ilmeisesti ole kotiun kuljetusta 😂

Aletheias

Joo. Tuohon ei lisättävää. Aamen.

Tjaa, mistä tilasit? 😁

• Anonyymi00185
        Anonyymi00184 kirjoitti:

Joo. Tuohon ei lisättävää. Aamen.

Tjaa, mistä tilasit? 😁

Toimituksen hitaudesta perustellen Temusta 😅

Aletheias

• Anonyymi00186
        Anonyymi00185 kirjoitti:

Toimituksen hitaudesta perustellen Temusta 😅

Aletheias

Sieltä tulee kohta sellainen metrin mittainen kiinalaisukko joka syö jotain epäillyttävän näköistä pahviastiasta. :oD

• Anonyymi00187
        Anonyymi00186 kirjoitti:

Sieltä tulee kohta sellainen metrin mittainen kiinalaisukko joka syö jotain epäillyttävän näköistä pahviastiasta. :oD

Niin yleensähän katalogin kuvaus ei vastaa todellisuutta Temusta tilattaessa 😅 Tiedä mitä sieltä vihdoin saapuu, jos saapuu.. 😁

Aletheias

• Anonyymi00190
        Anonyymi00187 kirjoitti:

Niin yleensähän katalogin kuvaus ei vastaa todellisuutta Temusta tilattaessa 😅 Tiedä mitä sieltä vihdoin saapuu, jos saapuu.. 😁

Aletheias

Sellainen "Jorgos"-figuuri. :oD

Mutta takaisin vähän aiheeseen....

Voisiko tälläinen kumppanin valikoiminen myös henkisen, seksuaalisen ja vst. ominaisuuksien kanssa jotenkin myös vaikuttaa siihen, että miten nykyään on tuo syntyvyys vähäisempää? Ja muutenkin esimerkiksi miesten hyvinvoinnin kannalta negatiivista kuormitusta?

Onko tässä menossa sellainen siirtymävaihe, että miessukupolvet opettelee olemaan enemmän läsnä ja heidän on oltava tunneälykkäämpiä kuin ennen? Enää ei riitä kaksi kättä ja yhtämonta jalkaa? :oD

• Anonyymi00254
        Anonyymi00190 kirjoitti:

Sellainen "Jorgos"-figuuri. :oD

Mutta takaisin vähän aiheeseen....

Voisiko tälläinen kumppanin valikoiminen myös henkisen, seksuaalisen ja vst. ominaisuuksien kanssa jotenkin myös vaikuttaa siihen, että miten nykyään on tuo syntyvyys vähäisempää? Ja muutenkin esimerkiksi miesten hyvinvoinnin kannalta negatiivista kuormitusta?

Onko tässä menossa sellainen siirtymävaihe, että miessukupolvet opettelee olemaan enemmän läsnä ja heidän on oltava tunneälykkäämpiä kuin ennen? Enää ei riitä kaksi kättä ja yhtämonta jalkaa? :oD

Luulen, että se, että halutaan nimenomaan henkisesti ja tunteellisesti tyydyttävä kumppani, laskee myös syntyvyyttä. Aikaisemmin sekin oli oletus, että kaikki hankkivat lapsia. Moni ei ehkä edes ajatellut sitä vaihtoehtoa, että voisi jättää lapset hankkimatta, koska "ihmisen kuuluu hankkia perhe". Nykyään on toisin ja hyvä niin.

Miessukupolvilla on takuulla on opeteltavaa meneillään. Miehen rooli on ollut pitkään tietynlainen ja esim tunteiden näyttäminen ei ole ollut lainkaan niin hyväksyttävä miehille aikoinaan kuin se on tänä päivänä. Mielestäni on selvää, ettei muutos voi tapahtua yhden sukupolven aikana. Jos vertaa esim sitä, että miten paljon nykyisät ovat lastensa kanssa, on siinä tapahtunut valtava muutos ihan muutamassa sukupolvessa, mutta ei sekään yhdeasä yössä ole tapahtunut eikä tuossakaan asiassa vielä valmiita olla.

Ja mitä tulee Jorgokseen, niin eipä ole tänäänkään näkynyt 😅

Aletheias

• Anonyymi00258
        Anonyymi00254 kirjoitti:

Luulen, että se, että halutaan nimenomaan henkisesti ja tunteellisesti tyydyttävä kumppani, laskee myös syntyvyyttä. Aikaisemmin sekin oli oletus, että kaikki hankkivat lapsia. Moni ei ehkä edes ajatellut sitä vaihtoehtoa, että voisi jättää lapset hankkimatta, koska "ihmisen kuuluu hankkia perhe". Nykyään on toisin ja hyvä niin.

Miessukupolvilla on takuulla on opeteltavaa meneillään. Miehen rooli on ollut pitkään tietynlainen ja esim tunteiden näyttäminen ei ole ollut lainkaan niin hyväksyttävä miehille aikoinaan kuin se on tänä päivänä. Mielestäni on selvää, ettei muutos voi tapahtua yhden sukupolven aikana. Jos vertaa esim sitä, että miten paljon nykyisät ovat lastensa kanssa, on siinä tapahtunut valtava muutos ihan muutamassa sukupolvessa, mutta ei sekään yhdeasä yössä ole tapahtunut eikä tuossakaan asiassa vielä valmiita olla.

Ja mitä tulee Jorgokseen, niin eipä ole tänäänkään näkynyt 😅

Aletheias

Ihmisen henkilökohtainen "historiantaju" on aika lyhyt. Ensin tulee mieleen, että kyllä ennen oli asiat paremmin. :oD Mutta kyllä nyt on paremmin kuin ennen monellatapaa. Tuossa eilen kuuntelin Areenalta sitä "vihatut naiset" dokkaria ja kyllä siinä näkee miten vieläkin tekee monelle kipeää, kun tasa-arvo alkaa toteutumaan ja sukupuoliroolit murenee. Ehkä joskus ydinperhe on oikeasti ydinperhe taas pitkään...ei siksi, että olisi pakko pysyä yhdessä avioliiton vuoksi, vaan koska on niin hyvä olla sen toisen kanssa. Varmasti siitä olisi positiivisia vaikutuksia lapsiin ja nuoriinkin.

Tunteiden näyttäminen joo, mutta mullistavampaa on osata vielä käsitellä ne tunteensa ja ottaa niistä vastuu itse. Tuo läsnäoleva vanhemmuus on muuten aika hyvä keino oppia tunneasioiden kiemuroita. Ja empaattisuus ja emotionaalisuus vanhemmilta lapsille taas tasoittaa lastenkin tietä ja evoluutio toimii varmaan ruokkivasti siinäkin tulevia sukupolvia.

Sun pitää laittaa uusi tilaus ja kun lähettävät, ota seurantakoodi. :oD

• Anonyymi00262
        Anonyymi00258 kirjoitti:

Ihmisen henkilökohtainen "historiantaju" on aika lyhyt. Ensin tulee mieleen, että kyllä ennen oli asiat paremmin. :oD Mutta kyllä nyt on paremmin kuin ennen monellatapaa. Tuossa eilen kuuntelin Areenalta sitä "vihatut naiset" dokkaria ja kyllä siinä näkee miten vieläkin tekee monelle kipeää, kun tasa-arvo alkaa toteutumaan ja sukupuoliroolit murenee. Ehkä joskus ydinperhe on oikeasti ydinperhe taas pitkään...ei siksi, että olisi pakko pysyä yhdessä avioliiton vuoksi, vaan koska on niin hyvä olla sen toisen kanssa. Varmasti siitä olisi positiivisia vaikutuksia lapsiin ja nuoriinkin.

Tunteiden näyttäminen joo, mutta mullistavampaa on osata vielä käsitellä ne tunteensa ja ottaa niistä vastuu itse. Tuo läsnäoleva vanhemmuus on muuten aika hyvä keino oppia tunneasioiden kiemuroita. Ja empaattisuus ja emotionaalisuus vanhemmilta lapsille taas tasoittaa lastenkin tietä ja evoluutio toimii varmaan ruokkivasti siinäkin tulevia sukupolvia.

Sun pitää laittaa uusi tilaus ja kun lähettävät, ota seurantakoodi. :oD

Aika kultaa muistot ja on helppo unohtaa, ettei kaikki tosiaankaan ollut paremmin ennen. Tasa-arvo on loistava esimerkki siitä, miten valtavasti työtä, aikaa, uhrauksia, konflikteja ja ihan konkreettisia muutoksia esim lakiin tuo kaikki vaatii, ennen kuin tuon kaltainen muutos alkaa aidoati näkymään ihmisten arjessa. Moni vastustaa muutosta, koska pelkää. Olisi niin yksinkertaista kun ne naiset nyt vaan pysyisi kotona hellan ääressä, mutta niin ei luojan kiitos enää ole.

Vanhemmuus opettaa valtavasti tunteiden käsittelystä. Vanhempana on joutunut kohtaamaan sellaisia tunteita, joita ei tiennyt voivansa kokea ja ne on ollut pakko osata käsitellä niin, ettei ne aiheuta haittaa lapselle. Tunteita saa olla vapaasti, mutta kuten sanoit, ne pitää sata käsitellä ja tunteiden hallinta in ehkä tärkein oppi, mitä vanhempi voi lapselleen antaa.

Teen vähintään reklamaation toimitusviiveestä 😂

Aletheias

• Anonyymi00267
        Anonyymi00262 kirjoitti:

Aika kultaa muistot ja on helppo unohtaa, ettei kaikki tosiaankaan ollut paremmin ennen. Tasa-arvo on loistava esimerkki siitä, miten valtavasti työtä, aikaa, uhrauksia, konflikteja ja ihan konkreettisia muutoksia esim lakiin tuo kaikki vaatii, ennen kuin tuon kaltainen muutos alkaa aidoati näkymään ihmisten arjessa. Moni vastustaa muutosta, koska pelkää. Olisi niin yksinkertaista kun ne naiset nyt vaan pysyisi kotona hellan ääressä, mutta niin ei luojan kiitos enää ole.

Vanhemmuus opettaa valtavasti tunteiden käsittelystä. Vanhempana on joutunut kohtaamaan sellaisia tunteita, joita ei tiennyt voivansa kokea ja ne on ollut pakko osata käsitellä niin, ettei ne aiheuta haittaa lapselle. Tunteita saa olla vapaasti, mutta kuten sanoit, ne pitää sata käsitellä ja tunteiden hallinta in ehkä tärkein oppi, mitä vanhempi voi lapselleen antaa.

Teen vähintään reklamaation toimitusviiveestä 😂

Aletheias

Pitäisikö sitten vaikka jossain kouluissa ihan vaikka vaihtaa joku uskonto sellaisen yhteiskuntaoppiin, missä nuorille kerrottaisiin tälläisistä asioista? Ihan kaikkea liittyen suhteisiin jne. Jotenkin sellaiset tavatkin ja sosiaaliset käyttäytymistavat on aika monella nuorella hakusessa.

Minusta olisi paljon tärkeämpää saada tälläiset asiat kuntoon, kun jankata jotain uskontoa, jota jokainen voi kotonaan halutessaan harjoittaa. Jossain ala-asteella kolmanteen asti vois sekin riittää. Ei sitä tarvitse enempää jankata.

Vähintään rekku pitää laittaa joo. :oD

• Anonyymi00275
        Anonyymi00267 kirjoitti:

Pitäisikö sitten vaikka jossain kouluissa ihan vaikka vaihtaa joku uskonto sellaisen yhteiskuntaoppiin, missä nuorille kerrottaisiin tälläisistä asioista? Ihan kaikkea liittyen suhteisiin jne. Jotenkin sellaiset tavatkin ja sosiaaliset käyttäytymistavat on aika monella nuorella hakusessa.

Minusta olisi paljon tärkeämpää saada tälläiset asiat kuntoon, kun jankata jotain uskontoa, jota jokainen voi kotonaan halutessaan harjoittaa. Jossain ala-asteella kolmanteen asti vois sekin riittää. Ei sitä tarvitse enempää jankata.

Vähintään rekku pitää laittaa joo. :oD

Tunne/sosiaalisia taitoja kyllä opetellaan jo päiväkodista asti, tai ainakin oman lapsen kohdalla on ollut näin. Toki opetus on ollut enemmän sellaista teemapäivien muodossa tapahtuvaa, terveystiedon tunnilla, luentojen muodossa jne mutta joka tapauksessa opetusta on ollut. Ehdottomasti sitä pitäisi silti lisätä kouluissa.

Uskonnoilla on niin suuri merkitys maailmassa, että valistuksen näkökulmasta en poistaisi uskonnon opetusta yleisellä tasolla, mutta sen voisi hyvin yhdistää toisen oppiaineen kanssa. Missään nimessä uskonnon opetus ei saa olla tunnustuksellista, olipa mistä uskonnosta tahansa kyse.

Aletheias

• Anonyymi00277
        Anonyymi00275 kirjoitti:

Tunne/sosiaalisia taitoja kyllä opetellaan jo päiväkodista asti, tai ainakin oman lapsen kohdalla on ollut näin. Toki opetus on ollut enemmän sellaista teemapäivien muodossa tapahtuvaa, terveystiedon tunnilla, luentojen muodossa jne mutta joka tapauksessa opetusta on ollut. Ehdottomasti sitä pitäisi silti lisätä kouluissa.

Uskonnoilla on niin suuri merkitys maailmassa, että valistuksen näkökulmasta en poistaisi uskonnon opetusta yleisellä tasolla, mutta sen voisi hyvin yhdistää toisen oppiaineen kanssa. Missään nimessä uskonnon opetus ei saa olla tunnustuksellista, olipa mistä uskonnosta tahansa kyse.

Aletheias

No en tiedä miksi jostain uskonnosta tarvitsee 9 luokkaa selittää jotain? Kyllä se perustarina tulee tutuksi kolmessa vuodessa ja se satu uppoo paremmin lapsena. Nuorena voisi jo opetella käytännönläheisempää juttua.

Minusta jos joku perhe haluaa enemmän uskonnonopetusta lapsilleen, niin voi sitten varmaan seurakunnasta löytää siihen lisäkoulutusta tms. Kuitenkin niinhän se menee, että uskovaiset muutenkin viettää aikaa seurakunnan kanssa.

Mutta kunhan tulisi lisää juuri aikaisemmin mainittua....siitä olisi oikeasti hyötyä yhteiskunnassakin.

• Anonyymi00281
        Anonyymi00277 kirjoitti:

No en tiedä miksi jostain uskonnosta tarvitsee 9 luokkaa selittää jotain? Kyllä se perustarina tulee tutuksi kolmessa vuodessa ja se satu uppoo paremmin lapsena. Nuorena voisi jo opetella käytännönläheisempää juttua.

Minusta jos joku perhe haluaa enemmän uskonnonopetusta lapsilleen, niin voi sitten varmaan seurakunnasta löytää siihen lisäkoulutusta tms. Kuitenkin niinhän se menee, että uskovaiset muutenkin viettää aikaa seurakunnan kanssa.

Mutta kunhan tulisi lisää juuri aikaisemmin mainittua....siitä olisi oikeasti hyötyä yhteiskunnassakin.

Uskonnosta joutaisi hyvin typistämään ja korvaamaan jollain muulla. Uskonnossa käydään läpi kaikkia valtauskontoja eli onneksi ei keskity vain luterilaisuuteen, mutta jonkinlainen uudistus olisi ehdottomasti tarpeen.

Jos haluaa elää jonkin tietyn uskonnon mukaan, niin se on nimenomaan kodeissa ja seurakunnissa tapahtuvaa tekemistä.

Onhan tuosta ollut jotain puhettakin, mutta saa nähdä miten menee muutokset läpi. Moni liittää samaan asiaan esim joulujuhlan vietin ja suvivirren laulamisen eli siihen liittyy myös aika paljon tunnettakin, niin ei takuulla tulisi olemaan ihan helppo uudistus.

Aletheias

• Anonyymi00289
        Anonyymi00281 kirjoitti:

Uskonnosta joutaisi hyvin typistämään ja korvaamaan jollain muulla. Uskonnossa käydään läpi kaikkia valtauskontoja eli onneksi ei keskity vain luterilaisuuteen, mutta jonkinlainen uudistus olisi ehdottomasti tarpeen.

Jos haluaa elää jonkin tietyn uskonnon mukaan, niin se on nimenomaan kodeissa ja seurakunnissa tapahtuvaa tekemistä.

Onhan tuosta ollut jotain puhettakin, mutta saa nähdä miten menee muutokset läpi. Moni liittää samaan asiaan esim joulujuhlan vietin ja suvivirren laulamisen eli siihen liittyy myös aika paljon tunnettakin, niin ei takuulla tulisi olemaan ihan helppo uudistus.

Aletheias

No just tuo... Ei niitä joulunviettoja ja muita sellaisia perinteisiä juttuja tarvitse unohtaa ja voi kouluissa olla keväisin ja jouluisin ne jumalanpalvelukset jne.

Mutta oikeasti jos miettii tuon perususkonnon opetuksen, sen raamatun päätarinan, niin kyllä sen voi kertoilla siihen kolmeen ekavuoteen. Ne 6 muuta vuotta vois jo käyttää asteittain sellaiseen "maanläheisempään" asiaan.

Koska alunpitäin uskonto on ollut se "moraalinopettaja" ja sellainen hyvien asioiden kehto. Mutta se ei ole samanlaista ollut enää vuosikymmeniin. Sitä pitäisi päivittää. Ei sitä tarvitse kokonaan pois viskata, mutta sen opetus menee aika hukkaan nykyään minun mielestä.

• Anonyymi00149

Jännämies on mies joka vaikuttaa mielenkiintoiselta ja on aina tekemässä jotain kivaa. Jännämiehen seurassa nainen tuntee itsensä maailman navaksi. Tosin tahti muuttuu kun jännämies panee naisen paksuksi. Jännämiehellä kun ei olekaan halua normaaliin perhe-elämään. Nainen jää yksin pienten lasten kanssa ja vinkuu päivälehdissä kun ätmit eivät halua parisuhdetta.

• Anonyymi00150

Jännämies on varsin osuva, tällä palstalla vastaan tullut termi.

Se kertoo varsin purevaan sävyyn (ja naiskriittiseen) että minkälaisia
      infantiileja valintoja naiset tapaavat tehdä miesten suhteen.

• Anonyymi00151

Naisen ei pidä haluta minkäänlaista puolisoa.. jos hän ei halua.

Heitetään romukoppaan nuo mies (ja nais)nimittelyt. Se on väärin ihmisyyttä kohtaan.

- Sheena

• Anonyymi00155

Samaa mieltä olen aloittajanakin, ettei nimityksillä ole väliä.

Ja varsinkin jos tittelin antaa itse itselleen...

• Anonyymi00160
        Anonyymi00155 kirjoitti:

Samaa mieltä olen aloittajanakin, ettei nimityksillä ole väliä.

Ja varsinkin jos tittelin antaa itse itselleen...

Vierastan nimittelyä, vaikka se koskisi itseä, sen verran tullut nähdyksi ja kuulluksi kaikkea. Nimittely leimaa. Tähän on syytä jälleen (pitkästä aikaa) laittaa osuva sananparsi:

"If you think you are too old to rock n roll, then you are"

Ei ole siis samantekevää mitä pelkästään ajattelee itsestä.

- Sheena

• Anonyymi00161
        Anonyymi00160 kirjoitti:

Vierastan nimittelyä, vaikka se koskisi itseä, sen verran tullut nähdyksi ja kuulluksi kaikkea. Nimittely leimaa. Tähän on syytä jälleen (pitkästä aikaa) laittaa osuva sananparsi:

"If you think you are too old to rock n roll, then you are"

Ei ole siis samantekevää mitä pelkästään ajattelee itsestä.

- Sheena

Tuo on totta....

Moni myös ajattelee, että vaikka hän täällä puhuu toisista mitä sattuu, ei hän oikeasti ole niin ilkeä... mutta kyllä ne vaan samasta ihmisestä on ne jutut.

• Anonyymi00200

Olen ollut tuota mieltä jo kauan! Tulee heti mieleen, että minä joutuisin tekemään kaikki kotityöt ja sitä en enää halua minulle vieraan ihmisen kanssa!

• Anonyymi00201
        Anonyymi00161 kirjoitti:

Tuo on totta....

Moni myös ajattelee, että vaikka hän täällä puhuu toisista mitä sattuu, ei hän oikeasti ole niin ilkeä... mutta kyllä ne vaan samasta ihmisestä on ne jutut.

Niin olen sen ajatellut olevan!

• Anonyymi00157

Miehen tulee hallita rahaliikenne riittävässä määrin yhteiseloon , näin siitä saadaan jollaintapaa kannattavaa naisen osalta .

• Anonyymi00158

Pakko kysyä, että miksi? Näin naisena ja sinkku sellaisena, mulla on tuo "rahaliikenne" ihan omastakin takaa hallussa. Miehen osalta riittää siis se, että hän ei isommin lisää kulujani. Mitä muuta voisi tarvita?

• Anonyymi00162

13:19
        Sori. On havaintoja päinvastaisesta.
        Varsinkin eron jälkeen hällä väliä.
        Sitten on miehiä, joita häiritsee tällöin, kun naisella on asiat järkevästi hoidettu.
        Ilkeilyä.
        Vilma

• Anonyymi00164

Samaa mieltä siitä, että naisen ei pidä haluta minkäänlaista puolisoa jos hän ei halua.

Mutta miestenkään ei kannata alistua elättämään toisten miesten lapsia, jos nainen on tehnyt tyhmästi ja raskautunut miehelle, jonka kanssa parisuhde ei ole kestänyt.

• Anonyymi00166

Etkö tajuu että ne huonot suhteetkin on oppikouluja, siis aivan kuin rahaa pankkiin laittaisi. Jokainen huono suhdekkin on lottovoitto itsensä löytämiseen. Ja jos suhteesta on syntynyt ihanat lapset, niin eipä ole mitään katumisen aihetta. Hymyile äläkä ole tuollainen marttyyri✌😊🤷‍♀️

• Anonyymi00173
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Etkö tajuu että ne huonot suhteetkin on oppikouluja, siis aivan kuin rahaa pankkiin laittaisi. Jokainen huono suhdekkin on lottovoitto itsensä löytämiseen. Ja jos suhteesta on syntynyt ihanat lapset, niin eipä ole mitään katumisen aihetta. Hymyile äläkä ole tuollainen marttyyri✌😊🤷‍♀️

Hei. Ihanko totta.
        Sivusta kun seuraa jonkun 'elämänkoulua', niin hirvittää ja voi todeta, ettei kehitystä tapahdu, pikemminkin taantumista.
        Että hyvää päivää vaan.
        Vilma

• Anonyymi00176
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Hei. Ihanko totta.
        Sivusta kun seuraa jonkun 'elämänkoulua', niin hirvittää ja voi todeta, ettei kehitystä tapahdu, pikemminkin taantumista.
        Että hyvää päivää vaan.
        Vilma

Sekin kuuluu elämään ja valinnanvapauteen. Omaa päätä saa lyödä seinään , kunhan oma on pää.🤷‍♀️

• Anonyymi00177
        Anonyymi00176 kirjoitti:

Sekin kuuluu elämään ja valinnanvapauteen. Omaa päätä saa lyödä seinään , kunhan oma on pää.🤷‍♀️

Ja kun päättää loppuelämäns päätään samaan seinään takoa takoa , niin mitä jää? Täysin hukkaanheitetty elämän arvokas oppikoulu. Oma valinta.🤷‍♀️

• Anonyymi00192
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Mikään ei "kouluta" niin hyvin kuin parisuhde. Eroon päättynyt suhdekaan ei välttämättä ollut huono.

• Anonyymi00193
        Anonyymi00173 kirjoitti:

Hei. Ihanko totta.
        Että hyvää päivää vaan.
        Vilma

Hyvää päivää vaan itsellesi. Ei ole sinun asia arvostella toisten parisuhteita, jokainen tyylillään.

• Anonyymi00194
        Anonyymi00177 kirjoitti:

Ja kun päättää loppuelämäns päätään samaan seinään takoa takoa , niin mitä jää? Täysin hukkaanheitetty elämän arvokas oppikoulu. Oma valinta.🤷‍♀️

Tajuatko että se takominen on oppikoulu. Siitä voi tulla pää kipeäksi enemmän tai vähemmän, mutta kukaan ei pysy suhteessa, jossa ei ole muutakin.

• Anonyymi00199
        Anonyymi00193 kirjoitti:

Hyvää päivää vaan itsellesi. Ei ole sinun asia arvostella toisten parisuhteita, jokainen tyylillään.

19:23
        Miksi älähdit?
        Mies toimii itseään vastaan. Ok?
        Jos mies hakeutuu juopahtavien ja tappeluun haastavien seuraan, hänelle käy vielä huonosti. Vaikeuksiin hakeutumista tässä mietin.
        Vai vetävätkö jännänaiset ja jännäseura puoleensa.
        Voisko aikuinen kuitenkin yrittää kehittyäkin elämässään.
        Ja edelleen reiän voi porata patjaan.
        Vilma

• Anonyymi00320
        Anonyymi00166 kirjoitti:

Mutta kun ne lapset eivät aina ole ihania. Se koettelee kärsivälisyyttä, ja akuistuttuaan niistä voi tulla vähemmän kivoja miniöitä tai vävyjä.

• Anonyymi00165

""En tiedä yhtäkään naista, joka ei haluaisi kilttiä miestä""

Useimmat naiset haluavat komean top10% miehen olevan kiltti ja kiva heille, mutta tuo on mahdotonta, koska komean miehen kimpussa on satoja naisia eli komea mies ei voi olla samaan aikaan kiltti ja kiva sadoille naisille. Väkisinkin siinä tulee naisten pettymyksiä.

• Anonyymi00168

Veikkaanpa, että naisten miesten saanti vaikeutuu huomattavasti jos heillä on tuore ero ja pieniä lapsia, varsinkin jos sen uuden miehen täytyy olla samaa tasoa kuin edellisen.

• Anonyymi00169

Ainakaan oma kokemukseni irl ei tue tuota veikkaustasi. En ole nähnyt yhdelläkään varsikään eronneella naisella, jolla on lapsia, olevan ongelmia tuolla saralla. Kaikki tuntemani tuolla tavalla pysyvämmin pariutuneet ovat myös saaneet tasokkaamman miehen.

• Anonyymi00170
        Anonyymi00169 kirjoitti:

Ainakaan oma kokemukseni irl ei tue tuota veikkaustasi. En ole nähnyt yhdelläkään varsikään eronneella naisella, jolla on lapsia, olevan ongelmia tuolla saralla. Kaikki tuntemani tuolla tavalla pysyvämmin pariutuneet ovat myös saaneet tasokkaamman miehen.

Eli uusioperheitä syntyy jatkuvalla syötöllä? Parisuhteet on kuitenkin muuttuneet kun pannaan ristiin rastiin..

• Anonyymi00171
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Eli uusioperheitä syntyy jatkuvalla syötöllä? Parisuhteet on kuitenkin muuttuneet kun pannaan ristiin rastiin..

Ei tietenkään synny. Hyvin harva nainenkaan on halukas sellaiseen Vaan sellaiset, jotka haluavat, näkyvät löytävän helposti.

• Anonyymi00178
        Anonyymi00171 kirjoitti:

Ei tietenkään synny. Hyvin harva nainenkaan on halukas sellaiseen Vaan sellaiset, jotka haluavat, näkyvät löytävän helposti.

Hän on vaan kade kun ei ole saanut aikaseksi lisääntyä. On ollut niin julkea ja itseriittoinen ruikuttaja ettei kukaan tuollaisen kanssa lisääntyisi. Hulluhan se olisi. Hänelläkin olisi mahkut parisuhteeseen, kun kykenisi muuttamaan ajatusmaailmaansa ja ottamaan vastuun omista ajatuksistaan,sanoistaan ja teoistaan. Mutta hänestä on niin lohdullista olla muita syyttelevä penkin alla piilotteleva luuseri🤷‍♀️

• Anonyymi00179
        Anonyymi00178 kirjoitti:

Hän on vaan kade kun ei ole saanut aikaseksi lisääntyä. On ollut niin julkea ja itseriittoinen ruikuttaja ettei kukaan tuollaisen kanssa lisääntyisi. Hulluhan se olisi. Hänelläkin olisi mahkut parisuhteeseen, kun kykenisi muuttamaan ajatusmaailmaansa ja ottamaan vastuun omista ajatuksistaan,sanoistaan ja teoistaan. Mutta hänestä on niin lohdullista olla muita syyttelevä penkin alla piilotteleva luuseri🤷‍♀️

Sori, mutta oli pakko, paloi käämit. 😅🤷‍♀️

• Anonyymi00191

Eronneilla naisilla, joilla on lapsia lykästää parhaiten parisuhteissa. Taso myös paranee, koska nainen tietää mitä haluaa paremmin.

• Anonyymi00196
        Anonyymi00170 kirjoitti:

Uusperheitäkin syntyy, muttei jatkuvalla syötöllä.
        Täällä unohdetaan ikävästi, että kaikilla eronneiden äitien lapsilla on myös isä.

• Anonyymi00180

Komeat miehet saavat virheensä anteeksi, koska he ovat komeita eli naiset pariutuvat ja synnyttävät heille. Parisuhteet ei kuitenkaan kestä ja naiset jäävät yksin pienten lasten kanssa.

Sitten naiselle kelpaa se kiltti tavismies jota nainen ei olisi lapsettomana missään nimessä kelpuuttanut.

• Anonyymi00182
      • Anonyymi00188

Mutta naiset itse eivät edes huomaa tuota seurausta käytännössä, kun ei sitä älyä ollut alunperinkään. Yhteiskunta vaan rapistuu ja heikkenee sen seurauksena, voi olla että naiset valittavat tuota tilannetta, mutta eivät ikinä edes tajua että ovat siihen itse syyllisiä.

• Anonyymi00189
        Anonyymi00188 kirjoitti:

Mutta naiset itse eivät edes huomaa tuota seurausta käytännössä, kun ei sitä älyä ollut alunperinkään. Yhteiskunta vaan rapistuu ja heikkenee sen seurauksena, voi olla että naiset valittavat tuota tilannetta, mutta eivät ikinä edes tajua että ovat siihen itse syyllisiä.

19:05
        Sinulla tuskin on mahdollisuuksia kohdata nainen hyvällä.

• Anonyymi00195
        Anonyymi00189 kirjoitti:

19:05
        Sinulla tuskin on mahdollisuuksia kohdata nainen hyvällä.

No pahallako sitten paremmin?

• Anonyymi00198
        Anonyymi00188 kirjoitti:

Naiset eivät valita, vaan miehet.

• Anonyymi00213
        Anonyymi00195 kirjoitti:

No pahallako sitten paremmin?

Ehkä olet sarjaseukkaaja ja palaat johonkin entisistä, kun on helppo ratkaisu.

• Kyllä miehellä pitää olla jämäkät ja omat mielipiteet, että en kyllä jaksasi moista.

• Anonyymi00197

Eikö se vaan riitä sinulle?

• Anonyymi00197 kirjoitti:

Eikö se vaan riitä sinulle?

Kuka tässä nyt on riittämisestä puhunut?

• Anonyymi00221

Tuo, että mieheltä halutaan päättäväisyyttä ja jämäkkyyttä koetaan usein, että miehen pitäisi "jyrätä" nainen ja alistaa, kuten kuuluisa alfa.

Mutta ei se sellaista tarkoita.

Näissä keskusteluissa usein unohdetaan, että ennen suhdetta tavataan, seurustellaan ja tutustutaan toiseen. Ja kyllä se seurustelu pitäisikin olla sellaista ristikuulustelua ja mjös makuukammaritouhutsekkausta.

Ja siinä pitäisi selvitä, onko toinen kiinnostunut toisesta ihmisenä vai onko kyse jostain muusta.

• Anonyymi00203

Jostain kumman syysyä tulee ne pari todella oksettavaa mainosta mieleen, jossa lihava nuori nainen makaa sohvalla tai sängyssä "kulta, vieksä koiran ulos, mä käyn kaupassa", "kulta, imuroiksä, mä käyn kaupassa". Lihava nuori nainen siis makoilee vaan ja hymisee vittumainen ilme naamalla. Kuka tuollaista naista haluaa? Ihan selkeästi vihervassarimainos. Todella oksettava mainos. Itse reagoin tuohon niin, etten ko kauppaketjuun rahojani kanna.

• Anonyymi00226

Siinä se mies on just se puolisomies. On se ainakin mainoksen naiselle kelvannut.... Todellisuus taitaa olla erillainen.

• Anonyymi00204

Mikä kenellekin on hyvä puolisomies. Ei ole yhtä ja samaa kaavaa olla sopiva jokaiselle.

Tuollainen mielistely ja kehun kerjääminen ja itsensä muuttaminen muka toiselle kelpaavaksi on tosi huono juttu. Lopputulos tuosta on väkivalta ja perhesurmat. Pettymys siihen, ettei mikään kelpaa. Siis keksitty rooli ei kelpaa.

Täytyy olla oma elämä ja omat ajatukset. Omaa aikaa ja omat touhut. Sillä tavalla erilliset elämät, että on aikaa olla myös ihan oma mlkku itsensä.

xLiner

• Anonyymi00217

Tuossa pettymykset toinen toiseen on noin vuoden tietämillä saavutettu.
        Mies pettyy kun nainen jäkättää ja nainen jäkättää kun on vaan palkinto miehelle... ja mies ei ymmärrä, mikä vikana, kun kyllähän vie matot ulos ja ei jätä tennissukkia sohvan eteen tms...

Tyypillistä...

• Anonyymi00205

Puolison valitsee kromosomit, jotka etsivät parasta yhdistelmää jälkeläisten näkökulmasta.
      Tämä tietysti sotkee toisen tai kolmannen kierroksen valintaa.
      Koeajo kannattaa tehdä varhain. Siitä selviää paljon.

Jos koeajo onnistuu, pitää löytyä yhteisiä kiinnostuksen kohteita. Ja kas, se on siinä.

• Anonyymi00206

Onko miehiä, jotka siivoaa ja laittaa ruokaa mielellään omasta aloitteesta?

Muuten aloitus on sovinistinen ja seksistinen. Että mies tunteakseen olevansa mies tarvitsee aina olla se joka kasaa ikean ja laittaa taulun ja pitää olla auto.

Tämä on sellaista machotyyliä jossa miehellä on pakko olla tunne että hän on ylempänä. Eikö samanveroinen.

Tai niin että mies on parempi muistamaan merkkipäivät ja hoitamaan ne. Leipoo siivoaa kutsuu jos kotona. Jos muille, hankkii lahjan ja menee paikalle.

Ei kaikki pidä miehekkäänä perinteistä tyyliä jossa mies on ylempänä. Jotkut haluaa tasaveroisuutta.

Ei tuo tyyppi ole siitä naisesta kiinnostunut edes.

• Anonyymi00208

Minä taas ajattelin, että mies on tehnyt kotihommia ja kyllästynyt, kun se on jotenkin mitätöity.
        Vilma

• Anonyymi00216

"Ei tuo tyyppi ole siitä naisesta kiinnostunut edes."

Tuo oli ehkä lähimpänä sitä mitä itsekin aloittajana mietin tätä juttua aloittaessa.

Siis onko "puolisomies" tyytyväinen vaan siitä suhteesta naiseen? Nainen ja sen kanssa suhde on palkinto siitä kun on reipas ja hyvä mies. Tms?

• Anonyymi00228
        Anonyymi00216 kirjoitti:

"Ei tuo tyyppi ole siitä naisesta kiinnostunut edes."

Tuo oli ehkä lähimpänä sitä mitä itsekin aloittajana mietin tätä juttua aloittaessa.

Siis onko "puolisomies" tyytyväinen vaan siitä suhteesta naiseen? Nainen ja sen kanssa suhde on palkinto siitä kun on reipas ja hyvä mies. Tms?

No voi hyvänen aika teitä naisia! Se puolisomies on alemman tason mies, ja se on valmis tekemään ihan mitä tahansa sen naisen eteen, saadakseen ja pitääkseen sen naisen. Matelee sen naisen edessä ja tiskaa astioita ja pesee lattioita. Miten se nyt on niin h*lvtin vaikeaa ymmärtää.

• Anonyymi00249
        Anonyymi00228 kirjoitti:

No voi hyvänen aika teitä naisia! Se puolisomies on alemman tason mies, ja se on valmis tekemään ihan mitä tahansa sen naisen eteen, saadakseen ja pitääkseen sen naisen. Matelee sen naisen edessä ja tiskaa astioita ja pesee lattioita. Miten se nyt on niin h*lvtin vaikeaa ymmärtää.

Mä en kyllä ole nainen...

Ja kyllä noita tunnesokeita löytyy kaikista ihmistyypeistä temperamentista riippumatta. Ei tarvitse olla mikään ovimattokaan, kun ei vaan toiselle osaa antaa tarvittavaa.

Yhtälsilla olisin voinut esinerkkimieheksi laittaa välinpitämättömämmän tyypinkin, mutta eniten täällä kirjoittelee ns. "Kilttimiehet".

• Anonyymi00259
        Anonyymi00228 kirjoitti:

Minä en ymmärrä.
        Onko näitä paljonkin?
        Miten sitten kolmasosa naisista on suhteessa jossa mies kohdistaa heihin väkivaltaa?

Ja naiset tekevät keskimäärin kotityöt edelleen.
        Missä nämä on, jotka luuttuaa ja kokkaa? Kerro mistä me erottaa?

• Anonyymi00261
        Anonyymi00228 kirjoitti:

Mikä ihmeen puoliso tuo tuollainen kuvaamasi muka on? Tuo nyt ei ole puolisoa nähnykään. Puolisomies nimenomaan ei ole tuollainen.

• Anonyymi00209

Mitä tämä tarkoittaa?

"Mies, joka seurustelun aloittajana ei kelpaa, mutta olisi hyvä puolisomies, joutuu paitsioon."

En ymmärrä tätä. 😵

Ei minulle ole koskaan kelvannut mies, joka aloittaisi seurustelun. MINÄ olen aina halunnut sen aloittaa, ja mies sitten on suostunut tai ollut suostumatta.

Ja oma vastaukseni aloituksen kysymykseen: epätasainen laatu, impulsiivisuus, harkinnan puute ja epäloogisuus ovat helvetillisiä ominaisuuksia ihmisissä. Pysyn kaukana sellaisista. Olen itse myös tasainen, ja vaadin että sitä ominaisuutta arvostetaan minussa.

Aloitus on niin käsittämättömän outo ja kaukana omasta ajattelustani, että en kerta kaikkiaan voi ymmärtää, mitä siinä edes kysytään. Siis että onko ihmisiä, jotka viihtyvät suhteessa, jossa molemmat kantavat vastuunsa? Ja aloituksen idea on, että vastuun kantaminen olisi huono juttu. Mitä ihmettä? 😄

Ystävällisesti tarkennusta pyytäen,

🦄

• Anonyymi00210

Oletko joskus rakastunut? Vai oletko robotti?

• Anonyymi00212
        Anonyymi00210 kirjoitti:

Oletko joskus rakastunut? Vai oletko robotti?

En ymmärrä tätäkään kysymystä.

🦄

• Anonyymi00215

Kyllä moni muu on osannut vastata aloitukseen ja keskustelua jo käyty.
        En ala etsimään yhden kirjoittajan vuoksi rautalankakieppiä. Skippaa aloitus ja vastaile selkeämpiin.

• Anonyymi00219
        Anonyymi00215 kirjoitti:

Kyllä moni muu on osannut vastata aloitukseen ja keskustelua jo käyty.
        En ala etsimään yhden kirjoittajan vuoksi rautalankakieppiä. Skippaa aloitus ja vastaile selkeämpiin.

Olet jo vaivautunut vastaamaan minulle.

Samalla vaivannäöllä voit pikaisesti kääntää aloituksesi ymmärrettävälle kielelle. 😇

🦄

• Anonyymi00222
        Anonyymi00219 kirjoitti:

Olet jo vaivautunut vastaamaan minulle.

Samalla vaivannäöllä voit pikaisesti kääntää aloituksesi ymmärrettävälle kielelle. 😇

🦄

Sinä vaadit aina yksityiskohtia myöten selitetyn aloituksen, mutta en minä ainakaan halua sellaista edes tehdä.

Aloitus saa olla abstrakti ja se saa versoa erisuuntiin ihan siten, mistä kulmasta ihmiset siihen vastaa.

Tämä ei nyt sulle avautunut, niin sitten se on voivoi... en voi kaikkia miellyttää. 🤷‍♂️

• Anonyymi00225
        Anonyymi00222 kirjoitti:

Sinä vaadit aina yksityiskohtia myöten selitetyn aloituksen, mutta en minä ainakaan halua sellaista edes tehdä.

Aloitus saa olla abstrakti ja se saa versoa erisuuntiin ihan siten, mistä kulmasta ihmiset siihen vastaa.

Tämä ei nyt sulle avautunut, niin sitten se on voivoi... en voi kaikkia miellyttää. 🤷‍♂️

Tarkennan vähän:

"Sinä vaadit aina yksityiskohtia myöten selitetyn aloituksen, mutta en minä ainakaan halua sellaista edes tehdä."

Ensinnäkin toivoisin, että pysyisimme tämän keskustelun raameissa. Koska olen ollut sinua kohtaan kohtelias, ei ole kohtuullista, että vetoat muissa ketjuissa kirjoittamiini viesteihin (jotka tietysti myös ovat olleet kohteliaita) ainoastaan sillä perusteella, että käytän kirjoittaessani tunnistetta/nimimerkkiä.

"Aloitus saa olla abstrakti ja se saa versoa erisuuntiin ihan siten, mistä kulmasta ihmiset siihen vastaa."

Abstraktiotasoja saa olla vaikka millä mitalla; minä pidän niistä. Tekoälyn mukaan minulla on tapana tarkastella asiaa kuin asiaa 5 - 7 tasolla. Tavanomaisempi määrä on 1 - 3.

Pyysin selvennystä siihen kohtaan, jossa lainasit toisesta ketjusta ottamaasi tekstiä. Sinä lainasit sitä mutta et tarjonnut linkkiä, josta alkuperäisen tekstin olisi voinut käydä lukemassa.

"Tämä ei nyt sulle avautunut, niin sitten se on voivoi... en voi kaikkia miellyttää. 🤷‍♂️"

Ajatus "mies seurustelun aloittajana" on melko sattumanvarainen sanajono, enkä voi olla ainoa, joka ei sitä ymmärrä.

En tässä yhteydessä kaipaa miellyttäjää. 😄 Sain eilen kuntosalilla runsaasti katseita, joten huomionkaipuuni on hetkeksi aikaa tyydytetty.
        💪😄💪

Yritän luoda kiinteää jalansijaa keskustelussa, jonka aloitus tuntuu upottavalta suolta. Toivoisin, että suhtautuisit tavoitteeseeni vähemmän ennakkoluuloisesti.

🦄

• Anonyymi00227
        Anonyymi00225 kirjoitti:

Tarkennan vähän:

"Sinä vaadit aina yksityiskohtia myöten selitetyn aloituksen, mutta en minä ainakaan halua sellaista edes tehdä."

Ensinnäkin toivoisin, että pysyisimme tämän keskustelun raameissa. Koska olen ollut sinua kohtaan kohtelias, ei ole kohtuullista, että vetoat muissa ketjuissa kirjoittamiini viesteihin (jotka tietysti myös ovat olleet kohteliaita) ainoastaan sillä perusteella, että käytän kirjoittaessani tunnistetta/nimimerkkiä.

"Aloitus saa olla abstrakti ja se saa versoa erisuuntiin ihan siten, mistä kulmasta ihmiset siihen vastaa."

Abstraktiotasoja saa olla vaikka millä mitalla; minä pidän niistä. Tekoälyn mukaan minulla on tapana tarkastella asiaa kuin asiaa 5 - 7 tasolla. Tavanomaisempi määrä on 1 - 3.

Pyysin selvennystä siihen kohtaan, jossa lainasit toisesta ketjusta ottamaasi tekstiä. Sinä lainasit sitä mutta et tarjonnut linkkiä, josta alkuperäisen tekstin olisi voinut käydä lukemassa.

"Tämä ei nyt sulle avautunut, niin sitten se on voivoi... en voi kaikkia miellyttää. 🤷‍♂️"

Ajatus "mies seurustelun aloittajana" on melko sattumanvarainen sanajono, enkä voi olla ainoa, joka ei sitä ymmärrä.

En tässä yhteydessä kaipaa miellyttäjää. 😄 Sain eilen kuntosalilla runsaasti katseita, joten huomionkaipuuni on hetkeksi aikaa tyydytetty.
        💪😄💪

Yritän luoda kiinteää jalansijaa keskustelussa, jonka aloitus tuntuu upottavalta suolta. Toivoisin, että suhtautuisit tavoitteeseeni vähemmän ennakkoluuloisesti.

🦄

No edelleenkään en pidä siitä, että minun tarvitsee alkaa selittämään mitään yksityiskohtaisesti jollekulle kirjoittajalle. Olen sitä joskus tehnyt ja sille ei löydy pohjaa. Loputon suo.

Linkki taitaa löytyä kyniksen vastauksesta.

Kaikki tarvittava on jo täällä annettu ja kuten huomaat ketjua lukiessa, ihmiset kyllä ovat saaneet keskustelua aikaiseksi. Jos sinun on vaikea saada jostain kiinni, niin lue muiden vastauksia ja katsele kokonaisuutta.

Itse olen varsin tyytyväinen miten tätä keskustelua on tässä sloituksessa käyty. Täällä löytyy monenlaista näkökulmaa ja loppujen lopuksi sanoisin, että yllättävän asiallisestikin. 🙃

• Anonyymi00229

Oletkin käytännössä itse mies.

• Anonyymi00230
        Anonyymi00227 kirjoitti:

No edelleenkään en pidä siitä, että minun tarvitsee alkaa selittämään mitään yksityiskohtaisesti jollekulle kirjoittajalle. Olen sitä joskus tehnyt ja sille ei löydy pohjaa. Loputon suo.

Kaikki tarvittava on jo täällä annettu ja kuten huomaat ketjua lukiessa, ihmiset kyllä ovat saaneet keskustelua aikaiseksi. Jos sinun on vaikea saada jostain kiinni, niin lue muiden vastauksia ja katsele kokonaisuutta.

Itse olen varsin tyytyväinen miten tätä keskustelua on tässä sloituksessa käyty. Täällä löytyy monenlaista näkökulmaa ja loppujen lopuksi sanoisin, että yllättävän asiallisestikin. 🙃

Minua hämmästyttää erityisesti se, miten "puolisomies" kehystetään aloituksessa hivenen negatiivisesti.

Se lähentelee minun logiikallani oksymoroonia:

"Pitääkö puolisoa haluavan ihmisen haluta ihminen, joka käyttäytyy kuten puoliso?" 🤔

🦄

• Anonyymi00231
        Anonyymi00229 kirjoitti:

Oletkin käytännössä itse mies.

Sukupuolellani ei käsittääkseni ole merkitystä esittämieni kysymysten näkökulmasta.

🦄

• Anonyymi00233
        Anonyymi00230 kirjoitti:

Minua hämmästyttää erityisesti se, miten "puolisomies" kehystetään aloituksessa hivenen negatiivisesti.

Se lähentelee minun logiikallani oksymoroonia:

"Pitääkö puolisoa haluavan ihmisen haluta ihminen, joka käyttäytyy kuten puoliso?" 🤔

🦄

No lähinnä itsekin ihmettrlin aloituksessa sitä, että mikä on tuo "puolisomies"? Kynis sanoi, että on miehiä, jotka eivät päädy suhteeseen, mutta voisivat olla "laadukkaita puolisoja"..

Itselle suhteessa tärkeintä on se ihminen.... ei hänen rooli suhteessa.

Tuli ilmi, että tässä on ehkä kyse myös sukupolvien välisestä kuilusta. Joskus mieheltä odotettiin vakautta, ehkä jopa taloudellista apua... ja silloin "puolisomies" on varmaan ollut se varmin vaihtoehto.

Nykyään taas halutaan suhteeseen läsnäoloa ja henkistä-, sekä seksuaalista kanssakäymistä, enemmän kuin taloudellista tai fyysistä turvaa. Ja osa ehkä vanhemmista miehistä, jotka ovat saaneet vanhoillisimman kasvatuksen, eivät tätä muutosta ymmärrä.

Näin minä tämän noin suurinpiirtein olen käsittänyt. Mutta se on vain minun kokonaiskäsitys tästä aloituksesta.

• Anonyymi00234
        Anonyymi00227 kirjoitti:

Itse en pidä keskustelua asiallisena: viestit ovat lyhyitä ja huonosti perusteltuja.

🦄

• Anonyymi00235
        Anonyymi00233 kirjoitti:

No lähinnä itsekin ihmettrlin aloituksessa sitä, että mikä on tuo "puolisomies"? Kynis sanoi, että on miehiä, jotka eivät päädy suhteeseen, mutta voisivat olla "laadukkaita puolisoja"..

Tuli ilmi, että tässä on ehkä kyse myös sukupolvien välisestä kuilusta. Joskus mieheltä odotettiin vakautta, ehkä jopa taloudellista apua... ja silloin "puolisomies" on varmaan ollut se varmin vaihtoehto.

Nykyään taas halutaan suhteeseen läsnäoloa ja henkistä-, sekä seksuaalista kanssakäymistä, enemmän kuin taloudellista tai fyysistä turvaa. Ja osa ehkä vanhemmista miehistä, jotka ovat saaneet vanhoillisimman kasvatuksen, eivät tätä muutosta ymmärrä.

Näin minä tämän noin suurinpiirtein olen käsittänyt. Mutta se on vain minun kokonaiskäsitys tästä aloituksesta.

Lisään vielä, että parikin palstan naista kirjoitti, ettei pitäisi minun mielessä kuvailemastani puolisomiehestä". Mm. Aletheijas ja Mu5tasydän"...tai että ei sovi heille...

Alle tuli kummallekin kysymys, että eikö sellainen mies heille riitä.
        Ja ei kyse ole riittämisestä, vaan siitä, että he eivät koe saavansa sitä mitä kaipaisivat suhteesta.

Mutta itse näen kysyjästä "riittämättömyyden" tunteen ja ymmärtämättömyyden, mitä nainen voisikaan haluta? Ja luulen, että kun ihmiseltä puuttuu tunneäly, ei hän voikaan ymmärtää mitä konkreettista hänen täytyisi "tehdä", että riittäisi.

• Anonyymi00236
        Anonyymi00233 kirjoitti:

En näkisi tuota sukupuolikysymyksenä vaan elintaso- ja kulttuurikysymyksenä.

Suurimman osan Suomessa (kai?) muodostavat nuo modernimpien suhteiden kannattajat.

Ja toisaalla ovat vanhoillisemmat ihmiset, joihin kuuluu sekä miehiä että naisia. Ihan varmasti on naisia, jotka kaipaavat "perinteistä" turvaa. Useinhan nämä ovat joko uskonnollisesta taustasta tulleita tai elintasoltaan vaatimattomammista lähtökohdista tai kulttuureista.

Yksi hieman erilainen ryhmä ovat S. Belorfin kaltaiset naiset, jotka "sattumalta" eivät tapaile kovin tyhjätaskuisia miehiä. Tämän ryhmän naisille ulkonäön huoltaminen on kokopäivätyötä, joten siinä mielessä kyse ei ole samanlaisesta kulttuurista kuin vaikka uskonnollisiin arvoihin perustuvissa provider-järjestelyissä.

Kyllähän tuo provider-kuvio on aika riippuvuutta aiheuttava, joten sen purkautuessa nainen voi joutua ongelmiin (esim. H. Koivu).

Modernimmat suhteet ovat vähemmän riskialttiitta.

🦄

• Anonyymi00237
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Lisään vielä, että parikin palstan naista kirjoitti, ettei pitäisi minun mielessä kuvailemastani puolisomiehestä". Mm. Aletheijas ja Mu5tasydän"...tai että ei sovi heille...

Ja ei kyse ole riittämisestä, vaan siitä, että he eivät koe saavansa sitä mitä kaipaisivat suhteesta.

Mutta itse näen kysyjästä "riittämättömyyden" tunteen ja ymmärtämättömyyden, mitä nainen voisikaan haluta? Ja luulen, että kun ihmiseltä puuttuu tunneäly, ei hän voikaan ymmärtää mitä konkreettista hänen täytyisi "tehdä", että riittäisi.

Minä olen aina halunnut "puolisomiehen", joka on puolisoelämään sopiva.

Sen vuoksi en oikein ymmärrä aloitusta... Miksi joku haluaisi puolisoksi jonkin muun kuin puolisoihmisen...? 😃

🦄

• Anonyymi00238
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Niin, siis siinähän on aivan selvästi kyse siitä että tuollainen mies ei vaan riitä, se ei ole tarpeeksi naiselle, nainen haluaa jotain enemmän. Miksi noin selkeää asiaa tarvitsee alkaa jankkaamaan ja yrittää sitä vääntää joksikin muuksi kuin mitä se on.

• Anonyymi00239
        Anonyymi00237 kirjoitti:

Sen vuoksi en oikein ymmärrä aloitusta... Miksi joku haluaisi puolisoksi jonkin muun kuin puolisoihmisen...? 😃

🦄

Niin, ja sen takia sanoinkin että sinähän oletkin lähinnä itse kuin mies. Mutta et sitä tajua kun sinulla on miehen aivot jotka eivät vaan tajua sellaisia asioita.

• Anonyymi00240
        Anonyymi00237 kirjoitti:

🦄

No olen huomannut, että sinulla ei ole sitä tunneälykkyyttä, vaikka muuten olet älykäs.
        Siksi sinun on vaikea käsittää aloitusta ja mitä muuta suhteessa voi tarvita kuin puolisoa fyysisenä ja konkreettisena tekijänä.

Tälläisiin törmään jonkun kerran täällä palstalla ja huomaan, että en voi selittää sellaiselle ihmiselle tunneälyä, jotka eivät ole tunneälykkäitä. Se on vagmaan sama, kun lintu yrittäisi kertoa ja näyttää ihmiselle miten lennetään. Mutta kun ei ole siipiä, niin käsien ylösalas vatkaaminen ei auta.

• Anonyymi00241
        Anonyymi00238 kirjoitti:

Niin, siis siinähän on aivan selvästi kyse siitä että tuollainen mies ei vaan riitä, se ei ole tarpeeksi naiselle, nainen haluaa jotain enemmän. Miksi noin selkeää asiaa tarvitsee alkaa jankkaamaan ja yrittää sitä vääntää joksikin muuksi kuin mitä se on.

No joillekin naisille riittää.

Mutta niille, ketkä eivät saa myötäelämistä, seksuaalista läsnäolos jne...miten niitä nyt kuvailisi??? Ei tule termi mieleen...
        Mutta jos ketkä ei saa niitä empaattisia, myötäeläviä ja läsnäolevia fiiliksiä toisesta, niin heille sellainen suhde on mahdoton yhtälö.

• Anonyymi00243
        Anonyymi00241 kirjoitti:

Mutta niille, ketkä eivät saa myötäelämistä, seksuaalista läsnäolos jne...miten niitä nyt kuvailisi??? Ei tule termi mieleen...
        Mutta jos ketkä ei saa niitä empaattisia, myötäeläviä ja läsnäolevia fiiliksiä toisesta, niin heille sellainen suhde on mahdoton yhtälö.

Hah... nyt löysin termin! 💪😁

Emotionaalisuus.

Jos suhteessa emotionaalisuus on yksipuolista, se ei anna sille toiselle sitä mitä suhteesta kaipaa. Ja tuota on vaikea edes selittää ihmiselle joka siihen jostain syystä vain kykene.

• Anonyymi00244
        Anonyymi00241 kirjoitti:

NO voisiko sitä vaikka sanoa ja kuvailla niin että "se ei vaan riitä" ?

• Anonyymi00245
        Anonyymi00240 kirjoitti:

No olen huomannut, että sinulla ei ole sitä tunneälykkyyttä, vaikka muuten olet älykäs.
        Siksi sinun on vaikea käsittää aloitusta ja mitä muuta suhteessa voi tarvita kuin puolisoa fyysisenä ja konkreettisena tekijänä.

Tälläisiin törmään jonkun kerran täällä palstalla ja huomaan, että en voi selittää sellaiselle ihmiselle tunneälyä, jotka eivät ole tunneälykkäitä. Se on vagmaan sama, kun lintu yrittäisi kertoa ja näyttää ihmiselle miten lennetään. Mutta kun ei ole siipiä, niin käsien ylösalas vatkaaminen ei auta.

Tuo kaikki sopii lasteni isäänkin, häneltä myös puuttui tunneälykkyys täysin ja se liittyy siihen, että hän on autismin kirjolla! Ymmärsin sen silloin, kun nuorin lapseni sai Aspergerdiagnoosin. Hän ei ole ollut koskaan läheinen lapsiensa kanssa, eikä'ole koskaan pystynyt puhumaan tunneasioista! Eikä häntä saanut lähtemään parisuhdeterapiaankaan. Hän vain ihmetteli että miksi halusin puhua kaikesta, koska hänen mielestään kaikki oli hyvin!

• Anonyymi00246
        Anonyymi00244 kirjoitti:

NO voisiko sitä vaikka sanoa ja kuvailla niin että "se ei vaan riitä" ?

No voi...

Aletheijas tais niin sanoa, mutta lisäsi, että jos tuo emotionaalisuus kerta puuttuu..

Jotenkin se varmaan empatian kautta kuullostaa liian jyrkältä sanoa vaan yksinkertaisesti, että ei riitä?

• Anonyymi00247
        Anonyymi00245 kirjoitti:

Tuo kaikki sopii lasteni isäänkin, häneltä myös puuttui tunneälykkyys täysin ja se liittyy siihen, että hän on autismin kirjolla! Ymmärsin sen silloin, kun nuorin lapseni sai Aspergerdiagnoosin. Hän ei ole ollut koskaan läheinen lapsiensa kanssa, eikä'ole koskaan pystynyt puhumaan tunneasioista! Eikä häntä saanut lähtemään parisuhdeterapiaankaan. Hän vain ihmetteli että miksi halusin puhua kaikesta, koska hänen mielestään kaikki oli hyvin!

Joo. Voi varmaan löytyä diagnoosejakin... mutta meitä vaan on moneksi.

Itse olen miehenä huomannut samaa naisissa, mutta se on vaikeampaa löytää, koska empaattisuutta voi feikatakin ja alkuun jokainen "yliesittää" varmaan jonkun hormoonisateen alla. Ns. Alkukiima.

Ystävätär on tuollaisessa suhteessa vst.lsisen miehen kanssa. Hän on taloudellisesti jumissa siinä ja välillä hänen on purettava sitä oloaan. Lopulta naureskellaan, kun mies toimittaa joka synttäri saman lahjan ja hällä muitakin koomisia piirteitä. Eikä hän mulkku suoranaisesti ole... hyvä tyyppi, mut ihan tunnesokea.

• Anonyymi00248
        Anonyymi00236 kirjoitti:

En näkisi tuota sukupuolikysymyksenä vaan elintaso- ja kulttuurikysymyksenä.

Suurimman osan Suomessa (kai?) muodostavat nuo modernimpien suhteiden kannattajat.

Ja toisaalla ovat vanhoillisemmat ihmiset, joihin kuuluu sekä miehiä että naisia. Ihan varmasti on naisia, jotka kaipaavat "perinteistä" turvaa. Useinhan nämä ovat joko uskonnollisesta taustasta tulleita tai elintasoltaan vaatimattomammista lähtökohdista tai kulttuureista.

Yksi hieman erilainen ryhmä ovat S. Belorfin kaltaiset naiset, jotka "sattumalta" eivät tapaile kovin tyhjätaskuisia miehiä. Tämän ryhmän naisille ulkonäön huoltaminen on kokopäivätyötä, joten siinä mielessä kyse ei ole samanlaisesta kulttuurista kuin vaikka uskonnollisiin arvoihin perustuvissa provider-järjestelyissä.

Kyllähän tuo provider-kuvio on aika riippuvuutta aiheuttava, joten sen purkautuessa nainen voi joutua ongelmiin (esim. H. Koivu).

Modernimmat suhteet ovat vähemmän riskialttiitta.

🦄

"tämän ryhmän naisille ulkonäön huoltaminen on kokopäivätyötä"

Aivan ja nuo rikkaat kumppanit myös edellyttävät naiseltaan kokopäivätoimista ulkonäkönsä huoltamista, rakennekynsistä lähtien. Aivan kamala duuni tuo provider-kuvio.

• Anonyymi00250
        Anonyymi00238 kirjoitti:

"Miksi noin selkeää asiaa tarvitsee alkaa jankkaamaan ja yrittää sitä vääntää joksikin muuksi kuin mitä se on."

Mikä siinä asiassa on selkeää ja kenelle?
        Millä tavalla kysyminen on "muuksi vääntämistä"?

🦄

• Anonyymi00251
        Anonyymi00239 kirjoitti:

Niin, ja sen takia sanoinkin että sinähän oletkin lähinnä itse kuin mies. Mutta et sitä tajua kun sinulla on miehen aivot jotka eivät vaan tajua sellaisia asioita.

Ymmärrän oikein hyvin asioita, jotka on loogisesti selitetty ja perusteltu.

En oikeastaan tarvitse p*mppi*ni asioiden ymmärtämiseen keskustelupalstoilla. 🤔

🦄

• Anonyymi00252
        Anonyymi00240 kirjoitti:

Voimme olla eri mieltä asiasta.

Minulla on kyllä tunneälykkyyttä, mutta se on erilaista kuin miten sinä asian ymmärrät.

Minulla on matala sietokyky epäloogisuuksille, eikä sitä voi minun kohdallani paikata tunneälykkyydellä.

🦄

• Anonyymi00253
        Anonyymi00252 kirjoitti:

Voimme olla eri mieltä asiasta.

Minulla on kyllä tunneälykkyyttä, mutta se on erilaista kuin miten sinä asian ymmärrät.

Minulla on matala sietokyky epäloogisuuksille, eikä sitä voi minun kohdallani paikata tunneälykkyydellä.

🦄

Aivan. Sflvä se.

En vänkää asiasta tämän enempää.

Erilaisia ollaan ja erimieltä. 🙂

• Anonyymi00255
        Anonyymi00237 kirjoitti:

🦄

Tälleen sivusta totean, että itse oletin ketjun pointin olevan juurikin se, että mikä se puolisomies edes on. Onko se muka kaikille sama? Aloittaja antoi yhden mahdollisen määritelmän ja itse ainakaan en aloituksen määritelmän mukaista puolisoa haluaisi. Joku kysyy miksei se riitä, vaan kun se on liikaa minulle, ei liian vähän.

• Anonyymi00256
        Anonyymi00238 kirjoitti:

Totesinkin sinulle, tai ainakin jollekin tuon vänkyttäjälle, että et, kun se nimenomaan on aivan liikaa minulle, ei liian vähän. Liian paljosta ei voi sanoa, ettei se riittäisi, vaan se on liikaa. Minulta pitäisi miksi se on liikaa, ei miksi se ei riitä. En ymmärrä miksi näin selkeää asiaa pitää yrittää vääntämällä vääntää joksikin muuksi.

• Anonyymi00257
        Anonyymi00255 kirjoitti:

Tälleen sivusta totean, että itse oletin ketjun pointin olevan juurikin se, että mikä se puolisomies edes on. Onko se muka kaikille sama? Aloittaja antoi yhden mahdollisen määritelmän ja itse ainakaan en aloituksen määritelmän mukaista puolisoa haluaisi. Joku kysyy miksei se riitä, vaan kun se on liikaa minulle, ei liian vähän.

Niin. Minä taas en siedä arvaamattomia tai impulsiivisia ihmisiä, joten kaikenlainen tasaisuus on minulle mitä suurinta valuuttaa puolisossa. 😃

Mutta aloittaja ei sitten halunnut keskustella aiheesta sen enempää.

🦄

• Anonyymi00260
        Anonyymi00257 kirjoitti:

Niin. Minä taas en siedä arvaamattomia tai impulsiivisia ihmisiä, joten kaikenlainen tasaisuus on minulle mitä suurinta valuuttaa puolisossa. 😃

Mutta aloittaja ei sitten halunnut keskustella aiheesta sen enempää.

🦄

En minäkään siedä arvaamattomia, enkä impulsiivisia. Mitä ihmettä nuo tähän liittyvät? Ainakaan aloituksen perusteella eivät mitenkään.

• Anonyymi00263
        Anonyymi00260 kirjoitti:

En minäkään siedä arvaamattomia, enkä impulsiivisia. Mitä ihmettä nuo tähän liittyvät? Ainakaan aloituksen perusteella eivät mitenkään.

Aloituksessa kuvataan ihmistä, joka on arvaamattoman ja impulsiivisen vastakohta:

"Mutta voisin ymmärtää, että "puolisomies" olisi sellainen varma tapaus. Veis matot ulos ja tamppais ne, vaihtelis kesä-/talvirenkaat, porais koukun taululle seinään ja kasais Ikeakaapit. Ja sitten antais aamusuukon ja iltasuukon. Tiistaina sillä on murekepäivä ja launtaina ehkä hurjii ja juo 3 tölkkiä lapinkultaa ja sitten on pimeässä peiton alla se viisiminuuttinen ennen nukkumaanmenoa.

Ei riitelis mistään. Ei makais sohvallakaan tai naputtais pleikkaria, mutta no....olisi sellainen "puolisomies". Miesten Volvo, miesten Abloy, miesten Fazer, Miesten Valio.... sellainen, että varmaan saa joka päivä ihan saman ja se pitää.."

Seuraavat kohdat tukevat tulkintaani:
        - "varma tapaus"
        - rutinoituneet hellyydenosoitukset
        - Kolme tölkkiä olutta kuvataan "hurjana" alkoholin käyttönä. Sitä se ei tietenkään ole, toki en itse pidä viikoittaista alkoholin käyttöä suotavana. Mutta tiedämme kaikki, että alkoholin käyttö lisää impulsiivisuutta. Kolme tölkkiä juova ei todennäköisesti sorru alkoholin aiheuttamiin impulsiivisuuksiin.
        - Lopussa sanotaan vielä "varmaan saa joka päivä ihan saman ja se pitää".

Sinä et siis näe mitään yhteyttä aloituksen ja ennalta-arvattavasti käyttäytyvien, ei-impulsiivisten ihmisten välillä. Miten se on mahdollista, kun pitkä pätkä aloituksesta kuvailee juuri sellaisia ihmisiä? 😃

🦄

• Anonyymi00264
        Anonyymi00263 kirjoitti:

Aloituksessa kuvataan ihmistä, joka on arvaamattoman ja impulsiivisen vastakohta:

"Mutta voisin ymmärtää, että "puolisomies" olisi sellainen varma tapaus. Veis matot ulos ja tamppais ne, vaihtelis kesä-/talvirenkaat, porais koukun taululle seinään ja kasais Ikeakaapit. Ja sitten antais aamusuukon ja iltasuukon. Tiistaina sillä on murekepäivä ja launtaina ehkä hurjii ja juo 3 tölkkiä lapinkultaa ja sitten on pimeässä peiton alla se viisiminuuttinen ennen nukkumaanmenoa.

Ei riitelis mistään. Ei makais sohvallakaan tai naputtais pleikkaria, mutta no....olisi sellainen "puolisomies". Miesten Volvo, miesten Abloy, miesten Fazer, Miesten Valio.... sellainen, että varmaan saa joka päivä ihan saman ja se pitää.."

Seuraavat kohdat tukevat tulkintaani:
        - "varma tapaus"
        - rutinoituneet hellyydenosoitukset
        - Kolme tölkkiä olutta kuvataan "hurjana" alkoholin käyttönä. Sitä se ei tietenkään ole, toki en itse pidä viikoittaista alkoholin käyttöä suotavana. Mutta tiedämme kaikki, että alkoholin käyttö lisää impulsiivisuutta. Kolme tölkkiä juova ei todennäköisesti sorru alkoholin aiheuttamiin impulsiivisuuksiin.
        - Lopussa sanotaan vielä "varmaan saa joka päivä ihan saman ja se pitää".

Sinä et siis näe mitään yhteyttä aloituksen ja ennalta-arvattavasti käyttäytyvien, ei-impulsiivisten ihmisten välillä. Miten se on mahdollista, kun pitkä pätkä aloituksesta kuvailee juuri sellaisia ihmisiä? 😃

🦄

Eialoituksessa kuvattu ole vain "arvaamattoman ja impulsiivisen vastakohta". Se, että sinä tulkitset sen noin, kertoo sinusta, ei aloituksessa kuvatusta miehestä. Aloituksessa kuvattu voi olla monta muutakin asiaa kuin "arvaamaton ja impulsiivinen".. Ja ei, minä en näe aloituksessa kuvatussa miehessä pienintäkään yhteyttä arvaamattomuuteen tai impulsiivisuuteeen. Ymmärrän kyllä tuon logiikan, jolla sinä noin koet, mutta minulle noilla ei ole mitään yhteyttä.

• Anonyymi00265
        Anonyymi00264 kirjoitti:

Eialoituksessa kuvattu ole vain "arvaamattoman ja impulsiivisen vastakohta". Se, että sinä tulkitset sen noin, kertoo sinusta, ei aloituksessa kuvatusta miehestä. Aloituksessa kuvattu voi olla monta muutakin asiaa kuin "arvaamaton ja impulsiivinen".. Ja ei, minä en näe aloituksessa kuvatussa miehessä pienintäkään yhteyttä arvaamattomuuteen tai impulsiivisuuteeen. Ymmärrän kyllä tuon logiikan, jolla sinä noin koet, mutta minulle noilla ei ole mitään yhteyttä.

No tuo oli minun tulkintani. Ainakin aloittaja toivoi jossain vaiheessa erilaisia näkemyksiä keskusteluun. Annoin omani.

🦄

• Anonyymi00266
        Anonyymi00265 kirjoitti:

No tuo oli minun tulkintani. Ainakin aloittaja toivoi jossain vaiheessa erilaisia näkemyksiä keskusteluun. Annoin omani.

🦄

Juuri sitä tarkoitin, että se on sinun tulkintasi. Ei oikea, ei väärä, vaan sinun tulkintasi. Vain aloittaja voi kertoa miten hän tuon tarkoitti, mutta hän ilmeisesti ei halua. Minun kanssani hän keskusteli jo tuolla paljon aiemmin ketjussa, mutta sekään ei tuo tähän selvyyttä.

• Anonyymi00268
        Anonyymi00235 kirjoitti:

Se on juuri noin kuin tuossa viimeisessä lauseessa kirjoitettiin! Kun olin aikoinaan parisuhteessa, autistipiirteinen eksäni ei pystynyt koskaan ymmärtämään sitä mitä minä häneltä tarvitsin, keskusteluja kaikkeen parisuhteeseen liittyvistä asioista! Siihen hän ei koskaan kyennyt ja minä hypin seinille viimeisen kolmen vuoden ajan, koska en voinut ymmärtää sitä, ettei hän pystynyt edes kuulemaan sitä mitä minä kerroin hänelle! Hänen isänsä oli myös autistipiirteinen ja hänen tapanaan oli aina humalassa ollessa itkeä, kun niin hyvän talon oli perheelleen rakentanut ja kukaan ei siitä häntä kiittänyt. Kotitöitä hän ei tehnyt koskaan ja hän ei pitänyt siitä, että minä tykkäsin pitää lapsiani sylissä ja halasin ja suukottelin heitä! Minä tuumasin hänelle vain, että teen juuri niin kuin itse haluan ja sinulla ei ole siihen mitään sanottavaa! Tunne asiat eivät olleet hänellekään merkityksellisiä. koska autismin kirjolla!

• Anonyymi00269
        Anonyymi00243 kirjoitti:

Hah... nyt löysin termin! 💪😁

Emotionaalisuus.

Jos suhteessa emotionaalisuus on yksipuolista, se ei anna sille toiselle sitä mitä suhteesta kaipaa. Ja tuota on vaikea edes selittää ihmiselle joka siihen jostain syystä vain kykene.

Juuri noin se on! Vaikka kuinka yritin eksälleni sitä selittää, niin joka saamarin kerta hän totesi vain, että minun mielestä kaikki on hyvin! Ja hän katsoi minua ihmeissään!

• Anonyymi00270
        Anonyymi00266 kirjoitti:

Juuri sitä tarkoitin, että se on sinun tulkintasi. Ei oikea, ei väärä, vaan sinun tulkintasi. Vain aloittaja voi kertoa miten hän tuon tarkoitti, mutta hän ilmeisesti ei halua. Minun kanssani hän keskusteli jo tuolla paljon aiemmin ketjussa, mutta sekään ei tuo tähän selvyyttä.

Olen silti sitä mieltä, että ihan sanakirjamääritelmän tasolla konsistenttia käytöstä osoittava ihminen on impulsiivisen ja arvaamattoman vastakohta.

Minun on vaikea kuvitella, miten sen voisi ymmärtää jotenkin toisin.

En puhu nyt siitä, mitä aloittaja tekstillään tavoitteli, vaan tarkoitan aloituksessa kuvatun "puolisomiehen" kuviteltua käytöstä.

🦄

• Anonyymi00271
        Anonyymi00269 kirjoitti:

Juuri noin se on! Vaikka kuinka yritin eksälleni sitä selittää, niin joka saamarin kerta hän totesi vain, että minun mielestä kaikki on hyvin! Ja hän katsoi minua ihmeissään!

Tonnin ilme kasvoilla. :oD

Joo, se mun naisystävä on säpäkkä ja saattaa v.tutuspäissään mennä sit ulos tupakille ja läimäisee oven voimalla, niin mies tulee perässä ja tsekkaa, ettei ovi vaan hajonnut. :oD Ei mitään joutavia lohdutuksia, kun hitto vie jos Abloyt vaikka hajos...

• Anonyymi00272
        Anonyymi00269 kirjoitti:

Eksäsi todennäköisesti vältteli riitoja tai vaikeita keskusteluja. Ehkä kanssasi ei kannattanut sellaiseen ryhtyä, siksi "kaikki oli hyvin"? Olet aina "oikeassa"?

On hyvä tiedostaa ihmisten erilainen emotionaalisuus. Usein miehet vetäytyvät keskustelusta ja välttelevät vaikeita aiheita eli aiheita, joista kokevat joutuvansa altavastaajaksi.

Jos kumppani sanoo kaiken olevan hyvin, pitäisi asiallisesti kysyä tarkennusta, mikä on hyvin ja antaa toisen vastata rauhassa. Vastauksen jälkeen on hyvä kiinnittää huomiota itseensä, omiin tunteisiin ja reaktioihin, siihen mitä ja miten kommentoi. Parisuhteessa tärkeimpiä asioita, ellei tärkein on keskusteluyhteyden ja ilmapiirin säilyttäminen avoimena.

Mikäli toiselta harvoin saa vastausta, tai vastataan yhdellä tai kahdella sanalla, on kyse vuorovaikutusongelmasta suhteessa. Ne ratkeavat parhaiten tavallisen jutustelun ja tekemisen kautta, sillä niin luodaan hyvää ilmapiiriä, pidetään yllä avointa keskusteluyhteyttä. Varsin usein aletaan keskustelemaan liian myöhään, kun ryhdytään keskustelemalla keskustelemaan. Kun toinen sanoo "nyt keskustellaan" tai "meidän pitäisi keskustella tästä" siinä on erittäin huono alkuasetelma. Joskus sen toisen osapuolen korvissa sana "keskustelu" alkaa jopa kuulostaa kirosanalta ja silloinhan keskustelu ei varmasti suju.

• Anonyymi00273
        Anonyymi00270 kirjoitti:

Olen silti sitä mieltä, että ihan sanakirjamääritelmän tasolla konsistenttia käytöstä osoittava ihminen on impulsiivisen ja arvaamattoman vastakohta.

En puhu nyt siitä, mitä aloittaja tekstillään tavoitteli, vaan tarkoitan aloituksessa kuvatun "puolisomiehen" kuviteltua käytöstä.

🦄

No jos haluat ulkopuolisen mielipiteen, niin minusta näyttää siltä että tuo akka on joku ihmeen vänkääjä, ja vääntää sanojen merkityksiä toisiksi kuin mitä ne oikeasti on, sillä on joka päivä eri merkitykset sanoille sen vaihtelevien tunnetilojen mukaisesti. Ilmeisesti se ei ole koko ikänään edes nähnyt sanakirjaa, eikä tiedä mikä se on.

Sitähän tuossa aloituksessa käsittääkseni tavoiteltiin että tuo puolisomies on varma ja tylsä, joka päivä samanlainen ja suorittaa tehtäviä mekaanisesti, henkisesti on kuin abloy lukko.

• Anonyymi00274
        Anonyymi00272 kirjoitti:

Eksäsi todennäköisesti vältteli riitoja tai vaikeita keskusteluja. Ehkä kanssasi ei kannattanut sellaiseen ryhtyä, siksi "kaikki oli hyvin"? Olet aina "oikeassa"?

On hyvä tiedostaa ihmisten erilainen emotionaalisuus. Usein miehet vetäytyvät keskustelusta ja välttelevät vaikeita aiheita eli aiheita, joista kokevat joutuvansa altavastaajaksi.

Jos kumppani sanoo kaiken olevan hyvin, pitäisi asiallisesti kysyä tarkennusta, mikä on hyvin ja antaa toisen vastata rauhassa. Vastauksen jälkeen on hyvä kiinnittää huomiota itseensä, omiin tunteisiin ja reaktioihin, siihen mitä ja miten kommentoi. Parisuhteessa tärkeimpiä asioita, ellei tärkein on keskusteluyhteyden ja ilmapiirin säilyttäminen avoimena.

Mikäli toiselta harvoin saa vastausta, tai vastataan yhdellä tai kahdella sanalla, on kyse vuorovaikutusongelmasta suhteessa. Ne ratkeavat parhaiten tavallisen jutustelun ja tekemisen kautta, sillä niin luodaan hyvää ilmapiiriä, pidetään yllä avointa keskusteluyhteyttä. Varsin usein aletaan keskustelemaan liian myöhään, kun ryhdytään keskustelemalla keskustelemaan. Kun toinen sanoo "nyt keskustellaan" tai "meidän pitäisi keskustella tästä" siinä on erittäin huono alkuasetelma. Joskus sen toisen osapuolen korvissa sana "keskustelu" alkaa jopa kuulostaa kirosanalta ja silloinhan keskustelu ei varmasti suju.

Minu eksäni on autismin kirjolla ja siksi hänen tunnemaailmansa on erilainen kuin eikirjolla olevilla! Se on sellainen piirre jota on aika mahdoton muuttaa. Olen keskustellut useamman autismin kirjolla olevan miehen vaimon kanssa ja ihan samoja ajatuksia oli heillä kuin minullakin ja monet heistä hakivat myös avioeroa miehistään! Elämä muuttui valtavan paljon paremmaksi, kun yksi iso rasite poistui elämästä. Näin me ajattelimme kaikki jotka erosimme.

• Anonyymi00276
        Anonyymi00273 kirjoitti:

No jos haluat ulkopuolisen mielipiteen, niin minusta näyttää siltä että tuo akka on joku ihmeen vänkääjä, ja vääntää sanojen merkityksiä toisiksi kuin mitä ne oikeasti on, sillä on joka päivä eri merkitykset sanoille sen vaihtelevien tunnetilojen mukaisesti. Ilmeisesti se ei ole koko ikänään edes nähnyt sanakirjaa, eikä tiedä mikä se on.

Sitähän tuossa aloituksessa käsittääkseni tavoiteltiin että tuo puolisomies on varma ja tylsä, joka päivä samanlainen ja suorittaa tehtäviä mekaanisesti, henkisesti on kuin abloy lukko.

Kielenkäyttösi on epäkohteliasta.

Varma ei ole tylsä. Varma on edellytys parisuhteen syntymiselle.

Käytöksestä ei voi päätellä, mitä ihminen ajattelee.

Aikuinen ihminen hankkikoon viihdykkeensä jostain muualta kuin puolisonsa impulsiivisudesta ja ennalta-arvaamattomasta käytöksestä.

Vaikka pitäväthän jotkut lapsistakin. Heistä suurin osa on impulsiivisia.

🦄

• Anonyymi00278
        Anonyymi00276 kirjoitti:

Kielenkäyttösi on epäkohteliasta.

Varma ei ole tylsä. Varma on edellytys parisuhteen syntymiselle.

Käytöksestä ei voi päätellä, mitä ihminen ajattelee.

Aikuinen ihminen hankkikoon viihdykkeensä jostain muualta kuin puolisonsa impulsiivisudesta ja ennalta-arvaamattomasta käytöksestä.

Vaikka pitäväthän jotkut lapsistakin. Heistä suurin osa on impulsiivisia.

🦄

Olet henkisesti heikko ihminen, tarvitse varmuutta ja tasaisuutta, ja haet sitä kumppaniltasi. Henkisesti vahva ja itsevarma ihminen tarvitsee vaihtelua ja impulsiivisuutta, reaktioita, reagointia asioihin.

• Anonyymi00279
        Anonyymi00278 kirjoitti:

Olet henkisesti heikko ihminen, tarvitse varmuutta ja tasaisuutta, ja haet sitä kumppaniltasi. Henkisesti vahva ja itsevarma ihminen tarvitsee vaihtelua ja impulsiivisuutta, reaktioita, reagointia asioihin.

Itse olen sitä mieltä, että tasaisuus on vahvuutta. Pieni annos stoalaisuutta tekee hyvää meille kaikille.

Olen meditoinut 10 vuotta joka päivä, joten hallitsen hyvin mantelitumakkeideni toiminnan. Mielestäni on heikkoutta olla hallitsematta sitä. Eli ihan itsekin olen tasainen. Laajemmalla tasolla periaatteenani on, etten koskaan vaadi muilta mitään sellaista, mihin en pysty itse.

Vaihtelua kaipaan kyllä, mutta suunniteltuna. Impulsiivisuus on kaaosta. Reagoin asioihin harkiten.

Oma mielipiteeni:
        tasaisuus ≠ heikkous
        vaihtelu ≠ impulsiivisuus
        reagointi ≠ harkinnan puute

🦄

• Anonyymi00280
        Anonyymi00270 kirjoitti:

🦄

Saat tietysti vapaasti olla tuota mieltä. Aloituksessa ei kuitenkaan kuvattu arvaamattomuuden tai impulsiivisuuden vastakohtaa. Tuo on puhtaasti sinunntulkintasi ja teksitin voi tulkita lukemattominnmuinkin tavoin. Aloituksessa ei kuvata konsistenttia käytöstä, muutoin kuin sinun tulkinnassasi. Sen voi tulkita lukemattomin eri tavoin. Aloituksesta poikkeava käytös voi olla myös täydellisen konsistenttia, ei arvaamatonta ja ei impulsiivista. Aloituksen tekstillä ei minkäänlaista tekemistä juuri noiden ominaisuuksien kanssa.

Ja minäkin puhun juuri tuon kuvitellun puolisomiehen käytöksestä. Minun silmissäni konsistenttius, ennalta-arvattavuus ja ei impulsiivisuus eivät ole pienimmässäkään määrin aloituksessa kuvatun puolisomiehen määrittäviä ominaisuuksi. Ne voivat kaikki löytyä samassa määrin vastakkaisestakin yksilöstä ja oman elämäni todistamana löytyvätkin.

Mikään tästä ei tietenkään tee tulkintaasi vääräksi.

• Anonyymi00282
        Anonyymi00280 kirjoitti:

Saat tietysti vapaasti olla tuota mieltä. Aloituksessa ei kuitenkaan kuvattu arvaamattomuuden tai impulsiivisuuden vastakohtaa. Tuo on puhtaasti sinunntulkintasi ja teksitin voi tulkita lukemattominnmuinkin tavoin. Aloituksessa ei kuvata konsistenttia käytöstä, muutoin kuin sinun tulkinnassasi. Sen voi tulkita lukemattomin eri tavoin. Aloituksesta poikkeava käytös voi olla myös täydellisen konsistenttia, ei arvaamatonta ja ei impulsiivista. Aloituksen tekstillä ei minkäänlaista tekemistä juuri noiden ominaisuuksien kanssa.

Ja minäkin puhun juuri tuon kuvitellun puolisomiehen käytöksestä. Minun silmissäni konsistenttius, ennalta-arvattavuus ja ei impulsiivisuus eivät ole pienimmässäkään määrin aloituksessa kuvatun puolisomiehen määrittäviä ominaisuuksi. Ne voivat kaikki löytyä samassa määrin vastakkaisestakin yksilöstä ja oman elämäni todistamana löytyvätkin.

Mikään tästä ei tietenkään tee tulkintaasi vääräksi.

En voi siis todeta muuta kuin, että inhoan imulsiivisuutta ja arvaamattomuutta. Vaadin ehdottomasti kosistenttiutta ihmisen käytökseltä. Aloituksessa kuvatun kaltainen puolisomies olisi kuitenkin henkilökohtainen helvettini. Tarvitsen nuo ominaisuudet tyystin erilaisessa paketissa.

• Anonyymi00283
        Anonyymi00282 kirjoitti:

En voi siis todeta muuta kuin, että inhoan imulsiivisuutta ja arvaamattomuutta. Vaadin ehdottomasti kosistenttiutta ihmisen käytökseltä. Aloituksessa kuvatun kaltainen puolisomies olisi kuitenkin henkilökohtainen helvettini. Tarvitsen nuo ominaisuudet tyystin erilaisessa paketissa.

Mikä erottaa aloituksessa kuvatun konsistenssin siitä konsistenssista, josta sinä pidät?

🦄

• Anonyymi00284
        Anonyymi00283 kirjoitti:

Mikä erottaa aloituksessa kuvatun konsistenssin siitä konsistenssista, josta sinä pidät?

🦄

Vastaan itsekin. Aloituksessa kuvattu seksi tietysti. Mutta onko oikeasti olemassa pareja, jotka sekstailisivat 5 min kerrallaan? En usko, ennen kuin toisin todistetaan. 😄

Minusta 3 tölkkiä mietoja joka viikonloppu on liikaa alkoholia. Mutta se riippuu pariskunnan elämäntavasta.

🦄

• Anonyymi00285
        Anonyymi00283 kirjoitti:

🦄

Esimerkiksi se missä asioista ollaan jonhdonmukaisia ja millä tavoin.

• Anonyymi00286
        Anonyymi00284 kirjoitti:

Vastaan itsekin. Aloituksessa kuvattu seksi tietysti. Mutta onko oikeasti olemassa pareja, jotka sekstailisivat 5 min kerrallaan? En usko, ennen kuin toisin todistetaan. 😄

Minusta 3 tölkkiä mietoja joka viikonloppu on liikaa alkoholia. Mutta se riippuu pariskunnan elämäntavasta.

🦄

"Mutta se riippuu pariskunnan elämäntavasta."

Tuohan se olennainen juuri on. Mikä ja millainen tämä mystinen "puolisomies" itse kullekin on.

• Anonyymi00288
        Anonyymi00285 kirjoitti:

Esimerkiksi se missä asioista ollaan jonhdonmukaisia ja millä tavoin.

Hyvä pointti.

Itselleni esimerkiksi eettinen konsistenssi menee kaiken muun edelle, sekä toisessa että itsessä.

Jostain syystä vedän puoleeni miehiä, jotka ovat lisäksi erittäin konsistenttejä fyysisessä maailmassa. Minä olen vähän rennompi fyysisten juttujen, esim. kodin suhteen. 😄

Poikkeusten hyödyntäminen oikeassa paikassa on strateginen taito, joka on jotain aivan muuta kuin impulsiivisuus. Sitten taas eettisissä kysymyksissä en yleensä hyväksy mitään poikkeuksia siitä periaatekokonaisuudesta, jota kukin noudattaa. (Ja uskontoja en hyväksy etiikan pohjaksi.)

Pahoittelen hieman rönsyilevää tekstiä. Nyt väsyttää ja on mentävä nukkumaan, jotta jaksaa olla huomenna ylhäällä klo 7, kuten kunnon keski-ikäisen kuuluukin. 😂

🦄

• Anonyymi00211

Nyt on jo selvää, että automiehiä ei maapallo kestä.

• Anonyymi00220

On se ollut selvää jo paljon aikaisemmin!

• Anonyymi00224

Pitääkö automiehet lähettää kuuhun?

• Anonyymi00290
        Anonyymi00224 kirjoitti:

Mahdollisimman kauas täältä!

• Anonyymi00291
        Anonyymi00224 kirjoitti:

Mahdollisimman kalliilla.

• Anonyymi00214

Helsingissä on kuulemma tyttöjengi, joka hakkaa tuollaisia "puolisomiehiä". Niitten johtaja on joku 11-vuotias.

• Anonyymi00292

Mulla on melkein puunvärinen.

• Anonyymi00232

Alivuokralaisseksi olissi hausska päässtä. Seuran­kipeät emännät ja sala­ovi, entiset ali­vuokralaiset muistelevat 1970-luvun ssopimukssia.

• Anonyymi00242

En todellakaan halua enää elämääni yhtäkään miestä muuna kuin ystävänä ja ikäeroa voi olla vain muutama vuosi!

• Anonyymi00293

Miski?

• Anonyymi00294
        Anonyymi00293 kirjoitti:

Miski?

Koen että se on juuri sellaista elämää mikä olisi juuri minun näköistä elämää! Ja koska en enää pysty harrastamaan seksiä, enkä sitä haluakaan harrastaa, niin senkin takia pelkkä ystävyys riittää minulle! Enkä ole koskaan halunnut oman lapseni ikäistä ihmistä elämääni ja tämän olisin voinut kertoa jo ennen projektin aloitusta! Voi miten monilta rankoilta kokemuksilta olisin säästynyt! Olen joutunut kokemaan liian paljon surua ja ymmärtämättömyyttä ja se kaikki olisi saanut jäädä kokematta!

• Anonyymi00295
        Anonyymi00294 kirjoitti:

Koen että se on juuri sellaista elämää mikä olisi juuri minun näköistä elämää! Ja koska en enää pysty harrastamaan seksiä, enkä sitä haluakaan harrastaa, niin senkin takia pelkkä ystävyys riittää minulle! Enkä ole koskaan halunnut oman lapseni ikäistä ihmistä elämääni ja tämän olisin voinut kertoa jo ennen projektin aloitusta! Voi miten monilta rankoilta kokemuksilta olisin säästynyt! Olen joutunut kokemaan liian paljon surua ja ymmärtämättömyyttä ja se kaikki olisi saanut jäädä kokematta!

Ymmärrättekö te projektille luvan antaneet, miten paljon pahaa oloa jouduin monien vuosien ajan kokemaan! Ja vain siitä syystä että ette kysyneet niitä kysymyksiä, jotka olisivat selventäneet tilannetta jo ennen kuin projekti aloitettiin! Olen joutunut tahtomattani uhriksi johonkin sellaiseen, mitä en olisi koskaan halunnut joutua kokemaan! Olen hyvin uupunut ja haluan nyt vain ne korvaukset, jotka minulle luvattiin! Tänä vuonna en jaksa edes aloittaa uuden ikäiseni ystävän etsimistä. Tarvitsen aikaa ja totaalista rauhaa, jotta selviän ehjäksi kaikesta kokemastani!

• Anonyymi00296
        Anonyymi00295 kirjoitti:

Ymmärrättekö te projektille luvan antaneet, miten paljon pahaa oloa jouduin monien vuosien ajan kokemaan! Ja vain siitä syystä että ette kysyneet niitä kysymyksiä, jotka olisivat selventäneet tilannetta jo ennen kuin projekti aloitettiin! Olen joutunut tahtomattani uhriksi johonkin sellaiseen, mitä en olisi koskaan halunnut joutua kokemaan! Olen hyvin uupunut ja haluan nyt vain ne korvaukset, jotka minulle luvattiin! Tänä vuonna en jaksa edes aloittaa uuden ikäiseni ystävän etsimistä. Tarvitsen aikaa ja totaalista rauhaa, jotta selviän ehjäksi kaikesta kokemastani!

Kyyneleet valuvat pitkin poskia. koska minun pyynnöstäni ette edes lopettaneet häirikön kiusaamista! Miten se ylipäätään oli edes mahdollista olla huomioimatta sellaista, mikä tuntui minusta pahalta! Ja tiesitte kuinka vaikeaa minun oli lähteä ovesta ulos ja on yhä! Ne eivät teidän untanne mutta minun kyllä!

• Anonyymi00297
        Anonyymi00296 kirjoitti:

Kyyneleet valuvat pitkin poskia. koska minun pyynnöstäni ette edes lopettaneet häirikön kiusaamista! Miten se ylipäätään oli edes mahdollista olla huomioimatta sellaista, mikä tuntui minusta pahalta! Ja tiesitte kuinka vaikeaa minun oli lähteä ovesta ulos ja on yhä! Ne eivät teidän untanne mutta minun kyllä!

untanne häirinneet

• Anonyymi00298
        Anonyymi00297 kirjoitti:

untanne häirinneet

Projektin voi sanoa olleen pelkkää kiusaamista! Se ole saanut mitään hyvää aikaan, eikä tule koskaan saamaan! Onko kukaan projektin aloittajista koskaan pystynyt asettumaan minun asemaani, enpä usko niin tapahtunee koskaan!

• Anonyymi00299
        Anonyymi00298 kirjoitti:

Projektin voi sanoa olleen pelkkää kiusaamista! Se ole saanut mitään hyvää aikaan, eikä tule koskaan saamaan! Onko kukaan projektin aloittajista koskaan pystynyt asettumaan minun asemaani, enpä usko niin tapahtunee koskaan!

Minut on hakattu tyhjiin kuin olisin joku jota voi kohdella miten vain. En usko että pystyn koskaan unohtamaan elämäni kauheimpia kokemuksia! Ja koska ikääkin on paljon, se olisi myös pitänyt ottaa huomioon! En tule koskaan käsittämään sitä, miksi se ylipäätään aloitettiin! En ole koskaan halunnut isoa raha määrää olisin vain halunnut elättää itseni työtä tekemällä minulle rakkaassa työpaikassa! Oliko se liikaa vaadittu?? Tätä kysymystä olen usein miettinyt todella surullisena siitä mitä menetin vain sen takia, että muut eivät halunneet minun saavan minulle rakasta ja tärkeää työpaikkaa, koska jonkun muun toive oli tärkeämpi! Pitäisikö ehdottaa että projektista tehtäisiin elokuva!!

• Anonyymi00300

Ihan hyvältä kuulostaa tuollainen aviopuoliso mies. Kaikenmaailman humppaheikit voisivat pyrkiä samaan.

• Anonyymi00301

Jos nainen haluaa pysyvyyttä, pitää valita mies, jonka ominaisuudet maksimoivat todennäköisyyden pitkään vakaaseen suhteeseen.

Jos nainen haluaa huorata, pitää valita mies, joka näkee naisen reikänä.

Suurella osalla naisista on vaikeuksia tämän hahmottamisen kanssa.

• Anonyymi00302

Ilmeisesti sinunnkohdalla naiset tekee ohikävelyn, kun noin katkeraa tekstiä tulee. 😁

• Anonyymi00307

Vaikeudet johtuu siitä kun nainen ajatettelee ideologisesti ja ottaa muilta sujuvasti hienoja mielipiteitä ja toistelee niitä jatkuvasti, mutta naisen biologia toimii aivan toisella tavalla ja sen seurauksena päätyy suhteisiin "aivan väärien" miesten kanssa, toistuvasti.

• Anonyymi00311
        Anonyymi00307 kirjoitti:

Vaikeudet johtuu siitä kun nainen ajatettelee ideologisesti ja ottaa muilta sujuvasti hienoja mielipiteitä ja toistelee niitä jatkuvasti, mutta naisen biologia toimii aivan toisella tavalla ja sen seurauksena päätyy suhteisiin "aivan väärien" miesten kanssa, toistuvasti.

Ei ole kyse biologiasta vaan tyhmyydestä.

• Anonyymi00310

Komeat miehet saavat virheensä anteeksi, koska he ovat komeita eli naiset pariutuvat ja synnyttävät heille. Parisuhteet ei kuitenkaan kestä ja naiset jäävät yksin pienten lasten kanssa.

Sitten naiselle kelpaa se kiltti tavismies jota nainen ei olisi lapsettomana missään nimessä kelpuuttanut.

• Anonyymi00312

Ei
      Avioliitto tai mikä tahansa suhde mieheen vaarantaa naisen terveyden .

• Anonyymi00313

Se kannattaisiko naisen hakea jotain ns. puolisomiestä on täysin riippuvaista siitä mitä nainen itse elämässään tuntee tarvitsevansa. Jos nainen olisi iäkkäämpi, eikä seksuaalisuus olisi enää niin pinnalla, voisi tuo puolisomies hyvinkin käydä.
      Samoin se voi käydä naiselle jolla on jo jälkikasvua, ja hakisi elämäänsä tasapainoa ja harmoonista turvaa.

Jokainen henkilö suhteessa antaa jotain, joskus pelkkää negatiivisyytä, jotkut plus miinus nollaa, ja osa menee positiivisten kokonaisuuksien puolelle.
      Usein elämä on kompromissi, täydellisyyttä ei parisuhteissakaan voi hakea.

Tuskin seksuaalisesti ylivirittyneet henkilöt hakevat tasapainoista harmoniaa, tuohon aikaan kun liittyy paljon tunnepuolen "ylityksiä".

AV

• Anonyymi00314

Aikansa kutakin.

• Anonyymi00315

”Jännämies” ei lähestulkoonkaan aina ole sellainen, joka vetää naista turpaan. Voi olla karismaattinen tai muuten vaan mielenkiintoinen miehekästä mies. Naapurin nössykkäukko ei muuta itselleen löytänyt kuin työttömän kyläpyörän, joka nyt pomottaa joka asiassa ja päällepäsmäröi. Tällainen betamies ei voi koskaan olla alfa eikä siten jännänies.

• Anonyymi00319

Kiva kun kerroit naapuristasi, täysin ilman mitään syytä, se varmaan tykkää hyvää kun lukee näitä juttuja täältä.

• Anonyymi00316

Entinen aviomies oli yhteiskunnallisesti merkittävässä positiossa ja lääkäri pohjakoulutukseltaan. Kunnon naistennaurattaja ja sosiaalisesti lahjakas. Kyllä kirpaisi, kun vetäisi tukasta ylös sängystä tai tarttui kurkusta kahdella kädellä kiukustuessaan. Mitään ei meistä ulospäin olisi voinut päätellä, eikä kukaan tiedä edelleenkään muuta kuin me kaksi. Erosta jo parikymmentä vuotta.

• Anonyymi00317

Ikävä kuulla tuollaista...🙄

• Anonyymi00318

Siinä oli tosi kuuma mies....

Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Orpo räyhää: kansan on muututtava

Orpon mukaan kansa ei elä kokoomuksen kanssa samassa todellisuudessa, ja sen vuoksi kansan on muututtava. Kas kun ei san
      Maailman menoa
      319
      3752
    2. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      32
      2058
    3. Mikä tekee sen

Vetovoiman kaivatussasi?
      Ikävä
      100
      1713
    4. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      45
      1684
    5. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      110
      1430
    6. Harmittaako joku

Harmittaako joku asia tai asiat, mitä on tapahtunut tai jäänyt tapahtumatta?
      Ikävä
      145
      1225
    7. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1176
    8. Miksi et vain uskalla!?

On niin ikävä...
      Ikävä
      82
      1133
    9. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      974
    10. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      74
      904
    Aihe