Tuut mun uniin

Margitta

Todellisena
kuitenkin usvassa
jossakin sieluni sopukoissa

elät
rakastellen vietät
hetket huumaavat
olet olemassa

en tiedä huudanko
kysynkö lupaa
anonko rakkautta
tuota hurmaa

en peitä tietoisuutta
en kavahda hetkeä
saanhan olla vielä
näin vierellä

kun tuut mun uniin

5

169

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kuinka monta lämmintä matkaa olen minäkin unissani tehnyt että tavannut kulkijoita ja kuinka kurjalta on tuntunut sitten niistä herätä.

Aivan samoin kuin nähnyt niin totuudenmukaisia unia elävästä elämästä ja vielä ihmisistä jotka ovat läsnä tai oikeasti kuolleet.

Sanotaan että silmät ovat sielujen peilejä mutta mitä sitten ovat totuudenmukaiset unet,sillä aivan samoin niissä käydään lävitse näitä elämänpolkuja.

Sinulle Hyvää jo myöhästynyttä Vappua Margi !

• Kuu kiurusta kesään.
        Odotellaan sitä ja hymyillään
        Kiitos kun kurkistit pitkästä aikaa

• yksmies.

Taisipa Margitta seikkailla toissayönä minun unissani... tai ainakin kovin eri näköisenä, mutta silti - niin kuin unessa usein - tunsin että se olit sinä.
      Vaan ei mitenkään säädytöntä se uneni, vaan juttelimme kaikesta, kunnes Kerttu - niin kuin monesti ennenkin - keskeytti uneni kysymällä, mitä sää nyt siinä huohotat... puhuin niin innoissani unessani, että se oli kuulostanut suorastaan oudolta. :D

Kiva runo, tykkäsin. Unet ovat joskus todella todellisen oloisia, aivan kuin vain matkustaisi ulottuvuudesta toiseen ja palaisi kun aamu alkaa sarastaa...

• Niin juuri
        unessa usein tapasin
        outoja, tuttuja kulkijoita
        ehkä sinäkin moikkasit
        yksmies. sen keksin ken teis
        et vilkutit rannalla
        kuumalla sannalla
        aivan laiturin kupeessa
        siinä unessa ;)
        ja kesä tulee sittenkin
        kunhan pakkaset hellien häviää
        usvaan unenomaiseen

• Aidac

Runon unenomainen tunnelma täydentyy sen aiheen mukana. Sinä osaat tuon sanaleikkien ja tunnelmoinnin taidokkaan yhdistämisen runon kielellä.
      Todellakin nautittava kokonaisuus, johon kietoutuu unen taianomainen mystisyys.
      Teemana ei aivan uusi, sillä taisimme käydä joskus aikaisemminkin unien ihmeellisissä maailmoissa runojesi matkassa.

Unessako vain,
      taas sun luoksesi kuljen.
      Unessako vain
      näin sun syliini suljen.

Untako hetket,
      on mun onneni vain.
      Untako rakkaus,
      tuo jonka sain

Miksen valveilla koskaan
      sua luonani nää.
      Miksi valveilla sydämein
      aina yksin näin jää.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Saisinpa halata sinua joka päivä

ja kertoa miten paljon sinusta välitän. Vaikka olisi jommalla kummalla huono päivä, väsynyt päivä tai kiireinen päivä, a
      Ikävä
      71
      8416
    2. Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä

SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,
      Maailman menoa
      135
      4768
    3. Kolmen tuiki tavallisen demariahdistelijan nimet julki

Nyt tiedetään ketkä kolme oli niissä niin tavanomaisissa demarin jokapäiväisissä askareissa avustajia ahdistelemassa. K
      Maailman menoa
      112
      3876
    4. Eikö tunnukin kamalalta, kun en

anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut
      Ikävä
      77
      3417
    5. Sannahan laski sähkön ALV:n 10 prosenttiin, Riikka runnoi 25,5 %:iin

Tässäkin nähdään kumpi on Suomen kansan puolella, ja kumpi omaa vastaan. Putinistipersuille Suomen kansa tulee aina vii
      Maailman menoa
      74
      3006
    6. Kansalaispalkka ja maksuton joukkoliikenne

Noilla pienillä parannuksilla saadaan Suomesta taas hitusen parempi paikka peruskansalaiselle, joka elää ekologisesti ja
      Maailman menoa
      141
      2730
    7. SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa

Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt
      Maailman menoa
      11
      2424
    8. SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"

Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het
      Maailman menoa
      39
      2167
    9. Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"

Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan
      Maailman menoa
      63
      1983
    10. Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu

Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä
      Suomalaiset julkkikset
      56
      1968
    Aihe