dyykkaus on jees

dyykkari

on se kumma kuin paljon hyvää tavaraa menee roskikseen.. Kaverini kanssa kiersin ruokakauppojen roskiksia ja siel oli makkaraa, leipää, juustoa, jugurttia,,ja kaikki siististi paketissa..kyl opiskelijat säästäisi pitkän pennin jos ne alkais dyykkaan..mä ainakin jatkan dyykkausta..

12

2407

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • super seitan

dyykkaus on jees. perseestä onkin ne pulsut, jotka sitä harrastaa...

• Pilvipeikko

Dyykkaus on OIKEESTI todella jees ;)
        Aion tänä kesänä kans käydä kattelemas mestoil mitä löytyy :P
        Ja niistä pulsuista, ihmisiä nekin on siinä missä sinäkin, super seitan >:i Eikä sul siis mitn oikeutta niitä haukkua!!! >x(

• jepu

dyykkaus on kannatettavaa toimintaa.¨..toisin kuin ihmiset yleensä luulee ne ruokatavarat on siellä alkuperäsikääreissä ja yleensä muovikassiin laitettuna..eli ei mitään tartunnan vaaraa ole..

• heko heko

Penkokaa te vaan roskiksesta ruokanne! Varmaan todella tasokasta elämää, kun saa kaivella vanhentuneen ruokansa haisevasta roskiksesta! No samapa tuo minulle on itse en kuitenkaan moiseen touhuun ikinä alentuisi!

• jepu
        heko heko kirjoitti:

Penkokaa te vaan roskiksesta ruokanne! Varmaan todella tasokasta elämää, kun saa kaivella vanhentuneen ruokansa haisevasta roskiksesta! No samapa tuo minulle on itse en kuitenkaan moiseen touhuun ikinä alentuisi!

ne roskikset ei nimittäin juuri haise..kyse on kauppojen roskiksista eikä mistään kerrostalojen..ja vanhentunut-käsite on suhteellista..maitokin on käyttökelpoista omassa jääkaapissakin vielä pitkälle viimeisen käyttöpäivän jälkeen - ainakin viikon..Eli ihan yhtä tasokasta elämää kuin mikä hyvänsä elämä..

• peeveli

Oikein tuli nälkä, kun luki teidän menujanne.
        HYI HELVETTI! Ei teistä tule mitään marttyyreitä vaikka söisitte paskaa kuolemaanne saakka.

• jepu
        peeveli kirjoitti:

Oikein tuli nälkä, kun luki teidän menujanne.
        HYI HELVETTI! Ei teistä tule mitään marttyyreitä vaikka söisitte paskaa kuolemaanne saakka.

rahaa säästyy ja paljon säästyykin..ja ruokaa et erota kaupan tiskien ruoasta, vaikka saisit verrata vierekkäin roskiksesta otettua ja tiskiltä ostettua..

• juho
        jepu kirjoitti:

rahaa säästyy ja paljon säästyykin..ja ruokaa et erota kaupan tiskien ruoasta, vaikka saisit verrata vierekkäin roskiksesta otettua ja tiskiltä ostettua..

kutsuisin lähinnä idiotismiksi sitä että niin paljon hyvää tavaraa heitetään hukkaan. Pelkästään kannatettava ajatus tuo dyykkaus (itse en harrasta)

• Shitter

jep. mä dyykkaan kanssa toisinaan. ennen useammin. nykyään oon niin laiska lähteen kierteleen roskiksia...mutta onhan se säästöö ja siis se on todella hämmästyttävää mitä kaikkea kaupat heittävät mäelle.mä oon dyykannu siideriä ja vessapaperiakin esim...hah..ihan kun siinäki olis joku viimenen käyttöpäivä =D
      nykyään rupee vaan roskikset oleen aina useammin lukollisissa paikoissa mihin ei pääse tai sit on puristimet....noh, lidl on nykyään ainaki täällä tampereella päin hyvä kohde.

• jst

Dyykkausta harrastavilta kuullut että tuo Lidl taitaa muutenkin olla hieman pro-dyykkaus. Tai ei ainakaan anti-dyykkaus. Jotain hyvää siinäkin puljussa...

• elbo

dyykkailen jonkinverran :) onko kellään tietoa Lappeenrannan hyvistä dyykkauspaikoista. ruoka kiinnostaa....

• Anonyymi

Suomessa yleinen käytännön ympäristörikos on, että luonnonvihaajat kyttäävät jopa roskiksia, jonne heittävät ehjää tavaraa, vaatteita ja ruokaa, kun eivät viitsi viedä kierrätykseen, tai lahjoittaa kirpputoreille.

Euroopassa on yleistä, että siirtolavat ovat avoimia, niiltä saa kuka tahansa, ottaa tarvitsemansa ja siihen jopa kannustetaan. Myös kadun varteen voi jättää mm. huonekaluja, jotka kaupunki sitten kerää pois, jos eivät ole menneet ihmisille käyttöön ja kiertoon. Suomessa on niin ahneet varakkaat, että kyttäävät jopa roskiksia.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. MIksi suurin osa persuista on alkoholisteja?

Tätä jäin pohdiskelemaan....
      Maailman menoa
      87
      3982
    2. 54
      3303
    3. Kehutaan vaihteeksi Perussuomalaisia

Perussuomalaiset ovat olleet melkoisen lokakampanjoinnin kohteena, vaikka ovat saaneet paljon hyvää aikaiseksi. Nyt on
      Maailman menoa
      160
      3022
    4. Putin lähti takki auki sotaan....

Luuli, että kolmessa päivässä hoidetaan, nyt on mennyt 3,5 vuotta eikä voitosta tietoakaan. Kaiken lisäksi putin luuli,
      Maailman menoa
      62
      2961
    5. SDP ylivoimainen ykkönen

En ole koskaan viitsinyt käydä äänestämässä, mutta nyt SDP:n etumatka on niin kutkuttava, että pakkohan se on vaivautua.
      Maailman menoa
      77
      2464
    6. Suomalainen lähti ilman takkia sotaan

Malli oli "kajander", johon kuului pelkästään kokardi, ja sotilaan itse metsästä katkoma puukeppi ryssien huitomiseen.
      Maailman menoa
      5
      2296
    7. Patteriauton ovia ei saatu auki - kuljettaja koki hirvittävän kuoleman!

”Oviongelma johti kuskin kuolemaan kolarissa – tämä ratkaisu saatetaan kieltää kokonaan Sivulliset pyrkivät tempomaan a
      Maailman menoa
      25
      1984
    8. Roiskeläpät takaisin niin alkaa lasit kestämään

"Tuulilaseja hajottava talvi-ilmiö on ehkä ratkennut" Tämän päivän autoissa kun on esimerkiksi vanhempaa autokalustoa s
      Yleistä autoilusta
      62
      1961
    9. Polttomoottoriauto on köyhän merkki

Kun ei ole varaa ostaa sähköautoa, niin joutuu köyhän autoa käyttämään.
      Maailman menoa
      167
      1942
    10. Kaivattusi ominaistuoksu?

Itse vastaan juustonaksu 😅
      Ikävä
      93
      1348
    Aihe