Onko muilla diagnosoitu Urtikariellia vaskuliittia? (Urtikariaali vaskuliitti)
Mitä lääkitystä on määrätty?
Onko paranemista ollut havaittavissa ja millä aikataululla?
Olen todella kiitollinen kaikista vastauksistanne :D
Urtikarielli vaskuliitti
2
3377
Vastaukset
- sama tauti
Moro,
minulla on Urtikariaali Vaskuliitti eli ihovaskuliitti(?)
eli pienten verisuonten tulehdustauti. Krooninen urtikaria -tyyppinen iho-oireilu, joka tulee milloin sattuu ja kestää n 2vko - 2kk kerrallaan.
Kortisonia olen joskus syönyt, mutta en suostu sitä enää käyttämään. Minulla on muutenkin ohut iho, se voi haurastuttaa luustoa. Mutta ehkä pienen pienenä annoksena (puolikas 5mg eli 2,5mg/aamu) vielä joku kerta suostun siihen.
Antihistamiinia Aerius Atarax iltaisin silloin kun tauti on aktiivivaiheessa. Muulloin ei mitään. (Oma valinta.)
Eli minulla tämä tauti aktivoituu noin 1krt - 3krt vuodessa.
Vatsa on aina silloin "löysänä" ja peräsuoli kuulemma turpoilee :))
Eli limakalvot sekä sisältä että päältä (iholla) turpoilee. Jalkapohjien turpoilu on to-del-la v-mäistä.
Olen ymmärtänyt että tämä on Reuman kaltainen Autoimmuunisairaus, jonka kanssa on vain opittava elämään.
Joku vuosi on parempi ja joku toinen huonompi, ei vissiin koskaan parane kokonaan. Mitä sinulle on kerrottu?
Kerro lisää sinun tapauksesta? - Yksikaksiseitsemän
Minulla on myös ihovaskuliitti. Minulla sairaus alkoi pitkästä korkeakuumeisesta keuhkokuumeesta joka sekoitti immuunipuolustukseni.
Ensimmäinen vaskuliittikohtaus oli kauhea, jalkani olivat napaan asti täynnä veriläiskiä jotka yhdistyivät toisiinsa siten että tervettä ihoa ei enää näkynyt ja nilkoista alkoi iho mennä kuolioon... Kuulostaa pahalta mutta parissa päivässä oireet katosivat ja parissa viikossa iho oli normaali.
Sen jälkeen parin vuoden ajan vaskuliitti palasi aina jos rasitin itseäni.
Nykyään vaskuliitti oireilee vain jos yhdistyy kaksi asiaa, flunssa ja rasitus. Eli pari kertaa olen lievästi kuumeisena ja flunssassa kävellyt liikaa ja rehkinyt jolloin täplät palaavat jalkoihin. Mutta vain silloin ja nykyään ei pilkkuja ole näkynyt pariin vuoteen.
En ole koskaan saanut lääkitystä sillä aina täplät alkavat kadota itsekseen. Parantumaton tämä kai ei ole sillä kuuluu näihin mysteerisairauksiin, jos sen saa kerran ei se välttämättä tule koskaan uudelleen.
kaiken a ja o on pitää immuunipuolustuksensa vahvana niin ettei se ylikuorimitu pikkuviruksista ja ala sekoilemaan :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
R.I.P Marko lämsä
Luin just netistä suru uutisen että tangokuningas Marko Lämsä On menehtynyt viikonloppuna Tampereella. Niin nuorikin vi624282Vappu terveiset kaivatullesi
otetaan vappu terveisiä vastaan tähän ketjuun kaivatullesi !!! 🍾🥂🎉🌻🔥🧡🧡1541812Tangokuningas Marko Lämsä, 47, on kuollut
Taas yksi melko nuori artisti lopetti lauleskelut lopullisesti. https://www.is.fi/viihde/art-2000011200979.html141513Puskaradio huutaa
Nuori tyttö oli laittanut päivityksen että pitämällä joku itsensäpaljastaja. Kuka tämä on? Varoittakaa lapsia !351278Miksi aina vain seksiä?
Kertokaas nyt mulle, että onko tämä joku normojen ihan oma juttu, että seksiä pitää pohtia joka välissä, siitä pitää jau1681063- 56914
- 78904
Martinalta vakava ulostulo
Seiska: Martinalta vakava ulostulo. Olipa raflaava otsikko mustalla pohjalla.167829Hei rakas A,
olinko silloin julma sinua kohtaan? Jos, niin anna anteeksi, yritin vain toimia oikein. Olen pahoillani, edelleenkin, en54811- 39781