Mehiläinen pörrää mun sisällä
heti aamusta.
Vihainen kyynelsoppa keihuu
kasvattaa piikin
keittää myrkkyä.
Sinä kukkanen.
Et kysynyt koskaan miksi.
Oletit ja tuomitsi.
Lempeäksi kutsut itseäsi.
Ankara olet,
ritarinkannus.
Kuulitko.
Ankara!
Siinä.
Pistos.
Ota burana
Kukat ja mehiläiset
2
112
Vastaukset
- Ich bin...
Olettaminen on....sanonko mistä?
Ei mikään ole kurjempaa kuin elää olettamusten kautta, jotka saattavat olla harhaa. Oletamme, oletamme ja vielä kerran oletamme, koska emme tiedä totuutta.
Niin kauan kun asioista ei "puhuta" asioiden oikeilla nimillä, kaikki perustuu olettamuksiin ja saattaa käydä juuri niin kuten on tapana sanoa: "Olettaminen on kaikkien munausten äiti."
Mietit asioita aivan liikaa. Kuin minä "ennen vanhaan". Kun lopettaa liiallisen pähkäilyn ja antaa elämän vaan kuljettaa, kaikki on helpompaa ja mukavampaa. Aina kun ajatuksesi alkavat kiertää sitä samaa kehää, sano STOP ja kohdista ne johonkin muuhun, positiiviseen asiaan. Se ei ole ihan heti helppoa, mutta opit siihen kyllä.
Tippaleipää ja simaa myrkkysopan sijaan, eiks je?
Hauskaa vappuaTerveiset Porkkalasta :) Aivan ihana päivä viettää meren rannalla makkaraa, naamaa ja vaahtokarkkeja paistellen.
Olettaminen on helppoa, niin kuin tästäkin runosta, että tietää mistä se kertoo. Vähän sivuun normaalista paikasta koetin kirjoittaa, ettei kaikki heti yhdistä ja olettaa ja tuomitsee ja jatkaa sitä mitä runolla haluan lopettaa. Piti vaan höyryjä päästä ilmoille, nyt oon taas viilipytty.
Mistä minäkään tiedän oletanko oikein vai ei? Ei se ole ongelma, vaan se mikä seruaa sen jälkeen - tuomitseminen. Ja sitähän ittekin harrastan.
Olet ihan oikeassa että mietin liikaa. Mutta toisaalta se on myös mun vahvuuteni.
Se, mitä mun pitää muuttaa, on riittämättömyyden tunne. Se fiilis etten ole yrittänyt kaikkea, että olisin voinut tehdä asioita toisin, että kaikki on minusta kiinni. Kele kun pitää olla niin vaikeaa luovuttaa! Joskus se vaan pitää tehdä, antaa itselleen rauhaa.
Hauskaa vappua sullekin.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 17611165
- 545318
Taas ryssittiin oikein kunnolla
r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html472545- 372236
Vanha Suola janottaa Iivarilla
Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia131761Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin
Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,421654Tiedän kuka sinä noista olet
Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta311310Känniläiset veneessä?
Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v351246Tulemmeko hyvin
Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s61046Daniel Nummelan linjapuhe 2025
Kansanlähetyksen toiminnanjohtajan Daniel Nummelan linjapuhe tänään. Rehellistä analyysiä mm. evlut kirkosta ja piispo100986