Hyvältä vaikuttaa Ubuntu

testailija..

Macci on käytössä, niin ei voi kokeilla kuin Live-CD:ltä, mutta silti. Tämähän vaikuttaa jo ihan pätevältä :) Juurikin Ubuntulla tätä kirjoittelen.

Unitykin tuntuu tosi asialliselta, turhat kikkailut tästä on pois ja hyvä niin. Mac OS X:stä on otettu vaikutteita, ehkä siksi tämä Unity tuntuukin niin kotoisalta.

Pakko se on myöntää että tämä tuntuu melkeimpä paremmalta kuin Mac OS X tai ainakin on jo tasoissa. Osa ohjelmien valikosita on omppumaisesti ylävalikossa ja LibreOfficessa itse ohjelman ikkunassa, vielä kun saisi tähän yhteneväisyyttä, jommin kummin.

Windows 8 oli täysin hirvee kun sitä testasin, kyllähän Ubuntu pesee Windowsin mennessä sekä palatessa.

Voi olla, että seuraavaksi tulee koottua PC mahdollisimman äänettömillä osilla ja siihen Ubuntu. Ainakin tässä on samaa positiivisuuden tunnetta kuin aikoinaan Windowsista Maciin siirryin.

36

202

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 3+3

      Uskoo ken tahtoo.

      • ap.

        Eihän tämä ole uskon asia, voi itse kokeilla :)


      • Mutta, onneksi on...
        ap. kirjoitti:

        Eihän tämä ole uskon asia, voi itse kokeilla :)

        Kokeilinkin ja heti alkoi Windowsin uudelleen asennus! Ubuntu särkee nyt tehokkaimmin tietokoneita, kuin koskaan aiemmin!

        Ainoa lohtu tässä on se, että Microsoft käärii hyvät rahat talteen, kun monellakaan ei ole niitä varmuuskopioita! Eikä palautuslevyjä.


    • ------->

      Minä olen useasti sanonut, että Unity on paras uudentyyppisistä työpöydistä. Se on käytettävämpi kuin Gnome 3 Shell johon se perustuu.

      Unity kritiikkiä on vaikea ymmärtää... miten nämä tyypit reagoivat sitten Gnome 3 Shelliin kun se vääjäämättä tulee korvaamaan Gnome kakkosen? Miten nämä tyypit pärjäävät Androidin kanssa?

      Itselläni ei ole ikävä vanhoja hankalia valikkohelvettiin perustuvia työpöytiä, niiden aika on auttamatta ohi.

      • .............

        Androidin kanssa tulee hyvin toimeen puhelimessa ja tabletissa, noihin kun kosketusnäyttö ja Androidin toimintatapa sopivat hyvin. Android pöytäkoneessa olisi tuhoontuomittu yritys eikä sitä voisi läppärissäkään kehua. Eli eri tyyppisille laitteille ei sovi sama tai samantyylinen käyttöliittymä vaikka jotkut sellaisesta haaveilevatkin.


      • Unity rules
        ............. kirjoitti:

        Androidin kanssa tulee hyvin toimeen puhelimessa ja tabletissa, noihin kun kosketusnäyttö ja Androidin toimintatapa sopivat hyvin. Android pöytäkoneessa olisi tuhoontuomittu yritys eikä sitä voisi läppärissäkään kehua. Eli eri tyyppisille laitteille ei sovi sama tai samantyylinen käyttöliittymä vaikka jotkut sellaisesta haaveilevatkin.

        Siksi Unity onkin ylivoimainen, se sopii sekä perinteisiin PC laitteisiin että myös tableteihin ja muihin kosketusnäyttölaitteisiin.


      • Hirveä rypistys...
        Unity rules kirjoitti:

        Siksi Unity onkin ylivoimainen, se sopii sekä perinteisiin PC laitteisiin että myös tableteihin ja muihin kosketusnäyttölaitteisiin.

        Saaksää sen mun mokkulankin siin toimii? Mää en saanut!


      • Hirveä rypistys... kirjoitti:

        Saaksää sen mun mokkulankin siin toimii? Mää en saanut!

        Hanki ehjä mokkula tai ainakin päivitä sen firmware ehjäksi.


      • Söpöläinen Windows!
        M-Kar kirjoitti:

        Hanki ehjä mokkula tai ainakin päivitä sen firmware ehjäksi.

        En jouda nyt, kun se ubutubu särki mun Winukan ja sitä korjatessa menee nyt aikaa. Biosiakin se osasi sotkea, todella tuholainen tämä uusin ubuntu!

        Ubuntu - maailman eniten tietokoneita särkenyt rypistys!


      • ubuntu-käyttäjä
        Söpöläinen Windows! kirjoitti:

        En jouda nyt, kun se ubutubu särki mun Winukan ja sitä korjatessa menee nyt aikaa. Biosiakin se osasi sotkea, todella tuholainen tämä uusin ubuntu!

        Ubuntu - maailman eniten tietokoneita särkenyt rypistys!

        Rikkinäisessä Windowsissa toimii rikkinäisetkin mokkulat, se on niin hyvä!


      • Söpöläinen Windows! kirjoitti:

        En jouda nyt, kun se ubutubu särki mun Winukan ja sitä korjatessa menee nyt aikaa. Biosiakin se osasi sotkea, todella tuholainen tämä uusin ubuntu!

        Ubuntu - maailman eniten tietokoneita särkenyt rypistys!

        Ei Ubuntu ole ennenkään hajottanut Windowsia ja BIOS:lla ei ole mitään tekemistä Ubuntun kanssa joten valehtelet.


      • Kyllä hajoittaa!
        M-Kar kirjoitti:

        Ei Ubuntu ole ennenkään hajottanut Windowsia ja BIOS:lla ei ole mitään tekemistä Ubuntun kanssa joten valehtelet.

        Nyt hajoittaa!


      • Kyllä hajoittaa! kirjoitti:

        Nyt hajoittaa!

        Todista.


    • 22

      Viisi vuotta aikaa tottua eiköhän parissa kuukaudessa kaikki ole siihen tottuneet.
      Todella kätevä työpöytä kun siihen tutustuu.
      Käytössä 2kk ja todettu hyväksi.

    • Ihan jees.

      Gnome classic ja Gnome shell on asennettuna Unityn rinnalle mutta eipäs nuo sitten edes kiinnostanut, luulin vain. Kyllä tää Unity vaan paranee kun käyttää, olen jo 11.04 versiosta käytellyt. Alussa tuntui aivan hullulle koska olen käytellyt Ubuntua 4.10 versosta lähtien, mutta nyt olen sisäistänyt lopullisesti muutoksen ja sanon että on ihan jees! :) Kannattaa niitä pikanäppäimiä opiskella esim. pidät superia pohjassa niin antaa helppiä.

    • dälli

      Kyllä muutamat kuulemma on asentaneet ainakin joihinkin Maccikoneisiin linuxin. Tökkäsin kuukkeliin kokeeksi taikasanat:
      linux mac

      Tiedä sitten miksi, mutta erään lehtiartikkelin mukaan yksi sellaisista on kuulemma hra L. Thorvalds.

    • dälli

      Kyllä muutamat kuulemma on asentaneet ainakin joihinkin Maccikoneisiin linuxin. Tökkäsin kuukkeliin kokeeksi taikasanat:
      linux mac

      Tiedä sitten miksi, mutta erään lehtiartikkelin mukaan yksi sellaisista on kuulemma hra L. Thorvalds.

      • aloittaja.

        Selevä. Nyt on asennettu maciin trible-boottina: Mac OS X 10.7.3, Ubuntu 12.04 ja Windows 7. On vara mistä valita.

        Eikä edes hajonnut mikään :)


    • klara vappen

      Jokos tuli vappu kernelit käännettyä?

      • ¿¿¿

        Varmaankin tuli kerneli käännettynä uuden Ubuntun latauksen yhteydessä.
        Tämäkin sivusto näyttää jo kohtuulliselta AdBlock -asennuksen jälkeen. ja uusi SSD-levy pelittää hienosti!

        Ja tämän kunniaksi kuplivaa juomaa!


      • jo kohta se
        ¿¿¿ kirjoitti:

        Varmaankin tuli kerneli käännettynä uuden Ubuntun latauksen yhteydessä.
        Tämäkin sivusto näyttää jo kohtuulliselta AdBlock -asennuksen jälkeen. ja uusi SSD-levy pelittää hienosti!

        Ja tämän kunniaksi kuplivaa juomaa!

        ssd tilttaa, ei ne käyttis-osioksi sovi mutta rahallahan tuon asian tietenkin saa opiskeltua !


      • .............
        jo kohta se kirjoitti:

        ssd tilttaa, ei ne käyttis-osioksi sovi mutta rahallahan tuon asian tietenkin saa opiskeltua !

        Windowsiin se SSD ei sovi käyttisosioksi jatkuvan levylle kirjoittelun takia, siinä olet oikeassa. Linuxit eivät kuormita levyä turhilla kirjoitusoperaatioilla joten SSD-levyt kestävät hyvin.

        Hyvin on SSD kestänyt linuxilla Asuksen minissä (EeePC 900) joka on ollut käynnissä 24h/vrk viimeiset puolitoista vuotta kameraserverinä ja sitä ennenkin ahkerassa käytössä.


      • linkku-urpot
        ............. kirjoitti:

        Windowsiin se SSD ei sovi käyttisosioksi jatkuvan levylle kirjoittelun takia, siinä olet oikeassa. Linuxit eivät kuormita levyä turhilla kirjoitusoperaatioilla joten SSD-levyt kestävät hyvin.

        Hyvin on SSD kestänyt linuxilla Asuksen minissä (EeePC 900) joka on ollut käynnissä 24h/vrk viimeiset puolitoista vuotta kameraserverinä ja sitä ennenkin ahkerassa käytössä.

        ei asiasta ymmärrä mitään, ei ne ole koskaan tutkineet mitä levyillä oikeasti tapahtuu, kun joku guru on niille joskus sanonut että linkku ei kuormita levyä niin siihen uskovat sokeasti kuin raamattuun !


      • Windows 8
        ............. kirjoitti:

        Windowsiin se SSD ei sovi käyttisosioksi jatkuvan levylle kirjoittelun takia, siinä olet oikeassa. Linuxit eivät kuormita levyä turhilla kirjoitusoperaatioilla joten SSD-levyt kestävät hyvin.

        Hyvin on SSD kestänyt linuxilla Asuksen minissä (EeePC 900) joka on ollut käynnissä 24h/vrk viimeiset puolitoista vuotta kameraserverinä ja sitä ennenkin ahkerassa käytössä.

        "Windowsiin se SSD ei sovi käyttisosioksi jatkuvan levylle kirjoittelun takia, siinä olet oikeassa. Linuxit eivät kuormita levyä turhilla kirjoitusoperaatioilla joten SSD-levyt kestävät hyvin."

        Win7 omaa natiivin SSD tuen Trimmillä. Mites linuxit? Taitaa olla radikaaleja puutteita ko. asian suhteen.


    • Hienoa!

      Sanoisin jopa että tämä uusi Ubuntu 12.04 LTS on jopa odotettuakin vakaampi. Pari päivää olen käyttänyt ja kovasti tykästynyt.

      • ap.

        Edelleen käytössä Ubuntu 12.04 LTS (kohta viikko). Näinköhän tässä kävi että, tuli siirryttyä Linuxiin? Kyllä samaa mieltä, tästä pitää yhtä enemmän mitä tätä käyttelee.


    • 12.04 LTS loistaa

      Ubuntu 12.04 LTS on hienosti toimiva käyttis. Hyvin helppo käyttää ja vakaa. Asentelin nipun tarpeellisia ohjelmia pakettivarastosta, sitten alkoi käyttäminen. Mitään negatiiivista sanottavaa en keksi. No sen verran ehkä, että Firefox meni samantien vaihtoon kun en siitä muutenkaan pidä.
      Komentoriviin ei ole tarvinnut koskea toistaiseksi, tuskin tarvitseekaan.
      Windowsia tuskin tulee koskaan enää käytettyä. Seuraava homma on ottaa siltä puolelta vaan tarpeelliset tiedostot talteen, sitten Windows 7 saa kenkää.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      113
      1254
    2. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      121
      1133
    3. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      138
      1013
    4. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      45
      855
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      99
      843
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      316
      797
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      704
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      54
      636
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      49
      619
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      64
      592
    Aihe