Tuut mun uniin

Margitta

Todellisena
kuitenkin usvassa
jossakin sieluni sopukoissa

elät
rakastellen vietät
hetket huumaavat
olet olemassa

en tiedä huudanko
kysynkö lupaa
anonko rakkautta
tuota hurmaa

en peitä tietoisuutta
en kavahda hetkeä
saanhan olla vielä
näin vierellä

kun tuut mun uniin

5

184

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinka monta lämmintä matkaa olen minäkin unissani tehnyt että tavannut kulkijoita ja kuinka kurjalta on tuntunut sitten niistä herätä.

Aivan samoin kuin nähnyt niin totuudenmukaisia unia elävästä elämästä ja vielä ihmisistä jotka ovat läsnä tai oikeasti kuolleet.

Sanotaan että silmät ovat sielujen peilejä mutta mitä sitten ovat totuudenmukaiset unet,sillä aivan samoin niissä käydään lävitse näitä elämänpolkuja.

Sinulle Hyvää jo myöhästynyttä Vappua Margi !

• Kuu kiurusta kesään.
        Odotellaan sitä ja hymyillään
        Kiitos kun kurkistit pitkästä aikaa

• yksmies.

Taisipa Margitta seikkailla toissayönä minun unissani... tai ainakin kovin eri näköisenä, mutta silti - niin kuin unessa usein - tunsin että se olit sinä.
      Vaan ei mitenkään säädytöntä se uneni, vaan juttelimme kaikesta, kunnes Kerttu - niin kuin monesti ennenkin - keskeytti uneni kysymällä, mitä sää nyt siinä huohotat... puhuin niin innoissani unessani, että se oli kuulostanut suorastaan oudolta. :D

Kiva runo, tykkäsin. Unet ovat joskus todella todellisen oloisia, aivan kuin vain matkustaisi ulottuvuudesta toiseen ja palaisi kun aamu alkaa sarastaa...

• Niin juuri
        unessa usein tapasin
        outoja, tuttuja kulkijoita
        ehkä sinäkin moikkasit
        yksmies. sen keksin ken teis
        et vilkutit rannalla
        kuumalla sannalla
        aivan laiturin kupeessa
        siinä unessa ;)
        ja kesä tulee sittenkin
        kunhan pakkaset hellien häviää
        usvaan unenomaiseen

• Aidac

Runon unenomainen tunnelma täydentyy sen aiheen mukana. Sinä osaat tuon sanaleikkien ja tunnelmoinnin taidokkaan yhdistämisen runon kielellä.
      Todellakin nautittava kokonaisuus, johon kietoutuu unen taianomainen mystisyys.
      Teemana ei aivan uusi, sillä taisimme käydä joskus aikaisemminkin unien ihmeellisissä maailmoissa runojesi matkassa.

Unessako vain,
      taas sun luoksesi kuljen.
      Unessako vain
      näin sun syliini suljen.

Untako hetket,
      on mun onneni vain.
      Untako rakkaus,
      tuo jonka sain

Miksen valveilla koskaan
      sua luonani nää.
      Miksi valveilla sydämein
      aina yksin näin jää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies

Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?
      Ikävä
      88
      1960
    2. Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa

Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.
      Kajaani
      99
      1212
    3. Tumman vihreä mercedes

Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,
      Hyrynsalmi
      18
      1196
    4. Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?

"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol
      Maailman menoa
      81
      1014
    5. Uskaltaako tässä luottaa siihen että

Ehkä rakastetaan toisiamme?
      Ikävä
      94
      904
    6. Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia

https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot
      Maailman menoa
      154
      889
    7. Tunnusmerkkejä Kaivatulle

Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt
      Ikävä
      53
      824
    8. Pakkomielle

Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs
      Ikävä
      56
      799
    9. Oletko nainen enää täällä?

En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv
      Ikävä
      60
      769
    10. Rakastan sinua

Päivä päivältä enemmän 🥰 Miehelle.
      Ikävä
      53
      704
    Aihe