Kumpi parempi objektiivi

kesämökillä kuvaaja

Tamron AF 70-300mm f/4-5.6 SP Di VC USD vai Canon EF 70-300 f/4.0-5.6 IS USM.
kamerana on 40d. Jouduin myymään aikoinaan ca 300/4 L IS USM putkeni mutta nyt riittäisi vaatimattomampikin lasi, koska kuvaan vähemmän. Omistan kenko 1,4 teleplus pro 300 jatkeen ja mielessä on ollut myös siihen liitettynä Canon EF 70-200/4,0 L USM (jos käytettynä löytyisi edullisesti)

6

276

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • nikon mies

      canon selkeesti paljon laadukkaampi kuin tuo tamron objektiivi mutta tamron objektiivi on tietty halvempi jos rahasta on pulaa

    • ma itken

      Olen kuullut että vanhatkin itkevät auvosta kuvaillessaan tuolla Canonin 70-300: lla, ja tuloksia silmäillessään.

      • Kysyn vain

        Eiköhän kaikki itke, kun näkevät jonkun suttuzoomin jälkeä?


    • ammattilainen.

      Terävyys on yliarvostettua. Ei maailman parhaimmat valokuvatkaan ole huipputeräviä. Ko objektiivit ovat kummatkin laadukkaita.

      • ammattilainen oikees

        Jeps! Yli menee terävyysvaatimukset moniilta vaikka valokuvapaperilla lopputulos on yleensä pehmeämmässäkin kuvassa oikein hyvää.
        Tietysti jos meinaa kuviaan vain tarkastella, eikä katsella kuviina - joltakin jätti tv:stä tahi huippunäytöltä nenä ja suu linssissä kiinni, niin eipä ole ihmekään jos ei jäläki kelepaa.

        Ne on noita L fetisseihin addictoituneita himoviilareita ja fotoshoppaajia nämä pilkunviilaajat, uskoakseni. Osalla on myös liikaa rahaa millä pröystäillä ja lopputulos on sitten se, että haukutaan kaikki edullinen maanrakoon.

        Onhan halpa autokin huono, vaikka todellisuus muuta osoittaisikin - jos vain uudenkarhealta bemu tahi audikuskilta erehdyt asiaa kysymään.


    • jhbjafmn

      Telejatke ei ainakaan toimi noissa 5,6 valovoimaisissa zoomeissa. Kokeiltu on.
      Ei tarkenna "edes ladonseinään" ja kuvanlaatukin on mitä sattuu.
      70-200/4,0 L USM IS:n kanssa tuo Kenkokin saattaa toimia. Ainakin eräällä tutulla toimii.

      En mene sanomaan kumman kuvanlaatu on parempi, Canonin, vai Tamronin, kun en ole niitä verrannut. Sen vain kokemuksesta tiedän, että Tamronin ja ennenkaikkea Sigman kanssa on usein ongelmia toimivuudessa. Varsinkin uusien runkojen kanssa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä hittoa tapahtuu nuorille miehillemme?

      Mikä on saanut heidän päänsä sekaisin ja kadottamaan järjellisyytensä normaalista elämästä ja ryhtymään hörhöiksi? https
      Maailman menoa
      279
      3060
    2. En sitten aio sinua odotella

      Olen ollut omasta halustani yksin, mutta jossain vaiheessa aion etsiä seuraa. Tämä on aivan naurettavaa pelleilyä. Jos e
      Ikävä
      79
      1555
    3. Muistatko kun kerroin...

      että palelen..? Myös nyt on kylmä. Tahtoisin peittosi alle.
      Ikävä
      43
      1470
    4. Martina jättää triathlonin: "Aika kääntää sivua"

      Martina kirjoittaa vapaasti natiivienkusta suomeen käännetyssä tunteikkaassa tekstissä Instassaan. Martina kertoo olevan
      Kotimaiset julkkisjuorut
      38
      1288
    5. Kuka sinä oikeen olet

      Joka kirjoittelet usein minun kanssa täällä? Olen tunnistanut samaksi kirjoittajaksi sinut. Miksi et anna mitään vinkkej
      Ikävä
      47
      1200
    6. En vain ole riittävä

      Muutenhan haluaisit minut oikeasti ja tekisit jotain sen eteen. Joo, ja kun et varmaan halua edes leikisti. Kaikki on o
      Ikävä
      25
      1197
    7. Hei, vain sinä voit tehdä sen.

      Only you, can make this world seem right Only you, can make the darkness bright Only you and you alone Can make a change
      Ikävä
      6
      1170
    8. Oon pahoillani että

      Tapasit näin hyödyttömän, arvottoman, ruman ja tylsän ihmisen niinku minä :(
      Ikävä
      43
      1119
    9. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      26
      1097
    10. Ihan mielenkiinnosta kyselen...

      Kun olen huomannut, että omat sähköpostit sakkaavat, puhelut eivät yhdisty jne. että missähän mahtaa olla vika? Osaisko
      Ikävä
      14
      1013
    Aihe