Mitä tutkimuksia teille?

tätä nyt..

Mulle on tullut kutsu keuhkopolille ja taustaa että töissä sisäilmaprpobleemaa..Olen reilussa vuodessa sairarstanut 2 keuhkokuumetta ja astma-oireita ja lääkitystä joudun käyttämään.Ääni väsyy ja käheytyy.Mulle oli määrätty keuhkojen tietokonekuvaus(apua) ja spirometria ja kotona pef-phallukset verikokeet lisäksi...Ennen olin keuhkoistani terve..mikä muhun tullut? en tupakoi...

3

165

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumma juttu

Eikös kukaan ole keuhkopolilla käynyt?..

• 8+18

Minulle on tehty hengitysilman typpioksidimittaus, keuhkojen tähystys, keuhkojen ja poskionteloiden röngten, spirometria, yskösnäyte on otettu ja vielä joku keuhkorakkulajuttu tutkittiin hengitysilmasta. Tietokonekuvauksesta ei kokemusta.

Itselläni nämä tutkimukset siis on tehty vaikeahoitoisen astman vuoksi, on haluttu varmistua ettei taustalla mitään muuta keuhkosairautta koska muutoin olen nuori ja terve, äkillisesti ilmestyvät pahenemisvaiheet vaan todella hankalia ja invalidisoiviakin.

Itse myös olen ollut todella järkyttynyt sairastumisestani, en ole koskaan tupakoinut, olen hoikka, liikun säännöllisesti, syön terveellisesti yms. Meillä joillakin on vaan huonommat geenit kuin toisilla, aina omaan sairastumiseensa ei voi yksinkertaisesti vaikuttaa. Itselläni astman laukaisi pitkittynyt infektio, sinulla varmasti työpaikkasi sisäilmaongelmat.

Toivon todella että saat ongelmiisi apua ja toivottavasti työpaikallasi suhtaudutaan sisäilmaongelmiin vakavasti. Astma on loppuelämän kestävä sairaus, mutta jos sen saa jotenkin hoitotasapainoon niin oppii sen kanssa elämäänkin. Kannattaa myös kysyä että voitko saada lähetettä kelan kustantamalla sopeutumisvalmennuskurssille, missä saa lisää astmatietoisuutta yms.

• tätä nyt

Kiitos vastauksesta:) Juu täytyykin muistaa tosiaan pyytää tuo kurssille suositus..ilmeiseti b-lausunto?...Hankalaa on astman kanssa ja pelkään et onko mun keuhkoissa jotain ylimääräsitä vialla kun pitää mennä tietokonekuvaukseenkin..Vaihdoin työpistettä..saa nähdä..uusi rakennus kun on..Siis en ole tupakoitsija enkä ole koskaan edes kokeillut tupakointia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitään järkeä?

Että ollaan erillään? Kummankin pää on kovilla.
      Ikävä
      129
      2073
    2. Noniin rakas

Annetaanko pikkuhiljaa jo olla, niin ehkä säilyy vienot hymyt kohdatessa. En edelleenkään halua sulle tai kenellekään mi
      Ikävä
      105
      1896
    3. Kumpi vetoaa enemmän sinuun

Kaivatun ulkonäkö vai persoonallisuus? Ulkonäössä kasvot vai vartalo? Mikä luonteessa viehättää eniten? Mikä ulkonäössä?
      Ikävä
      84
      1669
    4. Lasten hyväksikäyttö netissä - Joka 3. nuori on saanut seksuaalisen yhteydenoton pedofiililtä

Järkyttävää! Lapsiin kohdistuva seksuaalinen hyväksikäyttö verkossa on yhä pahempi ongelma. Ulkolinja: Lasten hyväksikäy
      Maailman menoa
      64
      1544
    5. Multa sulle

Pyörit 24/7 mielessä, kuljet mun mukana, mielessä kyselen sun mielipiteitä, vitsailen sulle, olen sydän auki, aitona. M
      Ikävä
      33
      1202
    6. Ei se mene ohi ajan kanssa

Näin se vaan on.
      Ikävä
      84
      1183
    7. Nainen, olen tutkinut sinua paljon

Salaisuutesi ei ole minulle salaisuus. Ehkä teimme jonkinlaista vaihtokauppaa kun tutkisimme toisiamme. Meillä oli kumm
      Ikävä
      56
      1142
    8. Tavoitteeni onkin ärsyttää

Sua niin turhaudut ja unohdat koko homman
      Ikävä
      110
      1103
    9. Mies, eihän sulla ole vaimoa tai naisystävää?

Minusta tuntuu jotenkin, että olisit eronnut joskus, vaikka en edes tiedä onko se totta. Jos oletkin oikeasti edelleen s
      Ikävä
      47
      1076
    10. Onko sulla empatiakykyä?

Etkö tajua yhtään miltä tämä tuntuu minusta? Minä ainakin yritän ymmärtää miltä sinusta voisi tuntua. En usko, että olet
      Ikävä
      44
      1023
    Aihe