Kuinka nopeasti Oxamin koukuttaa?

PaoloDeaak

Käytän puolikasta tablettia eli 7,5mg Oxaminia paniikkikohtauksen estoon sen aikaa kunnes varsinainen SSRI-alkaa vaikuttaa. Kuinka kauan tuota uskaltaa ottaa, jotta voi lopettaa käytön seinään ilman vieroitusoireita?

3

596

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Uneton nainen

Ei ole niin koukuttava kuten esim. Diapam. Oxamin on vesiliukoinen, kun taas Diapam rasvaliukoinen ja kertyy ja kumuloituu elimistöön. Itse jäin Diapamiin koukkuun vain viikon käytön jälkeen. Huomasin, miten kroppa alkoi pyytää ainetta aina etukäteen ennen lääkkeen normaalia ottoaikaa, päivä päivältä aikaisemmin....Ahdistus ja vapina oli melkoinen ennenkuin lääke oli otettu. Sitten piti jo ottaa suurempaa annosta ja useammin....Lopulta tarvittiin vieroitus toisella bentsolla, että pääsin siitä eroon. Mulla kyse oli elämän ohimenevästä stressitilanteesta, johon olisin tarvinnut vain muutamaksi päiväksi rauhoittavaa, mutta souvi venyi tuon lääkkeen vieroituksen takia viikoiksi.

Oxamin on mulla ollut käytössä pitkään toisena unilääkkeenä, eikä koukuta minua. Tiedän tämän, koska vuoden jatkuvan käytön jälkeen pidin 3 vkoa taukoa (lopetus seinään), eikä tullut minkäänlaisia sivuoireita tai riippuvuusoireita (annoskin oli paljon suurempi kuin sinulla nyt eli 30mg/yö). Tietty en nukkunut, se oli selvä, kun en nuku paitsi lääkkeillä, mutta sivareita ei tullut, vaikka niitä pelkäsinkin Diapam-kauhujen jälkeen. Oxaminiin oli palattava, että sain taas nukuttua. Kerran yksi lääkäri halus mun vaihtaa Oxaminin Diapamiin, että tulis tehoa lisää, mutta sanoin, ettei tule kauppoja, siihen lääkkeeseen en enää koskaan koske pitkällä tikullakaan.

Mutta eri bentsot toimii erilailla ja myös eri ihmiset on eri tavalla herkkiä lääkkeille. Näitä ei voi yhden kokemuksen perusteella yleistää. Neuvon seuraamaan tilannetta ja jos alat huomata jotain riippuvuusoireita ja SSRI ei ole vielä ehtinyt täyteen tehoonsa, niin ota yhteys lääkäriisi. Voit pyytää vaihtamaan rauhoittavan esim. Risolidiin, joka on kai vähiten koukuttava bentsoista, koska sen puoliintumisaika on pitkä. Risolidin vaikutus alkaa hitaammin ja pysyy tasaisena pitkään. Mulla Diapam vieroitus tehtiin Risolidilla ja meni tosi hyvin.

• lpip

Koukutuksesta en tiedä. Eipä kai kuitenkaan ole hyvä unilääkkeeksi,koska estää unennäkövaihetta ja siitäpä se kierre sitten alkaa. Ainakin näin neurologini asian selitti.

• misuvain87

oisko täällä joku joka myy bentsoja?

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      201
      11840
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      58
      5559
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      46
      2877
    4. Ikävä sinua

Onkohan sulla ollut sama tunne kuin mulla viimeisten parin päivän aikana, eilen varsinkin. Ollaan oltu ihan lähellä ja k
      Ikävä
      19
      2756
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      43
      2488
    6. Otavassa tapahtuu!

Rakennuspalo, yläkerta tulessa. Henkirikosta epäillään. Tiettyä henkilöautoa etsitään, minkä mahdollinen epäilty ottanut
      Mikkeli
      34
      2063
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      47
      1959
    8. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1921
    9. Oletko sä oikeesti varattu?

Että sen takii ei voida olla tekemisissä?
      Ikävä
      38
      1865
    10. Tulemmeko hyvin

Toimeen ja juttuun keskenämme? Luulen, että sopisit hyvin siihen ☀️ympäristöön, paljon kaikkea erilaista.♥️mietin tätä s
      Ikävä
      7
      1777
    Aihe