rintaa vihloo

apua

Osaatteko sanoa, mikä minulla voi olla kun vasenta rintaani vihloo aina välillä. Kipu alkoi eilen. Ei se oikeestaan satu vaan tuntuu inhottavalta. Ei tunnu kyhmyjä eikä siihen satu kun koskee. Voiko olla syöpää?

14

26897

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Joku

...säteilevää kipua selästä? Itselläni on vihlovaa rintakipua aina välillä kun selkä on jumissa, alkuun pelotti mutta nyt vaan hierontaan... Tiedän jo itsekin mistä kohdasta selkää painaa peukalolla niin tunne menee ohi.
      Toivottavasti jotain yhtä lievää sullakin ;)

• apua

kun tämä tuntuu ihan rinnan sisällä,ei mitenkään rintalastassa kuten voisi kuvitella että selkäkipu säteilee siihen,mutta että rinnan sisään?

• Itselläni

Ihan pelästyin kun luin näitä juttuja..
        Mulla on ajoittain rinnat todella arat. Koskettaminen sattuu - juostakaan ei voisi.
        Olen 39-vuotias ja nämä jotenkin tuntuu ajoittuvan kierron puoliväliin, toisaalta välillä muutaman kerrankin kuussa on päiviä kun nämä tuntemukset ovat voimakkaita. Mitä suosittelette -
        onko perinteinen mammografia vai ultra paras keino selvittää asia ?

• Milja49
        Itselläni kirjoitti:

Ihan pelästyin kun luin näitä juttuja..
        Mulla on ajoittain rinnat todella arat. Koskettaminen sattuu - juostakaan ei voisi.
        Olen 39-vuotias ja nämä jotenkin tuntuu ajoittuvan kierron puoliväliin, toisaalta välillä muutaman kerrankin kuussa on päiviä kun nämä tuntemukset ovat voimakkaita. Mitä suosittelette -
        onko perinteinen mammografia vai ultra paras keino selvittää asia ?

Minulla oli jotain 35-vuotiaana aina ennen kuukautisia rinnat todella kipeät, pyöräily kuoppaisella tiellä sattui! Juoksemista ei voinut ajatellakaan. Jotain hormoonijuttuja kai se on, ja lääkäri sanoi silloin joskus että minulla on paljon mastopatiaa (sidekudosta? korjatkaa viisaammat). Nyt sitten 49v todettiin rintasyöpä, rinnat tulivat yhtäkkiä samalla tavoin kipeksi, luulin että vaihdevuodet tulevat koska kohtuni on poistettu eikä niitä rintakipuja sittemmin ollut kun kuukautisetkin loppuivat.
        Joku lääkäri sanoi että mastopaattisiin rintoihin tulee helpommin syöpä, ja myöskin, että se on vaikemmin löydettävissä. En halua pelotella, mutta tarkkailkaa, menkää heti lääkäriin, pelkäsin itsekin mutta aiemmin olisi pitänyt mennä! Olisi välttynyt raskailta hoidoilta ehkä.

• Raija

Aina kannattaa mennä lääkäriin, jos oireita rinnoissa pitemmän aikaa. Itse totesin pitkän aikaa ajoittaista vihlomista rinnassa. Menin lääkäriin ja mammografiassa todettiin rinnassa kalkkeumia. Niitä seurailtiin 4 vuotta jotka sitten muuttui pahanlaatuisiksi. Leikattiin keväällä.Mulla ei ollut mitään kyhmyjä.

• Rintasyöpä todettiin

kun löysin kipeän kyhmyn rinnastani jota oli jo vihlonut jonkin aikaa.Minut leikattiin 7.7, lähti koko rinta ja imusolmukkeet kainaloista, pääsin nopeasti hoitoon syöpäyhdistyksen kautta johon työterveydenhoitaja otti yhteyttä. Mene ihmeessä lääkäriin ja vaadi kuvausta, mulla ei ollut edennyt keuhkoihin, ylävatsa kuvataan ja luusto seuraavaksi.

• kylmänarka

Ei se välttämättä mitään syöpää ole. Minulla ainakin on kylmälle arat rinnat. esim jos saa vetoa niin alkaa vihloon tai olen illalla ilman rintsikoita.eli pitäkää rintanne pois vedosta eikä muutenkaan palelluttako niitä. tää oli mun mielipide.

• teevalo

Mulla oli aikaisemmin vastaavaa, oikean puolista rintaa vihloi usein. Kävin yksityisellä lekurilla ja
      hän sanoi että vihlonta voi johtua monestakin syystä ja voi olla lihasperäistäkin tai johtua selän virheasennoista jne. Katsottiin mammografia ja ultraus kuitenkin. Mitään syöpään viittaavaa ei löytynyt, ainoastaan että rintarauhaskudokseni oli tosi tiivistä (mastopatiaakin kaiketi?)..saattoi johtua imetyksestäkin. En usko että yksinomaan vihlomisen perusteella kannattaa siis huolestua, mutta jos asia vaivaa niin ainahan voi asian tutkituttaa.

• Toispuolinen

vihlominen on jo syy mennä tutkimuksiin,rintasyövän yhtenä alkuoireena voi olla nimenomaan vihlonta,mm.
        Miksi ei käydä tutkimuksessa?Rintasyöpään sairastuu vuosittain noin 4000 naista,se ei katso kehen se iskee,nuorin tuntemani sairastunut on 24 vuotias.

• apua,alkup.

kävin myös mammossa ja ultrassa.mulle sanottiin samat syyt ja myös,että rauhaskudos on erittäin tiivistä.käski olla huolehtimatta ja on se vihlonta jo lakannutkin :)

• pelästynyt
        apua,alkup. kirjoitti:

kävin myös mammossa ja ultrassa.mulle sanottiin samat syyt ja myös,että rauhaskudos on erittäin tiivistä.käski olla huolehtimatta ja on se vihlonta jo lakannutkin :)

Olen vasta 19 vuotias ja olen huolestunut rintakivuistani . En tiedä mitä tehdä . Rintojani vihloo ja särkee ja tuntuu kuin joku rauhanen olisi turvonnut . Välillä oikeanpuoleinen rinta on todella arka ja tuntuu turvonneelta . Kivut eivät liity mitenkään kuukautisiin koska niitä on jatkuvasti . Vihlontaa on päivisin ja joskus on vaikea nukkua oikealla kyljellä rinnan kivun takia . Mitään kyhmyjä en ole tuntenut . Mutta voiko kipu ja vihlonta johtua turvonneesta "rauhasesta" ja onko normaalia että kipu on kestänyt jo pidempään? Kuullostaako huolestuttavalta ? Pitäisikö mennä lääkäriin?

• pelästynyt kirjoitti:

Olen vasta 19 vuotias ja olen huolestunut rintakivuistani . En tiedä mitä tehdä . Rintojani vihloo ja särkee ja tuntuu kuin joku rauhanen olisi turvonnut . Välillä oikeanpuoleinen rinta on todella arka ja tuntuu turvonneelta . Kivut eivät liity mitenkään kuukautisiin koska niitä on jatkuvasti . Vihlontaa on päivisin ja joskus on vaikea nukkua oikealla kyljellä rinnan kivun takia . Mitään kyhmyjä en ole tuntenut . Mutta voiko kipu ja vihlonta johtua turvonneesta "rauhasesta" ja onko normaalia että kipu on kestänyt jo pidempään? Kuullostaako huolestuttavalta ? Pitäisikö mennä lääkäriin?

käy ihmeessä lääkärissä. elä anna periksi jos vain tuumaavat että oot nuori eivätkä tutki. rintasyöpä ei aina anna kyhmyä. vastikään luin että on syöpää jossa rinta tulehtuu ,kutiaa ja voi olla turvoksissa. se on vähän harvinaisempi syöpä. olin yllättynyt itsekkin kun en ollut ennen lukenut.
        googlasin ja ei se niin harvinainen olekkaan.

• Tärkeää tietoa

Ei teil oo mitää hätää jos ei löydy kyhmyjä ja jos on käy näyttää lääkäris se voi olla lihas patti tai jtn oon vst 12 vuotias mul on sama ongelma mut vaan kyljessä kävin lääkäris näyttää sano et luut kasvaa xD

• Minävaaan

Mulla on välillä myös vihlontaa joka säteilee tissin alapuolelle kainalosta.. Pelkään paljonkin ja oon vasta 18vuotias. Oikeassa rinnassa on siis ollut jo pitkän aikaa ajoittaista vihlontaa. Olen painellut useammankin kerran, mutta patteja tai muuta selkeää kyhmyä ei löydy. Oikealla kyljellä on välillä mahdoton olla, kun tuntuu siltä, että joku viiltäisi oikealta puolelta rintaa :/

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Et siis vieläkään

Et ilmeisesti ole vieläkään päässyt loppuun asti mun kirjoituksissa täällä. Kerro ihmeessä sit, kun valmista 😁 tuskin k
      Ikävä
      50
      2234
    2. Aavistatko että moni tietää

Vai ollaanko hyvin vedätetty pokerinaamalla. No kun vähiten odotat niin yllätämme sinut
      Ikävä
      82
      922
    3. Yritin saada

Vastauksia mutta et voinut olla rehellinen ja kaiken kannoin yksin. Halusin kovasti ymmärtää mutta en voi enää ymmärtää.
      Ikävä
      11
      904
    4. Hyvä että lähdit siitä

Ties mitä oisin keksinyt jos oisit jäänyt siihen, näit varmaan miten katoin sua.... 😘🤭😎💖
      Ikävä
      24
      889
    5. Onko vielä

mahdollista nähdä?
      Rakkaus ja rakastaminen
      68
      863
    6. Koronarokotus sattui oudon paljon nyt sairaanhoitaja Tanja 46 istuu pyörätuolissa

Pitkä piina piikistä Kun Tanja Vatka käy suihkussa, tuntuu kuin ihoa revittäisiin raastinraudalla irti. Hän on kärsinyt
      Maailman menoa
      51
      831
    7. Olisitko mies valmis?

Maksamaan naisellesi/vaimollesi/tyttöystävällesi elämisestä syntyvät kulut, ruokailun, vuokran ja muut välttämättömät me
      Ikävä
      118
      819
    8. Kronikat..

Mikä hele… on tää yks kronikat mikä suoltaa facessa kaikkea julkaisua ja AINA samoista firmoista imatralla??? Eikö ne mu
      Imatra
      9
      753
    9. Täällä istun ja mietin

Miten paljon haluaisin katsoa sinua juuri niin kuin haluaisin katsoa sinua. Rakastavin silmin. Näkisit vihdoin senkin pu
      Ikävä
      49
      749
    10. vieläkin sanoa voin...

💖💛💖💛💖💛💖💛💖 💛 Beijjjbeh 💛 Kaks vuotta tänään täällä. Miten hitossa jotkut on jaksaneet kymmeniä vuos
      Ikävä
      22
      733
    Aihe