Labradorinnoutajan ja saksanpaimenkoiran sekoitus

Heippa,

Minulla on ongelma koiran kanssa! Hän on vajaa 4 kuukauden ikäinen ja käyttäytyy hyvin, agressiivisesti uusia tuttavuuksia kohtaan! Aina jos siskonikin tulee kylään koira takertuu agressiivisesti jalkaan kiinni hampailla eikä suostu irroittaamaan. Eristäminen ei auta! Kun laitamme sen häkkiin se haukkuu ja murisee agressiivisesti ja kolisuttaa häkkiä. Jos laitamme kuonokopan se menee pyörimään niin että se aukeaa. Jos laitamme ulos sen kiinni se puree hihnan poikki ja karkaa naapuriin! AUTTAKAA MITÄ MINUN TÄYTYISI TEHDÄ?

6

3630

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pränttä

      Koirasi on pentu ja tarvitsee koulutusta oppiakseen käyttäytymään ihmisen haluamalla tavalla. Reagoit koiran ongelmakäytökseen erilaisin eristämisen keinoin, ja ihmettelet kun ei tilanne parane. NIIIIN VÄÄRIN!
      Totta kai koira protestoi. Kun omistajan pitäisi ohjata oikeaan käytökseen ja vielä palkita siitä. Hampaiden käyttö on pennulle luonnollista, mutta ilmeisesti et ole osannut ohjata koiraa siihen, ettei se ihmistä pureksi.
      Korjausehdotuksia:
      1) Hanki kirjallisuutta koiran koulutuksesta, opiskele ja ryhdy toimeen.
      2) Menet koirasi kanssa kouluttajan tykö. Itse taidat tarvita eniten oppia.
      3) Luovuta koira jollekin osaavammalle, eihän tuo touhu oikein asialliselta vaikuta.

    • sakemanninpuolikas

      ekaksi, kyseessä on hampaita opettele pentu. Kun murisee tai näykkää niin samalla sekunnilla tiukka ei. ja vaikka tukistus niskasta. Jos pitää kiinni eikä irrota käskystä niin vaikka sormet suuhun ja suu auki. Tuon kokoisen otuksen komentaa kyllä, kunhan ei ala lässyttää. Siis selkeä ja päättäväinen käsky, koira kyllä huomaa, kunhan itse onitsevarma ja antaa sen kuusua äänestään. Mutta ennenkaikkea vältä tilanne jossa koira edes yrttää käyttää hampaita väärään kohteeseen. Eli vieraan saapuessa anna pennulle lelu tai puruluu, ENNENKUIN pentu ehtii tehdä yhtään agressivistä elettä. Niin tai vieras voisi tervehtiä koiraa antamalla lelun, vaikka vain rutistetun papritollon tervehdykseksi. Niin ja Mene koirakouluun. Siellä neuvotaan kädestäpitäen, kuinta pentua käsitellään. Mistä pentusi tykkää ja innostuu. Herätä pennu kiinnostus itseesi.
      Sakemanni/ labbis, ainakin omani on erittäin helppo kouluttaa. Suorastaan hämmästyin kun oppi asiat niin nopeasti eikä aina vieläkään tahdo muistaa että nykyinen koiruus on sanalla ohjattavissa, kun entisiä pystykorva-sekotuksia on tarvinnut hallita hihnalla.

    • d9g6s8fd7f

      Sekarotuisissa syntyy myös haastavia yhdistelmiä. Esim. labbiksen aktiivisuus ja sakemannin terävyys. Siinä sitä sitten on aloittelijalle kasvattamista! Toivotan menestystä valitsemallasi tiellä!

    • Kiitos neuvoista kaikille!

      Kävimme ihan ammattilaisen kanssa kouluttautumaan! Homma on hallussa jo suurimmaksi osaksi :)

    • ..Koira..

      Ihanaa kuulla!
      Tuon ikäinen pentu tuskin on ns. "aidosti" aggressiivinen ellei ole turhautunut.
      Hampaita kun vaihtuu niin puremisvimma on kova, juuri tuossa iässä voi tavan vielä varmasti kytkeä pois.
      Onnea teille koulutukseen! :)

    • Anonyymi

      Kuulostaa kyllä tosi pahalta, voi olla että ongelmaon tullut jo pentueesta, mistä haitte sen. Tiedän vaan siksi sanoa kun oma koirani on kasvanut ns. huonossakodissa. Täällä Suomessa on yksi paras koira kouluttaja Appley. Me käytiin sen luona ja nyt on helpompaa, tosin mun koira ei ole aggressiivinen, pelokas on. Sen kouluttajan nimi taisi olla David Appley ja työskentelee AB-klinikalla. Tsemppiä!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      23
      1665
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      19
      1525
    3. Minun oma kaivattuni

      Ei ole mikään ilkeä kiusaajatyyppi, vaan sivistynyt ja fiksu sekä ystävällinen ihminen, ja arvostan häntä suuresti. Raka
      Ikävä
      69
      1434
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      45
      1401
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      50
      1323
    6. Pelastakaa Lapset: Netti ei ole turvallinen paikka lapsille - Erätauko-tilaisuus to 25.4.2024

      Netti ei ole turvallinen paikka lapsille, mutta mitä asialle voi vanhempana tehdä? Torstaina 25.4.2024 keskustellaan ne
      Suomi24 Blogi ★
      15
      1268
    7. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      9
      1147
    8. Tervehdys!

      Sä voit poistaa nää kaikki, mut mä kysyn silti A:lta sen kokemuksia sun käytöksestä eron jälkeen. Btw, miks haluut sabot
      Turku
      65
      1130
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1114
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      7
      1105
    Aihe