Labradorinnoutajan ja saksanpaimenkoiran sekoitus

Heippa,

Minulla on ongelma koiran kanssa! Hän on vajaa 4 kuukauden ikäinen ja käyttäytyy hyvin, agressiivisesti uusia tuttavuuksia kohtaan! Aina jos siskonikin tulee kylään koira takertuu agressiivisesti jalkaan kiinni hampailla eikä suostu irroittaamaan. Eristäminen ei auta! Kun laitamme sen häkkiin se haukkuu ja murisee agressiivisesti ja kolisuttaa häkkiä. Jos laitamme kuonokopan se menee pyörimään niin että se aukeaa. Jos laitamme ulos sen kiinni se puree hihnan poikki ja karkaa naapuriin! AUTTAKAA MITÄ MINUN TÄYTYISI TEHDÄ?

6

4136

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pränttä

Koirasi on pentu ja tarvitsee koulutusta oppiakseen käyttäytymään ihmisen haluamalla tavalla. Reagoit koiran ongelmakäytökseen erilaisin eristämisen keinoin, ja ihmettelet kun ei tilanne parane. NIIIIN VÄÄRIN!
      Totta kai koira protestoi. Kun omistajan pitäisi ohjata oikeaan käytökseen ja vielä palkita siitä. Hampaiden käyttö on pennulle luonnollista, mutta ilmeisesti et ole osannut ohjata koiraa siihen, ettei se ihmistä pureksi.
      Korjausehdotuksia:
      1) Hanki kirjallisuutta koiran koulutuksesta, opiskele ja ryhdy toimeen.
      2) Menet koirasi kanssa kouluttajan tykö. Itse taidat tarvita eniten oppia.
      3) Luovuta koira jollekin osaavammalle, eihän tuo touhu oikein asialliselta vaikuta.

• sakemanninpuolikas

ekaksi, kyseessä on hampaita opettele pentu. Kun murisee tai näykkää niin samalla sekunnilla tiukka ei. ja vaikka tukistus niskasta. Jos pitää kiinni eikä irrota käskystä niin vaikka sormet suuhun ja suu auki. Tuon kokoisen otuksen komentaa kyllä, kunhan ei ala lässyttää. Siis selkeä ja päättäväinen käsky, koira kyllä huomaa, kunhan itse onitsevarma ja antaa sen kuusua äänestään. Mutta ennenkaikkea vältä tilanne jossa koira edes yrttää käyttää hampaita väärään kohteeseen. Eli vieraan saapuessa anna pennulle lelu tai puruluu, ENNENKUIN pentu ehtii tehdä yhtään agressivistä elettä. Niin tai vieras voisi tervehtiä koiraa antamalla lelun, vaikka vain rutistetun papritollon tervehdykseksi. Niin ja Mene koirakouluun. Siellä neuvotaan kädestäpitäen, kuinta pentua käsitellään. Mistä pentusi tykkää ja innostuu. Herätä pennu kiinnostus itseesi.
      Sakemanni/ labbis, ainakin omani on erittäin helppo kouluttaa. Suorastaan hämmästyin kun oppi asiat niin nopeasti eikä aina vieläkään tahdo muistaa että nykyinen koiruus on sanalla ohjattavissa, kun entisiä pystykorva-sekotuksia on tarvinnut hallita hihnalla.

• d9g6s8fd7f

Sekarotuisissa syntyy myös haastavia yhdistelmiä. Esim. labbiksen aktiivisuus ja sakemannin terävyys. Siinä sitä sitten on aloittelijalle kasvattamista! Toivotan menestystä valitsemallasi tiellä!

• Kiitos neuvoista kaikille!

Kävimme ihan ammattilaisen kanssa kouluttautumaan! Homma on hallussa jo suurimmaksi osaksi :)

• ..Koira..

Ihanaa kuulla!
      Tuon ikäinen pentu tuskin on ns. "aidosti" aggressiivinen ellei ole turhautunut.
      Hampaita kun vaihtuu niin puremisvimma on kova, juuri tuossa iässä voi tavan vielä varmasti kytkeä pois.
      Onnea teille koulutukseen! :)

• Anonyymi

Kuulostaa kyllä tosi pahalta, voi olla että ongelmaon tullut jo pentueesta, mistä haitte sen. Tiedän vaan siksi sanoa kun oma koirani on kasvanut ns. huonossakodissa. Täällä Suomessa on yksi paras koira kouluttaja Appley. Me käytiin sen luona ja nyt on helpompaa, tosin mun koira ei ole aggressiivinen, pelokas on. Sen kouluttajan nimi taisi olla David Appley ja työskentelee AB-klinikalla. Tsemppiä!

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Poliisi tutkii murhaa Paltamossa

Poliisi tutkii Kainuussa sijaitsevassa Paltamon kunnassa epäiltyä henkirikosta, joka on tapahtunut viime viikon perjanta
      Paltamo
      44
      5269
    2. Jos me voitais puhua

Jos me voitais puhua tästä, mä sanoisin, että se on vaan tunne ja se menee ohi. Sun ei tarvitse jännittää mua. Mä kyllä
      Ihastuminen
      24
      3450
    3. Jenna meni seksilakkoon

"Olen oppinut ja elän itse siinä uskossa, että feministiset arvot omaava mies on tosi marginaali. Todennäköisyys, että t
      Maailman menoa
      299
      2850
    4. Jere, 23, ja Aliisa, 20, aloittavat aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla: "Vaikka mä käytän..."

Jere, 23, ja Aliisa, 20, ovat pariskunta, joka aloittaa aamunsa Subutexilla tai rauhoittavilla. Jere on ollut koko aikui
      Maailman menoa
      57
      2672
    5. Mikä sinua ja

kaivattuasi yhdistää ?
      Ikävä
      172
      2338
    6. On ikävä sua

Koko ajan
      Ikävä
      25
      2137
    7. Aku Hirviniemi tekee paluun televisioon Aiemmin hyllytetty ohjelma nähdään nyt tv:ssä.

Hmmm.....Miksi? Onko asiaton käytös nyt yht´äkkiä painettu villaisella ja unohdettu? Kaiken sitä nykyään saakin anteeksi
      Kotimaiset julkkisjuorut
      127
      1889
    8. Vielä kerran.

Muista että olet ihan itse aloittanut tämän. En ei silti sinua syyllistä tai muutenkaan koskaan tule mainitsemaan tästä
      Ikävä
      366
      1855
    9. Vain yksi elämä

Jonka haluaisin jakaa sinun kanssasi. Universumi heitti noppaa ja teki huonon pilan, antoi minun tavata sinut ja rakastu
      Ikävä
      88
      1771
    10. M nainen tiedätkö mitä

Rovaniemellä sataa nyt lunta, just nyt kun lähden pohjoiseen. Älä ota mitään paineita tästä mun ihastumisesta sinuun, ti
      Ikävä
      16
      1391
    Aihe