Urtikarielli vaskuliitti

utrikaria vaskuliitt

Onko muilla diagnosoitu Urtikariellia vaskuliittia? (Urtikariaali vaskuliitti)
Mitä lääkitystä on määrätty?
Onko paranemista ollut havaittavissa ja millä aikataululla?

Olen todella kiitollinen kaikista vastauksistanne :D

3

3739

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sama tauti

Moro,

minulla on Urtikariaali Vaskuliitti eli ihovaskuliitti(?)
      eli pienten verisuonten tulehdustauti. Krooninen urtikaria -tyyppinen iho-oireilu, joka tulee milloin sattuu ja kestää n 2vko - 2kk kerrallaan.

Kortisonia olen joskus syönyt, mutta en suostu sitä enää käyttämään. Minulla on muutenkin ohut iho, se voi haurastuttaa luustoa. Mutta ehkä pienen pienenä annoksena (puolikas 5mg eli 2,5mg/aamu) vielä joku kerta suostun siihen.

Antihistamiinia Aerius Atarax iltaisin silloin kun tauti on aktiivivaiheessa. Muulloin ei mitään. (Oma valinta.)

Eli minulla tämä tauti aktivoituu noin 1krt - 3krt vuodessa.
      Vatsa on aina silloin "löysänä" ja peräsuoli kuulemma turpoilee :))

Eli limakalvot sekä sisältä että päältä (iholla) turpoilee. Jalkapohjien turpoilu on to-del-la v-mäistä.

Olen ymmärtänyt että tämä on Reuman kaltainen Autoimmuunisairaus, jonka kanssa on vain opittava elämään.

Joku vuosi on parempi ja joku toinen huonompi, ei vissiin koskaan parane kokonaan. Mitä sinulle on kerrottu?

Kerro lisää sinun tapauksesta?

• Yksikaksiseitsemän

Minulla on myös ihovaskuliitti. Minulla sairaus alkoi pitkästä korkeakuumeisesta keuhkokuumeesta joka sekoitti immuunipuolustukseni.

Ensimmäinen vaskuliittikohtaus oli kauhea, jalkani olivat napaan asti täynnä veriläiskiä jotka yhdistyivät toisiinsa siten että tervettä ihoa ei enää näkynyt ja nilkoista alkoi iho mennä kuolioon... Kuulostaa pahalta mutta parissa päivässä oireet katosivat ja parissa viikossa iho oli normaali.

Sen jälkeen parin vuoden ajan vaskuliitti palasi aina jos rasitin itseäni.

Nykyään vaskuliitti oireilee vain jos yhdistyy kaksi asiaa, flunssa ja rasitus. Eli pari kertaa olen lievästi kuumeisena ja flunssassa kävellyt liikaa ja rehkinyt jolloin täplät palaavat jalkoihin. Mutta vain silloin ja nykyään ei pilkkuja ole näkynyt pariin vuoteen.

En ole koskaan saanut lääkitystä sillä aina täplät alkavat kadota itsekseen. Parantumaton tämä kai ei ole sillä kuuluu näihin mysteerisairauksiin, jos sen saa kerran ei se välttämättä tule koskaan uudelleen.

kaiken a ja o on pitää immuunipuolustuksensa vahvana niin ettei se ylikuorimitu pikkuviruksista ja ala sekoilemaan :)

• Anonyymi

Paha paha paha

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3027
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2991
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2377
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1873
    5. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      81
      1763
    6. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1729
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      78
      1294
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      39
      1260
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79