on se kumma kuin paljon hyvää tavaraa menee roskikseen.. Kaverini kanssa kiersin ruokakauppojen roskiksia ja siel oli makkaraa, leipää, juustoa, jugurttia,,ja kaikki siististi paketissa..kyl opiskelijat säästäisi pitkän pennin jos ne alkais dyykkaan..mä ainakin jatkan dyykkausta..
dyykkaus on jees
12
2236
Vastaukset
- super seitan
dyykkaus on jees. perseestä onkin ne pulsut, jotka sitä harrastaa...
- Pilvipeikko
Dyykkaus on OIKEESTI todella jees ;)
Aion tänä kesänä kans käydä kattelemas mestoil mitä löytyy :P
Ja niistä pulsuista, ihmisiä nekin on siinä missä sinäkin, super seitan >:i Eikä sul siis mitn oikeutta niitä haukkua!!! >x(
- jepu
dyykkaus on kannatettavaa toimintaa.¨..toisin kuin ihmiset yleensä luulee ne ruokatavarat on siellä alkuperäsikääreissä ja yleensä muovikassiin laitettuna..eli ei mitään tartunnan vaaraa ole..
- heko heko
Penkokaa te vaan roskiksesta ruokanne! Varmaan todella tasokasta elämää, kun saa kaivella vanhentuneen ruokansa haisevasta roskiksesta! No samapa tuo minulle on itse en kuitenkaan moiseen touhuun ikinä alentuisi!
- jepu
heko heko kirjoitti:
Penkokaa te vaan roskiksesta ruokanne! Varmaan todella tasokasta elämää, kun saa kaivella vanhentuneen ruokansa haisevasta roskiksesta! No samapa tuo minulle on itse en kuitenkaan moiseen touhuun ikinä alentuisi!
ne roskikset ei nimittäin juuri haise..kyse on kauppojen roskiksista eikä mistään kerrostalojen..ja vanhentunut-käsite on suhteellista..maitokin on käyttökelpoista omassa jääkaapissakin vielä pitkälle viimeisen käyttöpäivän jälkeen - ainakin viikon..Eli ihan yhtä tasokasta elämää kuin mikä hyvänsä elämä..
- peeveli
Oikein tuli nälkä, kun luki teidän menujanne.
HYI HELVETTI! Ei teistä tule mitään marttyyreitä vaikka söisitte paskaa kuolemaanne saakka. - jepu
peeveli kirjoitti:
Oikein tuli nälkä, kun luki teidän menujanne.
HYI HELVETTI! Ei teistä tule mitään marttyyreitä vaikka söisitte paskaa kuolemaanne saakka.rahaa säästyy ja paljon säästyykin..ja ruokaa et erota kaupan tiskien ruoasta, vaikka saisit verrata vierekkäin roskiksesta otettua ja tiskiltä ostettua..
- juho
jepu kirjoitti:
rahaa säästyy ja paljon säästyykin..ja ruokaa et erota kaupan tiskien ruoasta, vaikka saisit verrata vierekkäin roskiksesta otettua ja tiskiltä ostettua..
kutsuisin lähinnä idiotismiksi sitä että niin paljon hyvää tavaraa heitetään hukkaan. Pelkästään kannatettava ajatus tuo dyykkaus (itse en harrasta)
- Shitter
jep. mä dyykkaan kanssa toisinaan. ennen useammin. nykyään oon niin laiska lähteen kierteleen roskiksia...mutta onhan se säästöö ja siis se on todella hämmästyttävää mitä kaikkea kaupat heittävät mäelle.mä oon dyykannu siideriä ja vessapaperiakin esim...hah..ihan kun siinäki olis joku viimenen käyttöpäivä =D
nykyään rupee vaan roskikset oleen aina useammin lukollisissa paikoissa mihin ei pääse tai sit on puristimet....noh, lidl on nykyään ainaki täällä tampereella päin hyvä kohde.- jst
Dyykkausta harrastavilta kuullut että tuo Lidl taitaa muutenkin olla hieman pro-dyykkaus. Tai ei ainakaan anti-dyykkaus. Jotain hyvää siinäkin puljussa...
- elbo
dyykkailen jonkinverran :) onko kellään tietoa Lappeenrannan hyvistä dyykkauspaikoista. ruoka kiinnostaa....
- Anonyymi
Suomessa yleinen käytännön ympäristörikos on, että luonnonvihaajat kyttäävät jopa roskiksia, jonne heittävät ehjää tavaraa, vaatteita ja ruokaa, kun eivät viitsi viedä kierrätykseen, tai lahjoittaa kirpputoreille.
Euroopassa on yleistä, että siirtolavat ovat avoimia, niiltä saa kuka tahansa, ottaa tarvitsemansa ja siihen jopa kannustetaan. Myös kadun varteen voi jättää mm. huonekaluja, jotka kaupunki sitten kerää pois, jos eivät ole menneet ihmisille käyttöön ja kiertoon. Suomessa on niin ahneet varakkaat, että kyttäävät jopa roskiksia.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ensitreffit Jenni laukoo viinilasin ääressä suorat sanat Jyrkin aikeista: "Mä sanoin, että älä"
Voi ei… Mitä luulet: kestääkö Jennin ja Jyrkin avioliitto vai päättyykö eroon? Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde232692Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän292292- 1482254
Hullu liikenteessä?
Mikä hullu pyörii kylillä jos jahti päällä? Näitä tosin kyllä riittää tällä kylällä.532170Niina Lahtinen uudessa elämäntilanteessa - Kotiolot ovat muuttuneet merkittävästi: "Nyt on...!"
Niina, tanssejasi on riemukasta seurata, iso kiitos! Lue Niinan haastattelu: https://www.suomi24.fi/viihde/niina-lahti211782Kun Venäjä on tasannut tilit Ukrainan kanssa, onko Suomi seuraava?
Mitä mieltä olette, onko Suomi seuraava, jonka kanssa Venäjä tasaa tilit? Ja voisiko sitä mitenkään estää? Esimerkiks3891642Ano Turtiainen saa syytteet kansankiihoituksesta
Syytteitä on kolme ja niissä on kyse kirjoituksista, jotka hän on kansanedustaja-aikanaan julkaissut Twitter-tilillään961576- 2931461
Varokaa! Lunta voi sataa kohta!
Vakava säävaroitus Lumisadevaroitus Satakunta, Uusimaa, Etelä-Karjala, Keski-Suomi, Etelä-Savo, Etelä-Pohjanmaa, Pohjanm131409- 1331408