Tällään tähän tämän tutun linkin, niin voi välillä mennä kurkkailemaan:
http://kotinetti.suomi.net/saaksi/index.php
Viime vuonna oli kiva yhdessä jakaa ilon ekana munien tulojen suhteen ja sitten poikasten kasvamisien suhteen.
Nyt pesässä yks möyhertää kalaa.
Kuvakulmaa on muutettu, se olisi voinut olla samoin, kuin viime vuonna.
SÄÄKSI täällä on, pesä verraton
85
742
Vastaukset
ja tääl monta olemaa, eenet
http://www.eenet.ee/EENet/kaamerad- Hei kun keikuskelen
Njaaha, sitä sitten yritetään pistää paremmaks.
Nostan noukkani pystyyn ja katson noukanvartta pitkin noita eri vaihtoehtoja.
Tuhahdan sadasti ja sadatan hiljaa.
Hmmmm.... okei sitte.
Olkootte hyvä ja vastaanottanette ilahdukseni:)
Jotenkin on Hävinnyt olotila. Hävytöntä.
Onneksi KUUMA suihku vie tommoset olotilat lattiakaivoon. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Njaaha, sitä sitten yritetään pistää paremmaks.
Nostan noukkani pystyyn ja katson noukanvartta pitkin noita eri vaihtoehtoja.
Tuhahdan sadasti ja sadatan hiljaa.
Hmmmm.... okei sitte.
Olkootte hyvä ja vastaanottanette ilahdukseni:)
Jotenkin on Hävinnyt olotila. Hävytöntä.
Onneksi KUUMA suihku vie tommoset olotilat lattiakaivoon.Hähä ;)
Mä olen aina viihtyny noiden viron elukkain kans, on niin kiva katsoo kun iltasella emo tulee pesään ja sulloo poikaset siipien alle ja sit tuleekin pimee, tuuli vain suhisee kamerassa. Jostain kuuluu junan kolke tai rekan ohiajo...
Talvisin siel on sikojen ruokintapaikalla kauriita ja supisipikoiria...
Elämä on, sitä pitäs mennä tuonne metsään katseleen ;)
Sensijaan et istuu ....saunassa ,)
Minulla pienemmät linnut seurattavana.
Ajattelin tehdä kokeen. Tuossa varastossa pesii tiaisia. Pistän kahden pystyparrun väliin välilautoja ja eteen naulaan laudan ja poraan hirsiporalla siihen reikiä.
siinä näkee, tykkääkö tiaset pesiä "kerrostalossa".- Hei kun keikuskelen
Heh, hyvä idea.
Kerro sitten seurantasi tuloksista, tykkäskö vai ei.
Sanotaan, että kerrostaloissa on aina ainakin yksi tyyppi, joka aina valittaa kaikesta, kaikesta ja kaikesta. Saa nähdä, onko lintukerrostalossa kans samalla tavalla. Yks lintupariskunta rääkyy ku hullu ja häiriköi kaikin keinoin. Ei olis kivaa ei. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Heh, hyvä idea.
Kerro sitten seurantasi tuloksista, tykkäskö vai ei.
Sanotaan, että kerrostaloissa on aina ainakin yksi tyyppi, joka aina valittaa kaikesta, kaikesta ja kaikesta. Saa nähdä, onko lintukerrostalossa kans samalla tavalla. Yks lintupariskunta rääkyy ku hullu ja häiriköi kaikin keinoin. Ei olis kivaa ei.Nyt minua huolestuttaa nuo kurjet.
Kun tulin kyliltä neljän maissa, niin sen jälkeen ne on koko ajan syöneet jyviä.
Eikö ne jyvät turpoa, ja jos niille kurjille tulee ähky, eikä minulla ole risiiniöljyä.
Tolkutonta tuollainen syöminen, jokohan se naaras on tiine, kun se syö noin paljon.k-kotton kirjoitti:
Nyt minua huolestuttaa nuo kurjet.
Kun tulin kyliltä neljän maissa, niin sen jälkeen ne on koko ajan syöneet jyviä.
Eikö ne jyvät turpoa, ja jos niille kurjille tulee ähky, eikä minulla ole risiiniöljyä.
Tolkutonta tuollainen syöminen, jokohan se naaras on tiine, kun se syö noin paljon.Sun pitää stepata sinne suolle! aKloritaulukko ja ruokaympyrä mukana.
Opettaa kurkiäiskille terveellistä ..khöh...munan odotusta?anja_ninja kirjoitti:
Sun pitää stepata sinne suolle! aKloritaulukko ja ruokaympyrä mukana.
Opettaa kurkiäiskille terveellistä ..khöh...munan odotusta?Samaan kohtaan minä olen vienyt monen vuoden ajan jyviä. Siihen ne tulee kun ruokapöytään.on tuolla keitettyjä perunoita, pitää ne viedä huomiseksi.
Huonot sapuskat niillä on, täällä on vielä yleisesti lunta.
Vaan se on nopeeta kurkipojan kasvu, tuskin se vielä tiine on.
Sulan maan aikaan niillä soidinmenot on.
Juhannuksen jälkeen poika on melkein emonsa kokoinen.k-kotton kirjoitti:
Samaan kohtaan minä olen vienyt monen vuoden ajan jyviä. Siihen ne tulee kun ruokapöytään.on tuolla keitettyjä perunoita, pitää ne viedä huomiseksi.
Huonot sapuskat niillä on, täällä on vielä yleisesti lunta.
Vaan se on nopeeta kurkipojan kasvu, tuskin se vielä tiine on.
Sulan maan aikaan niillä soidinmenot on.
Juhannuksen jälkeen poika on melkein emonsa kokoinen.Juh, tulivat niin että maa on vielä jäässä.
Kummallista kuitenkin, tykkäävät uida kylmissä vesissä ja astella suolla varpaat jäässä?
Monasti katsellut kurkiauroja ja miettiny miksei ne tule hiukka myöhemmin.
Mut kai se on niin et kun etelästä käy tuulet, lähtee linnut mukaan.
Keskiviikkona oli iso parvi jotain vesilintuja, meinasivat lentää moottoritiellä tuulilasiin, autoilijat joutui niitä väisteleen kun pelmahtivat tielle.Mustavalkoisia, sorsan oloisia? Alleja vai mitä lie.
Keskiviikko oli muutenkin se päivä kun muuttolinnut pamahti tänne.Aivan elämänsä hurmokses niitä lenteli, kaikkia lajeja- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Nyt minua huolestuttaa nuo kurjet.
Tolkutonta tuollainen syöminen, jokohan se naaras on tiine, kun se syö noin paljon.Hiton upean näköisiä nuo kurjet. Ei niitä täällä päin näy. Pakko tunnustaa, että en ikuna, koskaan, enkä kuunaan ole nähnyt Elävää kurkea.
Lapsena olin ihan mahdoton piirtelemään. Aina alvariin, joka päivä, piirtelin tai maalasin. Muistan erään piirustukseni, jonka mainitsen tässä, koska kyse oli juuri kurjesta. Meillä oli lintukirja, jota selasin (olin 6-7 vuotias) ja yhdeltä sivulta löysin kurjen kuvan. Ihastuin siihen NIIN kovaa, että oli pakko taas vetästä piirustuslehtiön esille ja suurentaa siitä kirjan kuvasta tuo kurki paperille.
Kaiken kukkuraksi se onnistui niin hyvin, että itsekin olin tyytyväinen. Yleensä katsoin omia piirustuksiani hyvin kriittisesti ja harvemmin tuli semmonen tunne, että olin saanut piirrettyä juuri sen, mitä tahdoin. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Hiton upean näköisiä nuo kurjet. Ei niitä täällä päin näy. Pakko tunnustaa, että en ikuna, koskaan, enkä kuunaan ole nähnyt Elävää kurkea.
Lapsena olin ihan mahdoton piirtelemään. Aina alvariin, joka päivä, piirtelin tai maalasin. Muistan erään piirustukseni, jonka mainitsen tässä, koska kyse oli juuri kurjesta. Meillä oli lintukirja, jota selasin (olin 6-7 vuotias) ja yhdeltä sivulta löysin kurjen kuvan. Ihastuin siihen NIIN kovaa, että oli pakko taas vetästä piirustuslehtiön esille ja suurentaa siitä kirjan kuvasta tuo kurki paperille.
Kaiken kukkuraksi se onnistui niin hyvin, että itsekin olin tyytyväinen. Yleensä katsoin omia piirustuksiani hyvin kriittisesti ja harvemmin tuli semmonen tunne, että olin saanut piirrettyä juuri sen, mitä tahdoin.En tiedä, miten paljon niillä järkeä on, mutta viisaan näköisiä ne on.
Ne on tuossa pyörineet mone vuoden ajan, niin ovat tottuneet.
Kymmenen metrin päästä saa kävellä ohi, jos ei ole niitä huomaavinaan, niin ei ne mihinkään lähde.
Nyt taitaa olla sillä naaraalla romanttiset ajatukset mielessä, kun se kävelee pyrstö pystyssä ja kaula pitkällä, ajaa pikkulinnut pois.
Se naaras on vähän pienempi,- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
En tiedä, miten paljon niillä järkeä on, mutta viisaan näköisiä ne on.
Ne on tuossa pyörineet mone vuoden ajan, niin ovat tottuneet.
Kymmenen metrin päästä saa kävellä ohi, jos ei ole niitä huomaavinaan, niin ei ne mihinkään lähde.
Nyt taitaa olla sillä naaraalla romanttiset ajatukset mielessä, kun se kävelee pyrstö pystyssä ja kaula pitkällä, ajaa pikkulinnut pois.
Se naaras on vähän pienempi,Kyllä niillä sen verran taitaa järki leikata, että oppivat tuntemaan "tuttuja ihmisiä".
On ihana tunne, kun huomaa joidenkin "otusten" luottamuksen. Varsinkin linnut, jotka ovat arkoja.
Monia kokemuksia linnuista on itsellänikin.
Mun "oma" Lokki saaressa, jota Kotilokiksi sanon, on hyvä esimerkki siitä, miten lintu/linnut voi oppia tuntemaan ja luottamaan.
Lähikivellä hautova lokkipariskunta antoi minun kävellä ihan kiven viereen ja nakata heille vedessä liotettuja koiran papanoita tai leivänpaloja. Kukaan muu ihminen ei voinut mennä sen kiven lähelle. Saivat raivarin, jos joku käveli lähellekään.
Hauskin tapaus oli se, kun poikaset olivat kasvaneet jo aika isoiksi ja lähteneet pesäkiveltään veks ja norkoilivat kivilaiturilla auringonpaisteessa, isälokin ja äitilokin tiiviissä valvonnassa. Minulla oli saaressa vieras, jonka aikomus oli mennä käymään veneessä. Päästyään kivilaiturin alkuun, saivat lokkivanhemmat aivan Hirveän huutokohtauksen ja muuttivat itsensä tulituslentokoneiksi. Molemmat säntäsivät valkoisin Pommein syöksylaskuja vierastani kohden niin, että vieraani juoksujalkaa joutui peräytymään pois.
Minulle tuli mieleeni, että josko minäkin kokeilisin "onneani". Tahdoin kokeilla, miten he suhtautuvat minuun, heidän lempisyöttäjään:)
Siinä kävi niin, että kävelin koko matkan kivilaiturilta laiturille. Nämä poikaset kävellä tipsuttelivat noin metrin minun edelläni ja lokkivanhemmat istua töröttivät vähän matkan päässä, eivätkä sanoneet mitään.
Arvaa vaan, mikä oli tunne itselläni. Vieraalleni pöyhistelin rintaani NIIN pulleaksi, että enempää en olisi enää saanut pullistettua ittiäni.:)
Noista kurjista sen verran, että taivaalla oon niitä nähnyt lentävän, mutta lähietäisyydeltä en koskaan ole nähnyt. Tämä pienenä korjauksena, kun ed viestis mainitsin, etten ikinä ole elävää kurkea nähnyt. - laahustava2
Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Kyllä niillä sen verran taitaa järki leikata, että oppivat tuntemaan "tuttuja ihmisiä".
On ihana tunne, kun huomaa joidenkin "otusten" luottamuksen. Varsinkin linnut, jotka ovat arkoja.
Mun "oma" Lokki saaressa, jota Kotilokiksi sanon, on hyvä esimerkki siitä, miten lintu/linnut voi oppia tuntemaan ja luottamaan.
Lähikivellä hautova lokkipariskunta antoi minun kävellä ihan kiven viereen ja nakata heille vedessä liotettuja koiran papanoita tai leivänpaloja. Kukaan muu ihminen ei voinut mennä sen kiven lähelle. Saivat raivarin, jos joku käveli lähellekään.
Hauskin tapaus oli se, kun poikaset olivat kasvaneet jo aika isoiksi ja lähteneet pesäkiveltään veks ja norkoilivat kivilaiturilla auringonpaisteessa, isälokin ja äitilokin tiiviissä valvonnassa. Minulla oli saaressa vieras, jonka aikomus oli mennä käymään veneessä. Päästyään kivilaiturin alkuun, saivat lokkivanhemmat aivan Hirveän huutokohtauksen ja muuttivat itsensä tulituslentokoneiksi. Molemmat säntäsivät valkoisin Pommein syöksylaskuja vierastani kohden niin, että vieraani juoksujalkaa joutui peräytymään pois.
Minulle tuli mieleeni, että josko minäkin kokeilisin "onneani". Tahdoin kokeilla, miten he suhtautuvat minuun, heidän lempisyöttäjään:)
Siinä kävi niin, että kävelin koko matkan kivilaiturilta laiturille. Nämä poikaset kävellä tipsuttelivat noin metrin minun edelläni ja lokkivanhemmat istua töröttivät vähän matkan päässä, eivätkä sanoneet mitään.
Arvaa vaan, mikä oli tunne itselläni. Vieraalleni pöyhistelin rintaani NIIN pulleaksi, että enempää en olisi enää saanut pullistettua ittiäni.:)
Noista kurjista sen verran, että taivaalla oon niitä nähnyt lentävän, mutta lähietäisyydeltä en koskaan ole nähnyt. Tämä pienenä korjauksena, kun ed viestis mainitsin, etten ikinä ole elävää kurkea nähnyt.Aika hassu nimi lokille "kotilo".Vaikka kuinka usein lue niin aina se vaan on kotilo eikä kotilokki.
Paljon en ole tiiroja tiiraillut,mut kerran näin kaikki yhdelläkertaa.
Sattuipa nuoruudessa kauniina kesäpäivänä tapaus mikä mieleen jäi.Polkupyörällä (miesten)lähdin ajelemaan ihan omaksi huviksi.Jonkun aikaa siinä ajellessa tuli vastaan ylämäki ja juuri sen verran jyrkkä,että eikuin seisaalteen ajamaan.Niihän siinä sitten kävi jalka lipesi ja tangolle istuskelemaan.Ensimmäiset sekunnit meni ihan mukavasti kunnes alkoi tipuset vilistään pään päällä.Paljon osasin erillaisia sanojakin joita tuli suusta ihan itsestään. - Hei kun keikuskelen
laahustava2 kirjoitti:
Aika hassu nimi lokille "kotilo".Vaikka kuinka usein lue niin aina se vaan on kotilo eikä kotilokki.
Paljon en ole tiiroja tiiraillut,mut kerran näin kaikki yhdelläkertaa.
Sattuipa nuoruudessa kauniina kesäpäivänä tapaus mikä mieleen jäi.Polkupyörällä (miesten)lähdin ajelemaan ihan omaksi huviksi.Jonkun aikaa siinä ajellessa tuli vastaan ylämäki ja juuri sen verran jyrkkä,että eikuin seisaalteen ajamaan.Niihän siinä sitten kävi jalka lipesi ja tangolle istuskelemaan.Ensimmäiset sekunnit meni ihan mukavasti kunnes alkoi tipuset vilistään pään päällä.Paljon osasin erillaisia sanojakin joita tuli suusta ihan itsestään.Kotiloihin en ole niin mielistynyt, vaikka eläinrakas olenkin. Ovat inhottavan näköisiä, enkä kuunaan tohtisi semmoseen koskea. Kuten en matoihinkaan.
Tiiroja on "minulla" paljon katseltavana saaressa. Kun nyt niistä aloit praataamaan, niin pakkohan tähän on yks asia tällätä.
Onhan tästä jo muutamia vuosia aikaa, mutta ei kai se nyt mitään haittaa.
Lähdin veneellä ajelemaan saarta kohti. Tiira pötkähti jostakin mistä lie ja tuli lentämään PRESIIS samaa vauhtia, kuin minä veneellä ajoin. Se Tiira oli mun pään vieressä, pikkuruisen viistosti yläpuolella, jotain metrin päässä. Se näytti siltä, kuin olis vaan "roikkunut" ilmassa. Katselimme siinä toisiamme ja vaarattomaksi kumpikin tunsi uuden tuttavuuden ja niinpä rintarinnan etenimme.
En malttanut ajaa suoraa saaren laituriin, vaan tein muutaman kiepin, siksakkia, ja siinähän tämä Tiira seurasi siksakkailua. Se oli ilmiselvästi jyvällä asioitten kulusta ja huumorimielellä ja kenties uteliaisuuttaan minua seuraili. Kiva tapahtuma.
Voi jee-e. Olis vielä ollut kerrottavana pyörä-koira-juttukin, viitaten sinun pyörätanko-kertomukseesi, mutta hokasin taas kerran, että tekstiä vähä liian kanssa. Jätetään se mun juttu siis veks.
Mutta tätä en jätä: Mulla on juuri nyt paistinpannulla kaks lohivinkaletta paistumas. Oi oi oi oi. ja eilen graavasin toisen puolen siitä lohesta ja on nyt oottelemas jääkaapissa. Oi oi oi oi. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Kyllä niillä sen verran taitaa järki leikata, että oppivat tuntemaan "tuttuja ihmisiä".
Noista kurjista sen verran, että taivaalla oon niitä nähnyt lentävän, mutta lähietäisyydeltä en koskaan ole nähnyt. Tämä pienenä korjauksena, kun ed viestis mainitsin, etten ikinä ole elävää kurkea nähnyt.Tuosta kurkipariskunnasta on aikamoinen "riesa".Aamulla, kun herää, pitää ensiksi tarkistaa, missä ne on.
Tänä aamuna siristelin katsella sinne ruokintapaikalle, ei näkynyt.
Ihan säikähdin, kun olivatkin aivan ikkunan alla.
Nyt on pottukattila kiehumassa, vien loput perunat niille. Ne kelpaa erittäin hyvin.
Lokeista en oikein pidä, kun ne on järvellä niin suuriäänisiä.
Nuo vesilinnut muutenkin metelöi niin paljon.
Taidankin lähteä nostamaan talviverkot pois. ne on vielä järvessä :).- Hei kun keikuskelen
k-kotton kirjoitti:
Tuosta kurkipariskunnasta on aikamoinen "riesa".Aamulla, kun herää, pitää ensiksi tarkistaa, missä ne on.
Tänä aamuna siristelin katsella sinne ruokintapaikalle, ei näkynyt.
Ihan säikähdin, kun olivatkin aivan ikkunan alla.
Nyt on pottukattila kiehumassa, vien loput perunat niille. Ne kelpaa erittäin hyvin.
Lokeista en oikein pidä, kun ne on järvellä niin suuriäänisiä.
Nuo vesilinnut muutenkin metelöi niin paljon.
Taidankin lähteä nostamaan talviverkot pois. ne on vielä järvessä :).Noi tommoset "riesat" on elämään maustetta tuovia juttuja.
Ja ilman mausteita mikäänhän ei maistu miltään, että ole vaan onnellinen, jos oot pihaas saanut noin ihania riesoja. Suorastaan kadehdin.
Minä kyllä tykkään räpyläjalkaisista linnuista. Ne kuuluvat mereen ja koska alvariin halajan meren äärelle, niin kyllä nuo vesilinnutkin tykkäysastettani kohottaa.
Silkkiuikutkin NIIN hiiiieeeeanoja lintuja. Huvilan alle tapaavat tehdä pesän.
Riesaa mullakin, kun terassilla istun ja tarttee vahdata, koska se lintu tulee lähikivelle kattelemaan, josko uskaltais mennä terassin alta talon alle.
Monesti pitää lähteä sisälle ja kattella ikkunasta, koska se on taas talon alle mennyt, että uskaltaa mennä takaisin pihalle. - laahustava2
Kotiloihin en ole niin mielistynyt, vaikka eläinrakas olenkin. Ovat inhottavan näköisiä, enkä kuunaan tohtisi semmoseen koskea. Kuten en matoihinkaan.
Tiiroja on "minulla" paljon katseltavana saaressa. Kun nyt niistä aloit praataamaan, niin pakkohan tähän on yks asia tällätä.
Onhan tästä jo muutamia vuosia aikaa, mutta ei kai se nyt mitään haittaa.
Lähdin veneellä ajelemaan saarta kohti. Tiira pötkähti jostakin mistä lie ja tuli lentämään PRESIIS samaa vauhtia, kuin minä veneellä ajoin. Se Tiira oli mun pään vieressä, pikkuruisen viistosti yläpuolella, jotain metrin päässä. Se näytti siltä, kuin olis vaan "roikkunut" ilmassa. Katselimme siinä toisiamme ja vaarattomaksi kumpikin tunsi uuden tuttavuuden ja niinpä rintarinnan etenimme.
En malttanut ajaa suoraa saaren laituriin, vaan tein muutaman kiepin, siksakkia, ja siinähän tämä Tiira seurasi siksakkailua. Se oli ilmiselvästi jyvällä asioitten kulusta ja huumorimielellä ja kenties uteliaisuuttaan minua seuraili. Kiva tapahtuma.
Voi jee-e. Olis vielä ollut kerrottavana pyörä-koira-juttukin, viitaten sinun pyörätanko-kertomukseesi, mutta hokasin taas kerran, että tekstiä vähä liian kanssa. Jätetään se mun juttu siis veks.
Mutta tätä en jätä: Mulla on juuri nyt paistinpannulla kaks lohivinkaletta paistumas. Oi oi oi oi. ja eilen graavasin toisen puolen siitä lohesta ja on nyt oottelemas jääkaapissa. Oi oi oi oi.Kerroppa toi pyörä-koira juttu kun sen mainitsit.Tuommoinen jää aina kaivelemaan se on kuin kirjan alkaisi ja huomaa jättäneensä sen aivan väärään paikkaan.Kirjan on joko koira syönyt tai lapset tehneet siittä upeita paperilenokkeja.
Mulle toi lohi ei oikein maistu ahven kylläkin varsinkin jos sen saa notskilla kärventää niin ei se tarvi kuin ripauksen suolaa jo on herkkua. - Hei kun keikuskelen
laahustava2 kirjoitti:
Kerroppa toi pyörä-koira juttu kun sen mainitsit.Tuommoinen jää aina kaivelemaan se on kuin kirjan alkaisi ja huomaa jättäneensä sen aivan väärään paikkaan.Kirjan on joko koira syönyt tai lapset tehneet siittä upeita paperilenokkeja.
Mulle toi lohi ei oikein maistu ahven kylläkin varsinkin jos sen saa notskilla kärventää niin ei se tarvi kuin ripauksen suolaa jo on herkkua.Emmä. Katsos ku mulla pitää olla juuuuuri sopiva Huvitus päällä, jos jostakin alan kirjottamaan ja nyt vaan on semmonen juttu, että mua ei huvita yhtikäs ollenkaan alkaa kirjottamaan koira-pyörästä. Niin se vaan on. Mut olokoot.:)
Tottahan toki Ahven on hyvää. Siis nimenomaan MERIAHVEN. Meriahvenet on isoja vonkaleita ja juuri vonkaleet on miun maun mukkaisia. Semmoset pienet kipenö-järvi-kalat on semmosia, etten niihin ole tottunut:)
Mutta heevetin hyvää on Loimulohi(kin). Sitä ens kesänä taas teen.
Mulla se on ollut tuolla suosikeissa.
Jossain vaiheessa siellä oltiin kotonakin mutta nyt en ole pitkään aikaan tavannut ketään käydessäni siellä.
Jännää kun on vielä paljon luntakin suomessa,täällä sitä ei ole paitsi noissa paikoissa mihin sitä ajettiin kuorma-autoilla.- Hei kun keikuskelen
On ollut hyvä tuuri, kun katsoessani sinne, aika usein pesässä on joko toinen tai molemmat linnut. Nytkin on.
Isoja kalan vonkaleita ovat tuoneet pesälle.
Kertaakaan en ole nähnyt, että pesässä vaihdettais "huonekalujärjestystä", mutta joka kerta sitä on paremmaksi pistetty. Sopivan näköiseltä ja pehmeältä pesältä se nyt näyttää. Tällä hetkellä toinen lintu kyykkii ihan-ihan sen näkösenä, että josko sieltä putkahtais muna.
Täälläkään ei enää ole lunta. Tai vain niin pienoisia pläiskiä, että niitä ei enää edes kannata mainita.
Mä kun luin otsikon ensin jotta sääski.. viikonloppuna pörräsi mehiläisiä pihalla häiriöksi asti, kun yritti jotain tehdä.. vaikka eläinrakas onkin, pakko niitä oli yrittää eliminoidakin.
Mitä tarkoitit, selvisi kyllä aika pian.. kun lukihäiriö hetkellisesti poistui..
Nolottaa miten vähä lintuja tunnen, pitäisköhän vielä alkaa pongailla niitä enemmän. Vois kokeilla toimiiko kiikarit, jotka kaveri Tallinnasta viime kesänä osti.
Ihan yleisiä.. kurkiakin oon nähny taivaalla auroina, ei ikinä uskoisi kuinka isoja ne sitte luonnossa on.
No eilen näin toistakymmentä joutsenta lähijärvellä.. ne mä tunnistan.. kun tarpeeksi lähellä, ettei lokkeihin sekoita.. :)
Tällasissa tunnelmissa.. Hauskaa Vappua!- Hei kun keikuskelen
Hauskaa Vappua sinullekin, oikein yli-monella Hauskuudella:)
Arvaa vaan, miten monesti minä oon otsikoita väärin lukenut. Sitten kun kerran sen väärin lukee, niin otsikko juuttuu mieleen niin tiiviisti, ettei hoksaa lukea tarkemmin, kun on Ihan Varma, että joo joo joo, kyllä siinä niin lukee, vaikkei lukiskaan. Pöljähtänyt olo tulee, kun jossakin välissä hoksaakin erheensä.
Joutsenia täälläkin on lennellyt monilukuisina.
Minulla on kiikarit kaffikupun vieressä, kun aamulla ulos meen istumaan. Nappailen kiikarit vähän väliä silmien eteen lintuja katsellakseni. Niin ja Oravia seurailen kans kiikareilla hyvin usein.
Sääsket eivät minua pahemmin kiusaile. Vereni on ilmeisesti NIIN älyttömän yököttävän pahaa, että hyttyset kiertävät minut kaukaa.
Sitävastoin Lihani on A-luokkaa. Ykköslihani maukkuuden johdosta PAARMAT rakastavat pureskella minua. Kaikki lähitienoon paarmat löytävät minut.
Niinä keskinä, kun paarmoja on paljon, kuntoni nousee niin, että ropina vaan käy. Joudun juoksemaan paarmojen suita pakoon sukkelaakin sukkelampaa ja näinollen liikuntani maksimoituu.:)
- N - E
Sääksi eli Kalasääski kanssa kova harrastaa liikuntaa kuten pesäkamerasta on havaittu, mutta eiköhän vähäsen rauhoitu kun alkaa munien hautominen.
Erä ja luontomatkailu tuntuu kuuluvan tämän fogelin harrastuksiin myös mutta kalastaminen on sillä selvästi täys-ammattimaista. Luulis että terveenä saa elää kun fisua safkana lähes pelkästään (tietääköhän se mitä meinaa Omega- 3 ?)
Elintavat sillä kaiken kaikkiaan niin terveelliset että ihminen joka samanlainen
olisi melko varmasti ns. terveysterroristi.- Hei kun keikuskelen
Toivottavasti Sääkset osaavat ja ymmärtävät Nauttia raastaessaan kalaa nokallaan ja lennellessään halki ilmojen. Vai pitääköhän ne vaan itsestään selvyytenä?
"Taivas Varjele", miten nautinnollista on nautiskella omien aistien tuomista mielihyvistä. Joskus tunnen itseni suorastaan Hölmöksi, kun kiemurtelen nautinnon hurmasta. Vähempikin nautiskelu kenties riittäisi.
Kävelin kotiin täs vähän aikaa sitten, aurinko suorastaan Suuteli mun poskiani ja hoin itsekseni "ai ku ihanaa, ai ku ihaa" :) Minulla iho, jolla Tuntea lämmön.
Sitten katselin ympärillä olevia maisemia ja taas höperöin, miten Mah-ta-vaa, kun meille ihmisille on annettu Näkö ja kyky nähdä eri värejä.
Minä pistin töppöstä töppösen eteen ja kiiruhdin kuola valuen kotio päin, kun tiesin siellä minua odottavan Graavilohta. Huh huh huh, tartteeko edes ruveta sepostamaan sitä tunnetta.
Tein satumaisen voileivät, 2kpl, joissa RÖYKKIÖ lohta. Pihalle menin niitä syömään. Kuuloaistini rekisteröi lintujen laulua ja mun suuvärkki nautiskeli lohesta sanoinkuvaamattomalla halulla. Kissikin klapaji siinä kintuis, sekin nautti omalla tavallaan.
Eilinenkin ilta oli toooooosi kiva ja sen kaiken kruunasi just tehty kävelyreissu ja nautiskelut omista Aisteista.
Ihastuttavaa ja nautinnollista Vappua sinulle ja teille muille palstalaisille.
- Hei kun keikuskelen
Tulin pesää kurkkimaan. Siellä on pesä tehty niiiiin pehmoiseksi, että josko sieltä vihdoinkin putkahtais Muna. Lintu tepastelee vähä siihen malliin, että josko-josko...
Olis makeeta, jos näkisi putkahduksen.:)Vai munien putkahduksia täällä tarkkaillaan ;)))
On se...älä lyö....mielenkiintoista hommelii ;)))- Hei kun keikuskelen
anja_ninja kirjoitti:
Vai munien putkahduksia täällä tarkkaillaan ;)))
On se...älä lyö....mielenkiintoista hommelii ;)))No en lyö:)
Joo, toin äsken lautasellisen keittoa tähän koneen äärelle ja ajattelin, josko täs tuota linnun kyhnöttämistä tarkkailis vähän pidempään, koska minulla nyt on Hyvin Vahva Hytinä, että putkahdus saattaa tapahtua aivan pian.
Mikäs täs on istuskellessa, radiosta tulee kivaa musiikkia, keittoa lappaan naamaani kera näkkileivän ja sateinen sääkään ei houkuttele pihalle.
Tosin olen kuitenkin suhteellisen pian pakotettu lähtemään asioille, satoi tai paistoi.
Palvelutaloon tietty meen, kauppaan itselleni ja äidille.
- Hei kun keikuskelen
HUHUUUUUU!!!!!
Pesässä on KOLME aikuista Sääkseä!!!- Hei kun keikuskelen
tulisilla kirjoitti:
Näköjään on kolmen kimppa, tota en ennen huomannutkaan :)))
Joo, aika erikoista, että KOLME tököttää pesässä.
Kolmas lähti välillä pois, mutta on tullut takaisin.
Taitaa Frouva olla tyytyväinen, kun kaks miestä on vieres.
Jaa, mut mistäs mä tiedän, onko toi ylimääräinen lintu mies.
Noh, jos se on tytön tyllerö, niin mies on tyytyväinen, kun on kaks naista vieres:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Joo, aika erikoista, että KOLME tököttää pesässä.
Kolmas lähti välillä pois, mutta on tullut takaisin.
Taitaa Frouva olla tyytyväinen, kun kaks miestä on vieres.
Jaa, mut mistäs mä tiedän, onko toi ylimääräinen lintu mies.
Noh, jos se on tytön tyllerö, niin mies on tyytyväinen, kun on kaks naista vieres:)No mut jos se olikin naapuri joka tuli lainaan kahvia, päiväkahvin aika alkaa olla ja paha on jos on loppu. :)
- Hei kun keikuskelen
Kyllä tuota pesää on tälläilty jo monella tavalla. "Huonekalujärjestystä" vaihdettu päivittäin.
NYT pesä näyttää siltä, että se on valmis vastaanottamaan pehmoiseen syliinsä Munan.
Etelämmässä munat putkahtavat Vapun tienoilla ja pohjoisemmassa n. kuukautta myöhemmin. Elikkä veikkaan vakaasti, että ensimmäinen muna putkahtaa hmmmmm... annas ku mietin.... hmm... joo, hytinäni on se, että Muna tulee ylihuomenna. Ennen klo 15:18.
Mikäli-sikäli-mikäli olen oikeassa, tullen saavani olevan ensimmäisen tulokkaan Kummi. Eikä siinä vielä kaikki, Minä saan keksiä sille myös Nimen.
Kuka uskaltaa käydä kilpasille munantulon tuloon?- Huhhuuu
Taitavat saada passituksen munattomuusklinikalle.
Eiväthän nuo tunnu kuin käyvän hetken istuksimassa pesällä.
Muna tulloo huomenna klo. 12,00. Tai sitten ei. - hohhoijjakkaa
Huhhuuu kirjoitti:
Muna tulloo huomenna klo. 12,00. Tai sitten ei.Unhoitin oivasti sanoa, että ekä muna sai päivänvalonsa viime vuonna 28.4., kuten pesäuutiset uutisoi.
- Hei kun keikuskelen
Huhhuuu kirjoitti:
Muna tulloo huomenna klo. 12,00. Tai sitten ei.Huhhuuu:lle
Oukkidoukki, kirjaan ylös, että sinun arvelusi munailusta asettuu huomiselle päivälle klo 12. Toivon kuitenkin (suonet anteeksi), että olet väärässä, sillä toivoisin mieluusti olevani se henkilö, joka arvaa oikein. Minulla olisi monta ihastuttavaa Nimeä mielessä.
Pesän pariskunta on kyllä monen monituista kertaa paritelleet, joita olen hieman nolostuneena sivusilmällä tarkkaillut. - Huhhuuu
Huhhuuu:lle
Oukkidoukki, kirjaan ylös, että sinun arvelusi munailusta asettuu huomiselle päivälle klo 12. Toivon kuitenkin (suonet anteeksi), että olet väärässä, sillä toivoisin mieluusti olevani se henkilö, joka arvaa oikein. Minulla olisi monta ihastuttavaa Nimeä mielessä.
Pesän pariskunta on kyllä monen monituista kertaa paritelleet, joita olen hieman nolostuneena sivusilmällä tarkkaillut.Kyllä mie jo luulen, että nyt on jotain erilaista ilmassa, kuin sääksen sulkia.
Josko ovat liian nuoria tai sitten on eräs toinenkin syy, ainaski, miksei tulosta synny ...... - hei kun keikuskelen
Huhhuuu kirjoitti:
Kyllä mie jo luulen, että nyt on jotain erilaista ilmassa, kuin sääksen sulkia.
Josko ovat liian nuoria tai sitten on eräs toinenkin syy, ainaski, miksei tulosta synny ......No voih, ei noin Saa tehdä, että alkaa sanomaan ".....tai sitten on eräs toinenkin syy, ainaski, miksei tulosta synny...." ja sitten jättää sanomatta, mikä se toinen syy on. Tietysti ja tottakai tuollainen alkaa vaivaamaan.
Mikä toinen syy? - Rimmir tänään
tulisilla kirjoitti:
Tyhjä on pesä aina kun käyn katsomassa nykyään, missä lie huitelevat.
Äkkiä äkkiä nyt näet. on kalakin mukana
- Rimmir tänään
Rimmir tänään kirjoitti:
Äkkiä äkkiä nyt näet. on kalakin mukana
Ja variskin tuli sinne raakkumaan ja varkaisiin
- *
Rimmir tänään kirjoitti:
Äsken oli kuvassa maassa kurki punapää.
- Rimmir tänään
Rimmir tänään kirjoitti:
Tuolla nuorella sääksellä ei muuten ole rengasta. Vaan onpa tuo varis röyhkeä :) eikä pelkää vähääkään.
- Rimmir tänään
Rimmir tänään kirjoitti:
Tuolla nuorella sääksellä ei muuten ole rengasta. Vaan onpa tuo varis röyhkeä :) eikä pelkää vähääkään.
Hah hah haa onpa tosi vekkuli, hiippailee muka pesän alakerroksessa ja yrittää piiloutua kunnes sääksiystävämme on piilottanut saaliinsa.
- */ *
Rimmir tänään kirjoitti:
Hah hah haa onpa tosi vekkuli, hiippailee muka pesän alakerroksessa ja yrittää piiloutua kunnes sääksiystävämme on piilottanut saaliinsa.
Vonkaa kalaa, tosi uhkarohkea.
Rimmir tänään kirjoitti:
Kävin keittiössä ja tulin taas katssomaan no jo oli Sääksi ja Varis.
Tosi hauskaa on nyt ollut seurata näitä kahta "tanssijaa".
Olis pitänyt jo aikasemmin huomauttaa ettei ketään näy.- * / *
tulisilla kirjoitti:
Kävin keittiössä ja tulin taas katssomaan no jo oli Sääksi ja Varis.
Tosi hauskaa on nyt ollut seurata näitä kahta "tanssijaa".
Olis pitänyt jo aikasemmin huomauttaa ettei ketään näy.Mitähän tuo varis oikein meinaa, kuin kiusisi.
- Huhhuuu
hei kun keikuskelen kirjoitti:
No voih, ei noin Saa tehdä, että alkaa sanomaan ".....tai sitten on eräs toinenkin syy, ainaski, miksei tulosta synny...." ja sitten jättää sanomatta, mikä se toinen syy on. Tietysti ja tottakai tuollainen alkaa vaivaamaan.
Mikä toinen syy?Ei ole munia eikä makkaroita pesässä. Emmää viitti sanoa sitä, mikä minulle tuli mieleen, se on sitä nykyaikaa, kun saa olla, mikä oikeasti on.
Sano.
Munan autuaassa odotuksessa.
- Rimmir tänään
Hajatelmia. Jospa onkin näin. Hailuodon sääksillä onkin kaksi pesää, kotia..
Toisessa he vaalivat tulevaa perhettään. Hautovat valmiiksi munat, kasvattavat ja opastavat lapsensa maailmanmatkaajiksi. Toinen pesä onkin sitten oman ajan paikka jossa herkutellaan, joskus jopa virkistetään sitä yhteistä parisuhdetta?
Voisko olla näin?- Hei kun keikuskelen
Heh, meinaat heillä olevan oman pesäkodin lisäksi Kesämökkipesä, jonne lentävät välillä huilailemaan arkisuuden raadannasta:)
Voihan se niinkin olla.
Toisaaltaan munantulo on vain viikon myöhässä. Pesäuutisista lueskelin, että 9.5. on muna putkahtanut pesään ja hyvin kerkesi tämänkin munan sisus kasvamaan lentokykyiseksi linnuksi.
Pitäydyn edelleen siinä omassa hytinässäni, että eka muna tulee huomenna ennen kello Kahdeksantoista yli viistoista:)
Toka muna tulee sitten siitä seuraavana päivänä keskipäivän tienoilla tai puoli tuntia siitä ylitte.:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Heh, meinaat heillä olevan oman pesäkodin lisäksi Kesämökkipesä, jonne lentävät välillä huilailemaan arkisuuden raadannasta:)
Voihan se niinkin olla.
Toisaaltaan munantulo on vain viikon myöhässä. Pesäuutisista lueskelin, että 9.5. on muna putkahtanut pesään ja hyvin kerkesi tämänkin munan sisus kasvamaan lentokykyiseksi linnuksi.
Pitäydyn edelleen siinä omassa hytinässäni, että eka muna tulee huomenna ennen kello Kahdeksantoista yli viistoista:)
Toka muna tulee sitten siitä seuraavana päivänä keskipäivän tienoilla tai puoli tuntia siitä ylitte.:)Mulla on taas tunne että kun toi kameran paikka on muutettu ne tietää nyt että niitä kuvataan.
On meinaan muutaman kerran kattonut mua suoraan silmiin toinen niistä.
Joten kukas sitä nyt munimaan kun tietää että miljoonia silmiä tuijottaa.- Hei kun keikuskelen
tulisilla kirjoitti:
Mulla on taas tunne että kun toi kameran paikka on muutettu ne tietää nyt että niitä kuvataan.
On meinaan muutaman kerran kattonut mua suoraan silmiin toinen niistä.
Joten kukas sitä nyt munimaan kun tietää että miljoonia silmiä tuijottaa.Ihan sama tunne on minullekin tullut muutaman kerran, että ne Tietää, että niitä katsellaan. Ihan suoraan ovat katsoneet minunkin silmiin.
Voisko olla niin, että se on tullut monta kertaa pesälle ja meinannut pullauttaa munan esille, mutta kameran takia on imassut sen takaisin peppuunsa:)
Se on pidättäytynyt munimisesta jo yli viikon. En usko, että kauaa jaksaa pantata munaa. Katsos, ku nehän saa 2-4 munaa ja jos se eka muna ei tuu pois, niin niitä uusia munia kehittyy ja pian sillä voi olla NELJÄKIN munaa sisuksissa. Eikö ne painakin jo sen verran, että vaikeuttaa lentoa. Ja Ähkymäinen olo eittämättä kehkeytyy.:)
Toivon, että sieltä nyt pian putkahtaa.
Sen ekan linnun nimi vois olla TOIVO, kun sitä niin hartaasti toivotaan:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Ihan sama tunne on minullekin tullut muutaman kerran, että ne Tietää, että niitä katsellaan. Ihan suoraan ovat katsoneet minunkin silmiin.
Voisko olla niin, että se on tullut monta kertaa pesälle ja meinannut pullauttaa munan esille, mutta kameran takia on imassut sen takaisin peppuunsa:)
Se on pidättäytynyt munimisesta jo yli viikon. En usko, että kauaa jaksaa pantata munaa. Katsos, ku nehän saa 2-4 munaa ja jos se eka muna ei tuu pois, niin niitä uusia munia kehittyy ja pian sillä voi olla NELJÄKIN munaa sisuksissa. Eikö ne painakin jo sen verran, että vaikeuttaa lentoa. Ja Ähkymäinen olo eittämättä kehkeytyy.:)
Toivon, että sieltä nyt pian putkahtaa.
Sen ekan linnun nimi vois olla TOIVO, kun sitä niin hartaasti toivotaan:)Hyvä nimi kelpaa mulle :)
Eilen naureskelin sitä yhtä kun oli kun punkkari "tukka pystyssä"
On niiden kanssa välillä ollut hauskaa, nyt taas vaan on hiljaista.
- litus-kana
Haudotaanko siellä, vai miksi lintu lääpöttää noin lituskana?
- Hei kun keikuskelen
Olen tässä aamusella pohdiskellut, että Miltähän tuntuisi olla Naamaton.
Hiukset pörhöllä ja ilman kasvoja. Minusta se olisi Ällöä, etten sano.
Yli-eilen kirjoitin, että ylihuomenna se Kotelo, jonka sisällä Sääkseen tarvittavat raaka-aineet mojuu, putkahtaa esille klo 15:18 mennessä.
Tästä johtuen olen pikkasen hermona, että onnistuinko onnistuneesti arvioimaan kotelon saapumisen. Joo, tiedän tiedän ja tiedän, että menetän kasvoni, mikäli olen hehkuttanut ilmoille Väärän arvion.
Positiivisena ihmisenä kuitenkin olen luottavaisin mielin.
Toivon siis hartaasti, että Toivon kotelo tulisi pihalle jokseenkin aika pian. Ja taas se katsoo mua häijysti, ihan alko pelottamaan.
Eihän ne pysty munimaan kun aina on joku kameran takana.
Tai sitten se on vaan lapseton pariskunta nyt.Taas se on siellä hyvin vihaisen näköisenä. Otsa kurtussa miettii, mitä lie miettii.
Ehkä munattomuuttaan.- Hei kun keikuskelen
Heps kukkuu sinulle:)
Näyttää satavan tuollakin, niinkuin täälläkin.
Jos lintu on kiukkuusella tuulella, kun sade on kastellut pesän.
Inhottavaa pötkäyttää munan märkään pesään.
Kyllä sieltä vielä muna jos toinenkin tulee. Olen vakaasti sitä mieltä.
Munan tulo ei ole myöhässä, jos on uskominen lukemaani selostukseen, että etelässä munivat vapun tienoilla ja pohjoisessa n. kuukautta myöhemmin. - Rimmir tänään
Heps kukkuu sinulle:)
Näyttää satavan tuollakin, niinkuin täälläkin.
Jos lintu on kiukkuusella tuulella, kun sade on kastellut pesän.
Inhottavaa pötkäyttää munan märkään pesään.
Kyllä sieltä vielä muna jos toinenkin tulee. Olen vakaasti sitä mieltä.
Munan tulo ei ole myöhässä, jos on uskominen lukemaani selostukseen, että etelässä munivat vapun tienoilla ja pohjoisessa n. kuukautta myöhemmin.Rassukkaa palelee ja tympäsee värjötellä litimärässä kodissa. Saisi jo tulla kesä ja kärpäset, harmittaakohan sitä muutto kaukaiseen pohjoiseen. Varmaan ensi vuonna jää sinne välille, Puolaan ja perustaa perheen jonkun tempperamenttisen eteläeurooppalaisen kanssa joka edes ymmärtäisi tulla vierelle lämmittämään.
- Hei kun keikuskelen
Rimmir tänään kirjoitti:
Rassukkaa palelee ja tympäsee värjötellä litimärässä kodissa. Saisi jo tulla kesä ja kärpäset, harmittaakohan sitä muutto kaukaiseen pohjoiseen. Varmaan ensi vuonna jää sinne välille, Puolaan ja perustaa perheen jonkun tempperamenttisen eteläeurooppalaisen kanssa joka edes ymmärtäisi tulla vierelle lämmittämään.
Niinpä, niin minäkin oon aateskellut, että sitä tympäsee satasen verran, kun ilma on noin kostea ja viluunen. Minä ainakin pitkittäisin munan tuloa ja yrittäisin odotella hivenen lämpimämpää säätä.
Kummalinen mies sillä on, kun lentää liihottelee sielä sun täälä ( toivottavasti ei kukasta kukkaan), eikä tule vaimonsa viereen kaapasemaan siipiensä suojaan.
Vai onkohan kalastamassa vaimolleen herkku-kalaa, jonka sitten tuo hellä hymy nokassa.
Eilen illalla se jo makaili niin sen näköisenä paikoillaan ja vieläkin aamulla.
Nyt pahasti tuntuu siltä että haudonta on meneillään.
Nyt ei vaan kerkiä jäädä enempää kattelemaan.Paha huijaus nyt oli.
Se lähti pois ja pesä jäi tyhjilleen.
Pyöri paikoillaan vaikka kuinka kauan ja katteli mahan alle niin kun olis sitä munaa siirrellyt.
VOI VOI, ei siis vieläkään.- Hei kun keikuskelen
tulisilla kirjoitti:
Paha huijaus nyt oli.
Se lähti pois ja pesä jäi tyhjilleen.
Pyöri paikoillaan vaikka kuinka kauan ja katteli mahan alle niin kun olis sitä munaa siirrellyt.
VOI VOI, ei siis vieläkään.Heh ha heh, kuinkahan monen monituista kertaa olen ollut täysin Varma, että NYT se mulkeroinen on tullut ja äitee sitä on alkanut hautomaan. Oon meinannut siitä suuriäänisen ilmoituksen toitottaa muille palstalaisille, mutta sitten Pah-Pah, lintu on poistunut pesästä ja pesä on jäänyt tyhjäksi.
Nyt kun tulin koneelle taas pesää vilkaisemaan, niin tottavie taas sinne on kiikutettu isoja kaarnanpaloja, levyjä suorastaan.
Onkohan linnut tuoneet ne typeryyksissään Lautasiksi, joihin munan meinaavat munia. Pyhä yksinkertaisuus, ne ei tajuu minkä virheen tekisivät, sillä littanaksi muna rikkoutuisi ja sisus löllyis lautaselle.
Pysyäkseni aiheessa, niin kohta alkaa Jääkiekko-ottelu. Jännää. Menen sitä naapuriin katsomaan. Mitä veikkaat, kuis käy? Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Heh ha heh, kuinkahan monen monituista kertaa olen ollut täysin Varma, että NYT se mulkeroinen on tullut ja äitee sitä on alkanut hautomaan. Oon meinannut siitä suuriäänisen ilmoituksen toitottaa muille palstalaisille, mutta sitten Pah-Pah, lintu on poistunut pesästä ja pesä on jäänyt tyhjäksi.
Nyt kun tulin koneelle taas pesää vilkaisemaan, niin tottavie taas sinne on kiikutettu isoja kaarnanpaloja, levyjä suorastaan.
Onkohan linnut tuoneet ne typeryyksissään Lautasiksi, joihin munan meinaavat munia. Pyhä yksinkertaisuus, ne ei tajuu minkä virheen tekisivät, sillä littanaksi muna rikkoutuisi ja sisus löllyis lautaselle.
Pysyäkseni aiheessa, niin kohta alkaa Jääkiekko-ottelu. Jännää. Menen sitä naapuriin katsomaan. Mitä veikkaat, kuis käy?Piti käydä kalamarkkinoilla ja ostin lohipitsaa, njam.
Koko Kotka on tään viikonlopun ihan sekaisin kun eilen oli Kotkapäivä ja ja tänään on Sapokassa kalamarkkinat, ne on huomennakin.
Mutta lisäksi tuossa ihan melkein vieressä puistossa on kirppis ja sitten jotain ruokapäivää tjn. vietetään ihan koko suomessa.
Ensin tuon kirpparipuiston läpi mennessä piti jäädä kuuntelemaan kuoroa kun lauloi pianon säestyksellä.
Sitten kauniin luonnon läpi tuonne Sapokkaan ja siellä soitti Kotkan puhallinorkesteri
Upeaa kertakaikkiaan upeaa katsellä merelle ja pienvenesatamaan jossa tämä veneiden lisääntyminen on käynnissä ja parhaillaan hyvää vauhtia menossa.
Kuunnella upeaa musiikkia, se oli parasta tähän asti.
Ja sitten asiaan eli peliin. Meillä on systerin ja sen miehen kanssa joka matsissa ollut tämä kuka voitta ja kenet. Systeri on ylös kirjannut kaikki pelit, ihan niin tarkaan että hänellä on maalivahdit ja kaikkea muuta ylös laiteeuna pelin kulusta.
Tämän päivän "vetoni" on Suomi voittaa 4-3, mutta vasta rankkareissa.
Äärimmäistä jossittelua ja jälkiviisastelua kuinka tulisillan veikkaus olisi natsannut!
1) Jos Venäjän numero 11 Malkin ei olisi pelannut olisi peli päättynyt numeroihin 2-3
2) Jos Suomi taas olisi ottanut 1-2 minuuttia ennen matsin loppua ikäänkuin maalivahti Vehasen pois, mutta tämä olisikin hämäävästi tehnyt syötön saatuaan läpiajon ja sen päätteeksi vielä Mikkemäisen ilmaveivin olisi peli päättynyt 3-3
3) Jos jatkoaika ei olisi tuonut ratkaisua vaan olisi tullut rankkarikisa, niin katsomosta olisi löytynyt vielä jos ei musta, niin aika tumma hevonen kummiskin nimittäin LItti jolla ei ole tapana ollut tuhria rankkareita juuri koskaan.Eipä ole mun ne muutkaan veikkaukset paikkansa pitäneet.
Ja huomenna on sitten viimeinen mahdollisuus veikata näissä kisoissa.
Vaan ens vuonna meillä on kaikki tähdellinen tästä pelistä ja voidaan pohtia kuinka kävi viime vuonna sen ja sen maalivahdin aikana ja kuinka se ja tää pelaaja kesti edellisen häviön....
Toi Litti olis kyllä aika hyvä veto.
Jonkun värisiä heposia tässäkin olis tarvittu.
Joensuun Jesse olis saanut jatkaa sitä maalien tekoa.
Urheiluahan se vaan lätkäkin ja saadaanhan me vielä jännätä noita konna ja kalakotkia, kunhan muistaa ettei Seili ole virossa vaikka aika moni siellä onkin seilissä, sekä sen että Hailuoto ei kuulu ihan Turun saaristoon.
- Hei kun keikuskelen
Paskaa viskaaten.
Joo, paskaa viskaaten lähin naapurista kotia päin, kun tilanne oli 5-1.
Herkkä sieluni ei kyennyt katsomaan enempää.
Noh, tulipahan lannoitettua nurmikko.
Älä muuta visertele, naapurin lintu, sitähän MINÄ oon sanonutkin, että Hailuodossa eleleskelevät linnut pyöräyttävät munansa framille n. kuukautta myöhemmin, kuin etelän linnut. Pyydän ottamaan huomioon, että yheksäntoista päivää on kulunut Vapusta elikkä vielä on aikaa munosia työnnellä esiin.
Malttia, malttia hei palstan väki, kohta ne tulooooo....
- Huhhuu
Nyt se on syntynyt, MUNA. Sori, oli pakko huutaa. :))
- Hei kun keikuskelen
KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK !!!!!!!!!!
KÄÄÄÄÄÄK !!!!!!
KÄÄÄK !!!!
Munkin on pakko huutaa, ku tänä aamuna nimenomaan avasin koneen, ennen ulos menoa, koska halusin tulla katsomaan, että joko se Muna on putkahtanut.
Ei ollut. Oon kovasti yrittänyt kärppänä tuijotella pesää, koska olisin halunnut, että juuri MINÄ saisin teille kaikille ilmoittaa suuren muna uutisen.
Niin ja sit olisin tahtonut samaan syssyyn ilmoittaa, että koska MINÄ ensteks sen Munan hokasin, niin täten valtuutan itseni antamaan munalle Nimen.
Höh!
Hmm... no ei nyt voi sitten mitään.
Toivo olisi kyllä ollut sopiva nimi Munalle.
Hyvä kuitenkin, että se muna tuli, siitä olen Erittäin iloinen.
IIII-HA-NA ilma ulkona, tein pitkääkin pitemmän lenkin.
Mun takapihalla oleva kirsikkapuu on täynnänsä kukkia. Valtavan hienon näköinen. Että sekin nyt sit tiedoksi :) - Huhhuu :))
KÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄK !!!!!!!!!!
KÄÄÄÄÄÄK !!!!!!
KÄÄÄK !!!!
Munkin on pakko huutaa, ku tänä aamuna nimenomaan avasin koneen, ennen ulos menoa, koska halusin tulla katsomaan, että joko se Muna on putkahtanut.
Ei ollut. Oon kovasti yrittänyt kärppänä tuijotella pesää, koska olisin halunnut, että juuri MINÄ saisin teille kaikille ilmoittaa suuren muna uutisen.
Niin ja sit olisin tahtonut samaan syssyyn ilmoittaa, että koska MINÄ ensteks sen Munan hokasin, niin täten valtuutan itseni antamaan munalle Nimen.
Höh!
Hmm... no ei nyt voi sitten mitään.
Toivo olisi kyllä ollut sopiva nimi Munalle.
Hyvä kuitenkin, että se muna tuli, siitä olen Erittäin iloinen.
IIII-HA-NA ilma ulkona, tein pitkääkin pitemmän lenkin.
Mun takapihalla oleva kirsikkapuu on täynnänsä kukkia. Valtavan hienon näköinen. Että sekin nyt sit tiedoksi :)Kyllä ainakin minä suon sinulle tämän palstan kummmiuden munallemme. Toivo on erittäin hyvä nimi pikkuiselle.
Onhan meillä kytenyt toivo siitä jo pitkään. Uusi muna on uuden ja paremman maailman toivo. Ja, monen meidän ikäisemme isäkin on tai oli Toivo.
Ihana on sinun kirsikkapuusikin. Siellä kevät on pidemmällä, koskaan en ole livessä nähnyt kukkivaa kirsikkaa.
Odottakaamme uutta kevennystä, ja toivokaamme uusille sääksilapsille valoisaa, toivorikasta tulevaisuutta!
(Usko olisi seuraavalle sopiva Toivon kera, mutta antakaamme munijalle munimisrauha. Kuinkahan monta niitä putkahtaakaan? Katsellaan ja kuunnellaan kevättä.)
Siellä se vaan yksinäisenä ihmettelee että missä p.russa se ykskinoikeen kuppaa.
- ♪♪
Kaksipa munaa pesässä on, aivan samanlaista, trallallallallallaa. ♫ ♪ ♪
- Rimmir tänään
Eikö siellä täytyisi koko ajan olla jompikumpi hautomassa näitä elämänalkuja.?
Ei taida olla pelkoa variksista tai harakoista kun uskaltavat jättää pesänsä aivan avonaiseksi. - ,
Rimmir tänään kirjoitti:
Ei taida olla pelkoa variksista tai harakoista kun uskaltavat jättää pesänsä aivan avonaiseksi.Just äsken tuli munien päälle lököttämään.
- ♪♪
Rimmir tänään kirjoitti:
Ei taida olla pelkoa variksista tai harakoista kun uskaltavat jättää pesänsä aivan avonaiseksi.Monta vaaraa ompi siellä...
Varishan vasta illisteli pesän reunalla moneen kertaa, vaikka pesässä sääksi olikin.
http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/Nettikamera tallensi merikotkan hyökkäyksen sääksenpoikasten kimppuun/1135238345388
Kyllä se heti huomaa kun tulee kattelemaan hautomista :))
Tuimat silmät sanoo "Mene pois sieltä urkkimasta"- Huhhuu!
Trio Munat ovat nyt pesässä.
Molemmat on pesällä ja aina kun tulen paikalle niin katsovat niin vihaisena kameraan.
Koskakohan taas alkaa uutta tapahtua.- Hei kun keikuskelen
Viime vuonna seurailin ahkeraan pesää, mutta nyt en ole vilkuillut pitkään aikaan.
Amurinleopardia seurasin enemmän ja vieläkin tahtoisin välillä mennä kurkistelemaan suloisia pentuja, mutta enää tuo annettu linkki ei toimi.
Pennut ovat varmaan jo aika isoja.
Sääksien pesää on kiva seurailla, kun poikaset ovat vähän isompia.
Enköhän minäkin kohta ala useammin kököttämässä "pesän reunalla" kattelemassa:) Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Viime vuonna seurailin ahkeraan pesää, mutta nyt en ole vilkuillut pitkään aikaan.
Amurinleopardia seurasin enemmän ja vieläkin tahtoisin välillä mennä kurkistelemaan suloisia pentuja, mutta enää tuo annettu linkki ei toimi.
Pennut ovat varmaan jo aika isoja.
Sääksien pesää on kiva seurailla, kun poikaset ovat vähän isompia.
Enköhän minäkin kohta ala useammin kököttämässä "pesän reunalla" kattelemassa:)Jos Amurinleopardit oli ne jotka oli vankina niin en katsonut kun kerran.
En halua korkeasaareenkaan koska ei siinä ole näkemistä kun ovat siellä telkien takana.
Muutenkaan en ole muita ottanut katsoakseni.
On välillä pitkiä aikoja etten käy täälläkään, mutta odottelen kanssa aikaa jolloin on jotain nähtävää enemmänkin.
- Hei kun keikuskelen
Siis KÄÄÄÄÄÄK, mitä noi omituisen näköiset mönkijät on:)
Onko Sääksimuori kiikuttanut ne pienet pikkupörhiäiset veks ja tuonut tilalle jonkun toisen linnun poikaset.
Viimeksi kun oon pesään kurkistanut, niin pikku-pikku-pikku-pikkuisia olivat poikaset. Käsittämättömän nopeasti ovat kasvaneet.- Hiljanahiivinhiljaa
Käypä katsomassa millaisia jättipottipoikassääksiä on Viron pesässä.
70 palstalla.
Minäkin hiivin sinne joskus utsimaan.
Pesä tosin heiluu ja huiluu aina, ei kärsi katsoa kuin hetken, jo alkaa huippaamaan, minua ainakin. - Hei kun keikuskelen
Hiljanahiivinhiljaa kirjoitti:
Käypä katsomassa millaisia jättipottipoikassääksiä on Viron pesässä.
70 palstalla.
Minäkin hiivin sinne joskus utsimaan.
Pesä tosin heiluu ja huiluu aina, ei kärsi katsoa kuin hetken, jo alkaa huippaamaan, minua ainakin.Kiitos vinkistä sinulle, jolla on hassu nimimerkki.
Nuo Viron poikasethan on niin isoja, että oikein peliästyin, kun avasin linkin ja silmien eteen tuli iso Kasa lintuja.
Juuri siellä äitee syöttää poikasiaan ja yksi poikasista alkoi itse nyppimään riekaleita kalasta.
Toden totta, pesä heiluu kamalasti. Silmämunani alkoi pyörimään huimausmaisesti, joten lähdin katselutuokiosta veks.
Minä oon ollut saaressa ja voi jee, miten Paaaaaaljon sielä on Pääskysiä. En muista, että koskaan olisi ollut noin paljon. Niitä on kans kiva kattella, kun pyydystelevät ruokaansa taitavammin, kuin taituruus itse.
Otin kiikarit, aikomuksena katsella niitä Läheltä, mutta se homma oli mahdotonta touhua, koska en kyennyt saamaan pääskystä näkyviin, kun lentelevät NIIIIIN nopiaan ja vielä sik-sak-sinne-tänne.
Tämä poikkesi nyt asiasta, mutta poiketkoot.
Ja yks poikkeeminen vielä: "Mun" Lokki, jota kotilokiksi kutsun, niin se tuli oitis lähikivelle keikaroimaan ja ilmoittamaan minulle, että "Hei hokaaks, mää oon täälä, annakko murkinaa".
Minä laitoin koiran kuivaruokapapanoita vähäksi aikaa veteen likoomaan ja menin sitten niitä pullistuneita papanoita sille heittelemään. Se antoi minun tulla n. kahden metrin päähän. Siinä se napsi nokkaansa papana kerrallaan, eikä ollut moksiskaan, vaikka vieressä katselin. Hei kun keikuskelen kirjoitti:
Kiitos vinkistä sinulle, jolla on hassu nimimerkki.
Nuo Viron poikasethan on niin isoja, että oikein peliästyin, kun avasin linkin ja silmien eteen tuli iso Kasa lintuja.
Juuri siellä äitee syöttää poikasiaan ja yksi poikasista alkoi itse nyppimään riekaleita kalasta.
Toden totta, pesä heiluu kamalasti. Silmämunani alkoi pyörimään huimausmaisesti, joten lähdin katselutuokiosta veks.
Minä oon ollut saaressa ja voi jee, miten Paaaaaaljon sielä on Pääskysiä. En muista, että koskaan olisi ollut noin paljon. Niitä on kans kiva kattella, kun pyydystelevät ruokaansa taitavammin, kuin taituruus itse.
Otin kiikarit, aikomuksena katsella niitä Läheltä, mutta se homma oli mahdotonta touhua, koska en kyennyt saamaan pääskystä näkyviin, kun lentelevät NIIIIIN nopiaan ja vielä sik-sak-sinne-tänne.
Ja yks poikkeeminen vielä: "Mun" Lokki, jota kotilokiksi kutsun, niin se tuli oitis lähikivelle keikaroimaan ja ilmoittamaan minulle, että "Hei hokaaks, mää oon täälä, annakko murkinaa".
Minä laitoin koiran kuivaruokapapanoita vähäksi aikaa veteen likoomaan ja menin sitten niitä pullistuneita papanoita sille heittelemään. Se antoi minun tulla n. kahden metrin päähän. Siinä se napsi nokkaansa papana kerrallaan, eikä ollut moksiskaan, vaikka vieressä katselin.Mulla istuu noi lokit tossa ihan ikkunan takana katulammpun päällä.
Nytkin siellä yks luuraa, se on aika iso niin että saa varmaan aika rauhassa olla.
Kun sinne tulee joku pienempi niin äkkiä sen joku isompi pois pöllyttää.
Pääskyset taas on tehneet pesän tonne viereisen talon katon reunan alle.
Ja ilta kun tulee ja pimenee niin siloin siellä käy kuhina kun tekevät pikkureissuja ulos ja sisään. Muuten tuntuvat olevan enemmän tuolla taivaalla taas.
Monissa paikoissa väittävät pääskysten vähentyneen mutta täällä kyllä on saman verran kun enenkin.
Laitoin sulle viestin sinne jj:n vai mikä se nyt oli ketjuun, mutta kun poistaa taas ihan turhaan toi "seriffi" niin ei täällä viitti kirjoitella kun saa sitten toistaa itteään.
Laitoin sulle tään Zen Cafen kappaleen Mies jonka ympäriltä tuolit viedään.
http://www.youtube.com/watch?v=Li1_Ro9e2_4
Saas näkee saaks tää olla täällä vai poistuuko koko ketju :(- Hiljanahiivinhiljaa
Kiitos vinkistä sinulle, jolla on hassu nimimerkki.
Minä laitoin koiran kuivaruokapapanoita vähäksi aikaa veteen likoomaan ja menin sitten niitä pullistuneita papanoita sille heittelemään. Se antoi minun tulla n. kahden metrin päähän. Siinä se napsi nokkaansa papana kerrallaan, eikä ollut moksiskaan, vaikka vieressä katselin.@Hei kun keikuskelen
Hiljanahiivinhiljaa, tarkoittaa, että Hiljana hiivin hiljaa kuikuilemaan väärää ikäpalstaa, liian nuorena.
Sallikaa minun nauraa, minäkö nuori?
Meillä on kotifasaanit. Ukko ihailee itseään jatkuvasti jostain peilaavasta. Jompi kumpi päästelee sarananarinaa nokastaan.
Aiotko palvella maailman lapsia, kirjoittamalla kirjan, vai kuiskaatko korvaani, että olet sen jo tehnyt. Muunkin, vaikkapa Waltarin ja Kilven kaltaisen, tiiliskiven?
Sinussa on samaa keijukiven taikaa, josta Seppä aikoinaan kirjoitti. Sinussa on hyvää tahtoa ja kaunista mieltä, soljuvaa kieltä, iloa ja kykyä nähdä maailman kauneutta.
Sinä et revi irti leppäkertun siipiä, etkä suo sitä muidenkaan tekevän.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Sairaammaksi menee: Musk alkaa sensuroida Zelenskyin viestintää X:ssä
IL: Musk puuttuu Zelenskyin viestintään – X:ään tulossa muutoksia "Elon Musk sanoo korjaavansa X:n, jotta käyttäjät voi2932519Mihin sinussa haluan koskea
Tilanne, että pääsisin tutustumaan eri kohtiin sinussa, mitä haluaisin kokeilla. Käsiin haluaisin tutustua, hieroa niitä472481- 1221686
Toisen ihmisen sydämellä
leikkiminen on äärettömän moraalitonta. Antaa turhiaa toiveita ja sitten olla kuin mitään ei olisi tapahtunut. Kuinka vo1461360- 1181350
Oho! Toivo Sukari paljastaa erikoisista iltatoimista Nadja-vaimon kanssa: "Hän aina putsaa mun..."
Oho! Onpa iltatoimet tällä pariskunnalla. Toivo Sukari ja Nadja Sukari menivät naimisiin v. 2019. Lue lisää: https://301215PAM:in mainos, älä mene tänään ruokakauppaan
kannatan kovasti kaupan työntekijöille lisää liksa. MUTTA lakossa on huonoa, nyt kauppiaat näkevät kuinka vähällä henki1421183- 741059
- 661027
- 701000