dyykkaus on jees

dyykkari

on se kumma kuin paljon hyvää tavaraa menee roskikseen.. Kaverini kanssa kiersin ruokakauppojen roskiksia ja siel oli makkaraa, leipää, juustoa, jugurttia,,ja kaikki siististi paketissa..kyl opiskelijat säästäisi pitkän pennin jos ne alkais dyykkaan..mä ainakin jatkan dyykkausta..

12

2114

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • super seitan

      dyykkaus on jees. perseestä onkin ne pulsut, jotka sitä harrastaa...

      • Pilvipeikko

        Dyykkaus on OIKEESTI todella jees ;)
        Aion tänä kesänä kans käydä kattelemas mestoil mitä löytyy :P
        Ja niistä pulsuista, ihmisiä nekin on siinä missä sinäkin, super seitan >:i Eikä sul siis mitn oikeutta niitä haukkua!!! >x(


    • jepu

      dyykkaus on kannatettavaa toimintaa.¨..toisin kuin ihmiset yleensä luulee ne ruokatavarat on siellä alkuperäsikääreissä ja yleensä muovikassiin laitettuna..eli ei mitään tartunnan vaaraa ole..

      • heko heko

        Penkokaa te vaan roskiksesta ruokanne! Varmaan todella tasokasta elämää, kun saa kaivella vanhentuneen ruokansa haisevasta roskiksesta! No samapa tuo minulle on itse en kuitenkaan moiseen touhuun ikinä alentuisi!


      • jepu
        heko heko kirjoitti:

        Penkokaa te vaan roskiksesta ruokanne! Varmaan todella tasokasta elämää, kun saa kaivella vanhentuneen ruokansa haisevasta roskiksesta! No samapa tuo minulle on itse en kuitenkaan moiseen touhuun ikinä alentuisi!

        ne roskikset ei nimittäin juuri haise..kyse on kauppojen roskiksista eikä mistään kerrostalojen..ja vanhentunut-käsite on suhteellista..maitokin on käyttökelpoista omassa jääkaapissakin vielä pitkälle viimeisen käyttöpäivän jälkeen - ainakin viikon..Eli ihan yhtä tasokasta elämää kuin mikä hyvänsä elämä..


      • peeveli

        Oikein tuli nälkä, kun luki teidän menujanne.
        HYI HELVETTI! Ei teistä tule mitään marttyyreitä vaikka söisitte paskaa kuolemaanne saakka.


      • jepu
        peeveli kirjoitti:

        Oikein tuli nälkä, kun luki teidän menujanne.
        HYI HELVETTI! Ei teistä tule mitään marttyyreitä vaikka söisitte paskaa kuolemaanne saakka.

        rahaa säästyy ja paljon säästyykin..ja ruokaa et erota kaupan tiskien ruoasta, vaikka saisit verrata vierekkäin roskiksesta otettua ja tiskiltä ostettua..


      • juho
        jepu kirjoitti:

        rahaa säästyy ja paljon säästyykin..ja ruokaa et erota kaupan tiskien ruoasta, vaikka saisit verrata vierekkäin roskiksesta otettua ja tiskiltä ostettua..

        kutsuisin lähinnä idiotismiksi sitä että niin paljon hyvää tavaraa heitetään hukkaan. Pelkästään kannatettava ajatus tuo dyykkaus (itse en harrasta)


    • Shitter

      jep. mä dyykkaan kanssa toisinaan. ennen useammin. nykyään oon niin laiska lähteen kierteleen roskiksia...mutta onhan se säästöö ja siis se on todella hämmästyttävää mitä kaikkea kaupat heittävät mäelle.mä oon dyykannu siideriä ja vessapaperiakin esim...hah..ihan kun siinäki olis joku viimenen käyttöpäivä =D
      nykyään rupee vaan roskikset oleen aina useammin lukollisissa paikoissa mihin ei pääse tai sit on puristimet....noh, lidl on nykyään ainaki täällä tampereella päin hyvä kohde.

      • jst

        Dyykkausta harrastavilta kuullut että tuo Lidl taitaa muutenkin olla hieman pro-dyykkaus. Tai ei ainakaan anti-dyykkaus. Jotain hyvää siinäkin puljussa...


    • elbo

      dyykkailen jonkinverran :) onko kellään tietoa Lappeenrannan hyvistä dyykkauspaikoista. ruoka kiinnostaa....

    • Anonyymi

      Suomessa yleinen käytännön ympäristörikos on, että luonnonvihaajat kyttäävät jopa roskiksia, jonne heittävät ehjää tavaraa, vaatteita ja ruokaa, kun eivät viitsi viedä kierrätykseen, tai lahjoittaa kirpputoreille.

      Euroopassa on yleistä, että siirtolavat ovat avoimia, niiltä saa kuka tahansa, ottaa tarvitsemansa ja siihen jopa kannustetaan. Myös kadun varteen voi jättää mm. huonekaluja, jotka kaupunki sitten kerää pois, jos eivät ole menneet ihmisille käyttöön ja kiertoon. Suomessa on niin ahneet varakkaat, että kyttäävät jopa roskiksia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2823
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2390
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2170
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      17
      1972
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1816
    6. 160
      1804
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1777
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      132
      1513
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe