Aulikki Sihvonen on Suomen paras sairaanhoitaja!
Pohjois-Karjalan keskussairaalan leikkaus-ja anestesiasairaanhoitaja Aulikki Sihvoselle kuuluisi antaa Suomen parhaan sairaanhoitajan arvonimi ja joku palkinto hyvästä työstä. Tiedän, mistä puhun, koska minä tunsin hänet jo 10 vuotta sitten kokoomuksen tilaisuuksissa ja kun kerroin hänelle siitä, kun minua oli ahdisteltu lapsena, niin hän otti asian todesta ja kuunteli minuakin ja hän todella minusta välitti. Ja kun jouduin myöhemmässä elämänvaiheessa sairaalahoitoon, hän siellä hoiti minua todella hyvin ja mallikelpoisesti. Minulla on hankala harvinainen sairaus jonka vuoksi monet ei minua ymmärrä eivätkä tiedä aina, että miten minuun tulisi suhtautua. Mutta Aulikki Sihvonen on niin työssään kuin vapaa-aikanakin suhtautunut luontevasti kuin keneen tahansa ja oikeasti huolehtinut ja välittänyt ja kunnioittanut potilaan ihmisarvoa. Kaikki hoitajat eivät nykyään niin tee, mutta Aulikki tekee. Aulikki on kokenut ja pitkään työskennellyt hoitaja, joka on ainakin rehellinen. Hän on myös kunnallispoliitikko ja ollut eduskuntavaaliehdokaskin ja on kannattanut sitä, että seksuaali,-ja väkivaltarikollisille pitäisi määrätä kovemmat rangaistukset.
Minulla on myös sairaudestani johtuva tukihenkilön tarve ja joku väitti, että hoitotaho ei voi olla tukihenkilö. Mutta tällä adressilla vaadin myös sitä, että Aulikki Sihvosen kohdalla on ehdottomasti tehtävä asiassa poikkeus, eli koska hän on niin luotettava hoitaja minulle ollut, niin hän olisi paras mahdollinen tukihenkilö minulle seuraavaksi tukihenkilöksi.
Kun laitat nimesi tähän adressiin, niin se on sinun kiitoksesi Aulikille hyvästä työstä ja vaatimus, että Aulikillakin on halutessaan oltava oikeus toimia vaikkapa minun tukihenkilönä. ja kun adressissa on tarpeeksi nimiä, niin minä vien adressin eteenpäin terveydenhuoltoalan ammattijärjestöille ja sanon, että joku palkinto ja tunnustus pitää saada hänen ja hän ansaitsee ehdottomasti Suomen parhaan sairaanhoitajqan arvonimen ja jonkun mitallin hyvästä työstä. Minulla on Aspergerin oireyhtymä, joten vien myös Autismi-ja Asperger-liittoon tämän adressin ja toivon että Autismi-ja Asperger-liitto palkitsee hänet siitä, kun hän on niin hyvin, niin avoimesti ja ennakkoluulottomasti kohdannut Asperger-aikuisen maakunnassa, jossa ei Aspergerista tiedetä kovinkaan paljoa.
Aulikki Sihvosen sivut löydät osoitteesta http://www.aulikki.fi
Ja hänestä tehty Youtube-video löytyy tästä linkistä: http://www.youtube.com/watch?v=LQ55aWxub2U
Henna Makkonen
Suomen paras sairaanhoitaja!
Henna Makkonen
5
439
Vastaukset
- LEPÄ VÄLILLÄ
No voi herranen aika sentään. Näillä palstoillakinko sinä häärit?
- tarkkana?
Mutta eikö ehdottaessaan jotakin suomen parhaaksi sairaanhoitajaksi pidä tuntea/tietää ne KAIKKI suomen sairaanhoitajat???
Ps. Pätee myös kaikkiin muihinkin juttuihin... - Kokemusta on
Tähän juttuun ei pidä kenekään sotkeutua. On nimittäin ns. pääsemättömissä.
- äly hoi älä jätä
Kokemusta on puhuu asiaa. Kannattaa pysyä kaukana
- jätti se...
Miksi kokemuksesta pitää pysyä kaukana?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä913100Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2991747Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461617- 901450
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel4051437Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että4031333Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik21189Esko Eerikäinen tatuoi kasvoihinsa rakkaan nimen - Kärkäs kommentti "Ritvasta" lävähti somessa
Ohhoh! Esko Eerikäinen on ottanut uuden tatuoinnin. Kyseessä ei ole mikä tahansa kuva minne tahansa, vaan Eerikäisen tat381093Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun340942Miksi Purra-graffiti ei nyt olekkaan naisvihaa?
"Pohtikaapa reaktiota, jos vastaava graffiti olisi tehty Sanna Marinista", kysyy Tere Sammallahti. Helsingin Suvilahden270928