Liljakukot

EI liljakukoille

Onko kellään ollut niistä harmia? Itselläni oli viime kesä kurja. Liljakukkoja tuli joka puskaan. Listin niitä kumikäsineellä, kun muutakaan keinoa en tiedä. Liljat olisivat ihania, mutta tuli inhotus noista oransseista kuoriaisista. Toukat ovat lehtien juuressa ja syövät lehdet.
Mitä niille voisi tehdä? Aiemmin niitä ei ole näkynyt. Tuleva kesä kauhistuttaa jo.

3

94

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • O-mukulakiurunkannus

      Jos lähistöllä on naapureita, joilla myös on liljakukkoja, niistä ei kyllä ihan vähällä pääse. Minulla ei ole naapureita kovin lähellä ja heidänkään puutarhoissaan ei kukkoja ole ollut. Minulle kuitenkin tuli. Nypin niitä monta vuotta ilman sanottavaa tulosta. Ei niitä missään vaiheessa kovinkaan paljon ollut, mutta yksikin harmitti tarpeeksi. Eräässä heinäkuussa kyllästyin hommaan ja kiskoin joka aikoan liljan maanpäälliset osat irti ja vein kasvijätekompostiin. Päälle metrinen kerros muuta kasvijätettä. Sen jälkeen ei ole ollut ainuttakaan moneen vuoteen. *koputtaa puuta*

    • älä tule takas kukko

      Jonnekin on kukot hävinneet, ei ole ollut enään moneen vuoteen, hyvä että hävisivät.

    • kurjia kukkoja

      Minulla oli yhtenä kesänä niitä, kun sain tuttavalta erilaisia liljoja. Liljakukot söivät liljat sen näköisiksi, ettei niissä ollut lainkaan lehtiä, kukat kyllä säilyivät. Mutta hiton ruman näköistä jälkeä tuli.
      Laitoin kasteluveteen ainakin kolmena kertana peräkkäin (ja satunnaisesti myöhemminkin) mäntysuopaliuosta. Tällä sain hävitettyä nuo iljetykset, eivätkä ne päässeet leviämään ihan kaikkiin liljoihin. Tosin osa oli jo siis menetetty ennen hoitoani.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Ole rohkeampi kuin koskaan

      ja kerro tähän suoraan kaivattusi nimi
      Ikävä
      95
      2028
    2. Oulussa puukotettu lasta

      Onko perussuomalaiset huolissaan julkisten tilojen turvallisuudesta. Miten sisäministeri Rantanen suhtautuu lapsiin kohd
      Perussuomalaiset
      419
      1569
    3. Mitä tekisit jos

      täällä ois viesti sulle, otsikossa sun etunimi ? Ja viestissä sanotaan "minä rakastan sua" ja allekirjoituksena kaiva
      Ikävä
      91
      1313
    4. Nyt pärähtää - Uusi lavatanssiohjelma starttaa tv:ssä!

      Oletko toivonut lavatanssiohjelmaa televisioon? Puoli seiskan kesäilta tuo lavatanssit suomalaisiin koteihin. Juontajin
      Tv-sarjat
      14
      1116
    5. Milloin olet viimeksi nähnyt

      Kaivattusi ja missä? Onko ikävä vastaa rehellisesti.
      Ikävä
      73
      1072
    6. Kokki Akseli Herlevin ex-rakas Emmi Suuronen kisasi Diilissä - Nyt Selviytyjissä: "Vaikka olen..."

      Emmi Suuronen ja Akseli Herlevi ovat ex-pariskunta. Nyt Emmi nähdään taas tosi-tv-ohjelmassa. Takana on jo Diili ja mis
      Suomalaiset julkkikset
      11
      1035
    7. Ääripersu puukotti taas.

      Kamalaksi on mennyt. Persut ammuskelee ja puukko heiluu..
      Oulu
      179
      999
    8. Miten ihmeessä

      on kaksi niin samanlaista. Älä ymmärrä väärin, en yritä mitenkään itseäni ylentää mutta eiköhän me jollakin radioaallol
      Ikävä
      49
      969
    9. Onpas punavihreät taas ärhäkkäinä

      😺 Ihan tuntuu kuin syyttäisitte meikäläisiä/meikäläistä Oulun puukotuksesta. Tapaus on hyvin ikävä ja tuomittava. En
      Luterilaisuus
      249
      940
    10. Pelkäätkö että olisin

      Ilkeä sulle jos nähtäisiin? Naiselta miehelle
      Ikävä
      74
      837
    Aihe