Miten saada takaisin luottamus?

naive.

Miten saada luottamus takaisin ihmiseen(ihmisiin) jo(i)ta on pakko nähdä päivittäin töiden takia? Tulin petetyksi niiin pahasti etten tiedä miten tästä noustaan ylös enään. Että voikaan ihminen tuntea itsensä tyhmäksi. Mutta helpottavaa toisaalta se tunne kun palaset loksahtavat kohdalleen ja tajuat toisten käyttäytymiset. Muttet kuitenkaan ymmärrä sitä kaksnaasuutta ihmisiltä, joille luulit olevasi tärkeä.

5

693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttua

      Elämä on minuakin koulinut tässä asiassa kovalla kädellä.

      Luulin että useimpiin ihmisiin voi luottaa, kunnes huomasin ettei kannata luottaa kuin itseensä.
      Itsestäni kun tiedän että teen mitä lupaan ja pyrin olemaan kaikessa rehti.Oma kultainen äitini minut sellaiseksi kasvatti, olemaan suora eikä kiero.

      Mutta muiden ihmisten suhteen olen niin usein tullut huijatuksi juuri rakkaimpien taholta, että en enää edes odota heidän olevan rehellisiä minulle missään asiassa.

      Muutamat ihmiset olen luotettaviksi havainnut ja heidän seurassaan onkin helpompi olla kuin epärehellisten.

    • Ei luottamusta

      Mun mielestä ei mitenkään? Itse kans kokenut kaksnaamaisuuden työpaikalla ja joidenkin kanssa keskustellutkin asiasta. Tuntuu vaan, että ne joiden kanssa asiasta keskustelin ns. luottamuksella eivät ole enään töissä samassa paikassa,
      kuin minä, mut ollaan aiheesta keskusteltu tämänkin jälkeen, jolloin arvostelu tällaista käyttäytymistä kohtaan korostuu vielä enemmän.

      Siksi tuntuu siltä, että paras tapa saada luottamus takaisin on välttää näitä kaksnaamaisia tyyppejä ja vaihtaa tarvittaessa työpaikkaa? Luottamuksen saa parhaiten korjattua olemalla hiljaa ja kuuntelemalla toisia ja jättää toisten arvostelu pois, vaikka sille olisi aihettakin? Itse kyllä tällä arvostelulla puran harmituksen paineita pois, välillä toivoisi olevan itsekin hiljaakin asioista, maltti on valttia!

    • huijattu2

      Aloittajan kirjoitus on sinänsä vähän outo että jos hänen luottamuksensa tiettyihin ihmisiin on mennyt näiden ihmisten käytöksen takia, niin kyse ei saisi olla siitä miten aloittaja saa tuon luottamuksen takaisin.

      Aloittaja ei nähtävästi ole toiminut mitenkään väärin paitsi jos mukaan lasketaan se että hän luotti vääriin ihmisiin jotka sitten pettivät hänet.

      Mä sanoisin niin ettei kannata edes miettiä sitä miten sinä oppisit taas luottamaan näihin ihmisiin, vaan totuus on se että "mitä näiden ihmisten pitää tehdä jotta sinä voit taas luottaa heihin? Miten heidän pitää todistaa sinulle olevansa jälleen luottamuksesi arvoisia?"

      Itselläni nimittäin sama tilanne. Luotin tiettyihin ihmisiin työpaikalla ja uskoin sinisilmäisesti monia asioita. Totuus on pikkuhiljaa valjennut ja olen ymmärtänyt miten kaksinaamaisten ihmisten kanssa olenkaan ollut tekemisissä ja miten minua on viety kuin pässiä narussa.

      En pysty luottamaan heihin enää, eivätkä he sitä luottamusta nuoleskelulla ja mielistelyllä saa. Ainoastaan teot vaikuttavat enää tässä vaiheessa. Pahiten minut pettänyt ihminen tietää mitä hänen pitäisi tehdä jotta hän saisi takaisin luottamukseni ja lojaalisuuteni. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

    • voi v**** jos tietasit

      Pakko sanoo, et toi on viela pienta!!!

    • Ainakaan kokonaan

      ei palaudu koskaan, takaraivoon jää jälki pahasta käyttäytymisestä eikä sitä saa pestyä koskaan pois, mahdollista ettei ikinä.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      202
      8109
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4592
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      28
      2230
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2119
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      28
      1935
    6. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      40
      1805
    7. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1736
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      23
      1716
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1633
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1448
    Aihe