Yamaha VMax 9,9

Yamaha

Hei,

olen ostamassa Yamaha VMax 9,9 konetta. Onko kokemuksia tästä moottorista? Kun rajoitinprikan poistaa, eli tuo 15hv niin mahtaa riittää hyvin viemään semmoista 115kg tasaperäistä lasikuituvenettä..?

5

3898

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kippari

katso kesäkuun kippari-lehti, siellä ainakin kehuttiin

• 34

Nostetaan vähän vanhaa vmax kesustelua. Osaisiko joku kertoa onko kyseisessä koneessa virran ulostuloa?

• venho88

on, koneen etuosassa valmiina jo pistokekkin. muutama ampeeri (5-7A) tulee ulos

• 9,9 hp, mutta 15hp

Jaa, onkos 9,9 ja 15-heppainen samoja perusrakenteeltaan jos pelkän rajoittimen poistolla tehot nousee. Ymmärsin mallistosta että 8 ja 9,9 ovat samaa ja 15 ja 20 toista peruskonetta. Haluaisin kumiveneeseen 15 heppaa mutta 10-heppaisen kopalla tyyppikilvellä. Onko jossain muussa merkissä 10/15 lähisukulaisia. Kumiveneen suurin sallittu kun on 10 tyyppikilvessä, mutta säännöthän eivät minua koske. Mutta kun olen pelkuri niin numerot pitää täsmätä.

• 16

No riippuu kumiveneestäsi ja moottorin vuosimallista jne. Perälaudan painon kesto voi olla kumiveneessä suurempi ongelma, kuin varsinainen yliteho. Itselläni esim max 40kg, jolloin yamaha vmax 2t on oikeastaan ainoa sopiva. 9.9 malli on 15hp mallista keinotekoisesti kuristettu ja tosiaan vain yhdellä prikalla. Se tyyppikilven maksimi on vain suositus. Ei siittä sakkoja saa. Vertailehan vaikka eri valmistajien saman kokisia kumiveneitä, niin maksimi suositukset voivat vaihdella 8-20hp välillä. Esim bombard ja zodiac taitaa tulla samalta tehtaalta ja kilvissä monen hepan ero. Kumivene tietysti on sellainen, että ihan tyhjäpään ei kannata ulosmitata tehoja aallokossa ja ottaa volttia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ihana on nähdä edes ohimennen

Mitenköhän mies sua voisi lähestyä❤️? Oon lääpälläni suhun mutta en uskalla lähestyä vaikka vilkuilet ja huomaan että su
      Ikävä
      153
      7820
    2. ymmärrätkö miksi minua sattui?

Vinkki, jätit tekemättä jotain.
      Ikävä
      61
      4380
    3. Mies, mua jotenkin kiinnostaa

Että osaatko sä ollenkaan höllätä? Ootko aina kuin persiille ammuttu karhu. Pohtimassa muiden vikoja?
      Ikävä
      140
      3993
    4. Aamu on aina iltaa viisaampi.

Hyvää huomenta rakas. Ajattelen sinua taas ja yritän keksiä keinoja luoksesi. Satuttaa, kun unohdan sinua joka päivä ene
      Ikävä
      23
      3912
    5. Moi kuumis.

Just ajattelin sua. Oot mun rauha, turva ja lämpö. Olet monia muitakin asioita, mut noita tartten eniten. Pus.
      Ikävä
      42
      3310
    6. Saattaisimme olla yhdessä

Vaarallinen yhdistelmä. Käsitin, että meillä molemmilla on samanlaista historiaa... Siitä huolimatta haluaisin kokeilla
      Ikävä
      38
      3218
    7. Juuri sinut kainaloon haluaisin nyt

Sydän sykkii vain sinulle Sinä olet se jota kaipaan Sinä olet se josta uneksin Jos sinun rinnallesi jäädä saan Tän koko
      Ikävä
      25
      3205
    8. Miten hyvin tunnet kaivattusi?

Mikä hänessä kiehtoo? Asiallisia vastauksia kiitos. 🙋🏻‍♂️
      Ikävä
      48
      2933
    9. Milloin olisi sinun ja kaivattusi

Kaunein päivä? Kamalin hetki? Miksi? Kumpaa pyrit muistelemaan? Kumpi hallitsee mieltäsi?
      Ikävä
      42
      2731
    10. Oletko joutunut kestämään

Mitä olet eniten joutunut kestämään?
      Ikävä
      49
      2484
    Aihe