Skinnarilan majavat

VilleKalle

Jokos ne majavat on pyydetty jousella jo pois? Suomen luontoon kuulumaton tuholais laji tulee kitkea pois, aiheuttamasta ongelmia...

13

415

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • majavien_puolesta

      Aloittaja on täysin väärässä, sillä majava ei ole tuholaislaji vaan hyvinkin hyödyllinen ekosysteemin kannalta. Majavan touhuilut alueella lisää suuresti monien eläinten viihtyvyyttä ja lisää mm. hyönteisten määrää alueella, koska kosteikko lisääntyy. Näin myös linnuille riittää syötävää lisää. Ihminen on tuhonnut paljon luontoa ja tehnyt kaupungista liian puhtaan, ei enää linnuillekaan tahdo riittää ruokaa.

      Majava on todella upea näky suomen luonnossa ja sen päämääräinen työskentely suorastaan inspiroi. Majavaa ei nimittäin pienellä hetkauteta. Jos sen pesän hajottaa, rakentaa majava uuden. Ainoastaan kaikkein verenhimoisimmat ihmiset voivat päätyä ratkaisuun, ampua majavan.

      Majava on ollut maapallolla vuosituhansia, paljon ennen ihmistä. Evoluutio on koodannut siihen sellaisen jääräpäisyyden, että jo pienestä lähtien päämääränä on rakentaa patoa ja näin rikastuttaa luonnon ekosysteemiä.

      • VilleKalle

        Väärin , hyvin väärin voisin viedä arvoisan majavien_puolesta huoletivan katsomaan millaista tuhoa majava tekee pellolle, jolle vesi nousee kun majava on tehnyt padon, pientä rumpua ei voi patoon laittaa koska oja ja virtaama on iso. Pato tulee purkaa joka toinen päivä jollei tuhoeläintä saada pyydettyä pois, koetamme parhaamme...

        Provoa tietysti on tuo kaupungin puhtaus ja ruoan riittämättömyys ei pidä kulkea laput silmillä. Onhan tuo majava mestari rakentamaan ja on jopa siirtänyt isoja ladonovia padon rakenteeseen.

        Verenhimoisuutta ei ole ampua majava vaan armeliaisuutta, muut pyyntitavat ovat liian tuskallisia majavalle ja näitä ei pidä käyttää.


      • hmmmmmmmmmm

        " lisää mm. hyönteisten määrää alueella"...herätys nyt s44tana! :DDD


    • röyh.

      ihminen luulee olevansa luomakunnan kruunu mutta kenenköhän aikaansaannosta on meneillään oleva ilmastonmuutos? hyvä ,hyvä ihminen!!!

    • hyvää lihaa

      Antakaa majavien lihoa niistä saa juhannuksena hyvää rillattavaa

      • niuskis.

        no ei niitä tarvitse grillata koska kaupasta löytyy esim kabanossia ikä on paljon parempaa......


    • lähtö

      majaville tai tulla lähtö

      • Konemajava

        Niin tuli, ovat siirtyneet toiseen rauhallisempaan paikkaan ja otin niistä videokuvaakin viime viikonloppuna. Paikkaa en teille kerro ettette mene häiriköimään niitä enempää.


    • Lahtiin

      Lahdata ne pitäisi,etenkin kun taitavat olla tuontitavaraa eli Kanadan majavia.On se kumma kun jotkut vielä raahaavat koululaisiakin sinne omien tarkoitusperiensä vuoksi.Eikös vasta ollut uutisissa kuinka paljon yhteiskunta on varannut rahaa vierasperäisten tänne kuulumattomien kasvien hävittämiseen.Tilanne on aivan sama niin rapujen,majavien kuin vaikka villisikojenkin lahtaamiselle tänne kuulumattomina lajeina.Ryssäpuolella joku vielä on istuttanut ihmisiin tottuneita susiakin luontoo.Nekin pitäisi lahdata kun tänne eksyvät.

    • majavien ystävä

      Etelä-saimaa uutisoi taas, että ihmiset aikovat tuhota majavan patoja. Tämäkään pato ei todellisuudessa vakavasti uhkaa sähkönjakelua. Nykyajan tekniikalla nämä sähkölaitteet on yksinkertaista suojata vedeltä ja lisäpatoa rakentamalla koko vedentulo voidaan estää, sillä ei se vesi loputtomiin nouse. Tämäkin asia on yksinkertaisilla ratkaisuillla ratkaistavissa kaikkien osapuolten toivomalla tavalla.

      http://www.esaimaa.fi/Online/2012/05/24/Skinnarilan majavapadot uhkaavat sähkönjakelua/2012113485990/4

    • jousimieskö

      Noh, nyt niistä on päästy.
      Itkekää majavien ystävät.

    • wuuuuut

      majava tulokaslaji?

    • lisää hälyä

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      123
      1215
    2. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      89
      894
    3. Mitä sanoisit

      juuri nyt kaivatullesi jos uskaltaisit/kehtaisit?
      Ikävä
      87
      777
    4. Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?

      Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede
      Kuhmo
      20
      749
    5. Mitä hyvää

      Mitä hyvää hän on tuonut elämääsi?
      Ikävä
      93
      717
    6. Tuleeko Martinasta rouva Muhis

      Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat
      Kotimaiset julkkisjuorut
      282
      702
    7. Ei enää kauaa rakkaani

      Ensin minun pitää saatella narsistit oikeuden eteen ❤️
      Ikävä
      109
      626
    8. Miten näytät / näytit ihastumisesi hänelle?

      Toimiko, miten hän vastasi? vinkki5
      Ikävä
      32
      593
    9. Oletko miettinyt sitä

      Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.
      Ikävä
      49
      543
    10. Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.

      Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet
      Suomussalmi
      115
      511
    Aihe