Urtikarielli vaskuliitti

utrikaria vaskuliitt

Onko muilla diagnosoitu Urtikariellia vaskuliittia? (Urtikariaali vaskuliitti)
Mitä lääkitystä on määrätty?
Onko paranemista ollut havaittavissa ja millä aikataululla?

Olen todella kiitollinen kaikista vastauksistanne :D

3

4113

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama tauti

Moro,

minulla on Urtikariaali Vaskuliitti eli ihovaskuliitti(?)
      eli pienten verisuonten tulehdustauti. Krooninen urtikaria -tyyppinen iho-oireilu, joka tulee milloin sattuu ja kestää n 2vko - 2kk kerrallaan.

Kortisonia olen joskus syönyt, mutta en suostu sitä enää käyttämään. Minulla on muutenkin ohut iho, se voi haurastuttaa luustoa. Mutta ehkä pienen pienenä annoksena (puolikas 5mg eli 2,5mg/aamu) vielä joku kerta suostun siihen.

Antihistamiinia Aerius Atarax iltaisin silloin kun tauti on aktiivivaiheessa. Muulloin ei mitään. (Oma valinta.)

Eli minulla tämä tauti aktivoituu noin 1krt - 3krt vuodessa.
      Vatsa on aina silloin "löysänä" ja peräsuoli kuulemma turpoilee :))

Eli limakalvot sekä sisältä että päältä (iholla) turpoilee. Jalkapohjien turpoilu on to-del-la v-mäistä.

Olen ymmärtänyt että tämä on Reuman kaltainen Autoimmuunisairaus, jonka kanssa on vain opittava elämään.

Joku vuosi on parempi ja joku toinen huonompi, ei vissiin koskaan parane kokonaan. Mitä sinulle on kerrottu?

Kerro lisää sinun tapauksesta?

• Yksikaksiseitsemän

Minulla on myös ihovaskuliitti. Minulla sairaus alkoi pitkästä korkeakuumeisesta keuhkokuumeesta joka sekoitti immuunipuolustukseni.

Ensimmäinen vaskuliittikohtaus oli kauhea, jalkani olivat napaan asti täynnä veriläiskiä jotka yhdistyivät toisiinsa siten että tervettä ihoa ei enää näkynyt ja nilkoista alkoi iho mennä kuolioon... Kuulostaa pahalta mutta parissa päivässä oireet katosivat ja parissa viikossa iho oli normaali.

Sen jälkeen parin vuoden ajan vaskuliitti palasi aina jos rasitin itseäni.

Nykyään vaskuliitti oireilee vain jos yhdistyy kaksi asiaa, flunssa ja rasitus. Eli pari kertaa olen lievästi kuumeisena ja flunssassa kävellyt liikaa ja rehkinyt jolloin täplät palaavat jalkoihin. Mutta vain silloin ja nykyään ei pilkkuja ole näkynyt pariin vuoteen.

En ole koskaan saanut lääkitystä sillä aina täplät alkavat kadota itsekseen. Parantumaton tämä kai ei ole sillä kuuluu näihin mysteerisairauksiin, jos sen saa kerran ei se välttämättä tule koskaan uudelleen.

kaiken a ja o on pitää immuunipuolustuksensa vahvana niin ettei se ylikuorimitu pikkuviruksista ja ala sekoilemaan :)

• Anonyymi

Paha paha paha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      87
      3982
    2. 54
      3303
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      160
      3022
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      62
      2961
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      77
      2464
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2296
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      25
      1984
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      62
      1961
    9. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      167
      1942
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      93
      1348
    Aihe