Olitko?
Sinäkö se oot, näin monen vuoden jälkeen muistatko mua......
11
665
Vastaukset
- vaikee sanoa
no en tiiä kun en tiedä ketä etsit?
- vaikee,vaikee...
Minäpä arvailen vaan,kuki se sinä oot...
- Har-Hai Nenko
En etsi ketään. Kuvittelin ehkä vain eilen nähneeni erään menneisyydestä.
- har-haa
rakkaus on ikuista
- m uistan m uistan ;)
HarhaiNen myös täällä.. Olin ja näin kyllä tutun " esineen" vuosien takaa yllättävässä paikassa minulle. Et taida olla vapaa? Harmi!
- .
Jaa....
liekkö harhaa...
Jostakin vuosien takaa,
muistin kasvosi.
Kun suljin silmäni, näin hymysi.
Muistin sinut kaikki nämä vuodet.
Nyt olet siinä, jostakin kaukaa,
viimein rinnallani.
harhaako ? joskus muuttuu todeksi - miksiköhän vastaan?
Tää aloitus herätti mielenkiinnon kun olen pohtimassa vielä hetken päivän polttavaa kysymystä täällä omissa mietteissäni ja päätin vastata tähän omalla tavallani, koska asia varmasti pohdituttaa kieltämättä. Ja vastaukseni on järkivastaus, koska olen vakaasti päättänyt lopettaa täällä olon ja toivon elämän siirtyvän tältä osin käsinkosketeltavaan muotoon. Vastaukseni kuuluu näin: En ollu harhainen vaan olin ihastunut ja epävarma sekä myönnettäköön epäluuloinen jo yksistään omista mahdollisuuksistani saati sitten palstan yleisestä systeemistä, jossa et tiedä kuka puhuu ja kelle. Lisäksi olin omatapaisesti tiedonhaluinen ja huolestunut, ehkä myös liian äidillinen, mutta kovasti lujatahtoinen vaikkakaan en vaativa enkä alistava. Niin ja iIlmanmuuta aika sitkeä, ehkä liiankin sitkeä ja sisukas ja jollakin tavalla myös varmaan varovaisuuden takaa rohkea sekä tietysti uskollinen omille arvoille, aatteilleni ja mielipiteilleni. Se, että jos olin joskus epätoivoinen niin se ei liittynyt tähän mitenkään ja siksi yritin ainakin pysyä pois täältä tai yritin säilyttää anonyymiyteni normaaliakin tarkemmin, mutta sitten vastaavasti jos olin vallaton niin kyllä se omapäinen räpätäti tuli ihan luonnonlapsena teksteissä esille. Harhaa oli jos jotain oli niin oli se, että jos kuvittelin mielenkiinnon molempisuuntaiseksi, mutta se ei kuitenkaan tarkoita sitä, että olisin harhainen.
Kumminkohan tuossa aloituksessa asiaa aloittaja pohti, kysyikö hän oliko hän harhainen vai esittikö kysymyksensä kysymyksenä lukijalle. Vastasin omalta kantiltani ensin kysymykseen itsestäni oman mielipiteeni ja lisään vielä jatkoksi sanat: jos tää ois itselleni niin et ollut olin täällä oikeasti. Periaatteinani elämässä on rehellisyys ja sen rehellisyyden nimissä voin vakuuttaa vaikka ei luottoa varmaan olekaan, että kiusaamassa en ollut kertaakaan vaan tavoitteena oli oikeasti ottaa omaksi jos vaan mahdollisuuksia, minkä ehkä tein ehkä vaikkain sosiaalisesti niin silti hyvin itsekeskeisesti ja putkinäköisesti.
ps. tuo mennyt aikamuoto tulee kirjoitukseen siitä, että koitan ajatella että tämä aika on loppumassa ja alkaa uusi aika ilman palstaa. Tunteet ja minä sellaisena kuin olen on ja pysyy samanlaisena jatkossakin, mikskäs tästä ykskaks muuttus.- Har-Hai Nenko
Kysyin itseltäni, olinko kenties harhainen kuvitellessani nähneeni hänet eilen.
Oletko aina noin monisanainen? Melkein nukahdin viestiä lukiessani.
Omaan pohdiskeluuni ei liity mitään kovin monimutkaista. Kunhan mietiskelen, näinkö hänet vai iskikö minuun yllättävä yhtäkkinen ikäväkohtaus ja vain kuvittelin nähneeni. - miksiköhän vastaan?
Har-Hai Nenko kirjoitti:
Kysyin itseltäni, olinko kenties harhainen kuvitellessani nähneeni hänet eilen.
Oletko aina noin monisanainen? Melkein nukahdin viestiä lukiessani.
Omaan pohdiskeluuni ei liity mitään kovin monimutkaista. Kunhan mietiskelen, näinkö hänet vai iskikö minuun yllättävä yhtäkkinen ikäväkohtaus ja vain kuvittelin nähneeni.Huomenta
Ei kaikki kuvitelmat, mitkä on vaan johtopäätöksiä jostakin, kuin faktatietoa ilman pohjaa, ole harhaa, vaan kyllä ihminen pystyy tekemään havainnoistaan ihan järkiperäisiä ratkaisuja, mutta se että niihin aivojen tekemiin havaintoihin sekoittuu tunteet mukaan aikaansaa sen, että ihminen alkaa hyvin nopeasti epäröimään omia havaintojaan ja sitä kautta monesti miettii, että se on vain omaa harhaa, eihän asia voi mitenkään olla noin.
Joo olen aika monisanainen ja huomaatko hyvin järkiperäisesti asioita käsittelevä vai pitäisikö sanoa pohtiva ja ajatuksia herättävä. Mut sinuun se ei ilmeisesti vaikuttanut herättävästi, koska meinasit nukahtaa. Vai oliko kyseessä turvallisuudentunteen aikaansaama raukeus lukiessa sanomaani? Siinäpä vasta kysymys, mutta ehkä retorinen sellainen kuitenkin. Turvallisuudentunne on hyvin paljon tekemisissä levon ja unen kanssa ja ihminen, jonka seurassa/lähellä ja paikka, jossa ihminen tuntee olonsa turvalliseksi. Liekö sitten jos kyseessä oli nyt tuo turvallisuudentunteen aikaansaama raukeus, niin jos oltais me mentäis yhteen niin menisköhän ensialkuun aika nukkumiseen vai ehdittäisikö puhumisen lisäksi tekemään jotain muutakin. Monisanaisuuteni ei nimittäin tule esille vain kirjoittaessa vaan sama ilmiö toistuu myös puhuessa. Mut osaan kyllä olla tarvittaessa ja joskus ilman tarvettakin olla hiljaa ja vähäsanainen.
Ikävä on siitä kaksisuuntainen tunnetila, että samanaikaisesti kun se saa tai voi saada aikaiseksi niin kaihoisia, haikeita ja jos nyt ei negatiivisia niin ainakin jollakin tavalla surullisia mietteitä kuin iloisia ja onnellisia olotiloja. Jo se, että haikailee jonkun ihmisen perään saa aikaiseksi niitä muistoja ja haaveita, joita liittyy tuohon ihmiseen sekä mielikuvia yhdistettävissä vastaavuuksiin tai omiin mielikuviin ja se tila, joka aivoissa pyörii ikävöidessä niinkuin unelmoidessa ja haaveillessa varmaan toimii jollakin tavalla ihan samalla mekanismilla kuin mitä mielikuvarentoutuksessa tapahtuu. Mielikuvarentoutuksessa nimittäin ihmisessä käynnistyy ne fysiologiset toiminnot, joita elimistössä käynnistyy mielikuvatilanteessa (jotenkin tuollatavalla se menee) ja jos ymmärrän tuon oikein niin periaatteessa ihminenhän huumaa itsensä kaikenmaailman rakkaushormooneilla sun muilla aina niissä tilanteissa kun kaipaan ja uneksii ja ikävöi positiivisella tavalla sellaista ihmistä, johon liittyy ihastuksen ja/tai rakastumisen tunnetta. En tiedä onko tuolla jos tuo pitää paikkansa tekemistä sitten sen kanssa kun ihmiset kokevat monesti ihastumisten ja rakastumisten tunteen katoavan nopeasti jos nuo omat huumaavan tunteen aikaansaadut tunteet olikin peräisin vain aivojen yhteenlaskutuloksesta kohde mielikuvat ja jos mielikuvat loppuu pelkkä kohde ei enää yllättäen antaisikaan samanlaista vastetta aivoille yksinään.
Toi meni kyllä taas varmaan liian monimutkaiseksi keskusteluksi, mut tollaiset on ihan oikeasti mielenkiintoisia asioita. Ja elimistö oikeasti toimii noin kuin mietin tuossa niin tää palsta on ihan oikeasti viimesen päälle huono paikka jälleennäkemiselle, koska kaikki se täällä sivuilla aukeavien unelmakanavien ja ahaailmiöiden aikaansama huuma saattaa puuttua reaalielämässä kohdatessa ja saa aikaan taas sen harhan, että ei se sittenkään ollut sitä mitä aikaisemmin ajattelin. Ihmine on niin monimutkainen koneisto, että sekin voi joskus mennä sekaisin ihan noinkin yksinkertaisissa jutuissa. Monesti tulee miettittyä ihan oikeasti, että kuinka sitä ihminen, vai pitäisikö sanoa ne ihmisen aivot voikaan ymmärtää toista ihmistä oikein kun ei aina voi ymmärtää itseäänkään.
- tarinatuokio
jatka vaan, mä kuuntelen kyllä...
- miksiköhän vastaan?
kiitti, kuulostinko ihan pöpiltä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Fuengirola.fi: Danny avautuu yllättäen ex-rakas Erika Vikmanista: "Sanoisin, että hän on..."
Danny matkasi Aurinkorannikolle Helmi Loukasmäen kanssa. Musiikkineuvoksella on silmää naiskauneudelle ja hänen ex-raka1113317GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad?
GALLUP: Kuka voittaa The Voice of Finland -kisan: Oliver, Janina, Julia vai Mohammad? Tänään jännittävä finaalilähetys491213- 831182
Tämä on kyllä heittämällä erikoisin ihmissuhde mitä on koskaan ollut
Hulluinta on se että ei edes ole varsinaista suhdetta minkäänlaista, mutta tuntuu kuin olisit elämässäni mukana koko aja561147Helikopteri pörrää ja POLIISIT on eristettynä pururadan vieressä!
Suojatehtävä pitää kiireisenä. Kulut ovat kovat!351072- 601027
Autolla puuhun
Halapahallin kohilla auto puuhun, lujaa on tultu ja ei oo pysyny hallinnassa. Taisipa olla lundin pojan auto, eipä tainn27930- 67888
- 53877
Tunnustan
Vaikka peitän sen erittäin hyvin niin tunnustan että pidän sinusta erittäin paljon, mieheltä naiselle39872