Meillä on kani. Sen nimi on Herra Neponen. Olen ajatellut ja pohtinut minkälaisia leluja kanille pitäisi tehdä ostaa tai antaa. Jos sinulla on vinkkejä niin kerro heti!
Onko kanit mielestäsi ihania?
8
135
Vastaukset
- kamalakani
Kanit on kamalia.
Puunoksia, aktivointipallo, puulelut, kaneille soveltuva riippumatto, tunneli, pesälaatikko, tiukupallo....- kanit <3
älä kuule ala heti ragettaa ku näet ton viestin
- kamalakani
kanit <3 kirjoitti:
älä kuule ala heti ragettaa ku näet ton viestin
Miksen? Otsikossa kysyttiin onko kanit ihania ja mä vastasin. Kaikilla oma mielipide eiks je?
- kanit <3
ne on aivan ihania, itse omistan aikuisen kanin jonka nimi on hieno helma helmi hilla ja sen väritys on luonnon keltainen
- neljad
"
Kanit juoksevat mielellään ylös ja alas. Kanit hyppivät mielellään ja pitävät myös tunnelimaisista väylistä. Myös eräänlaiset rampit sopivat kaneille. Jos kani voi harjoittaa kaivamista, aina parempi. Iso hiekkalaatikko, jossa on paljon puhdasta luonnonhiekkaa tai vaikkapa puupellettiä, on eräs hyvä kaivuualusta. Myös heiniin ja olkiin voi kaivautua. Kasa vanhoja pyyhkeitä sängyn alla tarjoaa myös kaivamisen kaltaista toimintaa. Pahvilaatikot käyvät sekä puruleluksi, kiipeilytelineeksi että piilopaikaksi. Isot kartonkiputkelot tai jopa betonirenkaat ovat useiden kanien mielestä mukavia.
Sisätiloissa vanhat paksut räsymatot ovat hyviä juoksualustoja – käpälät pitävät hyvin, ja myöskin askelasento on oikeampi kuin kovalla lattialla. Villikaneillahan kynnet pureutuvat maahan, kun taas sisäkaneilla varpaat jäävät koholle, kun kynnet eivät pureudukkaan parkettiin.
Kanit viihtyvät sekä nojatuolin päällä että alla. Tuolin päällä voi pitää esim. paksusta (kosteutta hylkivästä) ulkoilupukukankaasta tehtyä liinaa, joka on helppo tarvittaessa pestä ja josta karvat ja pöly on helppo puistella siivouspäivänä. Tuolin päältä on hyvät näköalat ympäristöön ja tuolin alla on hyvä lymytä.
Monet kanit pitävät myös tyynyistä lattialla, niissä kieriskelemällä löytyy mukavia ja vaihtelevia asentoja – tasainen lattia on tylsä.
Pureskeltavista oksista ja varvuista saa mukavaa lisäpuuhaa. Lisäksi voi tarjota pehmeämpiä puruleluja, kuten wc-paperirullia ja olkia." Lähde http://lurppa.net/kani/liikunta1.htm Mun kanilla on ainakin semmonen tekoporkkana, ja sitä se tykkää vetää ja pureskella ku joku sen kanssa leikkii :) Ja sitten mulla on myös puuporkkanoita jota se tykkää pureskellä yms.
Kanit tykkää ilmeisesti pureskella wc-paperihylsyjä (entiset kanini rakasti niitä:D) ja oksia yms.- Virikkeet
Ostappa kuule tämmönen:
http://i.ebayimg.com/12/!BbUzlQg!2k~$(KGrHqQH-DgEquulDe5lBKvi,rKYZw~~_35.JPG
Varmasti tykkää ja noita nailonputkia saa ainakin Stockalta. - Anonyymi
On!!! :3
Ainakin erilaisia järsimisleluja kannattaa olla. Jotkut kanit tykkää palloista. Myös suolakiviä kannattaa testata.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Suureksi onneksesi on myönnettävä
Että olen nyt sitten mennyt rakastumaan sinuun. Ei tässä mitään, olen kärsivällinen ❤️651433Perusmuotoiset TV-lähetykset loppu
Nyt sanoo useiden HD-muotoistenkin kanavien kohdalla äly-TV, ettei kanava ole käytössä, haluatko poistaa sen? Kanavia109875YLE Äänekosken kaupunginjohtaja saa ankaraa arvostelua
Kaupungin johtaja saa ankaraa kritiikkiä äkkiväärästä henkilöstöjohtamisestaan. Uusin häirintäilmoitus päivätty 15 kesä47734- 57724
- 57700
Missä kaikessa olet erilainen
Kuin kaivattusi? Voin itse aloittaa: en ole vegaani kuten hän. Enkä harrasta tietokonepelejä lainkaan.39687Linnasuolla poliisi operaatio
Kamalaa menoa taas meidän ihanassa kaupungissa. https://www.uutisvuoksi.fi/paikalliset/864606025655Uskomaton tekninen vaaliliitto poimii rusinoita pullasta
Korni näytösesitelmä menossa kaupunginvaltuustossa. Juhlia ei ole kokouksista tiedossa muilla, kuin monipuolue paikalli66643Hyvin. Ikävää nainen,
Että vainoat ja stalkkaat miestäni.onko tarkoituksesi ehkä saada meidät eroamaan?no,siinä et tule onnistumaan69641Katsoin mies itseäni rehellisesti peiliin
Ja pakko on myöntää, että rupsahtanut olen 😆. Niin se ikä saavuttaa meidät kaikki.41637