Kannabista vastaan

pahis-pajis

Kävin mielenkiintoisen keskustelun erään kaverini kanssa. Keskustelu meni suurin piirtein näin.

Kaveri: Jaah, huomenna onkin sitten vappuaatto, pitänee käydä hakemassa viinaleka pitkäripaisesta.

Minä: Jees. Itse kyllä vietän vapun ihan rauhallisissa merkeissä ihan kotisohvalla sipsien, komedian ja kukkaissavukkeen kanssa.

K: Mä en kyllä oikein tajua tota että sä olet alkanut pelleilemään niiden huumeiden kanssa.

M: Huumeiden? Meinaatko nyt marisätkää?

K: Niin, se on huumausaine.

M: Alkoholiko ei ole, pää pysyy ihan selvänä kun juo pullon kossua?

K: Se ei ole laiton, kannabis luokitellaan huumeeksi!

M: Mikä sua siinä tarkkaan ottaen risoo, että jotkut polttavat joskus kannabissätkän? Onko joku kannabiksenkäyttäjä joskus haitannut jollain tavalla sun elämää?

K: Mä en vain tykkää huumeidenkäytöstä, joka paikassa vaan vedetään pilveä.

M: Missä sä nyt olet nähnyt pilvenpolttoa ja miten se on sua haitannut?

K: Joka puolella internetissä vaan puhutaan kannabiksesta ja joka komediassa imetään bongia ja...

M: Hetkinen, internetissä ja elokuvissa polttaminen on häirinnyt sua? :D Mikä siinä tarkkaanottaen on sua häirinnyt?

K: Siis se on laitonta! Pilvenpoltto on lainvastaista, mä en vain satu pitämään laittomuuksista!

M: Öm... Miten toisten polttelu vahingoittaa sua? Sä itse lataat musiikkia ja elokuvia jatkuvasti laittomasti torrentteina ja jaat niitä. Paljon. Aiheuttaen vahinkoa musiikkiteollisuudelle. Sun auto ei ole lain edellyttämässä kunnossa, sä rikot liikennesääntöjä kaiken aikaa, jopa kävellessä ja roskatkin lentävät auton ikkunasta ulos, monikohan koira on loukannut tassunsa sun särkemiin pulloihin, tappelet kapakan edessä, olet rikkonut päissäsi yhteistä omaisuutta... nämä laittomuudet eivät ole vaivanneet sua?

K: Joo no sano mitä vittu sanot. Ei kyllä kovin terveellistä touhua tuo huumehörhöily ole, sen sanoo järkikin.

M: Sinä juot lähestulkoon joka viikonloppu rankasti yli kohtuuden rajojen viinaa ja kaljaa, sulla on paljon ylipainoa ja kiskot askin tupakkaa joka päivä. Se ei ole kovin tervettä, se lukee siinä askin kyljessäkin. Alkoholi, ylipaino ja tupakka tappaa paljon ihmisiä joka vuosi, kannabis ei ole tappanut koskaan vielä ketään. On hieman kyseenalaista nyt terveysvalistajaksi ryhtyä.

K: No joo, sä puhut ihan samaa paskaa kuin mitä internetti on täynnä. Sä olet kuitenkin muuttunut sen jälkeen kun aloit käyttämään kannabista.

M: Ai millä tavoin esimerkiksi?

K: Sä et enää ensinnäkään halua lähteä koskaan ulos.

M: Me käytiin viimeksi tänään ulkona mielestäni?

K: Niin mutta baariin tai edes kotibileisiin.

M: Minä lopetin alkoholin käytön reilusti ennen kuin käytin kannabista. En joisi vaikka en polttelisi. En kestä enää krapulointia.

K: No joo, mä en halua puhua tästä aiheesta enää. Sen mä vaan sanon, että mä en tykkää tuosta hommasta yhtään.

M: Niin se jäikin epäselväksi, että mitä haittaa sulle siitä joidenkin ihmisten pajauttelusta on ollut?

K: Mä sanoin, että mä en halua puhua siitä enää ja sillä siisti. Mulla on mun mielipiteet ja sulla on sun mielipiteet ja sillä siisti

M: Okei...

Että sellaista kannabiksen vastustajien logiikkaa. :D

1

55

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ggghhheeeee

Näinhän se menee. Muita alkaa haitata kun itsellä ei mene enää rahaa viinaan eikä tule krapulaa. Ja muutenkin on kannabiksen ihannointia elokuvat ja internet täynnä. Räppäritkin räppää vaan blossen poltosta. Kyllähän se vituttaa kun oma elämä pyörii alkoholin ympärillä.

Itse en vaan enää jaksa vetää viikonloppuisin viinaa. Rahaa vaan menee ja muutenkin turhauttavaa puuhaa. Ei se ole edes hauskaa, se on niille ihmisille vaan tapa. Niinkuin tupakkakin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Haluan sinut, kuuletko minua.

Haluan sinut. Toivon, että voisimme olla yhdessä. Mietin pystynkö täyttämään toiveesi, olemaan arvoisesi. Voisitko saad
      Ikävä
      98
      1663
    2. Hän on tosi

hyvännäköinen. Ei edes ryppyi oo. :D
      Ikävä
      54
      1093
    3. Alastomat miehet seksikeinussa lasten nähden PRIDEssä!

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/adf62289-a0b6-4b4c-9672-9e19c01beb51 Eikö nyt muka mene jo aivan liian pitkälle että
      Maailman menoa
      434
      1064
    4. Kuka sitä naista maalittaa

Täällä oikeasti?
      Ikävä
      169
      995
    5. Rakastan häntä

Jumala, rakastan häntä. Haluan olla hänen omansa. Hänen vierellä. Halata häntä.
      Ikävä
      57
      792
    6. Anteeksipyynnöstä

Uskotko anteeksipyynnön voimaan? Mikä tekee anteeksipyynnöstä vaikeaa? Onko se mielestäsi joskus turhaa, joko pyytäjän
      Ikävä
      126
      772
    7. Oletko päässyt minusta

Eteenpäin?
      Ikävä
      83
      710
    8. Ei kukaan ole katsonut

Kuten sinä. Niin välittävä ja hellä katse.
      Ikävä
      51
      698
    9. Naiselle Kuuleppa Tämä

Tämä ei ole mikään vitsi. Minulla on ikävä sinua nainen! Naiselle mieheltä
      Ikävä
      38
      665
    10. Onko mun toinen

Puoliskoni täällä, huhuuu 😍❤️ Ihanista ihanin 😚😚
      Ikävä
      57
      661
    Aihe