Todellisena
kuitenkin usvassa
jossakin sieluni sopukoissa
elät
rakastellen vietät
hetket huumaavat
olet olemassa
en tiedä huudanko
kysynkö lupaa
anonko rakkautta
tuota hurmaa
en peitä tietoisuutta
en kavahda hetkeä
saanhan olla vielä
näin vierellä
kun tuut mun uniin
Tuut mun uniin
5
141
Vastaukset
Kuinka monta lämmintä matkaa olen minäkin unissani tehnyt että tavannut kulkijoita ja kuinka kurjalta on tuntunut sitten niistä herätä.
Aivan samoin kuin nähnyt niin totuudenmukaisia unia elävästä elämästä ja vielä ihmisistä jotka ovat läsnä tai oikeasti kuolleet.
Sanotaan että silmät ovat sielujen peilejä mutta mitä sitten ovat totuudenmukaiset unet,sillä aivan samoin niissä käydään lävitse näitä elämänpolkuja.
Sinulle Hyvää jo myöhästynyttä Vappua Margi !- yksmies.
Taisipa Margitta seikkailla toissayönä minun unissani... tai ainakin kovin eri näköisenä, mutta silti - niin kuin unessa usein - tunsin että se olit sinä.
Vaan ei mitenkään säädytöntä se uneni, vaan juttelimme kaikesta, kunnes Kerttu - niin kuin monesti ennenkin - keskeytti uneni kysymällä, mitä sää nyt siinä huohotat... puhuin niin innoissani unessani, että se oli kuulostanut suorastaan oudolta. :D
Kiva runo, tykkäsin. Unet ovat joskus todella todellisen oloisia, aivan kuin vain matkustaisi ulottuvuudesta toiseen ja palaisi kun aamu alkaa sarastaa...Niin juuri
unessa usein tapasin
outoja, tuttuja kulkijoita
ehkä sinäkin moikkasit
yksmies. sen keksin ken teis
et vilkutit rannalla
kuumalla sannalla
aivan laiturin kupeessa
siinä unessa ;)
ja kesä tulee sittenkin
kunhan pakkaset hellien häviää
usvaan unenomaiseen
- Aidac
Runon unenomainen tunnelma täydentyy sen aiheen mukana. Sinä osaat tuon sanaleikkien ja tunnelmoinnin taidokkaan yhdistämisen runon kielellä.
Todellakin nautittava kokonaisuus, johon kietoutuu unen taianomainen mystisyys.
Teemana ei aivan uusi, sillä taisimme käydä joskus aikaisemminkin unien ihmeellisissä maailmoissa runojesi matkassa.
Unessako vain,
taas sun luoksesi kuljen.
Unessako vain
näin sun syliini suljen.
Untako hetket,
on mun onneni vain.
Untako rakkaus,
tuo jonka sain
Miksen valveilla koskaan
sua luonani nää.
Miksi valveilla sydämein
aina yksin näin jää.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa kansainvälinen etsintäkuulutus Poliis
Poliisi: Kymmenhenkinen pohjalaisperhe ollut vuoden kateissa – kansainvälinen etsintäkuulutus Poliisi pyytää yleisön apu3492997Tässä totuus jälleensyntymisestä - voit yllättyä
Jumalasta syntyminen Raamatussa ei tässä Joh. 3:3. ole alkukielen mukaan ollenkaan sanaa uudestisyntyminen, vaan pelkä3011463En kadu sitä, että kohtasin hänet
mutta kadun sitä, että aloin kirjoittamaan tänne palstalle. Jollain tasolla se saa vain asiat enemmän solmuun ja tekee n841292- 1081291
Noniin rakas
Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi991285Oisko mitenkään mahdollisesti ihan pikkuisen ikävä..
...edes ihan pikkuisen pikkuisen ikävä sulla mua??.. Että miettisit vaikka vähän missähän se nyt on ja oiskohan hauska n591235- 481135
Helena Koivu : Ja kohta mennään taas
Kohta kohtalon päivä lähestyy kuinka käy Helena Koivulle ? Kenen puolella olet? Jos vastauksesi on Helenan niin voisi781037Au pair -työ Thaimaassa herättää kiivasta keskustelua somessa: "4cm torakoita, huumeita, tauteja..."
Au pairit -sarjan uusi kausi herättää keskustelua Suomi24 Keskustelupalvelussa. Mielipiteitä ladataan puolesta ja vastaa24931- 33837