Joo aattelin vaan kertoa teille hirveän tarinani.
Mulla oli aina hyvät paksut hiukset. Suvussa ei ole ainuttakaan kaljuuntunutta miestä. Ei isän, eikä äidin suvun puolella.
Elin tyytyväisenä ensimmäiset 25vuotta elämästäni.
Sitten kuin salama kirkkaalta taivaalta hiukset harvenivat päälaelta siihen tahtiin että se ei vaan ollut millään tavalla normaalia. Vuoden sisällä tilanne oli niin paha että menin hädissäni terveyskeskukseen ihmetellen missä vika ?
Täytyy muistaa että koko tämän ajan mulla oli miljoonia muitakin oireita.
Tehtiin ylävatsan ultra, otettiin täydellinen verenkuva kilpirauhasarvot, b12, foolihappo, maksa-arvot, hemoglobiini, ferritiini jne jne. Kaikki näytti olevan paperilla kunnossa.
Nyt jouduin sitten höyläämään kaikki hiukseni pois koska en vaan enää jaksanut enää.
Hiukset lähtivät siis vuodessa päälaelta niin että oli kämmenen kokoinen lähes kaljuksi harventunut kohta.
Koko tämän ajan hiukset rasvoittuivat aivan sairaan nopeasti.
Mulla on ollut koko tän ajan vatsan kanssa ongelmia - ruoansulatuksessa on jotain vikaa.
Lopetin gluteenin syömisen. Vatsaoireet senkun jatkuvat.
Jatkuvan palelun jne myötä varasin ajan endokrinologilta. Sain koelääkityksen tyroksiinia. Suvussani on kilpirauhasongelmia ja yksi sen hyvin yleisistä oireista on hiustenlähtö.
Oon nyt syönyt lääkitystä neljättä kuukautta ja olo ei ole helpottunut. Hiustenlähtö jatkui samaan tahtiin. Kuin myös vatsaoireet.
1.5 vuotta hiustenlähdön alkamisesta, ei ole vieläkään selvinnyt mikä minussa on vikana.
Toivon hartaasti että pääsen gastroskopiaan ja selviää että mulla on joku suolistosyöpä tai muuta ja että mitään ei olisi enää tehtävissä ja voisn vain kuolla pois.
Harmittaa ettei ollut rahaa selvittää mikä minussa oli vikana. Vuodessa puolessatoista lähti ulkonäkö ja terveys.
Tuntui että koko identiteettini riistettiin minulta. Nähdessäni valokuvia itsestäni jotka on otettu 1.5 vuotta sitten - on ero valtaisa. Olin hyvännäköinen ja ei merkkiäkään siitä että olisin sairas. Nyt toivon vain kuolemaa.
Kiitos elämä, päihitit minut!
Hiukset lähti vuodessa.. miten tästä voi nousta jaloilleen ?
13
3136
Vastaukset
- Ehkäpä muuta
Kyseessä voi olla myös jokin ihosairaus joka ei näy noissa tehdyissä kokeissa. Kannattaisi käydä yksityispuolella ihotautilääkärillä jos hän löytäisi syyn nopeaan hiustenlähtöön.
- kaljuuntuva nainen
Eihän tuo ole nopeaa hiustenlähtöä vielä. Joillakin alopeciaa sairastavilla hiukset on lähteneet muutamassa viikossa täydellisesti koko päästä.
- Vielä aurinko paista
Ne hiukset kyllä palaavat päähäsi yhtä nopeasti kuin ovat lähteneetkin kun vain menet asiantuntevalle ihotautilääkärille. Yhden ihotauti- eikä muunkaan erikoislääkärin diaknoosi ei todista vielä yhtään mitään. Minä kayn aina vähintään kahdella erikoislääkärillä kun tulee terveysongelmia. Tuo on sinulle näköjään iso ongelma, joten siihen kannattaa satsata vaikka jonkun auttavan sukulaisen rahoja, jos ei itsellä ole.
Eikä hiusten vuoksi elämästä kannata luopua, vaikka ymmärrän kyllä kuinka kova paikka hiustenlähtö voi olla. Pitää vain suunnata kiinnostus toisenlaisiin asioihin.- Vinkkinä tähän
No ainakin sun kannattaa ihan ensiksi käydä kunnon lääkäreillä jossain yksityisellä puolella ja selvittää kaikki mahdollinen terveydeentilaan liittyvä, ettei kyse olisi mistään vakavemmista sairauksista. Sitten jos lääkäri katsoo hiustenlähdön olevan vain pelkkää normaalia kaljuuntumista, niin ei muuta kun saman tien hakemaan fina-reseptiä jostain hyvältä ja pätevältä lääkäriltä, ellei sitten sama yksityislääkäri suostu sitä sulle kirjoittamaan.
Jos sulla on säästöjä ja/tai rahatilanteesi on muuten hyvä, niin silloin kannattaa aivan ehdottomasti mennä plastikkakirurgille hiustensiirtoon, niin pääsee kerralla eroon koko tosta inhottavasta ja piinaavasta kaljuuntumiskärsimyksistä. Tietenkin tota finaa kannattaa syödä sun silti yhä tuon operaation jälkeenkin, ettei hiustenlähtö pääse jatkumaan.
Mä todella ymmärrän sen miten tärkeä asia ne hiukset ovat miehille. Kävin itsekin pari kuukautta sitten hiustensiirrossa Nordströmin klinikalla Helsingissä, kun hiukseni eivät olleet enää samanlaiset kun nuoruusvuosina. Mulla tosin oli harventumaa vain ohimoiden alueella, mutta päätin ja halusin puuttua siihen jo varhaisessa vaiheessa.
- kalju nainen
Minä olen nainen 34v ja mulla on sama juttu kun sulla. Tukka lähti kilpirauhasenvajaatoiminnan takia. Lääkitys ei ole kasvattanu tukkaa takasi. En ole menettänyt vielä toivoa.
- vajis?
^ kalju nainen:oliko sinulla paljonkin kilppariarvot "pielessä" kun vajis diagnosoitiin?
- Hiustenlähdöstä
Kehon happamuus on eräs syy moniin ongelmiin. Mad. myös hiustenlähtöönkin!
http://www.astro.fi/forum/index.php?topic=20591.50;wap2 - war is not over
Tee mitä teet mutta älä anna periksi.Tääl on monta jotka toivoo sulle parasta.
- näin minulla.
Minulta lähti verenpainelääkkeitten ja pienen psyykelääkkeeen takia kasapäin hiuksia kun kampasin niitä. Minä olen nainen ja minulla on aina ollut vahvat hiukset. Verenpainelääkkeitä otin neljä vuotta ja lopetin kaikkien lääkkeiden ottamisen viime vuonna alkusyksystä. Sen jälkeen ei minulta lähde hiuksia ja muutenkin ne ovat tuuheutuneet entisestään. Olen nyt ilman kaikkia lääkkeitä, en ota edes vitamiinia. Syötkö ketjun aloittelija jotakin lääkettä esim. verenpainelääkettä joka saattaa olla syynä hiusten lähtöön.
- he
Ehdottomasti koepala ihotauti lääkäri sen hoitaa,minulla oli ripuli 5vuotta
painoin enää39kg hermot kirellä.Säryt tuli menin selkälääkäriin yksityiselle
joensuussa,sain särkylääkkeen Tradolan Retard150mg säryt ja ripuli hävisi.
Omituista 10 eri lääkäreitä juoksin satoja e meni aina sanottiin kokeillaan
tätä ,kaappi alko olla täysi mitä erilaisinpia. ihottuma hoidettii Helsigin Allergia
sairaalassa 2viikkoa. mene erikoislääkäriin. - 19
Voisiko johtua hiivasienestä? Jos kerta mahan kanssa on myös ongelmia. Itselläni lähti hiukset myös todella nopeasti, eli ei mitään miestyyppiseen kaljuuntumiseen liittyvää. Olen saanut osan hiuksista takaisin ruokavalion muutoksella ja maitohappobakteereita käyttämällä. Niin ja siis itsellä oireili myös muu kroppa kuten ; vatsa, iho-ongelmia oli jne. Kannattaa tarkistaa voisiko olla hiiva.
- alkuperäi kirjottaja
No.. hiiva (candida) katsottiin, ja ei ollut. Sitä minäkin aikanaan epäilin kun söin antibiootti-kuurin enkä ottanut silloin mitään maitohappobakteereja.
Päänahan kutina lakkasi heti kun jätin gluteenin pois. Keliakiaa ei mulla verikokeiden mukaan ole, mutta en gluteenia aio enää nauttia. Oon 5 kuukautta ollut ilman.
- Tukka.
Kävin parturissa ja huomasin, että hiukset lähti pois noin 5 sentiä ympyrä. En tiedä tuleko takaisin vai ei tai mitä pitää tehdä?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ja taas ammuttu kokkolassa
Kokkolaisilta pitäisi kerätä pois kaikki ampumaset, keittiöveitset ja kaikki mikä vähänkään paukku ja on terävä.715990- 1305299
Helena Koivu on äiti
Mitä hyötyä on Mikko Koivulla kohdella LASTENSA äitiä huonosti . Vie lapset tutuista ympyröistä pois . Lasten kodista.4443208Ovatko naiset lopettaneet sen vähäisenkin vaivannäön Tinderissa?
Meinaan vaan profiileja selatessa nykyään valtaosalla ei ole minkäänlaista kirjoitettua tekstiä siellä. Juuri ja juuri s1021619Suomi vietiin Natoon väärin perustein. Viides artikla on hölynpölyä. Yksin jäämme.
Kuka vielä uskoo, että viides artikla takaa Suomelle avun, jos Suomeen hyökätään. Liikuttavasti täällä on uskottu ja ved3661219- 301049
- 651011
Sydämeni on sinun luona
Koko ajan. Oli ympärilläni ketä oli niin sinä olet vain ajatuksissa ja tunteissa. En halua muiden kosketusta kuin sinun46926Trump ja Venäjä
Huomasitteko muuten... Käytännössä ainoat valtiot, joille Trump EI eilen asettanut typeriä tariffejaan, olivat Venäjä ja109894Jatkuva stressitila
On sinun vuoksesi kun en tiedä missä mennään mutta tunteeni tiedän ainoastaan52869