Joseph Haydn

konserttosäveltäjä

Siinä vasta mies! Popmusiikin ystävä palstalla käyttää hänestä sanaa "virkamies".

Siltäkö Haydn sinusta vaikuttaa? Kuivalta peruukkipäiseltä puisen wieniläisklassismin tekijältäkö?

Mitä jos perehtyisit hänen musiikkinsa. Se on niin kaunista ja pulppuavaa. Hyvää musaa löytyy sinfonioista, sonaateista ja kvartetoista, jopa oopperoista (joita Haydn piti ykkösjuttuna).

Yli 70-vuotiaaksi (muistaakseni) elänyt Haydn aloitti kuusivuotiaana musiikkiopinnot. Hänen tuotantonsa on edelleen orkesterimusiikissa laajin yli sadalla kokonaisella sinfonialla!

Ja tässä nyt todella kohdataan se mitä on tasainen ja (korkea) laatu. Ei suinkaan Beatlesissa. Haydnin KAIKKI sinfoniat ovat erittäin täysipätöisiä ja kuunneltavia lajinsa mallinnuksia vielä tänäkin päivänä.

Beatles ei tainnut saada lauluja aikaan (yhteivoiminkaan) paljoa sataa enempää, ja töitten laatu jäi Beatleilla selvästi alemmalle tasolle.

Ne, jotka halveeraatte Haydnia "virkamieheksi", nyt viimein kuuntelemaan niitä teoksia. Kekseliäs mies, joka opetti Beethovenia!

41

143

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • dfdfgfdg

      Beatles oli ainutlaatuinen ilmiö. Kyseessä oli kollektiivinen nerous, eikä vastaavaa useasti ilmesty maailmaan. Mutta tärkein ei liity edes tähän. Beatles antoi hyvin paljon uutta musiikille. He osoittivat, että ilman musikaalista koulutusta voidaan säveltää nerokkaita lauluja. He loivat esittämisen ryhmämuodon. Ennen tätä oli ainoastaan solisteja. Musikaaliselta kannalta katsottuna he rakensivat sillan Amerikan ja Euroopan välille, eli esittivät afroamerikkalaista rockin rollia sähkökitaroilla, mutta europolaisella, melodisella hienostuneisuudella, joka oli myös uutta. Mutta tämä kaikki on jo löydettyä ja pelkään, ettei uusia suuria musikaalisia löytöjä enää tehdä. Mutta tämä ei kuitenkaan merkitse, että musiikin historia olisi loppunut, eikä mielenkiintoista ja lahjakasta musiikkia enää tehtäisi lukuunottamatta ns. klassista musiikkia, jonka alallla ei ole uutta ilmestynyt 200 vuoteen.

      • etäsemmottiii

        Fantasian heitto on takuulla hauskaa, mutta tosiasiassahan Biitlesillä ja neroudella ei ole mitään tekemistä keskenään.

        Beatles ei antanut mitään uutta musiikille. Kaikki mitä Biitles teki oli tehty jo tuhat kertaa aikaisemmin.

        He eivät luoneet esittämisen ryhmämuotoa, vaan sitä on harrastettu aikojen alusta saakka mitä erilaisemmissa kokoonpanoissa.

        Biitles ei rakentanut yhtään mitään musiikillista siltaa, vaan he rakensivat levy-yhtiölle markkinasillan yli Atlantin. Nämä ovat kaksi täysin eri asiaa.

        Mitä tulee melodiseen "hienostuneisuuteen", sellaista edustavat taidemusiikin nimet, mutta ei Biitles. Mitä taas tulee pelkkään melodisuuteen, amerikkalaiset 50- ja 60-lukujen musikaalisäveltäjät ja elvikset vievät kirkkaasti voiton Biitlesistä tässä suhteessa.

        Taidemusiikki kehittyy koko ajan. Viimeiset 50 vuotta ovat tuoneet muassaan hyvinkin merkittäviä musiikillisia uusia juttuja. Täysin toisin on puupin kanssa, joka ei ole kehittynyt musiikillisesti ollenkaan satoihin vuosiin.


    • pelkkävirkamies

      "Oltuaan ensin vuonna 1759 lyhyen aikaa kreivi Morzinin kapellimestarina, säveltäjän uran tuotteliain kausi alkoi hänen päästyään ruhtinas Pál Antal Esterházyn ja myöhemmin tämän pojan Miklósin hovin kapellimestariksi. Hovissa oli yli 20-jäseninen korkeatasoinen orkesteri ja laulajisto. Hänen työsuhteensa oli melko vapaamuotoinen, mutta yksi hänen työtehtävistään oli sinfonioiden säveltäminen, joita hän tuottikin runsaasti. Hovissa hän sai pysyvän lempinimen Papa Haydn, sillä hän oli huolehtivainen orkesterin jäsenten suhteen."

      • tunnusmerkittäyttyy

        Vuonna 1790 hän asettui asumaan Wieniin saatuaan taiteilijaeläkkeen ruhtinasperheeltä.


      • etäsemmottiii
        tunnusmerkittäyttyy kirjoitti:

        Vuonna 1790 hän asettui asumaan Wieniin saatuaan taiteilijaeläkkeen ruhtinasperheeltä.

        Vertaukseksi juttua Suomen vuoden 2011 taiteilijaeläkkeen saajista:

        http://www.aamulehti.fi/cs/Satellite/Kulttuuri/1194680074898/artikkeli/64 sai taiteilijaelakkeen - lue koko lista.html

        Miksi Anneli Saaristo ja Pepe Willberg tarvitsevat taitelijaeläkettä? Eikös heidän pitäisi elää ilman tukia pelkästään puupin avulla?

        Toiseksi, KUMPIKAAN ei ole tehnyt eläissään päivääkään laadukasta musiikkia puhumattakaan taidemusiikista.

        Täysi kupla siis puupin populaarius ja myyvyys.


    • M.O.T.12345

      Virkamieskin voi olla nero, ei siinä mitään. Nämä virkamiehet tienasikin ihan kivasti - ja kansa eli kurjsti omaa musiikkiaan soittaen.

      • Mene asiaan idiootti

        "Virkamieskin voi olla nero, ei siinä mitään."

        Ei hel*vetti näitä sun loputtomia typeryyksiäsi.

        "Nämä virkamiehet tienasikin ihan kivasti - ja kansa eli kurjsti omaa musiikkiaan soittaen."

        Mistä tiedät? Mitä selität? Mitä peittelet?


      • rvrrbrb
        Mene asiaan idiootti kirjoitti:

        "Virkamieskin voi olla nero, ei siinä mitään."

        Ei hel*vetti näitä sun loputtomia typeryyksiäsi.

        "Nämä virkamiehet tienasikin ihan kivasti - ja kansa eli kurjsti omaa musiikkiaan soittaen."

        Mistä tiedät? Mitä selität? Mitä peittelet?

        rautalangasta: haydnia halveerataan klasariksi, joka söi kansan pydästä, ruhtinaiden syöttöläksi, virkamieheksi, joka syö pöydässäsi. kuten klasarit ovat.



        ja kuinka ollakkaan, Haydn oli virkamies, joka sai rahansa ruhtinaalta, eläkkeenkin.

        eli varmaan paksusti, sävelillä kikkaillen, nuotteja kierrättäen.

        mutta ei virkamiehiä saa halveerata, neroutta voi öytyä. vain tunne puuttuu.


      • Vitun idiootti
        rvrrbrb kirjoitti:

        rautalangasta: haydnia halveerataan klasariksi, joka söi kansan pydästä, ruhtinaiden syöttöläksi, virkamieheksi, joka syö pöydässäsi. kuten klasarit ovat.



        ja kuinka ollakkaan, Haydn oli virkamies, joka sai rahansa ruhtinaalta, eläkkeenkin.

        eli varmaan paksusti, sävelillä kikkaillen, nuotteja kierrättäen.

        mutta ei virkamiehiä saa halveerata, neroutta voi öytyä. vain tunne puuttuu.

        Haydnilla oli työ, ja hän sai siitä rahaa. Beatles keikutti pyllyään ja myi itsensä täysin (kuin huo*ra) ja toimi täysin kaupallisen maailman kapitalismin ehdoilla.

        Haydn oli musikaalisesti lahjakas, ja hänet haluttiin kuoroon. Poikarukka oli lapsena kadulla laulamassa kauniilla äänellään, käytännössä kerjäsi saadakseen ruokaa! Ja joku kuulemma bongasi hänet arvostettuun kuoroon tätä kautta.

        Pienikokoisuus niin Haydnilla kuin Mozartilla on liittynyt nimenomaan vähäiseen ravitsemukseen lapsena. Molemmat kasvoivat myös tunnekylmässä ja varhain lapselta itsenäisyyttä vaativassa ympäristössä (puhumattakaan Beethovenista!).

        Siinä sulle hieman kovempia ihmiskohtaloita kuin Lennonin romantisoitu elämä - ja liittyen sekä taiteelliseen aitouteen että musiikilliseen tekniikkaan, niin Haydnin, Mozartin kuin Beethoveninkin tuotoksen ovat paljon syvällisempiä kuin Beatles-poop.

        Voi hyvänen aika, mitä höpöttelet. Wieniläisklassikoissa on tunnetta, Beatlesissa pelkkää viihdyttämisen yrittämistä. Kyllä Strauss viihdyttää reippaasti enemmän, vaikkei sitä viihdemusiikiksi kutsutakaan.

        Virkamies-käsitteesi vaatii paljonkin tarkentamista: osoitat tyhmyytesi käyttämällä sitä musiikkivirassa toimineista tai vapaan taiteilijan työtä tehneistä kuuluisista neroista.

        Beatlesit olivat klovneja, populaariroskaa, viihdettä. Ei mitään muuta.


      • fdssdsdg
        Vitun idiootti kirjoitti:

        Haydnilla oli työ, ja hän sai siitä rahaa. Beatles keikutti pyllyään ja myi itsensä täysin (kuin huo*ra) ja toimi täysin kaupallisen maailman kapitalismin ehdoilla.

        Haydn oli musikaalisesti lahjakas, ja hänet haluttiin kuoroon. Poikarukka oli lapsena kadulla laulamassa kauniilla äänellään, käytännössä kerjäsi saadakseen ruokaa! Ja joku kuulemma bongasi hänet arvostettuun kuoroon tätä kautta.

        Pienikokoisuus niin Haydnilla kuin Mozartilla on liittynyt nimenomaan vähäiseen ravitsemukseen lapsena. Molemmat kasvoivat myös tunnekylmässä ja varhain lapselta itsenäisyyttä vaativassa ympäristössä (puhumattakaan Beethovenista!).

        Siinä sulle hieman kovempia ihmiskohtaloita kuin Lennonin romantisoitu elämä - ja liittyen sekä taiteelliseen aitouteen että musiikilliseen tekniikkaan, niin Haydnin, Mozartin kuin Beethoveninkin tuotoksen ovat paljon syvällisempiä kuin Beatles-poop.

        Voi hyvänen aika, mitä höpöttelet. Wieniläisklassikoissa on tunnetta, Beatlesissa pelkkää viihdyttämisen yrittämistä. Kyllä Strauss viihdyttää reippaasti enemmän, vaikkei sitä viihdemusiikiksi kutsutakaan.

        Virkamies-käsitteesi vaatii paljonkin tarkentamista: osoitat tyhmyytesi käyttämällä sitä musiikkivirassa toimineista tai vapaan taiteilijan työtä tehneistä kuuluisista neroista.

        Beatlesit olivat klovneja, populaariroskaa, viihdettä. Ei mitään muuta.

        Marionettejä sitten.


        Ei saanut rahaansa lippuja ostavalta yleisöltä


      • etäsemmottiiii
        fdssdsdg kirjoitti:

        Marionettejä sitten.


        Ei saanut rahaansa lippuja ostavalta yleisöltä

        Tottakai se sai.


    • määrä pilaa laadun

      Haydn kirjoitti yli sata sinfoniaa..... joita yli 98% ihmisistä ei tunne tai tunnista. Melko turhaa työtä se teki ja tuohon määrään mahtuu valtava määrä musiikin nimissä tehtyä roskaa. Määrä ei korvaa laatua.

      • Väärin meni

        Jokainen Haydn-sinfonia esitetään nykypäivänä suht säännöllisesti. Minkä tahansa voi kuvitella kuulevansa jossain.

        Beatles on roskaa, ei Haydn.


      • klasarisyöpöydässäsi
        Väärin meni kirjoitti:

        Jokainen Haydn-sinfonia esitetään nykypäivänä suht säännöllisesti. Minkä tahansa voi kuvitella kuulevansa jossain.

        Beatles on roskaa, ei Haydn.

        Virkamiehet soittaa virkamiehen musaa kansalaisten varoilla


      • kalsarisyöpöydässäsi
        Väärin meni kirjoitti:

        Jokainen Haydn-sinfonia esitetään nykypäivänä suht säännöllisesti. Minkä tahansa voi kuvitella kuulevansa jossain.

        Beatles on roskaa, ei Haydn.

        Vanhat papat syövät sijaa uusilta tekijöiltäk


      • Ei pidä paikkaansa
        klasarisyöpöydässäsi kirjoitti:

        Virkamiehet soittaa virkamiehen musaa kansalaisten varoilla

        Eivät soita kansalaisten rahalla - sun koulutus (hukkaanmennyt peruskoulu) taas kustannetaan mm. mun pussista, mikä on kyllä perseestä. Keksisin niille veroeuroille paljon parempaakin käyttöä kuin kaltaisesi opettaminen.

        Jos kokeilisit unohtaa sen rahan nyt hetkeksi. Klassinen säveltaide on tehty vähän niinku paremmin ku poppi. Siinä on enempi sitä harmoniaa, yhdessä soivien äänien purkautumista hyvin soivalla tavalla. Ja löytyy kans hieman parempia melodioita, ja pikkasen pidempiä kaaria kuin mitä kertakäyttöhötöstä.

        Olisiko aika hyväksyä tämä asia, ja lakata vatvomasta yhdentekevän latteuden parissa.


      • Miksi kirjoitit?
        kalsarisyöpöydässäsi kirjoitti:

        Vanhat papat syövät sijaa uusilta tekijöiltäk

        Eihän iällä ole merkitystä, vaan kyvyllä väännellä ja muovailla äänimassaa. Sitä Beatlesit eivät osanneet lainkaan. He vain keksivät pieniä melodioita ja laittoivat seiska- ja kolmisointuja säestykseksi. Hyvin pitkälle noinkin yksinkertainen on Beatles-popin "resepti". Puhutaan siis äärimmäisen kevyestä musiikista, josta ei rakenteellisia oivalluksia löydä melodisesti, harmonisesti eikä muotoyksikkö-tasolla.

        Miksi joku antaa Beatlesille niin suuren arvon, menee täysin yli hilseen. Melkein voisi arvata että musiikkia ei ole opiskellut sellainen yksilö....


      • gg4tg4g4g
        Miksi kirjoitit? kirjoitti:

        Eihän iällä ole merkitystä, vaan kyvyllä väännellä ja muovailla äänimassaa. Sitä Beatlesit eivät osanneet lainkaan. He vain keksivät pieniä melodioita ja laittoivat seiska- ja kolmisointuja säestykseksi. Hyvin pitkälle noinkin yksinkertainen on Beatles-popin "resepti". Puhutaan siis äärimmäisen kevyestä musiikista, josta ei rakenteellisia oivalluksia löydä melodisesti, harmonisesti eikä muotoyksikkö-tasolla.

        Miksi joku antaa Beatlesille niin suuren arvon, menee täysin yli hilseen. Melkein voisi arvata että musiikkia ei ole opiskellut sellainen yksilö....

        Onhan sillä iällä merkitystä silloin, kun tekijä on kuollut 300 v sitten ja tekemänsä on täysin ylittämätönstä ja saa toistoa valtion varoilla kaikkialla.

        etk tajua pointtia. et


      • etpystykommentoimaan
        klasarisyöpöydässäsi kirjoitti:

        Virkamiehet soittaa virkamiehen musaa kansalaisten varoilla

        "Virkamiehet soittaa virkamiehen musaa kansalaisten varoilla"

        Täähän on oikein kunnon rahvas viesti. :D

        Eikä perustu musiikin sisällön arviointiin! Miksihän? = )


      • etäsemmottiiii
        gg4tg4g4g kirjoitti:

        Onhan sillä iällä merkitystä silloin, kun tekijä on kuollut 300 v sitten ja tekemänsä on täysin ylittämätönstä ja saa toistoa valtion varoilla kaikkialla.

        etk tajua pointtia. et

        Haydnin ja muitten musiikkia soitettaisiin vaikka ei olisi orkestereitakaan.

        Haydnhan sävelsi mm. runsaat 50 pianosonaattia ja rutkasti kamari- ym. kaikkea muuta mahdollista musiikkia?

        Haydnista löytyy Amazonilla tällä hetkellä 10,307 hittiä.

        Sensijaan Biitlesistä löytyy vain 6,821 hittiä.

        Kuvitteletko sinä että ne nämä 10307 hittiä ovat myynnissä jonkun mystisen verotuen turvin?

        Miksi sellaista kuvittelet?


    • Ei ole perää

      Nyt en ymmärrä. Ne vanhat klassiset säveltäjät, joita vieläkin soitetaan live-konserteissa, ovat kuolleet. Mitä tukia he voisivat saada?

      Jos Beethovenin sinfonia tai Mozartin ooppera esitetään tänä päivänä, siihen toki laitetaan valtion rahaa, mutta myös lipputulot ovat hyviä sellaisten suosittujen teosten (kuten Figaro) kohdalla.

      Päätelmä: Yhteiskuntamme pitää noita teoksia yhä nerokkaina ja yleisö rakastaa niitä.

      Miksi poppiin ei päde sama?

      • bfbffdbfdb

        Jos yleisö rakastaisi, ne eläisivät ilman verorahoja.

        Pop elää ja voi hyvin.


      • etä semmottiii
        bfbffdbfdb kirjoitti:

        Jos yleisö rakastaisi, ne eläisivät ilman verorahoja.

        Pop elää ja voi hyvin.

        Paitsi että 99,9% puupista kuolee aina vuodessa parissa. Jo nyt YLEn arkistot ovat täynnä puuplevyjä, joita ei koskaan soiteta enää missään. Puhumattakaan että sitä soitettaisiin livenä jossain.

        Mitä tulee puupin krooniseen kuolinkamppailuun, puupin levymyynti laskee koko ajan.


      • 5th5tyh5yh
        etä semmottiii kirjoitti:

        Paitsi että 99,9% puupista kuolee aina vuodessa parissa. Jo nyt YLEn arkistot ovat täynnä puuplevyjä, joita ei koskaan soiteta enää missään. Puhumattakaan että sitä soitettaisiin livenä jossain.

        Mitä tulee puupin krooniseen kuolinkamppailuun, puupin levymyynti laskee koko ajan.

        99,99 % kuolee. Se on evolutiota.

        Klasari ei ole hengittänyt 200 vuoteen.... Fossiilitkin voivat olla hienoja.
        Paljonkohan hienoa musiikkia smalta ajalta jäi tuntemattomaksi ja kuoli vain, koska sitä ei voitu tallentaa ja koska kirkko, hallitsija tms. rahamassitaho ei sitä rahoittanut.


      • UntamoUtelias
        5th5tyh5yh kirjoitti:

        99,99 % kuolee. Se on evolutiota.

        Klasari ei ole hengittänyt 200 vuoteen.... Fossiilitkin voivat olla hienoja.
        Paljonkohan hienoa musiikkia smalta ajalta jäi tuntemattomaksi ja kuoli vain, koska sitä ei voitu tallentaa ja koska kirkko, hallitsija tms. rahamassitaho ei sitä rahoittanut.

        Taidemusiikkihan on sitä ainoaa musiikkia, jonka parissa kehitystä tapahtuu.

        Mitä uutta puupin parissa on tapahtunut viimeisen 300 vuoden aikana?

        Pyllyn keikutus on muuttunut entistä holtittomammaksi?

        Onko jotain muuta uutta tapahtunut?


    • Oletko varma?

      Koska klassinen ei ole bisnestä, eikä siihen liity markkinointia Beatles/Idols-hengessä (klassinen musiikki on siis puhdasta taidetta), niin kalliit esitykset tarvitsevat TIETYSTI verotukirahoja. Oopperat ovat huomattavan kalliita - ja musiikillisesti kuin myös muuten taiteellisesti kallisarvoisia (toisin kuin pop).

      Oletko myös teatterin saamaa verotukea vastaan? Eikö sinusta nuorille lupaaville kirjailijoillekaan pitäisi antaa apurahoja? Vastustatko taiteen tukemista?

      Ja ihan tosissako olet sitä mieltä, että umpikaupallinen poppikenttä olisi jotenkin moraalinen ja kunnollinen/kunnioitettava juttu?

      Miksi ylipäätään tyydyt tusinamusiikkiin?

      • fddgfddadaf

        Tarvitsevat TIETYSTI verotukirahoja? Miksi?
        Musiikin sisältö on rakkaushömpössä, valtiaan ylistämisessä, jumalassa. Hyvän ja pahan taistelussa.


        Vai ei liity markkinointia, heh. Neljä tenoria baritonia - mitä lie. Siitä aloitetaan.

        Taide on kesytetty, kun se elää valtijaan kädestä.


      • etäsemmottiiii
        fddgfddadaf kirjoitti:

        Tarvitsevat TIETYSTI verotukirahoja? Miksi?
        Musiikin sisältö on rakkaushömpössä, valtiaan ylistämisessä, jumalassa. Hyvän ja pahan taistelussa.


        Vai ei liity markkinointia, heh. Neljä tenoria baritonia - mitä lie. Siitä aloitetaan.

        Taide on kesytetty, kun se elää valtijaan kädestä.

        Miksi sinun kouluttamiseesi on käytetty tukirahoja?

        Me olemme tukeneet sinun kouluttamistasi, etkä ole edes oppinut kirjoittamaan kunnolla.

        Toisin sanoen minun ja muitten suomalaisten maksamat tukimarkat ovat menneet kohdallasi totaalisesti kankkulan kaivoon.

        Voitko maksaa meille takaisin ne tukirahat?


      • fssssfsdsdsds
        etäsemmottiiii kirjoitti:

        Miksi sinun kouluttamiseesi on käytetty tukirahoja?

        Me olemme tukeneet sinun kouluttamistasi, etkä ole edes oppinut kirjoittamaan kunnolla.

        Toisin sanoen minun ja muitten suomalaisten maksamat tukimarkat ovat menneet kohdallasi totaalisesti kankkulan kaivoon.

        Voitko maksaa meille takaisin ne tukirahat?

        Jo ne on veroina maksettu, moneen kertaan. Vaikka osa meneekin suoraan klasarille.


      • tnmjymyjukj7g7u
        etäsemmottiiii kirjoitti:

        Miksi sinun kouluttamiseesi on käytetty tukirahoja?

        Me olemme tukeneet sinun kouluttamistasi, etkä ole edes oppinut kirjoittamaan kunnolla.

        Toisin sanoen minun ja muitten suomalaisten maksamat tukimarkat ovat menneet kohdallasi totaalisesti kankkulan kaivoon.

        Voitko maksaa meille takaisin ne tukirahat?

        miksi klasaria tuetaan? rakennetaan parhaille paikoille rakennuksia, ylläpidetään orkkia, lähetetään niitä kiertueille, ostetaan ulkomaisia soittajia, ostetaan vanhoja soittimia, maksetaan levytystukea 200 v vanhoille biiseille (1500 jo tallennetuille), koulutetaan korkeakouluissa soittajia, maksetaan taiteilijaeläkkeitä ihan palkkatyöläisen eläkkeen lisäksi, ostetan levyjä kirjastoon pölyttymään, pidetään radiokanavaa....huh.


      • UntamoUtelias
        fssssfsdsdsds kirjoitti:

        Jo ne on veroina maksettu, moneen kertaan. Vaikka osa meneekin suoraan klasarille.

        Et sinä ole maksanut takaisin kouluttamiseesi antamiani varoja.

        Sinä olet työtön takatuuppari, joka ei tuota yhteiskunnalle. Ei takapuolen keikutus ole kannattava sijoitus.


    • viljhll

      Musiikin sisältö on HARMONOISSA JA RAKENTEESSA!!!

      Unohda jo sanoitukset, ne eivät merkitse mitään (paitsi m u s i i k i l l i s e s t i köyhässä popmusiikissa).

      Minua ei kiinnosta onko popparit hyviä sanoittajia. Musansa on ankeaa.

      "Taide on kesytetty kun se elää hallitsijan kädestä"'

      Ei vaikuta mitenkään. Sen sijaan musiikki joka elää rahan ylivallasta (pop) on kesyä ja alkeellista!!!

      • fsdffsfsf

        Pop elää meissä jokaisessa.


    • Ei elä

      Pop on kuollutta ja surkeaa. Hyvänä esimerkkinä poppermost-Abbey Road. Ei ensimmäistäkään hyvin laadittua melodiaa tai rakennetta tuolla halpahintaisella laulelmakokonaisuudella...

      Miksi Biitles on kertakaikkisen surkea, eritoten tolla levyllä??

      • pakkomielteen syy

        Miksi sinun pakkomielteesi on juuri Biitles, eikä muut bändit/artistit?


      • Kerro syy
        pakkomielteen syy kirjoitti:

        Miksi sinun pakkomielteesi on juuri Biitles, eikä muut bändit/artistit?

        Kerrataanpa kysymys:

        miksi sinun pakkomielteesi on juuri Biitles, eikä muut bändit/artistit?


      • vastustamatonbeatles
        Kerro syy kirjoitti:

        Kerrataanpa kysymys:

        miksi sinun pakkomielteesi on juuri Biitles, eikä muut bändit/artistit?

        Joska hän tuntee Beatles-musiikin vastustamattoman vaikutuksen. jalka väpättää, posket nykivät hymyn karetta, tulee kyyneliä, selkärangassa...iho kannalihalla.

        Sitä hän vastustaa, koska järjen mukaan Beatles ei ole kelvollista.

        Ehkäpä hän haluaisi kirkua nähdessään A hard day's nightin


      • UntamoUtelias
        vastustamatonbeatles kirjoitti:

        Joska hän tuntee Beatles-musiikin vastustamattoman vaikutuksen. jalka väpättää, posket nykivät hymyn karetta, tulee kyyneliä, selkärangassa...iho kannalihalla.

        Sitä hän vastustaa, koska järjen mukaan Beatles ei ole kelvollista.

        Ehkäpä hän haluaisi kirkua nähdessään A hard day's nightin

        Kyyneliä Biitlesin pyllyn keikutuksen takia?

        Iho kananlihalla...?

        No ihan varmasti jos vierustoveri pissaa päälleen ilman vaippaa.


    • Oletpa tyhmä

      Miksi oletat että kaikki pitävät Biitlesistä tuohon tapaan?

      Huono olettamus! Händeliin ja Bachiin tutustunut ei innostu Biitlesistä ollenkaan, jalka ei vipata, eikä parempaan tottunut siis muuta kuin tympäänny.

      Teoriasi ei pidä paikkaansa. Syy Beatlesin kritisoimiseen täällä on ainoastaan bändin musiikin heikko taso.

      • tuubatuuva

        Heikko mikä heikko.


        Mutta vastustamaton, ei Händel eikä Bach ole mitään. Ei Mosse eikä Beathoven.


        Ja muitahan ei mainitakkaan paitsi norja tanskalainen Nielesen.


    • Dhommi

      Miksi sinusta Nielsen ei ole ylivoimaisesti parempi kuin Beatles?

      Siksikö että tarvitset kauniita, helppoja, hyräiltäviä melodioita jotta musiikkinautintosi täytyy?

      Siitäkö musiikissa on kysymys, melodioista pelkästään?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Martinan uusi poikakaveri

      Sielläpä se sitten on. Instastoorissa pienissä speedoissa retkottaa uusin kulta Martinan kanssa. Oikein sydämiä laitettu
      Kotimaiset julkkisjuorut
      204
      3085
    2. Suomessa helteet ylittää vasta +30 astetta.

      Etelä-Euroopassa on mitattu yli +40 asteen lämpötiloja. Lähi-Idässä +50 on ylitetty useasti Lämpöennätykset rikkoutuva
      Maailman menoa
      239
      1590
    3. Laita mulle viesti!!

      Laita viesti mesen (Facebook) kautta. Haluan keskustella mutta sinun ehdoilla en halua häiriköidä tms. Yhä välitän sinus
      Ikävä
      92
      1442
    4. Millaisessa tilanteessa olisit toiminut toisin

      Jos saisit yhden mahdollisuuden toimia toisin?
      Ikävä
      88
      1342
    5. Vanhemmalle naiselle

      alkuperäiseltä kirjoittajalta. On olemassa myös se toinen joka tarkoituksella käyttää samaa otsikkoa. Ihan sama kunhan e
      Ikävä
      46
      1304
    6. Fazer perustaa 400 miljoonan suklaatehtaan Lahteen

      No eipä ihme miksi ovat kolminkertaistaneen suklaalevyjensä hinnan. Nehän on alkaneet keräämään rahaa tehdasta varten.
      Maailman menoa
      148
      1206
    7. Ajattelen sinua tänäkin iltana

      Olet huippuihana❤️ Ajattelen sinua jatkuvasti. Toivottavasti tapaamme pian. En malttaisi odottaa, mutta odotan kuitenkin
      Ikävä
      12
      1168
    8. Ökyrikkaat Fazerit saivat 20 MILJOONAA veronmaksajien varallisuutta!

      "Yle uutisoi viime viikolla, että Business Finland on myöntänyt Fazerille noin 20 miljoonaa euroa investointitukea. Faze
      Maailman menoa
      120
      992
    9. Miehelle...

      Oliko kaikki mökötus sen arvoista? Ei mukavalta tuntunut, kun aloit hiljaisesti osoittaa mieltä ja kohtelit välinpitämät
      Ikävä
      89
      912
    10. Tuntuu liian hankalalta

      Lähettää sulle viesti. Tarvitsen apuasi ottaa koppi tilanteesta. Miehelle meni.
      Ikävä
      44
      793
    Aihe