Lenkkareilla ihmisten ilmoilla

hävettävääkö

Kävinpä tuossa kenkäkaupassa minäkin. Siellä oli eräs äiti pienten lastensa kanssa ja oma äitinsä oli mukana myös.
Tämä nuori äiti oli vihainen ja häpesi äitiään, kun tämä oli lähtenyt kauppaan lenkkarit jalassa.

Katsoin omia kenkiäni ja lenkkarithan minullakin oli.

42

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • luu-lisi

Mistä nuoren äidin mielialat tulkitsit ?
      Moittiko nuori vanhaa, vai heittelikö tuimia katseita?
      Kertoiko sinulle?
      Jospa vanhalla äidillä oli pahat vaivaisenluut, tai ne oli
      vasta leikattu?
      Tai muuten vain oli menevällä päällä?
      Minua ei olisi hävettänyt.

• hävettävääkö

Nuori äiti tiuski tästä asiasta äidilleen jotenkin siihen malliin, kuin olisi hävennyt, mutta tämä mummo vain kehui,kuinka hyvät ne ovat kävellä.

• luu-lisi
        hävettävääkö kirjoitti:

Nuori äiti tiuski tästä asiasta äidilleen jotenkin siihen malliin, kuin olisi hävennyt, mutta tämä mummo vain kehui,kuinka hyvät ne ovat kävellä.

No, koittaa ehkä aika, että nuori äiti ymmärtää.
        Olisi iloinen, että äidillään on jalat.

• Footikka

Se se vasta hävettävää on jos kaikkien kuullen häpeää toista. Moukkamaista käytöstä sanoisin.

Minulle riittää kun kengillä pääsee eteenpäin.

• O - O

Isoäiti taisi olla tytärtään muotitietoisempi. Citylenkkarit tulivat käyttöön jo muutamia vuosia sitten ja niitä käytetään yleisesti kaikenlaisten asujen kanssa.

Kun ihminen kasvaa aikuiseksi ja on sinut itsensä kanssa, ei enää tarvitse miettiä mitä muut ajattelevat.

Jospa lähtisimme kaikki lenkkarit jalassa vappu-ulkoilemaan? ;)

• Vappuna pallot ovat näytillä, lenkeillä Lenkkarit.
      Shoppailukierroksilla aina sopivat jalkineet.
      Varsinkin naisilla kierrokset kestävät ja kestävät...
      Lasta ei ole koulutettu oikein, lapsesta tulee koulukiusaaja.
      H.

• ekko

No en kyllä laita lenkkareita jalkoihini kaupungille. Lenkille tietysti. Onhan ja löytyyhän niitä hyviä kenkiä muitakin.
      Hölmön näköisetkin muiden housujen kanssa, paitsi ulkoilupuvun kanssa.
      Ketään ei saa moittia ventovieraiden kuullen, ei edes omaa äitiään.

• bessie*

Sopii lenkkarit minusta farkkujenkin kanssa, ja sellaisten rentojen monitaskuhousujen kanssa joita aika paljon käytän. En vain helposti löydä lenkkareita, jotka tuntuvat hyviltä jalassa. Tykkään käyttää sellaisia kenkiä, joiden lesti on suunnilleen jalkaterän muotoinen. Lenkkarit usein kapenee liikaa, ja ovat minun makuuni vähän turhan lämpimätkin.

"Kymmenen pointtia" merkkiset käyvät minulle sekä lenkkareiksi että shoppailukierroksille, eivätkä maksakaan ihan mahdottomia. Kerran ostin saman näköiset ihan halvat (39,90), mutta niistä ei ollut mihinkään. Kantapää oli liian pehmeä ja ryhditön ja iltti vai mikä se on, ei pysynyt paikallaan vaan meni kengän sisään, eli niiden jalkaan laittaminen oli melkoinen projekti. Lisäksi ne olivat kai liian matalat kantapään ympäriltä ja painava pohja, joten putosivat helposti jalasta, jos oli ohut ja sileä sukka. Se oli paitsi kiusallista, joskus vähän vaarallistakin, esim. bussin tai junan tai muita rappuja laskeutuessa. En laittanut vahinkoa kiertämään, vaan heitin ne muistaakseni kolmannen käyttökerran jälkeen roskikseen.

• littatassu
        bessie* kirjoitti:

Sopii lenkkarit minusta farkkujenkin kanssa, ja sellaisten rentojen monitaskuhousujen kanssa joita aika paljon käytän. En vain helposti löydä lenkkareita, jotka tuntuvat hyviltä jalassa. Tykkään käyttää sellaisia kenkiä, joiden lesti on suunnilleen jalkaterän muotoinen. Lenkkarit usein kapenee liikaa, ja ovat minun makuuni vähän turhan lämpimätkin.

"Kymmenen pointtia" merkkiset käyvät minulle sekä lenkkareiksi että shoppailukierroksille, eivätkä maksakaan ihan mahdottomia. Kerran ostin saman näköiset ihan halvat (39,90), mutta niistä ei ollut mihinkään. Kantapää oli liian pehmeä ja ryhditön ja iltti vai mikä se on, ei pysynyt paikallaan vaan meni kengän sisään, eli niiden jalkaan laittaminen oli melkoinen projekti. Lisäksi ne olivat kai liian matalat kantapään ympäriltä ja painava pohja, joten putosivat helposti jalasta, jos oli ohut ja sileä sukka. Se oli paitsi kiusallista, joskus vähän vaarallistakin, esim. bussin tai junan tai muita rappuja laskeutuessa. En laittanut vahinkoa kiertämään, vaan heitin ne muistaakseni kolmannen käyttökerran jälkeen roskikseen.

Ostappas kotimaiset kuomat, eihän ne niin komeat ole mutta tosi hyvät ja lesti leveä , varpaat ei ole puristuksessa niinkuin joissakin adi..
        Pysyy jaloissa eivätkä hankaa. Kestävät ja pestävät.
        En huolisi muita.

• bessie*
        littatassu kirjoitti:

Ostappas kotimaiset kuomat, eihän ne niin komeat ole mutta tosi hyvät ja lesti leveä , varpaat ei ole puristuksessa niinkuin joissakin adi..
        Pysyy jaloissa eivätkä hankaa. Kestävät ja pestävät.
        En huolisi muita.

Luultavasti ostankin, käyn ainakin katsomassa.
        En ollut tiennytkään, että niitä on aikuisillekin. Lapsenlapsilla olen nähnyt somia Kuoma talvisaappaita.
        Kotimaisuus, pestävyys ja ennen kaikkea käyttömukavuus painaa eniten. Pidän tuosta Kuoma nimestäkin. Tulee joku lapsuuden satukirjojen Kettu Repolainen mieleen. Muutenkin hyvä sana, ennen sitä käyttäisin kuin kamua.

• city citizen
        bessie* kirjoitti:

Kyllä citylenkkarit on aina paremman näköset kun jotkut eccot.

• Pukeudutaan kaupung.

Eivät lenkkitossut kuuluu kauppoihin. Suomalaiset eivät viitsi pukeutua. Kaupungille mennään ostoksille avokkaissa, mielellään väh. 5 cm:n korolla. Eikä ainakaan tuulipukua kaupungille. Moukkamaista. Ei vaan tyylikäs pikkutakki ja suorat siistit housut. Meikki ja kampaus ok.

• ei tuulipuvulle

Vähän samoilla linjoilla. Tosin pitää ottaa huomioon että ihmisellä voi tosiaan olla jalkavaivoja, eikä silloin korkkareilla kävellä eikä avokkaillakaan. Annetaan vanhojen ihmisten pukeutua miten haluavat ja käyttää vaikka aamutossuja (niitä näkee nykyään nuorillakin), mutta tuulipuvusta olen samaa mieltä, samoin yleisestä olemuksesta.

• 1943

Onneksi asun maalla ja menen kauppaan jalkineissa, jotka sopivat tilanteeseen. Jos tulen suoraan metsänraivauksesta, jalassa on kumisaappaat. Jos pistäydyn kaupassa lenkilläni, jalassa voi olla vaelluskengät tai lenkkarit. Melko erikoisesti täytyy olla pukeutunut, jotta kiinnittäisin kanssaihmiseen sen vuoksi huomiota.

• Lähiöpukeutumista
        ei tuulipuvulle kirjoitti:

Vähän samoilla linjoilla. Tosin pitää ottaa huomioon että ihmisellä voi tosiaan olla jalkavaivoja, eikä silloin korkkareilla kävellä eikä avokkaillakaan. Annetaan vanhojen ihmisten pukeutua miten haluavat ja käyttää vaikka aamutossuja (niitä näkee nykyään nuorillakin), mutta tuulipuvusta olen samaa mieltä, samoin yleisestä olemuksesta.

Joo en mäkään kaupungille mitään lenkkivaatteita laita, mutta täällä lähiössä käyn kaupassa ihan verkkareissa ja lenkkareissa.
        Syy siihen on että käyn aina ensin kaupassa, vien ostokset kotiin, ja samalla pukemisella lähden lenkille. Liian hankalaa olis ensin pukea tuohon lähikauppaan jotkin ykköset, sitten vaihtaa ne pois puolen tunnin päästä, ja laittaa sen jälkeen lenkkivaatteet.

• HA-ha...

Oikein pukeudutaan kaupungille kuin joskus ...

Kovilla kivikaduilla kaunit siistit lenkkarit ovat farkkuihin hyvin sopivat jalkineet.

Silloin kasvojen ilmekin on kirkas ja hymy herkässä!

:)

• Titi-tyytyyy

Tatilaiset tälläytyy kun lähtee tsadiin.

• ++

Moukkamaista olla tiedostamatta ihmisten mahdollisia jalkavaivoja.
      Kävelehän sinä korkkareillasi maitokauppaan.

• Lenkille lenkkarit

minä kävelen lenkkipolulla lenkkareissa, en kaupungilla. Maitokaupoissa en käy, vaan suurissa marketeissa, johon autoilen. En tee ostoksiani kävellen.

• ++

En minäkään.
        Mutta minusta on tunteettomuutta arvostella muita, koska koskaan ei tiedä, mihin mikin perustuu.
        Pelkkä kosmeettisuus ei kaikkien käyttäytymisen ainoa syy ole.
        Olen silti huomannut, että käveleviäkin on olemassa.
        Nykynuoretkin suosivat Reinoja.

• Lenkillekin

Mutta miänpä teen ostokseni kävellen koska minulla ei ole autoa, niihin marketteihin onneksi pääsee myös kävellen mutta korkkareilla ei kukaan kanna täysinäistä selkäreppua, kokeile vaikka.

• meeriamanda

Kaupungin lähiössä minäkin asustelen ja suunnittelen pyöräilylenkkini mukaan kauppa-asiointini. Usein on tuulipuvun kaltainen asuste ja lenkkarit.
      Minulle ihan sama jos joku katsoo ´pitkään´...:)) Hiukset ponnarilla lippalakin sisällä ...meikistä ei tietoakaan.

Enpä ole kenenkään ihmeemin jääneen katseleen, ainakaan kauhistuneena :)

• Kesät talvet

tämä pappa kävelee turvakengät jalassa.

Ei mee varpaat ainakaan läjään ja onhan niissä heijastimetkin, joten ei autot ainakaan varpaille luulisi tulevan.
      Niin mikäli kuski on selvä ja jonkinlainen näkökyky vielä tallella..

• Pääasian suoja

Kypärä on vieläkin tärkeämpi kuin turvakengät. ;)

• asdretui

Jopas on keskustelua. Osa varmaan vitsinä kirjoitettua, toivottavasti ainakin.

Yksi ja sama ihminenkö tämän ketjun aikaseksi sai.

• Citylenkkarit ovat nimensä mukaisesti tarkoitettu kaupungilla kävelemiseen ja korkeintaan pieneen kirmaisuun bussi- tai ratikkapysäkille.

Luulen, että eron huomaa parhaiten kenkäkaupassa katsomalla esim. laadukkaita Puma-merkkisiä citylenkkareita. Kantaosa on tukeva, mutta pohja ei tarjoa juoksussa tarpeellista joustoa.

• Ei kyllä hävetä, mutta jos palttoo oisi eriparia lenkkareitten kera, oisin ehkä laittanut lenkkarit vahingossa jalkaan :)

• Palttoo?

''Palttoo'' kuulostaa olevan samalta vuosikymmeneltä kuin ''pilkkumi''. Äiti kaatoi joulupuuron pilkkumiin. Puki sitten palttoon päälleen ja haki hellaklapeja sisään.

• t.l.

Mä kyllä käyn kaupungilla lenkkivaatteissa ja reppu selässä, varsinkin, kun meen työstä suoraan asioille arkipäivänä. Lenkkarit on parhaat kengät kävellä kovalla kadulla. Mun tyttäret ei häpee. Vanhempi tyttö on korkkarit jalas ja muut vaatteet sen mukasesti, mutta ei kritisoi äitiään.
      Aikanaan on molemmat nilkat murtuneet joten korkkareita en käytä muulloinkaan. Joskus on pakko miettiä jalkojaan ja niiden hyvinvointia.

• .

"Joskus on pakko miettiä jalkojaan ja niiden hyvinvointia" selkääkin.

• Eräs ystäväni kertoi

ajelleensa Pariisiin miehineen päivineen, ja kun kaikkivaltiaan muodin pääkaupunkiin tultiin, hän laittoi 11-cm korkkarit jalkoihinsa ja alettiin sitten parkkipaikan löydyttyä katsella kaupunkia.

Illalla oli varpaat muusina ja jalkaterän luusto aivan kipeänä,
      polviin sattui, - eikä kukaan ollut kiinnittänyt häneen mitään huomiota.

:)

• C'est la vie

Kertoiko myös nähneensä, että pariisilaiset olivat pukeutuneet erityisen tyylikkäästi ja muodinmukaisesti?

• Kaikkea ne ihmiset häpeääkin, kuten omaa äitiään.
      Mie käyn taajaman kaupassa yleensä farkuissa, tuulitakissa tai anorakissa, lenkkarit tai tennarit jaloissa.
      Reppu, ei käsiveska.
      Tää on tämän vuodenajan tyylini.

Kyllähän joskus näkee vinhoja viritelmiä, etenkin vanhemmilla naisilla, esim. tuulipuku ja avokkaat.
      Mutta jokainen tavallaan, mitäs se meille muille kuuluu.

• mitäs haittasi,

Nappiverkkahousut, satiinitoppi, bleiseri, avokkaat ovat erikoisin yhdistelmä jonka olen nähnyt.

Miehellä siniset verkkarit, tumma puvuntakki, tummat kengät ja huopahattu.

Eivät olleet samana päivänä, samalla paikkakunnalla, eikä samaa perhettä.

Eiköpähän jokaisella ole valinnan vapaus näyttää niin hienolta kuin haluaa.

• mitäs haittasi, kirjoitti:

Nappiverkkahousut, satiinitoppi, bleiseri, avokkaat ovat erikoisin yhdistelmä jonka olen nähnyt.

Miehellä siniset verkkarit, tumma puvuntakki, tummat kengät ja huopahattu.

Eivät olleet samana päivänä, samalla paikkakunnalla, eikä samaa perhettä.

Eiköpähän jokaisella ole valinnan vapaus näyttää niin hienolta kuin haluaa.

Siitä ollaan ihan samaa mieltä, ei kenelläkään ole oikeutta arvostella toisten pukeutumista.
        Tietysti tavat ja kohteliaisuussäännöt suosittelevat joihinkin tilaisuuksiin pukeutumiskoodeja, mutta muuten jokainen voi laittaa minkälaisia yhdistelmiä haluaa.
        Vaihtelua ja väriähän se tuo tähän maailmaan.

• Lenkkareilla kuljen melkein koko vuoden paitsi kesällä. Silloin mulla on sellaset kansikengät vai mitkä lie mutta niissä ei ole korkoa laisinkaan.
      Lenkkarit on hyvät talvella kun ne ei ole liukkaat ja ovet mun jalalle hyvän tukevat. Liian monta kertaa menny nivelsiteet ja seuraavan kerran jos ne revähtää niin on leikkaus edessä.

• Pelkkää huonoa itsetuntoa mäkättää omalle mammalleen vaatteista tai kengistä. Jokainen saa pukeutua niinkuin itse haluaa. Suomessa ei niin hienoa paikkaa olekkaan (paitsi ehkä presdentinlinna ja ooppera) minne ei voisi mennä reebokit tai niket jalassa :)) Tuulipuvuista olen kuullut paljon urputusta, en itse edes omista sellaista, eikö ne ole enemminkin ulkoiluasuja?
      (ostin viikolla aprokoosinväriset farkut, kysyin tyttären mielipdettä jälkeenpäin, väristä. Tiesin etukäteen mitä hän pitää siitä. Tytär vastasi: "sinä ostit kai itsellesi")

• meeriamanda

Tuskin enää on myynnissäkään niitä entiaikojen tuulipukuja, joista jotkut jaksaa urputtaa? Minä sanoisin ulkoilupuvuksi ainakin omiani. Satuttekohan tietää mitä ne maksaa? Samalla summalla saisi avokkaat, puuvillahousut ja bleiserit varmaan parittain jokaista.
        Lenkkareissa pitää olla hieman korotettua kantapäätä ettei jalkapöytä kipeydy.

Jokaisella olkoon vapautensa pukeutumisiin, on minunkin mielipiteeni.

• Naamakirjailija

Ei auennut, vaikka kirjauduin fb:iin.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Medvedev: Suomi tuhoutuu ydinsodassa ensimmäisenä

Venäjän ydinaseilla on lyhyin matka Suomeen, joten ydinsodassa Suomi tuhoutuu heti sodan alkuminuuteilla, muilla mailla
      Maailman menoa
      612
      2246
    2. Sinä. Just sinä.

Palataan ajassa taaksepäin vuosi tai kaksi. Mitä tekisit toisin jos voisit?
      Ikävä
      108
      1098
    3. Hotellille löytyi ostaja....

Tämän päivän Kainuun Sanomissa oli uutinen, että pesänhoitajan mukaan Hotelli Kainuu myydään ensiviikolla. Hieno homma,
      Kuhmo
      25
      1095
    4. Saana airola ja. muusikko spekulaatiota

Saara airolan kirja muusikko mies. Oisko redrama tai lauri tähkä? Saana oli 13 v vuonna 2014 Tekoäly sanoo : tähkä Julki
      Yhteiskunta
      5
      944
    5. Onko se loukkaavaa

Kun joka kerta tuijotan sun peppua. En mahda sille mitään, että se vangitsee katseeni. Pohdin vain että ei minusta ole k
      Ikävä
      101
      855
    6. Miten kuvaisit tunteitasi

tällä hetkellä?
      Ikävä
      86
      845
    7. Onko kaivattusi seinäruusu?

Kun hän saapuu paikalle, huomaako kukaan, vai kääntyvätkö päät? Onko se hyvä vai huono juttu? Oletko sinä huomattu vai
      Ikävä
      50
      759
    8. Jos saisit palata takaisin johonkin vuoteen

Mikä vuosi se olisi? Ja mitä siinä hetkessä tapahtuisi?
      Ikävä
      89
      752
    9. Tiedätkö kaivattusi musiikkimaun?

Minkälaisesta musiikista hän pitää?
      Ikävä
      63
      725
    10. Moi, olen Lampunhenki

Kerro toivomuksesi🏺
      Ikävä
      65