Onko kellään ollut niistä harmia? Itselläni oli viime kesä kurja. Liljakukkoja tuli joka puskaan. Listin niitä kumikäsineellä, kun muutakaan keinoa en tiedä. Liljat olisivat ihania, mutta tuli inhotus noista oransseista kuoriaisista. Toukat ovat lehtien juuressa ja syövät lehdet.
Mitä niille voisi tehdä? Aiemmin niitä ei ole näkynyt. Tuleva kesä kauhistuttaa jo.
Liljakukot
3
153
Vastaukset
- O-mukulakiurunkannus
Jos lähistöllä on naapureita, joilla myös on liljakukkoja, niistä ei kyllä ihan vähällä pääse. Minulla ei ole naapureita kovin lähellä ja heidänkään puutarhoissaan ei kukkoja ole ollut. Minulle kuitenkin tuli. Nypin niitä monta vuotta ilman sanottavaa tulosta. Ei niitä missään vaiheessa kovinkaan paljon ollut, mutta yksikin harmitti tarpeeksi. Eräässä heinäkuussa kyllästyin hommaan ja kiskoin joka aikoan liljan maanpäälliset osat irti ja vein kasvijätekompostiin. Päälle metrinen kerros muuta kasvijätettä. Sen jälkeen ei ole ollut ainuttakaan moneen vuoteen. *koputtaa puuta*
- älä tule takas kukko
Jonnekin on kukot hävinneet, ei ole ollut enään moneen vuoteen, hyvä että hävisivät.
- kurjia kukkoja
Minulla oli yhtenä kesänä niitä, kun sain tuttavalta erilaisia liljoja. Liljakukot söivät liljat sen näköisiksi, ettei niissä ollut lainkaan lehtiä, kukat kyllä säilyivät. Mutta hiton ruman näköistä jälkeä tuli.
Laitoin kasteluveteen ainakin kolmena kertana peräkkäin (ja satunnaisesti myöhemminkin) mäntysuopaliuosta. Tällä sain hävitettyä nuo iljetykset, eivätkä ne päässeet leviämään ihan kaikkiin liljoihin. Tosin osa oli jo siis menetetty ennen hoitoani.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 473542
- 1053355
ROTAT VALTAAVAT ALUEITA
Asukkaat nyt loukkuja tekemään ja kiireellä, jätehuolto kuntoon, jätteet niille kuuluville paikoille, huomioikaa yrittäj342591Miten minusta tuntuu että kaikki tietää sun tunteista mua kohtaan
Paitsi suoraan minä itse, vai mitä hlvettiä täällä tapahtuu ja miksi ihmiset susta kyselee minulta 🤔❤️262258- 201819
Alavuden sairaala
Säästääkö Alavuden sairaala sähkössä. Kävin Sunnuntaina vast. otolla. Odotushuone ja käytävä jolla lääkäri otti vastaan51709- 1821688
Reuters: Ukraina on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan. Jopa 40 konetta vahingoittunut
Ukrainan turvallisuuspalvelu SBU on iskenyt Venäjän strategisia pommikoneita vastaan, kertoo Reuters. Uutistoimiston läh3841417- 251071
Huomenta kulta
En mä halunnut sulle ilkeillä,päinvastoin. Miks mä niin tekisin ku rakastan sua ❤️ mut anteeksi jos ilmaisin itseäni huo91048