Mä en tiedä mitään kaiuttimista, niin ajattelin kysästä täältä. Millaset pikkukaiuttimet kannattaa ostaa, kun haluu kuunnella läppäriltä musiikkia? Mitkä olis kaikista parhaimmat ja laadukkaimmat? Olisko linkkiä? Eli ne kaiuttimet olis ihan tässä läppärin kummallakin puolella, eli kuuntelisin noin 50 cm päästä....
Läppärille kaiuttimet
3
388
Vastaukset
- miettijä.
parhaimmat ja laadukkaimmat maksaa tuhansia euroja. Sellaisiako haet?
- G 8020A
No jos tosiaan haluat välttää (hyvä!) ostamasta markan muovituokkosia/saippuarasioita ja investoida laatuun, tutustu Genelecin 8000-sarjaan. Pienin malli on 6010A:
http://www.google.fi/search?q=Genelec 6010&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
Vain kolmen tuuman basso-keskiääninen aiheuttaa fysiikan lakien mukaisia rajoitteita kaiuttimien suorituskykyyn, mutta kannattaa ne silti kuunnella.
Seuraava ja selvästi pystyvämpi malli on 8020B. Mulla on ne, paitsi että mulla on ne vanhemmat 8020A:t. Ostin omani vuonna 2006, enkä ole yhtenäkään päivänä katunut, että "miksi minun nämäkin piti ostaa". Sen sijaan tyytyväisyyttä ja hyvää ääntä on ollut riittämiin.
http://www.google.fi/search?q=Genelec 8020B&btnG=Haku&oe=utf-8&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a
Voin myös lämpimästi suositella Genelecin päytäjalustoja, jotka nostavat kaiuttimia noin 18 senttiä ylöspäin. Äänenlaadun paranemisen kannalta tämä investointi kannattaa ehdottomasti tehdä, vaikkei ne "tolpat" ihan halvat olekaan. Nimittäin ilman jalustoja pöydällä olevat kaiuttimet aiheuttavat pöydän pinnasta ns. varhaisia heijastumia, jotka sotkevat kuultua ääntä pahoin. Jalustat parantavat tilannetta selvästi, ja samalla kaiuttimet nousevat lähemmäksi korvan korkeutta.
Miksi Genelec? Noh, puhdasta ja laadukasta ääntä saa yleensä vähintään niin paljon kuin korvat kestää, eikä kaiuttimia saa suojausten vuoksi soittamalla rikki. Äänelle löytyy säätöjä, jotka ovat hyvinkin käyttökelpoisia kaiuttimia sijoitettaessa ja mahdolliseen subbariin sovitettaessa. Jos ja kun bassopää jyrää liikaa rajapintojen lähellä, asiaa voi korjata "Bass Tilt" ja "Bass roll off" -säädöillä. Myös diskanttipäälle on säätöjä, mutta usein hiukan suppeampia.
Genellä on myös jälleenmyyntiarvoa. Käytetty ja huono muovituokkos-pari ei juuri kiinnosta käytettyjä kaiuttimia etsiviä, mutta Genen tilanne on parempi.
Genelecin kaiuttimet ovat keränneet testimenestyksiä ja palkintoja ympäri maailman, eikä suotta. Ja ne ovat Made in Iisalmi, not China.
http://www.genelec.fi/
Tätä kirjoittaessani linkki ei jostain syystä toimi; "Database Connection Failed"
Minulla ei ole minkäänlaisia kytköksiä kaiuttimien valmistukseen tai myyntiin liittyen. Harrastajana kirjoittelen. - G6010onpaska
Suosittelen Genelec 6010, hyvä äänenlaatu sekä käytännössä rikkoutumattomat. 4-vuoden takuuaika puhuu jotain ehkä laadusta.
Vaihtoehtona Focal XS Book, voivat olla äänenlaadultaan jopa geneä paremmat.
Genelecin kaiutinjalustoja en suosittelisi. K&M valmistaa mikrofonitelineitä 1/3 hintaan jotka pitäisi käydä noihin geneihin suoraan.
P.S: nämä kaiuttimet kuulostavat huonoilla äänitteillä kuunneltuna korvia raastavalta paskalta, ja ääntä saa tietokoneesta varmasti ulos halvemmallakin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ruotsissa uusi vakava ongelma: Vanhusten seksuaalinen hyväksikäyttö
palvelutaloissa ja kotihoidossa. Tämäkin on ihan puhtaasti väärän maahanmuuton vaikutusta, sillä tekijät ovat kaikki keh942284Työeläkkeiden maksaminen lopetettava ASAP.
"Vanhimmat sukupolvet ovat saaneet vastinetta eläkemaksuilleen moninkertaisesti nykyisiin ja tuleviin sukupolviin verr1711874- 1791426
- 240882
Järkytys uutisten ystäville - Huomenta Suomen kesään iso muutos
Huomenta Suomi on monen suomalaisen vakio-ohjelma. Suorana nähtävä Huomenta Suomi seuraa päivän tärkeimpiä uutisia, pol11786- 62779
- 65774
- 55682
Trumpille jälleen voitto
Trump ensin tuhosi Iranin ydinohjusprojektin, jotta ko. terroristivaltio ei voisi aiheuttaa ydinsotaa. Ja nyt Trump pako212633Haluan teidät molemmat elämääni
Toista rakastan todella syvästi, ja toinen on kuin paras ystävä minulle. En voi luopua kummastakaan... </349611