Joroisissa hevostallia?

Ratsastaja1

Osaako kukaan suositella Joroisista jotain ratsastustallii?

26

2925

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ratsastaja 93

      Joroisissa oli Harakkasaaren talli, mutta se lopetti ja nyt täällä on (Kolmalla) Rella Vinur islanninhevostalli.
      Lähimmät on sitten Pieksämäellä Mäenpään kartanon ratsastuskoulu (suosittelen, todella mukava opettaja ja mukavat hevoset) ja sitten Varkaudessa Varkauden ratsastuskeskus (en suosittele, huono opetus, hevoset ok, mutta opettajat nyreitä eivätkä välitä mitä ratsastaja sanoo, tunnilla 11 ratsukkoa) ja sitten Varkaudessa on yksityinen talli Lekotalli (suosittelen, äärettömän mukava opettaja, neuvoo, auttaa, juttelee ym ja hevosetkin mukavia).

      • Murr

        Taitaa tuo Varkauden ratsastuskeskus olla tarkasti ottaen Joroisissa sekin. Hyvinhän nuo VUR:n likat on pärjänneet kisoissa viime vuosina. Eikös se oo ollu paras seura valtakunnassa monena vuonna? Eli kai siellä joku tietää jotakin jostakin...


      • paikalla käynyt

        Ja onhan vielä Hevosharju. Se on issikka talli. Aivan ihanat heposet sekä opettajat. Suosittelen lämpimästi.


      • 40V.

        Haaveeni nuorena oli ratsastus. Kävin vuosia aikuisena varkauden ratsastuskeskuksessa opettelemassa alkeita, ikää paljon kokemusta ei yhtään. opetus kiukkuista ja rahakkaita suosivaa. lopetin kun tuli stressi vaikka tarkoitus oli rentoutua. paikka on tarkoitettu vain sellaisille jotka haluaa kilpailla, tai sellaisille joilla status esim lääkäri,. jne. Sen lisäksi hevosia kohdeltiin välillä huonosti, lyötiin esim raipalla kun oli tunnin aikana pamauttanut takajalat seinään, jälkikäteen, ei hepo takuulla ymmärtänyt miksi rats ohjaaja löi!!


    • Ratsastaja 93

      Itse asiassa joo, on se Joroisten puolella.
      On pärjänneet kisoissa, mutta minulle ainakaan ei tuo opetus ollut kyllä mitään hyvää kyseisessä ryhmässä. Tai sitten olin aivan väärässä ryhmässä, mutta omistaja olisi laittanut selliaselle kurssille johon en todella olisi kuulunut. Näköjään joillekin, noille kisoissa pärjänneille on hyvä opetus ja niiden annetaan ratsastaa hyvillä hevosilla.. Eikä vain aina jollakin samalla pikku ponilla, kun olisi voinut isommallakin ratsastaa.

    • on on

      Kimmon talli on perinteikäs talli Joroisissa. Toiminut Joroisten Kuvansissa jo yli 40 vuotta.

      • yyrteri

        Eikös se lopettanut?


      • kisoissa käyny

        Niin ja eikös kimmon talli keskity noihin kilpaileviin?


    • Käynypaikasrellavinu

      Tuo rella vinur on aivan taivaallinen paikka!! Itse voisin vaikka muuttaa sinne hevoset ovat nöyriä, kilttejä ja rauhallisisa! Itse olen menossa sinne tänä kesänä leirille ja olen käynyt siellä ennenkin koska pidin synttärini siellä!!!!!:D SUOSITTELEN!!!!!

      • käynyt

        Hevosharju on ihana issikka talli. Kiltit hepat. Kivat vetäjät.


    • Käynyt..

      Virtasalmella Talli Ryökäle...Hyvä paikka ja hinnatkin kohdillaan

      • leiri1

        Rella vinur on huippu kiva paikka ja kuulema se hevosharju lopettaa syksyllä toiminnan kokonaan.


      • tietoinen2
        leiri1 kirjoitti:

        Rella vinur on huippu kiva paikka ja kuulema se hevosharju lopettaa syksyllä toiminnan kokonaan.

        Ei lopeta Hevosharju.


      • Fairytale
        tietoinen2 kirjoitti:

        Ei lopeta Hevosharju.

        Loppu.


      • napukka567
        Fairytale kirjoitti:

        Loppu.

        Itse aloitan Varkauden Ratsastuskeskuksella, on kuulemma taivaallinen paikka. En suosittele Rella Oy:tä. Siellä en ole itse päässyt kehittymään ja hevoset ovat vähän liiankin kilttejä. Kiltteydellä tarkoitan, että sitten, kun pistetään joku haastavampi ratsusksi niin ei sitä osaakkaan ohjailla, kun on tottunut näihin helpompiin, jotka tekevät heti, kun käsketään :)


    • Kts kuinka heppaa ko

      Vrk:n rats.keskuksesta en pidä. Hevosen hyvinvointi tärkein kriteeri itselleni. Eipä pahemmin ko. paikassa pääse hevoset lomailemaan ja ulkoilemaan (ilman ratsastajaa). Lapsena oli mukava paikka napakalla opetuksella (joo kyllä, kehityin), mutta mitä vanhemmaksi tulin ja aloin hoitamaan hevosia, sitä enemmän huomasin kuinka ne lomaa kaipaavat. Hevosten vaihtuvuus suuri. Kulutetaan loppuun useamman tunnin työllä päivässä, välillä seisotaan karsinassa varusteet päällä ja eipä juuri tule päivälle lomailua ratsastajista ulkoilmassa. Jalkavikaisina taitavat lähteä jos ei teuraaksi niin niihin ihastuneiden hoitajien luokse. pääosin.. Puitteet kyllä hyvät.

    • yhä käyn

      Varkauden Ratsastuskeskus on Varkauden AINUT SRL:n hyväksymä ratsastuskoulu. Että lähdetään siitä. Ei todella ole opettajat nyreitä, vaan hyvin ystävällisiä, ja hyviä työssään. SUOSITTELEN. Ja hepat ja ponit on tosi hyvin koulutettuja.

    • Mee vaan

      Pakkohan sinun on omistajana käydä.

    • Jamo

      Se että joku talli on SRL:n hyväksymä EI kerro siitä että tallilla olisi kaikki hyvin. Olen tutkinut Suomen ratsastustalleja jotka ovat SRL:n hyväksymiä niin täytyy myöntää että heikolla kantimilla ovat. Monessa paikassa hevoset ovat todella huonossa kunnossa, vapaapäiviä ei laisinkaan saatikka ulkoilua. Olen tehnyt tutkimuksen omaksi ilokseni ja muiden harmiksi. Olen joutunut kohtaamaan järkyttäviä tapauksia ja valitettavasti aivan tässä lähialueella. Joten turha väittää että SRL:N hyväksymä talli olisi se ainut ja oikea!! Monella tallilla puitteet hyvät mutta kaikki muu onkin aivan retuperällä.

    • yksvaa100

      Mikäs kukas se on joka ääs-marketin taululla ilmoittaa talutusratsastuksia jne. ?

    • VURRULEE

      oma mielipiteeni vark. ratsastuskeskuksesta on, että paikassa on osaavia valmentajia ja menestyviä hevosia

    • Nuorukainen22

      Siis loppuuko se ratsastustoiminta nyt siellä Rellalla?:O Ainakin facebookissa lukee että loppuu vissiin. Harmi.=(

      • rellavinufani99

        joo loppu, varmaankin sen takia kun toinen omistajista menehtyi. Mutta toivottavasti joku ostaisi paikan jotta olisi jokin toinenkin paikka ratsastaa kuin varkauden ratsastuskeskus .


    • Käynyttallilla

      Minulla kokemusta Vark. Rats. Kesk. Siisti ja hyvä paikka oppia. Hevosia ja opetusta vauvasta vaariin ja alkeisista kilpatasolle. Hevoset pääsevät ulkoilemaan joka päivä ja jokaisella hevosella yleensä vähintään 2 vapaapäivää viikossa. Hevosia hierotaan enemmän kun useissapaikoissa ja muutenkin hevosilla hyvät olot. Opetus korkeatasoista ja edistävää.

      • Kiinnostunut1

        Milloin oot viimeksi käynyt siellä?


    • ratsastaja000

      tiedättekö milloin tuo mäenpää. kartano taas jatkuu tai tiedättekö kuka siellä alkaa pitämään tunteja?

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      57
      5790
    2. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      26
      3667
    3. Miksi tytöt feikkavat saaneensa orgasmin, vaikka eivät ole saaneet?

      Eräs ideologia itsepintaisesti väittää, että miehet haluavat työntää kikkelinsä vaikka oksanreikään, mutta tämä väite ei
      Sinkut
      227
      1921
    4. Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti

      Poliisit vaikenee ja paikallinen lehti ei kerro taposta taaskaan mitään. Mitä hyötyä on koko paikallislehdestä kun ei
      Kokkola
      28
      1772
    5. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      94
      1222
    6. MAKEN REMPAT

      Tietääkö kukaan missä tämmöisen firman pyörittäjä majailee? Jäi pojalla hommat pahasti kesken ja rahat muisti ottaa enna
      Suomussalmi
      30
      1177
    7. Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille

      Itämaisesta filosofiasta kiinnostuneille. Nämä linkit voivat auttaa pääsemään niin sanotusti alkuun. https://keskustel
      Hindulaisuus
      290
      955
    8. Kuntoutus osasto Ähtärin tk vuode osasto suljetaan

      5 viikkoa ja mihin työntekijät, mihin potilaat. Mikon sairaalan lopetukset saivat nyt jatkoa. Alavudelle Liisalle tulee
      Ähtäri
      50
      948
    9. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      76
      889
    10. Mulla on kyllä

      Järkyttävä ikävä sua. Enkä yhtään tykkää tästä olotilastani. Levoton olo. Ja vähän pelottaa..
      Ikävä
      35
      848
    Aihe