olisiko hypnoosista apua IBSään / pakkoajatuksiin?

mashapasha

hei onko kukaan käynnyt hypnoterapeutilla hoitamassa joko jännitys vatsaansa/ärtynytttä suolta tai pakkoajatuksiaan/pakko-oireita? Oliko apua? montako kertaa tarvisi käydä terapiassa?
Ja olisi kiva kuulla minkä hintaista hoito on (muutkin saa kertoa hintoja) ja missäpäin olette olleet. Millaista hoito yleensä on? kiitos

22

695

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Hyvä hyvä !!!!

      Kyllä J.B. pian vastaa sulle ja antaa maailman parhaat neuvot.
      Tai jos oletkin itse J.B. ja saat näin itse vastata omaan kysymykseesi.
      Ja taas asiat pyörii oman navan ympärillä.
      Olen minä hyvä.

      • James Braid

        Tämä taitaa olla henkilökohtainen ennätykseni, heppuparka etätraumatisoitu foorumin kingistä krooniselle itkupotkuraivaritasolle muutamalla kirjoitetulla näpäytyksellä. Tämä viesti tuskin parantaa asiaa, mutta menköön viihteenä... :-)


    • Voisinpa auttaa..

      Missä päin mahdat asua?

    • Not J.B..

      Noihin vatsa-oireisiin on helpostikkin apua saatavissa ammattitaitoiselta hyonoterapeutilta, mutta nuo pakko-oireet ovatkin jo toinen juttu. Vaikka omaankin n. 30-vuoden kokemuksen hypnoterapiasta, niin tulokset ovat olleet huonoja. Vaativat mielestäni esim. kognitiivisen psykoterapian tai sitten muun pidempi aikaisen psykoterapian.
      Pidä huoli siitä että sinut vastaanottava henkilö on terveydenhuollon koulutuksen saanut henkilö!

    • mashapasha

      kiitos vastauksista, en ole jb ja saa vielä muutkin vastata esim hintaa yms ja montako kertaa yleensä tarvitaan esim vatsavaivoihin.

      pakkoajatuksiin ajattelin että minulla voisi toimia koska ( siis terapiassa olen käynnyt pari vuotta sitten ja se autto kun ymmärsin että ovat vain ajatuksia) ajattelin että jos oppisin olemaan ahdistumatta ajatuksistani, auttaisiko siihen hypnoosi? välillä menee kuukausia ettei ahdista sitten taas hetken, mutta tosiaan nyt hyväksyn pakkoajatukseni aikahyvin jo ja sanon vaan itselleni että ne ovat vaan ajatuksia ja ei muuta. oireeni siis ovat lieviä terapeutin mukaan. onko kenelläkään tietoa hämeenlinnan alueen hypnoterapeuteista, olisiko siellä tälläiseen sopivaa... kiitos taas

    • Not J.B.

      Katso www.hypnoosiliitto.fi-sivuja. Nummelassa toimii eräs terveydenhuollon henkilö. Lähempää Hämeenlinnaa en tiedä muita.

    • Ei ainaskaan J.B

      Niin toimii, mutta ko. henkilö kuuluu myös Inarin pn:n kerhoon.
      Heheh..vitsi vitsi..
      Ko. suggerilla pitkä kokemus mielenterveysongelmista, joten suosittelen.

    • bingolotto

      Kaikkea kannattaa kokeilla...
      Mutta yksi hyvä ja helppo keino ärtyvään suoleen on sokeriton ja viljaton sekä lisäaineeton ruokavalio. Itse olen kokeillut erilaisia ja nyt vhh toimii, se on melko salliva. Hvyät rasvat tekevät myös suolelle hyvää. Kokeile myös kunnon maitohappobakteereja samalla.

      Pakko-oireisiin ei taida ruokavalio tuoda helpotusta, vaikka kaikki vaikuttaakin kaikkeen.

    • Not J.B.

      Tuo kaveri on nimenpmaan perinteisen hypnoosin taitaja, eikä minkään NLP:n tai muun hömpän, suosittelen!

      • mashapasha

        kiitos vastaajille. Markku Seppänen niminen hypnoterapeutti olisi HML:ssa. Joo ton ärtyneen suolen sais varmaan kuntoon kyllä kun lakkaisin syömästä sokeria, viljaa yms... mutta en halua karsia kaikkia jos ei ole aivan pakko, voisin tota hypnoosia koittaa kyllä, mutta olisi vielä kyllä mukava kuulla muiden kokemuksia. Juuri millaista se hypnoosissa oleminen on jne...


    • no no

      Tapsa sano nyt sä jotain...!!!!!

    • Not J.B.

      Hyvien tapojen mukaista täälläkin on se, että ketään ei mainosteta nimeltä mainiten.
      Tiedän tuon Sepäsen, hän on Tietteellisen yhdistyksen jäsen ja lääkäri.
      Kuitenkin kiintosaa on se, että moni pitkän linjan maallikko on taitavampi kuin moni lääkäri hypnoosityöskentelyssä.
      Tuolla ylempänä on viitattu erääseen nummelalaiseen ammattimieheen, ja tiedän että hänellä on n. 30-vuoden kokemus hypnoterapiasta, ja on nimeenomaan klassisen hypnoosin ja syvien tilojen käyttäjä, ja tavattoman vastuullinen terveydenhuollon taustan omaava ammattilainen. Nimeä en mainitse, koska tällä ei saa mainostaa.

      • mashapasha

        ok, anteeksi. En tiennyt että nimi ei saa mainita, en olisi maininnut jos olisin tiennyt ja jatkossa niin en tee kiitos


    • Not J.B.

      En tiedä tuon löytämäsi lääkärin kokemusta hypnoosin käytöstä, mutta sen tiedän että kirjo on aika laaja. Sinun ehkä kuitenkin kannattaisi ottaa yhteys tuohon nummelalaiseen Hypnoosiliiton mieheen, löydät varmasti hänen yhteystietonsa tuolta Hypnoosiliiton sivuilta. Ainakin kokemus on taattua.

    • 12345e

      Kun soitat, muista kysyä vielä, että kuuluuko hän Inarin PN:järjestöön.
      Vitsi..vitsi..

      Tapsalle terkut.

      • mashapasha

        täältä missä asun on aika pitkä matka nummelaan asti mennä. ja kun en tiedä monta kertaa siellä yleensä käydään, kerran voisin sinne asti ajaa mutta en nyt useampaa kertaa niin kauas. edelleen jos joku tietää montako kertaa yleensä käydään yms olisi mukava tietää, minua ei kiinnosta mitkään Inarin jutut kiitos vaan:P


    • Ammattilainen....

      Ei hypnoosi ole mikään pikakurssi jossa kerralla saadaan asiat kuntoon. Tuosta vatsaongelmastasi sanoisin että vaatisi n. 3 käyntiä, ja sen jälkeen tauko ja sitten toistot.
      Kyse siis post-eli jälkihypnoottisista suggestioista. Ja nuo vaativat ns. syvän tilan.
      Mihinkään ihmeparantumisiin ei kannata uskoa, niitä ei ole kuin Raamatussa.
      Ja näiden käyntiemn aikana opit myös itserentoutuksen-hypnoosin, jonka avulla voit itse säädellä noita tuntemuksiasi.
      Kerran vuosia sitten tapahtui sellainen "ihmeparantuminen", että naishenkilön vuotava vatsahaava umpeutui 5 viikon käyntien aikana, ja kiintoisaa etten edestiennyt ko. asiasta. Vaan tuo tapahtui rentoutumisen oppimisen kautta. Tuo asia ei vaaan tullut missäänvaiheeksi puheeksi. Ja ko. nainen soitti ja kertoi että vatsahaavan leuikkaus on peruttu. koska asia on kunnossa.
      Jos miettii suggestion luonnetta, niin tuossa tapauksessa mikäli olisin tiennyt asiasta, niin tuota paranemista ei ehkä olisi tapahtunut, mutta epäsuorien suggestioiden kautta tuo tapahtui, kummankaan meistä tietämättä. Vaan tuo prosessi keskittyi muihin
      asioihin.
      Mutta näin tehokasta hypnoosiytyöskentely voi olla. Siis tehden hypnoosia ilman hypnoosia:)

    • Tuo edellinen...

      Jatkoa tuolle kysyjälle: Sinun täytyy muistaa se, että tuohon asiaasi ei ole mitään poppaskonsteja olemassa, vaan pidempi aikainen rentoutuksen ja itserentoutuksen oppiminen. Ja on aivan samantekevää, tekeekö tuon ohjauksen lääkäri vai muu ammattilainen. Mutta suositeltavaa olisi että kyseessä on terveydenhuollon henkilö.
      Mutta usko että apua saat, vaatii vaan sinulta itseltäsi hieman aktiivisuutta.

      • mashapasha

        kiitos vastauksestasi, niin ymmärsinkin että ei olisi mikään yhden kerran juttu niin siksi en minnekään satojen kilometrien päähän pysty montaa kertaa ajamaan. Mutta olen lukenut että hypnoosi saattaisi juuri tälläiseen toiminnallliseen vatsavaivaan auttaa, juurikikn jos itse siihen uskoo:D tämä tauti on muutekin vähän sellainen että lumevaikutus auttaa joten miksi ei hypnoosikin sellaisena toimisi.


    • Not J.B.

      Maantietoa, lyhyt oppimäärä: Hämeenlinnasta on Nummelaan matkaa 95 km....eikä satoja kuten sanoit:)

    • mashapasha

      en asu hämeenlinnassa, siksi kysyinkin hämeenlinnan alueen hypnoterapeutteja

    • Not J.B.

      Katso osoitteesta www.hypnoosi.net, tuo Tieteellisen hypnoosiyhdistyksen osoite. Ja siellä on terapeutteja niin Hämeenlinnasta, Lahdesta, Tampereelta.
      Hypnoosiliitolla tuolla alueella ei ole ketään, paitsi Riihimäellä Pasi Koivunen.
      Luulisi löytyvän!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      136
      5778
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3535
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      17
      1903
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1895
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      24
      1730
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      74
      1576
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      14
      1483
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1378
    9. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1366
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      24
      1317
    Aihe