Viimeinen tupakka meni

Leenu

Puh. Mukavaa lukea muidenkin lopettaneiden tuntemuksia, auttaa kummasti jaksamaan kun ajattelee ettei ole yksin ja on tästä muutkin selvinneet.

Monta epäonnistunutta lakkoa on takana joten ihan vieraita tulevien päivien vieroitusoireet eivät ole ja menneelläkin viikolla rääkkäsin itseäni koitokseen, olin päivät polttamatta ja iltaisin taisin poltella senkin edestä.

Nyt on tupakit loppu. Enää en keksi yhtään "hyvää tekosyytä" miksi polttaisin. 20 haisevaa vuotta takana ja toivottavasti paljon raikkaita edessä.

Mä kuulun niihin onnettomiin joille lopettaminen on ollut todella vaikeaa, mutta nyt kun siitä on kertakaikkiaan saanut tarpeekseen, tuntuu siltä että kyllä tästä selvitään. Tietysti selvitään. Se on tärkeintä mitä tällä hetkellä elämässäni haluan. En halua enää olla riippuvainen tupakasta. En halua että tupakanhimo kuluttaa mun rahoja ja vie kioskireissuun vaikka keskellä yötä jos tupakat loppuu. En halua kuluttaa aikaani aamulla, illalla, jokaisella kahvitunnilla ja joka välissä - tupakalla. Mä en halua enää yhtään tupakkaa mun elämään.

Kerron myöhemmin miten onnistuin kikkailemaan kamalien hetkien yli. Voimia kaikille lopettaville, lopettamista harkitseville ja onnittelut kaikille aikanaan lopettaineille!

26

3044

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • onnistuu

      mutta ennen klo 15.00 olet hakenut kiskalta pikkuaskin ja polttanut eka röksän

    • Leenu

      Ja tästä se lähtee... Nukuin huonosti viime yön, pyörin ja kierin, heräsin vähän väliä. Tuleva päivä tais hirvittää. Aamun ensimmäinen ajatus oli (kuten kaikki ne aamut 20 vuoden ajan) "tupakkaa". Makasin sängyssä yli puoleen päivään. Nousin vasta kun olin varma, ettei jalat lähde viemään ihan itsekseen.... omia teitään ostoksille.... Kummalliset jalat... ne on tehny sen niin monta kertaa aikasemmin....

      Kuin kulkisi sumussa. Pää on ihan tukossa. Tuntuu ettei henki kulje kunnolla. Jalkoja ja käsiä nipistelee, veri kai alkaa kiertää... Muistin Tabermannin runon: "Jokainen päivä on kysymys kestämisestä. Mitä meille siitä yli jää, on puhdasta voittoa meille."

      Ei pelkkä rautainen itsekuri riitä, lopettaminen vaatii myös miltei itsensä rääkkäämistä. On myös tavallaan alistuttava sille tunteelle ja kestettävä, kun aivot vaatii tupakkaa vaikkei itse halua. Muistutan itseäni siitä, että kysymys on vain aivokemiasta, ei omasta halusta...

      Kun aivot huutaa tupakkaa, ja alitajunta jo suunnittelee tekosyitä että pääsisi ostoksille, muistutan itseäni siitä minkä varsin hyvin tiedän: Jokaisen tupakan jälkeen voi tulla aina uusi tupakka. Loputtomiin. Ei ne kaupasta kesken lopu. Muistutan itseäni siitä, mitä todella haluan. Olen tehnyt päätökseni, eikä paluuta entiseen ole. En halua tupakkaa. En en en......

      P.S. Iltapäivä on jo pitkällä ja hetkittäin on ihan hyväkin olo, onnellinen siitä että on selvinnyt päivästä, eikä tänään tarvitse lähteä mihinkään. Olen varannut jääkaappiin evästä kolmeksi päiväksi, ja jos hirvittää mennä kauppaan (tupakkahyllyn ohi...) pyydän ystäväni mukaan tai hän käy puolestani.
      Oikeastaan näin iltapäivän puolella tuntuu jo siltä, että tää ensimmäinen päivä meni paremmin kuin aiemmissa lakoissa. Ehkä se johtuu siitä, että se oma halu ja päätös lopettaa oli tällä kertaa niin paljon voimakkaampi. Tosin mä olen kuullut että joku on lopettanut ihan "tosta noin vaan" ja tärissyt heti tumpattuaan viimisen.... Mä en pystynyt siihen, mulla se vaati sen, että se vitutus ja kyllästyminen kasvoi yli äyräiden. Että tuli se "jumalauta tän on loputtava nyt" tunne.

      Ei ole mennyt hukkaan tää kesäloma, jos tällä kertaa onnistun. Taidan lähteä raikkaseen suihkuun, sitten pihalle istuskelemaan (jos ei sada...). Lipitän jäävettä ja nakerran porkkanoita. Mulle kasvaa viikon kuluessa varmaan pitkät korvat ja töpöhäntä. Muutaman tunnin kuluttua käperryn peiton alle piiloon ja kerään voimia huomiseen.... tosin en uskalla edes ajatella vielä huomista. Tunti kerrallaan eteenpäin...

      P.P.S. Vaihdan mielelläni ajatuksia jonkun kanssa joka taistelee parhaillaan saman asian kanssa.... Tsempparikaveri ei ole ainakaan pahitteeksi!! *Puuh*

      • Tupakkamies

        Mitä sitä turhaan itteään kiusaamaan. Äsken ajattelin että haen vasta huomenna pikkusikareita kun ne oli päässyt loppumaan. Polttelin tupakkaa ja ajattelin "huomenna vasta pikkusikareita", mutta paskan marjat, tulin äsken kaupasta ja ostin kaksi lootaa niitä pikkusikareita ja nyt juon kahvia ja poltan siggeä. Mitä sitä katso turhaa itteään kiusaamaan.


      • minä

        Tsemppiä sinulle.Olet tehnyt hyvän päätöksen.


      • jokke

        tilanne. tokapäivä menossa, pää kipee ja ajatukset sumussa. Paha olla töissä kun ei ajatus kulje ja röökihuone tossa vieressä.

        Leuat kipeet tästä purkan jauhamisesta. Oon vuorokauden aikana syöänyt varmaan 10 askii purkkaa.....


      • ....
        jokke kirjoitti:

        tilanne. tokapäivä menossa, pää kipee ja ajatukset sumussa. Paha olla töissä kun ei ajatus kulje ja röökihuone tossa vieressä.

        Leuat kipeet tästä purkan jauhamisesta. Oon vuorokauden aikana syöänyt varmaan 10 askii purkkaa.....

        kyl munki pitäs laihuttaa, lopettaa(tai edes vähentää) juominen ja polttaminen - mut en mä viiti tuttavaa miestä sillei kiusata!:D


        mut sulle joka oot päättäny lopettaa: tsemppii ja onnea


      • Leenu
        jokke kirjoitti:

        tilanne. tokapäivä menossa, pää kipee ja ajatukset sumussa. Paha olla töissä kun ei ajatus kulje ja röökihuone tossa vieressä.

        Leuat kipeet tästä purkan jauhamisesta. Oon vuorokauden aikana syöänyt varmaan 10 askii purkkaa.....

        Kiesus. Se eilinen meni vielä ihan siivillä.
        Tänään ei paljon naurata. Tuntuu siltä että jos avaan ton ulko-oven, jalat vie satasta askin hakuun. Päivä on mennyt lähinnä ollessa. Sumussa, tosiaan. Jyhmii päätä ja särkee järkee. Lenkillä kävin päivällä, raitis ilma teki hyvää ja lenkki onnistu kohtalaisesti kun jätti rahat kotiin..

        En prkl anna periksi. En ja en. Aina hetkittäin on ihan normaali olo, ainakin viis minuuttia. Jos nyt repsahdan, ja ostan sen askin, niin kaupassahan niitä askeja kyllä riittää.. Hemmetti että on vaikeaa taistella itsensä kanssa. Helpompaa olis kun sais tapella tän saman jotain konkreettista vastaan!

        Telkku päälle ja piiloon viltin alle. Huomiselle on ohjelmaa, joten eiköhän se siitä. Yritän vaan sitkeesti ajatella kaikkea muuta ja muistuttaa itseäni etten mä halua tupruttaa. En en ja en (plus muutama sensuroitu sana).

        P.S. Koita kestää Jokke, ei tässä muutakaan voi.


    • 12 päivää

      Hei, mulla nyt 12 päivää mennyt. Yöt unettomia,
      harhaisia unia ja hikistä pyörimistä. Mutta edut tuntuu jo, joten enää en ratkea. Henki kulkee ja paha haju poissa. Sormet ei enää keltaiset.

      Ratkeaminen on helppoa. Ja sitä ne rahassa pyöriskelevät tupakkatehtailijat odottavat. Tupakka on maailman onnistunein rahastamiskeino. Meitä on kustu silmään ja lujaa. Ne kaikki jotka tupakkaa polttavat, eivät ole itse täysivaltaisia päättäjiä elämänsä suhteen. He ovat holhouksen alla.. tupakka on määrääjä. Tupakoiva tottelee. Ja tupakkatehtailija kierii dollareissa ja nauraa paskaisesti päälle.

      • Leenu

        Mä kuolen. Ellen ole kuollut jo.

        Nyt kun on myöhä, tuntuu siltä että päivä meni varmaan ihan hyvin. Lohdullista, ettei hetken kuluttua muista miltä hetki sitten tuntui.

        Se on tosi, että hyvä olo tulee kuitenkin aika pian. Kun vaan jaksais ammentaa siitä. Tuntui hyvältä lukea sun viesti. On ollut sen verran sekainen olo tänään ettei itkultakaan vältytty.

        Jos silloin kun aloitti, olis saanut ensimmäisenä tuntea miltä tuntuu lopettaa vuosien jälkeen, se olis varmaan jäänyt siihen ensimmäiseen "harmittomaan" tupruun.

        Mutta tää oli kolmas päivä ja kaikesta huolimatta taidan olla aika vahvasti elossa. Huomenna on jo neljäs! (Jihuu!) Kipitän äkkiä peiton alle pyörimään ja kierimään, toivottavasti sitä sais nukuttua. *Köhhköh*

        Se on tosiaan ihan hullua, että nukkuminen menee ihan v***ksi. Herää vähän väliä ja näkee mörköjä joka puolella. Valkoisia hoikkia mörköjä jotka haisee pahalle ja niillä on hehkuva pää!

        No niin, tulihan se naurukin multa sentään. Ja sitten huomiseen. Päivä kerrallaan.

        Upeeta että sulla on 12 päivää. Mä taidan oikeasti olla suorastaan vähän kateellinen, toivon että olis itselläkin jo niin paljon!!


      • 2 viikkoa kai jo?
        Leenu kirjoitti:

        Mä kuolen. Ellen ole kuollut jo.

        Nyt kun on myöhä, tuntuu siltä että päivä meni varmaan ihan hyvin. Lohdullista, ettei hetken kuluttua muista miltä hetki sitten tuntui.

        Se on tosi, että hyvä olo tulee kuitenkin aika pian. Kun vaan jaksais ammentaa siitä. Tuntui hyvältä lukea sun viesti. On ollut sen verran sekainen olo tänään ettei itkultakaan vältytty.

        Jos silloin kun aloitti, olis saanut ensimmäisenä tuntea miltä tuntuu lopettaa vuosien jälkeen, se olis varmaan jäänyt siihen ensimmäiseen "harmittomaan" tupruun.

        Mutta tää oli kolmas päivä ja kaikesta huolimatta taidan olla aika vahvasti elossa. Huomenna on jo neljäs! (Jihuu!) Kipitän äkkiä peiton alle pyörimään ja kierimään, toivottavasti sitä sais nukuttua. *Köhhköh*

        Se on tosiaan ihan hullua, että nukkuminen menee ihan v***ksi. Herää vähän väliä ja näkee mörköjä joka puolella. Valkoisia hoikkia mörköjä jotka haisee pahalle ja niillä on hehkuva pää!

        No niin, tulihan se naurukin multa sentään. Ja sitten huomiseen. Päivä kerrallaan.

        Upeeta että sulla on 12 päivää. Mä taidan oikeasti olla suorastaan vähän kateellinen, toivon että olis itselläkin jo niin paljon!!

        Vaikeinta tässä on se, että sanoo itselleen:
        en IKINÄ enää polta tupakkaa. Sanoo sen niin, että oikeasti tartkoittaa. En ihan uskalla vielä vannoa. Tekee mieli sanoa että yritän etten ikinä enää polta. Et jos sitä sit vahingossa joskus humalassa.. EI AUTA. Tässä on pakko tähdätä siihen, että tupakka ei kuulu enää mun elämään. En polta tupakkaa. En ikinä enää polta tupakkaa?

        Yö oli taas uneton. Se on tosi turhauttavaa. Ja kun pinna kiristyy, tekee mieli antaa pirulle pikkusormi. Mutta ei. Taistellaan. Ajattelen niitä röhönaurua röhöttäviä tupakkatehtailijoita. EN Polta. Enää.


    • jokke

      vielä sinnitellään. neljäs päivä samoin menossa. ja olo on kauhia!!

      mutta, tässä sitä vielä hengissä ollaan!!

    • minä myös...

      ...lopettanut ja tää on toinen päivä ilman. Olis jo neljäs, ellen olis tiistaina sortunut! Mutta nyt taas kova tsemi päälle, meille kaikille lopettaneille!

    • Tupakkatehdas

      "Bangladeshissä 10,5 miljoonaa aliravittua ihmistä saisi riittävästi ruokaa, jos he eivät käyttäisi rahojaan tupakkaan."

      Ohessa ote Yle.fi -uutisesta pari viikkoa sitten. Opiskeluaikana ostin kyllä rahoillani tupakkaa tai sätkätarpeita ennen ruokaa. Niin se vaan on. Tupakka tuli ensin. Sitten jos jäi rahaa, ostin ruokaa. Jos ei jäänyt, keksin jotain muuta. Kuten sukulaisten ja kavereiden luokse pummaamaan makaroonia. Tupakka ensin.

      Onneksi ei enää. Taistellaan eroon orjuudesta ja tuetaan toisiamme!

    • Leenu

      Aamu alkoi itkulla. Epäusko iski ja tupakat juoksi silmissä. Makoilin sängyssä ja avasin ikkunan, raitista ilmaa. Nyt on olo vähän helpottanut (ainakin hetkeksi) ja yritän lähteä touhuilemaan jotain.

      Tuntu hirmu hyvältä piipahtaa tänne ja lukea teidän viestit. Hyvä tuo tupakkatehdas-juttu. Olen hakenu itsekkin tietoa tupakkateollisuudesta ja se on yks motiivi lisää. Sitä tosiaan käytti joskus viimiset pennosensa ensin tupakkaan, sit osti leipää jos jäi rahaa...

      Ei taida olla oikotietä onneen, pää tuntuu hetkittäin hajoavan, mutta lohduttaa kun tunnustaa itselleen että ihan ehjä toi näyttää vielä olevan. Onneks tässä välissä on aina välillä pieni hyvä hetki. Muuten varmaan hajoiskin.

      Jokke, neljäs! Jos sä repsahrat, mä tulen vetäsee sua turpaan! Heh. Mä olen tosi kiva tsemppari. Tässä vois kyllä vetästä jotain turpiin ihan vaan huvikseen - siltä tuntuu välillä! :)

      • jokke

        jos repsahdan, vaadin että tuut vetäsee mua turpiin!! Heh! Niin tosissaan oon nyt päättänyt että lopetan! Tsemppiä!!


    • 2kk ilman

      mä poltin 15vuotta ennenkuin lopetin nyt keväällä. eka kuukausi on pahin,mut selvisin kun tosissani päätin ja käytin imeskelytablettei,nyt olen niistäki jo päässy! ja olo on mahtava. kirjotin muute sillon nimimerkillä nyt se loppu,en ol vähään aikaan käyny tääl,ilmotuksen vaa aktiivisil tääl kävijöil!

      • Leenu

        Voi hillo että kadehdin sinua! Kun voiskin jotenkin hypätä tästä suoraan sinne 2kk:een!

        Ihan oikeasti päivällä oli välillä melkein normaali olo. Tuli sellaisia Kirkkaita hetkiä. Sellaisina hetkinä, kun ajatukset eksyi (kas kummaa) johonkin muuhun kuin tupakkaan. Sitä hämmästyi jotenkin itsekin, että päässä on vielä jotain muutakin toimintaa!(naurua) Mutta on ollu kyllä ollu kauheekin olo. Hermostun ihan naurettavista asioista. Hermostun jopa siitä, jos joku selittää jotain asiaa mitä en jaksais kuunnella, ja tuntuu etten jaksais kuunnella mitään! Oon kai tänään yrittänytkin enimmäkseen keskittyä siihen että "mulla on iiihan rauhallinen ja hyvä olo". (Olikohan tuo viikon vitsi..)

        Ehkä tästä selviää, ihan oikeasti? Se on ainakin varmaa, että jos mä selviän tän viikon - kuukauden - kaksi, niin toivon muistavani tän vieroitushelvetin siinä vaiheessa jos joskus aikojen päästä tulee eteen sellanen hetki että tekee mieli polttaa vanhojen muistoksi se yksi vain..

        Ei yhtään. Ei yhden yhtä. Ei ikinä. Vaikka just tällä hetkellä sen ajattelminen - ettei ikinä - tuntuu helvetilliseltä kidutukselta.


    • Leenu

      ..ollu ihan h***ttiä.

      Heräsin siihen, kun näin unta että askissa oli jäljellä enää yksi tupakka. Nukahdin ja näin unta että oli 2 jäljellä. Heräsin ja miltei ryntäsin etsimään niitä unessa näkemiäni tupakoita.

      Hengissä vielä, mutta itku tuli tänäänkin. Olen tainnut olla pahemmin koukussa mitä luulin. Aivot hakee koko ajan syytä että "jos polttaisit vielä vähän, ihan vaan vaikka pari päivässä, ja kokeilisit lopettaa paremmalla kertaa, vaikka viikon päästä." (Pari päivässä? Olen polttanu ennen 20-30 tupakkaa päivässä... Voi kiesus.)

      Yritän jankuttaa itselleni että tuo johtuu vaan siitä koska mä olen niin h***tin riippuvainen. Aivot keksii vaikka mitä, että ne saisi mut hakemaan.. nää vierarit alkaa tuntua siltä että olis käyttäny jotain vahvempaa kamaa. Hyvä luoja kuinka kauan sitä jaksaa taistella itseään vastaan.

      Jotain positiivista. Nikotiinitabut helpottaa oloa ja välillä ajatus kulkee muussakin kuin tupakassa. Jos jaksais vielä muutaman päivän, niin kyllä se olo siitä helpottaa. Ihan varmasti, joskus se helpottaa. Selvisinhän mä kuitenkin hengissä tänkin päivän. Tuskin kuolen yölläkään.

      • junnu

      • jokke

        oli kyllä tosi paha, meinasin ratketa monta kertaa, mutta pysyinpä lujana. Mulla samoja ajatuksia, että jos vaikka ensi viikolla lopettaisin. Tai sit kesän jälkeen, ku on niin mukava polttaa jos käy vaikka terassilla tai jotain......mutta pysyn lujana. ei enää yhtään röökiä!!!! Oon muuten selvinny ilman mitään nikotiinipurkkia tai muuta, pelkän tavallisen purkan voimalla. Ottaa kyl koville, mutta se mikä ei tapa, vahvistaa! Eikös juu??

        Tsemppiä Leenu!!!


      • Leenu
        jokke kirjoitti:

        oli kyllä tosi paha, meinasin ratketa monta kertaa, mutta pysyinpä lujana. Mulla samoja ajatuksia, että jos vaikka ensi viikolla lopettaisin. Tai sit kesän jälkeen, ku on niin mukava polttaa jos käy vaikka terassilla tai jotain......mutta pysyn lujana. ei enää yhtään röökiä!!!! Oon muuten selvinny ilman mitään nikotiinipurkkia tai muuta, pelkän tavallisen purkan voimalla. Ottaa kyl koville, mutta se mikä ei tapa, vahvistaa! Eikös juu??

        Tsemppiä Leenu!!!

        Tosiaan, jostain syystä toi eilinen oli tosiaan ihan ka-ma-la. Totesin aamulla että mulla siihen tais liittyä niitä naistenjuttujakin.. *wirn* ..en tullut ajatelleeksi sellaista eilen.

        Jep, se on tosi, että mikä ei tapa, se vahvistaa. Varmaan se eilinen koettelemus auttoi jotenkin psyykkaamaan tähän päivään, että joko repsahdan tai selviän ja olen kuitenki päättäny selvitä (se tarkotus tällä lopettamisella kai on?). Mulla on nimittäin ollut tänään suht "normaali" päivä. Hermostunu vaan kerran (!), käyny aamulla juoksemassa kilometrin täysillä (hapenottokyky nolla) ja pientä hikoilua ja hetkellistä "tärinää" sillon tällön lukuunottamatta ihan ok päivä! Tästä taitaa sittenkin selvitä??!!

        Jokke mulla on kyl hätävarana noi tabletit.. on niin kova paikka tällaselle pienelle vuosikausia tervatulle naiselle, että pakko olla joku korvike pahimmalla hetkellä. Olen ottanut olosta riippuen 2-5 kpl päivässä. En usko jääväni niihin koukkuun, sitä mukaa kun olo helpottuu, tuntuu ettei niitäkään halua.

        Huomenna onkin sitten jo viikko! Melkein hymyilyttää. Mehän ollaan kohta jokke niinku ei oltais koskaan tupruteltukkaan (nauraa). Kyllä tässä vielä varmasti tulee rankkoja hetkiä, mutta tällä kertaa musta tuntuu että nyt onnistun.

        Tosi hienoa jokke, että sullakin on pinna kestäny. Toivottavasti tää "darra" alkaa kohta helpottaa. Tänään ainaki tuntu siltä että sumu hälvenee, eikä tutisuta koko ajan. Hymyä!!

        Palataan asiaan, ja pidä jokke mielessäs sillon jos tulee oikein kauhee himo, että tällanen pieni kova nyrkki tekee aika rumaa jälkeä miehenkin naamataulussa... heh.

        Tsemppiä edelleen, Hyvä Me!!


      • jokke
        Leenu kirjoitti:

        Tosiaan, jostain syystä toi eilinen oli tosiaan ihan ka-ma-la. Totesin aamulla että mulla siihen tais liittyä niitä naistenjuttujakin.. *wirn* ..en tullut ajatelleeksi sellaista eilen.

        Jep, se on tosi, että mikä ei tapa, se vahvistaa. Varmaan se eilinen koettelemus auttoi jotenkin psyykkaamaan tähän päivään, että joko repsahdan tai selviän ja olen kuitenki päättäny selvitä (se tarkotus tällä lopettamisella kai on?). Mulla on nimittäin ollut tänään suht "normaali" päivä. Hermostunu vaan kerran (!), käyny aamulla juoksemassa kilometrin täysillä (hapenottokyky nolla) ja pientä hikoilua ja hetkellistä "tärinää" sillon tällön lukuunottamatta ihan ok päivä! Tästä taitaa sittenkin selvitä??!!

        Jokke mulla on kyl hätävarana noi tabletit.. on niin kova paikka tällaselle pienelle vuosikausia tervatulle naiselle, että pakko olla joku korvike pahimmalla hetkellä. Olen ottanut olosta riippuen 2-5 kpl päivässä. En usko jääväni niihin koukkuun, sitä mukaa kun olo helpottuu, tuntuu ettei niitäkään halua.

        Huomenna onkin sitten jo viikko! Melkein hymyilyttää. Mehän ollaan kohta jokke niinku ei oltais koskaan tupruteltukkaan (nauraa). Kyllä tässä vielä varmasti tulee rankkoja hetkiä, mutta tällä kertaa musta tuntuu että nyt onnistun.

        Tosi hienoa jokke, että sullakin on pinna kestäny. Toivottavasti tää "darra" alkaa kohta helpottaa. Tänään ainaki tuntu siltä että sumu hälvenee, eikä tutisuta koko ajan. Hymyä!!

        Palataan asiaan, ja pidä jokke mielessäs sillon jos tulee oikein kauhee himo, että tällanen pieni kova nyrkki tekee aika rumaa jälkeä miehenkin naamataulussa... heh.

        Tsemppiä edelleen, Hyvä Me!!

        nyrkin pelko pitänyt mielen lujana! =)Eli vieläkin päätös pitänyt. Täytyy kyllä myöntää, että jotku arkiset vastoinkäymiset on saanu verenpaineen nousemaan ja päätös on joutunut koetukselle, mutta enpäs ookaan repsahtanut.

        Jeps, viikko takana joten eikös Leenu olla tulevakin viikko sauhuttelematta?

        ME ollaan hyviä!!


    • Voomo

      Lyödäänkö vetoa, että kk:n päästä sauhutat taas.

      Lakko on näet väliaikainen lopetus!

      Mikset lopeta kokonaan!

      • Leenu

        Viikko takana ja uusi (raitis) edessä! Nyt hymyilyttää jo ihan oikeasti välillä. Ei kehtaa enää antaa periksi hetkellisille mieliteoille, kun pärjää näköjään ilmankin.

        Kattellaan jokke syksymmällä, ei huvita ramapata täällä enää joka päivä (mystistä että sekin auttoi alkupäivinä!) mutta olisihan se mukava vaihtaa joskus kuulumisia tyyliin "2kk ilman vaikka naapuri peruutti autoa päin, pihakoivu kaatui talon päälle ja pankki vei kaikki rahat". Heh.

        Kyllä ME pärjätään!! Näkymisiin "j".


    • jokke

      näin teemme! Onnea matkaan leenu!

    • Anonyymi

      Kuinka kävi?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      75
      5674
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      24
      2506
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      26
      1987
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      60
      1738
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1601
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1398
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1307
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      13
      1295
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1239
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1193
    Aihe