Mitä tutkimuksia teille?

tätä nyt..

Mulle on tullut kutsu keuhkopolille ja taustaa että töissä sisäilmaprpobleemaa..Olen reilussa vuodessa sairarstanut 2 keuhkokuumetta ja astma-oireita ja lääkitystä joudun käyttämään.Ääni väsyy ja käheytyy.Mulle oli määrätty keuhkojen tietokonekuvaus(apua) ja spirometria ja kotona pef-phallukset verikokeet lisäksi...Ennen olin keuhkoistani terve..mikä muhun tullut? en tupakoi...

3

219

Vastaukset 3

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kumma juttu

Eikös kukaan ole keuhkopolilla käynyt?..

• 8+18

Minulle on tehty hengitysilman typpioksidimittaus, keuhkojen tähystys, keuhkojen ja poskionteloiden röngten, spirometria, yskösnäyte on otettu ja vielä joku keuhkorakkulajuttu tutkittiin hengitysilmasta. Tietokonekuvauksesta ei kokemusta.

Itselläni nämä tutkimukset siis on tehty vaikeahoitoisen astman vuoksi, on haluttu varmistua ettei taustalla mitään muuta keuhkosairautta koska muutoin olen nuori ja terve, äkillisesti ilmestyvät pahenemisvaiheet vaan todella hankalia ja invalidisoiviakin.

Itse myös olen ollut todella järkyttynyt sairastumisestani, en ole koskaan tupakoinut, olen hoikka, liikun säännöllisesti, syön terveellisesti yms. Meillä joillakin on vaan huonommat geenit kuin toisilla, aina omaan sairastumiseensa ei voi yksinkertaisesti vaikuttaa. Itselläni astman laukaisi pitkittynyt infektio, sinulla varmasti työpaikkasi sisäilmaongelmat.

Toivon todella että saat ongelmiisi apua ja toivottavasti työpaikallasi suhtaudutaan sisäilmaongelmiin vakavasti. Astma on loppuelämän kestävä sairaus, mutta jos sen saa jotenkin hoitotasapainoon niin oppii sen kanssa elämäänkin. Kannattaa myös kysyä että voitko saada lähetettä kelan kustantamalla sopeutumisvalmennuskurssille, missä saa lisää astmatietoisuutta yms.

• tätä nyt

Kiitos vastauksesta:) Juu täytyykin muistaa tosiaan pyytää tuo kurssille suositus..ilmeiseti b-lausunto?...Hankalaa on astman kanssa ja pelkään et onko mun keuhkoissa jotain ylimääräsitä vialla kun pitää mennä tietokonekuvaukseenkin..Vaihdoin työpistettä..saa nähdä..uusi rakennus kun on..Siis en ole tupakoitsija enkä ole koskaan edes kokeillut tupakointia..

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Mitä tapahtuu?

Mitä tapahtuu Humalojalla? Poliiseja talon ympärillä ja paljon ihmisiä pitkin pihoja???
      Haapavesi
      52
      2397
    2. Suomi on viittä vaille sodassa Venäjän kanssa...

...syynä tähän on kokoomuslainen presidenttimme Stubb. Hän on ainoa eurooppalaisen maan johtaja, joka kärkkäästi ja taha
      Maailman menoa
      703
      1576
    3. Miksi et lähesty minua

Jos kerran kaipaat, mies? Mitä pelkäät?
      Ikävä
      117
      1288
    4. Mitä nyt haluaisit kysyä kaivatultasi?

Tässä hetkessä tai menneestä?
      Ikävä
      132
      1095
    5. Olen vähän epävarma siitä, oletko kiltti

Nainen, ensivaikutelma oli, että olet tosi hyväsydäminen eli siinä mielessä harvinaisuus. Eli et mene virran mukana, etk
      Ikävä
      89
      983
    6. Mikä hänessä

Saa sut kuumaksi?
      Ikävä
      71
      943
    7. Kuka om uusi kylän mies?

Ajelee polkupyörällä. Vaalea, melkein kalju. Ilmestyi katukuvaan tänä kesänä. Viettää aikaa kauppojen tuulikaapeissa. Ku
      Suomussalmi
      17
      794
    8. oot mun silmissä

Vain äärettömän nolo. Anna olla jo 😂
      Ikävä
      118
      753
    9. Taidan olla pelkuri

Kun en uskalla edes kysyä sulta 😳
      Ikävä
      33
      704
    10. Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmella

Henkilöauto ajoi puuhun Suomussalmen torin laitamilla. Poliisi epäilee tutkivansa tapausta. Silminnäkijä
      Suomussalmi
      23
      668
    Aihe