Miten saada takaisin luottamus?

naive.

Miten saada luottamus takaisin ihmiseen(ihmisiin) jo(i)ta on pakko nähdä päivittäin töiden takia? Tulin petetyksi niiin pahasti etten tiedä miten tästä noustaan ylös enään. Että voikaan ihminen tuntea itsensä tyhmäksi. Mutta helpottavaa toisaalta se tunne kun palaset loksahtavat kohdalleen ja tajuat toisten käyttäytymiset. Muttet kuitenkaan ymmärrä sitä kaksnaasuutta ihmisiltä, joille luulit olevasi tärkeä.

5

792

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Tuttua

Elämä on minuakin koulinut tässä asiassa kovalla kädellä.

Luulin että useimpiin ihmisiin voi luottaa, kunnes huomasin ettei kannata luottaa kuin itseensä.
      Itsestäni kun tiedän että teen mitä lupaan ja pyrin olemaan kaikessa rehti.Oma kultainen äitini minut sellaiseksi kasvatti, olemaan suora eikä kiero.

Mutta muiden ihmisten suhteen olen niin usein tullut huijatuksi juuri rakkaimpien taholta, että en enää edes odota heidän olevan rehellisiä minulle missään asiassa.

Muutamat ihmiset olen luotettaviksi havainnut ja heidän seurassaan onkin helpompi olla kuin epärehellisten.

• Ei luottamusta

Mun mielestä ei mitenkään? Itse kans kokenut kaksnaamaisuuden työpaikalla ja joidenkin kanssa keskustellutkin asiasta. Tuntuu vaan, että ne joiden kanssa asiasta keskustelin ns. luottamuksella eivät ole enään töissä samassa paikassa,
      kuin minä, mut ollaan aiheesta keskusteltu tämänkin jälkeen, jolloin arvostelu tällaista käyttäytymistä kohtaan korostuu vielä enemmän.

Siksi tuntuu siltä, että paras tapa saada luottamus takaisin on välttää näitä kaksnaamaisia tyyppejä ja vaihtaa tarvittaessa työpaikkaa? Luottamuksen saa parhaiten korjattua olemalla hiljaa ja kuuntelemalla toisia ja jättää toisten arvostelu pois, vaikka sille olisi aihettakin? Itse kyllä tällä arvostelulla puran harmituksen paineita pois, välillä toivoisi olevan itsekin hiljaakin asioista, maltti on valttia!

• huijattu2

Aloittajan kirjoitus on sinänsä vähän outo että jos hänen luottamuksensa tiettyihin ihmisiin on mennyt näiden ihmisten käytöksen takia, niin kyse ei saisi olla siitä miten aloittaja saa tuon luottamuksen takaisin.

Aloittaja ei nähtävästi ole toiminut mitenkään väärin paitsi jos mukaan lasketaan se että hän luotti vääriin ihmisiin jotka sitten pettivät hänet.

Mä sanoisin niin ettei kannata edes miettiä sitä miten sinä oppisit taas luottamaan näihin ihmisiin, vaan totuus on se että "mitä näiden ihmisten pitää tehdä jotta sinä voit taas luottaa heihin? Miten heidän pitää todistaa sinulle olevansa jälleen luottamuksesi arvoisia?"

Itselläni nimittäin sama tilanne. Luotin tiettyihin ihmisiin työpaikalla ja uskoin sinisilmäisesti monia asioita. Totuus on pikkuhiljaa valjennut ja olen ymmärtänyt miten kaksinaamaisten ihmisten kanssa olenkaan ollut tekemisissä ja miten minua on viety kuin pässiä narussa.

En pysty luottamaan heihin enää, eivätkä he sitä luottamusta nuoleskelulla ja mielistelyllä saa. Ainoastaan teot vaikuttavat enää tässä vaiheessa. Pahiten minut pettänyt ihminen tietää mitä hänen pitäisi tehdä jotta hän saisi takaisin luottamukseni ja lojaalisuuteni. Muuta vaihtoehtoa ei ole.

• voi v**** jos tietasit

Pakko sanoo, et toi on viela pienta!!!

• Ainakaan kokonaan

ei palaudu koskaan, takaraivoon jää jälki pahasta käyttäytymisestä eikä sitä saa pestyä koskaan pois, mahdollista ettei ikinä.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. 6 kW saunan lämmityksestä kohta 10 euron lisämaksu / kerta

Kokoomuslainen sähköyhtiöiden hallitsema Energiavirasto ehdottaa 5 kW:n rajaa, jonka ylittämisestä tulee lisämaksu. Tark
      Maailman menoa
      97
      4806
    2. Kun väestö ikääntyy ja veronmaksajat vähenee, mitä sitten vasemmistolaiset?

Maahanmuutto ei vaan ole ratkaisu väestön ikääntymiseen. Maahanmuutto lykkää ja hidastaa väestön ikääntymistä ja työv
      Maailman menoa
      205
      4645
    3. "Mitä sä nainen tuot sitten pöytään" ?

Jos mies provaidaa ja suojelee... Pitääkö miesten kysyä tuollaisia?
      Ikävä
      117
      3134
    4. Ekologinen kommunismi tulee voittamaan fossiilikapitalismin

Kiina on mahtitekijä uusiutuvien energialähteiden kehityksessä, ja Trump osoitus viimeisestä öljyn perään itkemisestä, m
      Maailman menoa
      22
      3097
    5. Minja jytkyttää vas.liiton kannatusta ylöspäin

Alkaa raavaat duunarimiehetkin palaamaan vasemmistoliiton kannattajiksi. Eduskunnassahan on vain kaksi työntekijöiden p
      Maailman menoa
      98
      3013
    6. Mahonselän jäät - Saaristokunta Lieksa brutaalisti kriisin partaalla!

Lieksan loppuvuoden hyvän kehityksen jälkeen ei olisi uskonut että palstan ahkerista kommentoijista huolimatta matkailu
      Lieksa
      138
      2288
    7. Laitetaan nyt kirjaimet kohdilleen

kuka rakastaa ja ketä ?
      Ikävä
      92
      2231
    8. Oikeistopuolueiden kannatus vain 37,8 %, vasemmiston 43,0 %

Keskustaan jää 17,4 prosenttia ja loput ovat sitten mitä ovat. Mutta selvästikin Suomen kansa on vasemmalle kallellaan.
      Maailman menoa
      34
      2193
    9. Tiedän ettei

Meistä mitään tule. Toinen oli sinulle tärkeämpi
      Ikävä
      22
      2148
    10. Mies, kerro minulle vielä jotakin aivan uniikkia

ja ainutlaatuista minkä vain me kaksi voisimme ymmärtää jos olemme sen kokeneet ja eläneet, jotta ihan varmasti tietäisi
      Tunteet
      39
      2075
    Aihe