Hyrian soveltuvuuskoe eläintenhoitajaksi

Elukka

Onko ketään menossa tänä vuonna tähän kokeeseen? Onko kellään kokemusta aikaisemmista vuosista tai kokemusta ylipäätänsä tästä alasta Hyriassa?

7

1623

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Abiturientti

      Olisin itsekin halukas saamaan tietoa tuosta pääsykokeesta, jos jollakulla olisi tietoa tai kokemusta. Tietoa saman koulutuksen pääsykokeesta löytyi Asikkalan puolelta, mutta paljonko Hyria eroaa siitä?

    • aatsipoppailija

      Meillä tais olla joskus kirjallinen osio (aikalailla perustietoja kysyttiin itsestä, motivaatiosta, oppimisesta, eläintenhoitajan ammatista ja omista tulevaisuudenkuvista joitain epämääräisiä kysymyksiä aiheeseen liittyen..),

      sitte oli haastattelu (kysyttiin taas itsestä ja omista harrastuksista, onko eläimiä, koulutustaustasta jnejne.. sitten oli joku pieni yllätystehtävä, piti käsitellä jotain ihania pikkusia ötököitä tai jotain =D.. )

      ja sitte oli vielä eläinten käsittelytehtävä (siirreltiin isoja elukoita parin kanssa paikasta A paikkaan B, ja samalla pari tyyppiä kyseli kysymyksiä. Sitte luotiin lantaa ja kärräiltiin sitä ympäriinsä..) Siinäpä se, oikein miellyttävänoloinen paikka tuo Hyria kaikenkaikkiaan =)

    • Abiturientti

      Kiitos tiedosta! Kuulostaa oikein lupaavalta - toivoinkin jotain käytännön juttuja :')

    • hyriaelainhoito

      Vanha keskustelu mut kirjotan nyt kuitenkin jos tää aihe on jollekin ajankohtanen.

      Oon hakenut Hyriaan kahdesti, ekalla kerralla pääsykokeet oli seuraavanlaiset:

      - haastattelu missä kysyttiin aika perusjuttuja kouluun liittyen, harrastuksista ja motivaatiosta
      - kuvatehtävä missä piti kertoa mielipide neljästä eri eläinaiheisesta kuvasta
      - opettaja näytti pöydällä kuollutta vastasyntynyttä hiirenpoikasta ja kyseli siitä mielipiteitä että miten tuo eläin syö eläintä menetelmä
      - sitten henkisesti ainakin itselleni haastavin osuus: piti siirtää kolme torakkaa rasiasta A rasiaan B, samoin kolme isohkoa jauhomatoa

      Toisella kerralla täysin samanlainen pääsykoe lukuunottamatta tuota torakkatehtävää, tällä kertaa se oli navettatehtävä, eli piti siivota parin kanssa yhtä karsinaa ja sen jälkeen hieman käsitellä kahta vasikkaa, eli siirtää ne paikasta A paikkaan B.

      Mukavan oloiset tyypit siellä ja vaikuttaa muutenkin kivalta paikalta. Toivottavasti tällä kertaa ottavat opiskelemaan :)

    • Ellinoorahh

      Mites meni?

    • Ihmettelijä17

      Hyriassa on eläintenhoitajaksi pyrkiville on soveltuvuuskokeet, mutta ihmisten hoitajaksi pääsee kuka vaan. Todella erikoista!

    • Lalluu

      Onkos joku hakemassa nyt tänä vuonna Hyriaan eläintenhoitajaksi? :) itse oon ehkä hakemassa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      271
      2536
    2. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      41
      1411
    3. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      67
      1402
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      22
      1166
    5. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      7
      1144
    6. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      48
      1136
    7. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      26
      1133
    8. Kellä on rumin tukka?

      Kuka on haapaveden rumin ihminen? Vinot silmät ja ikivanha mersu?
      Haapavesi
      9
      1121
    9. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      46
      1073
    10. Kuinka paljon nalle harmittaa

      Kun mä saan panna hehkua ja sä et? :)
      Ikävä
      6
      1042
    Aihe