RUK:n kurssijuhla. Elämäni varmasti ikimuistoisimpien juhlieni Top 3 -listassa! Päivä on nyt kulunut kurssijuhlista ja olo on todella mahtava! Ajatukset jäivät Haminaan ja ns. normaali elämä ei tunnu miltään.
Kaikki RUKin juhlissa oli niin kaunista, komeaa ja kohteliasta ettei sitä pysty ulkopuolinen kuvittelemaan ennenkun on itse sen kokenut.
Oli hienoa päästä Daamiksi sinne. Ja vielä hienompaa oli olla sellaisen ihmisen seurassa kaksi päivää, jota nyt jälkeenpäin ei saa pois mielestään. Kiitos siis kaikesta omalle Upseeri oppilaalleni!
Ehdotan siis lisää samantapaisia juhlia nuorille suunnattuna! Kaikki vaan yhtykää mielipiteeseeni ja aletaan miettimään keinoja miten saisimme järjestettyä kauniita ja sivistyneitä juhlia!
Olisin valmis keskustelemaan aiheesta vaikka kuinka paljon, joten älkää epäröikö vastaamaasta tähän. :)
Oodotan innolla muiden kokemuksia kyseisestä juhlasta ja myöskin heiltä, jotka eivät itse siellä ole päässeet käymään ja jotka haluavat kuulla tapahtumista ja tarjottavista!
Eikö RUKin tanssiaiset 2004 olleetkin loistavat?! Ihan niinku leffoissa.. ;)
RUK-kurssijuhla 2004
54
28180
Vastaukset
- sotaleski
itse en ole (ainakaan vielä) päässyt käymään, mutta siskoni oli oman poikaystävänsä kanssa ja tykkäsi todella ja piti upeana..
miten tuo muuten on, eikö rukissa olla sillon, kun ollaan vuosi armeijassa?- Daami
Eiku vaikka oliskin vuoden armeijassa niin ei sinne välttämättä pääse sinne RUK:kiin. Pojat kertokaa nyt ihmeessä miten se menee!? Sinne on kait jotkut valintakokeet ja sinne pääsee niinku vaan parhaat niistä kokeista. Eli voi olla vuoden armeijassa käymättä silti RUKia.
- ..........
Daami kirjoitti:
Eiku vaikka oliskin vuoden armeijassa niin ei sinne välttämättä pääse sinne RUK:kiin. Pojat kertokaa nyt ihmeessä miten se menee!? Sinne on kait jotkut valintakokeet ja sinne pääsee niinku vaan parhaat niistä kokeista. Eli voi olla vuoden armeijassa käymättä silti RUKia.
Vuoden armeijan käyvät mm: E-kuskit, ryhmänjohtajat, joukkueenjohtajat, panssarivaunumiehistö...
Eli todella muitakin kuin res.vänskät.
RUKiin valitaan AUKista parhaat - mutta suurin osa ei halua lähteä koska RUK ei ole vaivansa arvoinen.
- €€€€€€
juu todellakin on olemassa muitakin ihmisiä/ sotilasarvoja kun me reservin vänrikit....
ja se pitää kyllä paikkansa , että se metallinpala kauluslaatassa ei ole vaivan arvoinen... voisinkin sanoa että mitä enemmän sinulla on kauluslaatassa nippeleitä sen enemmän olet ns "nakkimagneetti" (varusmiehenä siis kun olet)
ja toinen asia on minkä kohdallani huomasin hyväksi ratkaisuksi oli sinkkuus...nimittäin sinkkuna on varusmiespalvelus paljon helpompi suorittaa , kun et sulla ois kotona odottamassa ns "sotaleski" ja miettis...mitähän se toinen tekee jne...
tosin tuo nimitys "sotaleski" on mielestäni nimityksenä täysin VÄÄRÄ!! sillä tiedossani ei ainakaan ole meneillään yhtäkään SOTAA missä suomi olisi osallisena...? sillä viimeisin sota käytiin n 50v sitten ja silloin se sotaleski merkitys oli sanansa mukainen , puoliso oli kaatunut SODASSA-> sotaLESKI...
joten nykynaiset kunnioittakaa niitä naisia joille tuo nimitys todellakin on sitä mitä siinä lukee, poikaystävänne ovat armeijassa ja tulevat lomille joka tapauksessa jossain vaiheessa
ei pitäisi olla kovin vaikeata olla 2vkoa-1kk erossa jos parisuhde on muuten kunnossa?? vai??
itse en aikoinani edes osallistunut RUK-kurssijuhliin koska:
a)ei ollut daamia
b)ei ollut inspiraatiota etsiä
c) olin ujo tyttöjen suhteen...
jotkut olivat silloin kanssani samaa mieltä, että
olisi voinut olla ilmankin...
eikä silloinen menettelyni ole minua harmittanut jälkikäteenkään...
siltikin olen naisille herrasmies vaikka olinkin ilman tanssiaisia yms..."bailuja" ,sillä todellinen herrasmies kasvaa jokaisen sisällä jos on kasvaakseen...ei siinä mitkään juhlat sitä tee jos sitä ei ole ihmisessä luonnostaan...
anteeksi jos viestini vaikuttaa teistä joltakin provolta mutta se ei ole sitä!!- sivusta seuraaja
Sulla on jotain patoutumia? Kaikkiin bileisiin täytyy änkee nokka sillä me eletään VAIN KERRAN! Elämä ei ole valittamista ja selittämistä varten vaan ELÄMISTÄ varten. Viittaan edellisellä tekstiisi, jossa kerrot ettei etseäsi kiinnostanut osallistua tanssiaisiin ja etsiä niihin daamia. Hmm..aika pieni vaiva siitä millaisia muistoja olisi saanut. No mutta omat ratkaisut jokaisella..ehkä ensi kerralla erilaiset. Ystävällisin terveisin.. :)
- vexi
Ei ole mies eikä mikään,jos valittaa ei ollu Daamia,olisit ottanut äitin kaveriks...Yhyyy!
- daami
vexi kirjoitti:
Ei ole mies eikä mikään,jos valittaa ei ollu Daamia,olisit ottanut äitin kaveriks...Yhyyy!
No jopas on mielipiteitä. Ite olin RUK:n juhlissa daamina tammikuussa 2004 ja siellä oli kyllä paljon semmosia huipputyyppejä (kohteliaita, komeita ja muutenkin paljon särmempiä jätkiä, kun ne, joilla oli daamit). Eikös ole jokaisen oma asia, mitenkä ne juhlat haluaa viettää. Eiköhän niistä voi ottaa ilon irti ilman daamiakin, jopa paljon paremmalla tavalla!
- daami
sivusta seuraaja kirjoitti:
Sulla on jotain patoutumia? Kaikkiin bileisiin täytyy änkee nokka sillä me eletään VAIN KERRAN! Elämä ei ole valittamista ja selittämistä varten vaan ELÄMISTÄ varten. Viittaan edellisellä tekstiisi, jossa kerrot ettei etseäsi kiinnostanut osallistua tanssiaisiin ja etsiä niihin daamia. Hmm..aika pieni vaiva siitä millaisia muistoja olisi saanut. No mutta omat ratkaisut jokaisella..ehkä ensi kerralla erilaiset. Ystävällisin terveisin.. :)
Täyttä potaskaahan tuo on. Väitätkö, ettei niitä muistoja tule ilman daamia? Voi kuule, voi olla jopa paljon hienompaa ja rennompaa viettää juhlia palvelustovereiden kanssa kuin sen oman kullan. Eiköhän sitä humalahakuista seksiä kerkiä harrastamaan myöhemminkin! Eikähän ole mitään järkeä alkaa etsimään daamia, jos ei sitä omasta takaa ole. Itse juhlissa ollessani huomasin, miten kaikki särmimmät ja kohteliaimmat jätkät olivat juuri nämä, joilla ei daameja mukanaan ollut. Suur kiitos heille!:)
- Misse
Olen lähdössä daamiksi kurssijuhlaan tänä vuonna ja haluan kaiken!! =) Voisitko kenties auttaa? Kerro niin paljon kuin jaksat! Kiitos kiitos!
- salli
Hei!olen kans lähdössä tanssiaisiin heinäkuussa ja odotan niitä kyllä innolla.minua eivät haittaa rahoitus taikka matkat,vaikka kaukaa tulenkin sinne,on varmasti vaiavan arvoista.kaikki joiden kanssa olen jutellut tanssiaisista ovat kehuneet niitä mahtaviksi ja ikimuistoisiksi,ja varmasti ovatkin.Eihän sinne ihan kaikki pääsekkään,ja ovathan ne suurimmat juhlat heti Linnan juhlien jälkeen.Lisää ikimuistoisia hetkiä sulhaseni kanssa.
haluaisin myös tietää hieman enemmän näistä,mutta älkää paljastako parhaita paloja=)kaikki jotka ovat olleet kertokaan kokemuksianne!! - vanilja
salli kirjoitti:
Hei!olen kans lähdössä tanssiaisiin heinäkuussa ja odotan niitä kyllä innolla.minua eivät haittaa rahoitus taikka matkat,vaikka kaukaa tulenkin sinne,on varmasti vaiavan arvoista.kaikki joiden kanssa olen jutellut tanssiaisista ovat kehuneet niitä mahtaviksi ja ikimuistoisiksi,ja varmasti ovatkin.Eihän sinne ihan kaikki pääsekkään,ja ovathan ne suurimmat juhlat heti Linnan juhlien jälkeen.Lisää ikimuistoisia hetkiä sulhaseni kanssa.
haluaisin myös tietää hieman enemmän näistä,mutta älkää paljastako parhaita paloja=)kaikki jotka ovat olleet kertokaan kokemuksianne!!Olin RUK:in kurssijuhlassa viime tammikuussa, ja reissu oli tosiaan mahtava, vaikka kaukaa sinne pitikin matkustaa! Koko edellinen yö meni bussissa, ja uni ei tullut silmään.. ;)
Jonkinlainen tyyny kannattaa varmaan ottaa mukaan jos matkaa on pitkästi. Daameille järjestetty aamiainen, eli daamiainen oli aika surkea ainakin meillä (ruokapaikkoja oli useita) ja kun ruusurynnäkön, majoittumisten yms. jälkeen päästiin syömään, olin jo pyörtymispisteessä. Tarjottu ruoka oli hyvää, mutta valvotun yön ja nälän takia siitä tuli vaan kammottavan huono olo. Onneksi päivän kaartuessa iltaan olo parani, ja kaikki meni hienosti :)
Kannattaa kuitenkin miettiä ruokaratkaisuja ja nukkumisia yms. niin, ettei käy kuten minulla. Paremmankin lähdön ihanalle viikonlopulle voi saada kuin hoippua väsyneenä, nälkäisenä ja mahakipuisena upseerioppilaan käsipuolessa. :P
Kaikki puheet juhlassa oli yleviä ja välillä daamit sai kuunnella posket punaisina ylistäviä suitsutuksia ;D
Ei tässä yhtäkkiä tule lisää ajatuksia... Kyselkää te, jotka sinne olette menossa :)
Juhla on tosi ihana, ehdottomasti kannattaa suostua jos joku daamiksi sinne kysyy!
ruusurynnäkkö on - mirri
Tuskallista kun ei tiedä miten laittaa hiukset :D
Huomenna jo lähtökin, huih. - Dadaa85
mirri kirjoitti:
Tuskallista kun ei tiedä miten laittaa hiukset :D
Huomenna jo lähtökin, huih.Minkähänlaista vaatetusta siellä suositaan? Onko täysipitkä ns. gaalailtapuku liian juhlava? mitä muilla on ollut päällä?
- mirri
Dadaa85 kirjoitti:
Minkähänlaista vaatetusta siellä suositaan? Onko täysipitkä ns. gaalailtapuku liian juhlava? mitä muilla on ollut päällä?
Juhlan arvokkuuden mukainen iltapuku. Daameilla tulee olla etiketin mukainen pitkä iltapuku. Etiketin mukainen iltapuku ei ole sama kuin lukion vanhojen tanssien juhlapuku, samoin farkut eivät kuulu dresscodeen. Juhlapuvun väri on vapaa.
- mirri
Dadaa85 kirjoitti:
Minkähänlaista vaatetusta siellä suositaan? Onko täysipitkä ns. gaalailtapuku liian juhlava? mitä muilla on ollut päällä?
Kaikki olivat pukeutuneet hillitysti ja sääriä ei paljoa näkynyt. Hyvin usealla oli kiharat hiuksissa ja hillitysti koruja/koristeita.
- heini88
vanilja kirjoitti:
Olin RUK:in kurssijuhlassa viime tammikuussa, ja reissu oli tosiaan mahtava, vaikka kaukaa sinne pitikin matkustaa! Koko edellinen yö meni bussissa, ja uni ei tullut silmään.. ;)
Jonkinlainen tyyny kannattaa varmaan ottaa mukaan jos matkaa on pitkästi. Daameille järjestetty aamiainen, eli daamiainen oli aika surkea ainakin meillä (ruokapaikkoja oli useita) ja kun ruusurynnäkön, majoittumisten yms. jälkeen päästiin syömään, olin jo pyörtymispisteessä. Tarjottu ruoka oli hyvää, mutta valvotun yön ja nälän takia siitä tuli vaan kammottavan huono olo. Onneksi päivän kaartuessa iltaan olo parani, ja kaikki meni hienosti :)
Kannattaa kuitenkin miettiä ruokaratkaisuja ja nukkumisia yms. niin, ettei käy kuten minulla. Paremmankin lähdön ihanalle viikonlopulle voi saada kuin hoippua väsyneenä, nälkäisenä ja mahakipuisena upseerioppilaan käsipuolessa. :P
Kaikki puheet juhlassa oli yleviä ja välillä daamit sai kuunnella posket punaisina ylistäviä suitsutuksia ;D
Ei tässä yhtäkkiä tule lisää ajatuksia... Kyselkää te, jotka sinne olette menossa :)
Juhla on tosi ihana, ehdottomasti kannattaa suostua jos joku daamiksi sinne kysyy!
ruusurynnäkkö onniin millanen se oli?
- -Anna-
mirri kirjoitti:
Kaikki olivat pukeutuneet hillitysti ja sääriä ei paljoa näkynyt. Hyvin usealla oli kiharat hiuksissa ja hillitysti koruja/koristeita.
Hei!
Poikaystäväni kutsui minut daamikseen juhlaan ja olen tietty menossa :) Voiko joku kertoa mulle mahdollisimman paljon juhlasta ja sen kulusta. Jännittää kamalasti jo nyt ja haluaisin tietää tarkemmin sen ohjelmasta. Mikä on ruusurynnäkkö?
Sitte semmonen ongelma, että missä te laitoitte hiukset? Varasittako Haminasta parturiajan vai kuinka?
Kertokaa mahdollisimman paljon niin mua ei sitte jännitä niin kamalasti ku tiedän miten ohjelma etenee:)
-Anna- - -Anna-
-Anna- kirjoitti:
Hei!
Poikaystäväni kutsui minut daamikseen juhlaan ja olen tietty menossa :) Voiko joku kertoa mulle mahdollisimman paljon juhlasta ja sen kulusta. Jännittää kamalasti jo nyt ja haluaisin tietää tarkemmin sen ohjelmasta. Mikä on ruusurynnäkkö?
Sitte semmonen ongelma, että missä te laitoitte hiukset? Varasittako Haminasta parturiajan vai kuinka?
Kertokaa mahdollisimman paljon niin mua ei sitte jännitä niin kamalasti ku tiedän miten ohjelma etenee:)
-Anna-Voitte kertoa kurssijuhlasta sähköpostiini [email protected]
- daami88
-Anna- kirjoitti:
Hei!
-Anna-Samoin pääsen nyt kokemaan kurssijuhlan poikaystäväni kanssa tammikuussa -09 ja odotan sitä innolla! Kuulin että ruusurynnäkkö on heti aamulla kun päästään perille.. Pojat juoksee puvuissaan tyttöjen luo ruusut suussa :D onpas romanttista! mietityttää vaan, että pitääkö silloin olla jo "hienosti" päällä.. miten ihmeessä se on mahdollista jos ollaan just oltu yö bussissa? Olisi kiva kuulla lisää käytännön vinkkejä ym. juhlaan menijöille. Kiitos paljon jo etukäteen!
- daami myös
daami88 kirjoitti:
Samoin pääsen nyt kokemaan kurssijuhlan poikaystäväni kanssa tammikuussa -09 ja odotan sitä innolla! Kuulin että ruusurynnäkkö on heti aamulla kun päästään perille.. Pojat juoksee puvuissaan tyttöjen luo ruusut suussa :D onpas romanttista! mietityttää vaan, että pitääkö silloin olla jo "hienosti" päällä.. miten ihmeessä se on mahdollista jos ollaan just oltu yö bussissa? Olisi kiva kuulla lisää käytännön vinkkejä ym. juhlaan menijöille. Kiitos paljon jo etukäteen!
Itse olen myös noihin kekkereihin osallistumassa, tosin ihan vaan kaverin avecina. Oon ite aika ulapalla kaikesta, varsinkin sen juhlan aikataulusta. Iltapukuja oon yrittänyt tsekkailla nettikaupoista ja löysinkin pari ihan mahtavaa paikkaa mistä oikeesti löytää kohtuuhintaisiakin pukuja. :-) Mutta voi tätä valinnan vaikeutta. :-D Oon ihan innoissani, mutta samalla pelkään ihan hullusti että onnistun vahingossa jotenkin ignooraamaan jonkun tärkeen etikettisäännön. :-D
- kurssijuhlaan09
daami myös kirjoitti:
Itse olen myös noihin kekkereihin osallistumassa, tosin ihan vaan kaverin avecina. Oon ite aika ulapalla kaikesta, varsinkin sen juhlan aikataulusta. Iltapukuja oon yrittänyt tsekkailla nettikaupoista ja löysinkin pari ihan mahtavaa paikkaa mistä oikeesti löytää kohtuuhintaisiakin pukuja. :-) Mutta voi tätä valinnan vaikeutta. :-D Oon ihan innoissani, mutta samalla pelkään ihan hullusti että onnistun vahingossa jotenkin ignooraamaan jonkun tärkeen etikettisäännön. :-D
Heiii jos voisit pistää tähän yleisesti sen nettiosotteen mistä löysit niitä juhlapukuja niin olis ihan avuliasta :) olin nimittäin JUST kattomassa myös ja aloin jo kyllästyä kun löytyy vaan jotain 500e hintaluokkaa tai sitten ei oikein hyvää valikoimaa.. jos edes ideoita löytyis kun toinen puoli on sitten se jos tilaa netistä, sopiiko se ylle.. :/ Kannattaa muuten katella youtubesta kurssijuhlaan liittyviä videoita niin pääsee ainakin vähän ajan tasalle mitä tuleman pitää.. hyviä valmisteluja muille! ite olen vielä vähän pihalla :)
- lähdössä
daami myös kirjoitti:
Poikaystävän daamiksi :) oon ihan tosi innoissani! tosiaan tarkempia tietoja odotellessa... joskus on ollut jonkun näkönen nettisivu sieltä RUK:n puolesta missä on ohjelma ja sellasta. Kohan ne saavat sen työporukan kokoon ja suunniteltua kaiken ni sitten meillekin taitaa sitä ohjelmaa tulla tietoon.
- ensku
lähdössä kirjoitti:
Poikaystävän daamiksi :) oon ihan tosi innoissani! tosiaan tarkempia tietoja odotellessa... joskus on ollut jonkun näkönen nettisivu sieltä RUK:n puolesta missä on ohjelma ja sellasta. Kohan ne saavat sen työporukan kokoon ja suunniteltua kaiken ni sitten meillekin taitaa sitä ohjelmaa tulla tietoon.
Heipä hei!
Itellä iha samoja ajatuksia juhlan suhteen ku muillaki. :-O kääk!
kaveri pyysi aveciksi, ja arvaa pitikö miettiä kaks kertaa lähenkö!! totta kai lähen, mutta stressi on ihan ylitsepääsemätön!! puku kampukset yms.. ja kaiken lisäksi oon ihan pihalla sen tapahtumista! mutta kertokaa te jotka tiedätte enempi mitä tuleman pitää.
Miten aioitte toimia kampauksen suhteen? käyttekö missä kampaajalla?
-Oottelen innolla ja jännityksellä ko. juhlia- :) tsemppiä paljon kaikille valmisteluihin! :) - -Anna-
ensku kirjoitti:
Heipä hei!
Itellä iha samoja ajatuksia juhlan suhteen ku muillaki. :-O kääk!
kaveri pyysi aveciksi, ja arvaa pitikö miettiä kaks kertaa lähenkö!! totta kai lähen, mutta stressi on ihan ylitsepääsemätön!! puku kampukset yms.. ja kaiken lisäksi oon ihan pihalla sen tapahtumista! mutta kertokaa te jotka tiedätte enempi mitä tuleman pitää.
Miten aioitte toimia kampauksen suhteen? käyttekö missä kampaajalla?
-Oottelen innolla ja jännityksellä ko. juhlia- :) tsemppiä paljon kaikille valmisteluihin! :)Moikka!
Mulla kans jännitys vaan kasvaa :) Käyn Haminassa kampaajalla, ei toivoakaan, että kampaus pysyis linkkumatkan ajan, jos kotona kävisin :D En tiiä vielä missä kampaajalla käyn. Ois helpompi päättää, jos vois jo tietää missä hotellissa majailen, toivottavasti ne saa pian tietää. Ei kyllä oo mullakaan kunnolla käsitystä tapahtumista tai siitä minkälaista tietoa puolustusvoimilta saa ennen ko. juhlaa. Toivottavasti jotain :) - jillynoora1
-Anna- kirjoitti:
Moikka!
Mulla kans jännitys vaan kasvaa :) Käyn Haminassa kampaajalla, ei toivoakaan, että kampaus pysyis linkkumatkan ajan, jos kotona kävisin :D En tiiä vielä missä kampaajalla käyn. Ois helpompi päättää, jos vois jo tietää missä hotellissa majailen, toivottavasti ne saa pian tietää. Ei kyllä oo mullakaan kunnolla käsitystä tapahtumista tai siitä minkälaista tietoa puolustusvoimilta saa ennen ko. juhlaa. Toivottavasti jotain :)sinnehän minäkin :) puku on jo hankittu ja meinaan kyllä olla niin uhkarohkea että laitan hiukset ennen bussimatkaa... tosin tuun seinäjoelta asti, että saa nähdä mitä siitäkin tulee. katselin äsken videoita ruusurynnäköstä ja voi hitsi kun näytti mahtavalta! pelottaa vaan että on ihan hukassa koko sen juhlan alun, mutta eiköhän sieltä seuraa muistakin daameista löydy kun kerran samassa veneessä ollaan :)
- -Anna-
jillynoora1 kirjoitti:
sinnehän minäkin :) puku on jo hankittu ja meinaan kyllä olla niin uhkarohkea että laitan hiukset ennen bussimatkaa... tosin tuun seinäjoelta asti, että saa nähdä mitä siitäkin tulee. katselin äsken videoita ruusurynnäköstä ja voi hitsi kun näytti mahtavalta! pelottaa vaan että on ihan hukassa koko sen juhlan alun, mutta eiköhän sieltä seuraa muistakin daameista löydy kun kerran samassa veneessä ollaan :)
Jep, määkin oon käyny kattoon videoita ruusurynnäköstä ja muutenkin tulevista pippaloista. Oon ihan täpinöissä :) Mua vaan mietityttää kun ois tarkotus laittaa päälle mun vanhojentanssipuku, se ei varsinaisesti oo iltapuku mutta ei myöskään oo mikään jäykkä röyhelö vanhojenpuku..mietityttää että onkohan se sitte ollenkaan sopiva tähän tilaisuuteen. Aattelin kyllä että jätän sen lisätyllin pois niin se ei sitte oo niin vanhojenpuvun näkönen. Muttamutta..ootan ihan innoissani niitä juhlia :)
- Chuch
-Anna- kirjoitti:
Hei!
-Anna-Sain itsekin kutsun juhlaan, ja paljosta olen ulalla! Kaikki vinkit ovat siis tervetulleita!
Mukavaa olisi myös löytää muita jotka ovat tulossa! :) - -Anna-
Chuch kirjoitti:
Sain itsekin kutsun juhlaan, ja paljosta olen ulalla! Kaikki vinkit ovat siis tervetulleita!
Mukavaa olisi myös löytää muita jotka ovat tulossa! :)Heipsan!
täällä ollaan kans edelleen ihan pihalla :D Ois kiva saada tietää aikataulusta ku mulla on vähä tapana ressata asioista joita ei voi järjestää ajoissa, niin ois kiva saada vähä päätä selvennettyä kun tulis ne aikataulut :) Vinkkejä saa siis laitella munkin puolesta :) - jillynoora1
-Anna- kirjoitti:
Heipsan!
täällä ollaan kans edelleen ihan pihalla :D Ois kiva saada tietää aikataulusta ku mulla on vähä tapana ressata asioista joita ei voi järjestää ajoissa, niin ois kiva saada vähä päätä selvennettyä kun tulis ne aikataulut :) Vinkkejä saa siis laitella munkin puolesta :)juu, olis kans hyvä tietää vähän tuota aikataulua, oon kanssa vähän sellainen ihminen että olis hyvä jos olis edes käsitys mitä tuleman pitää,varsinkin kun ei tuota haminaa niin tunne.
Juttelin äsken kaverin kanssa joka on puolitoista vuotta sitten ollut haminassa kurssijuhlilla, ja kertoi että aamulla daamit kokoontui ruusurynnäkköön, jonka jälkeen ilmeisesti ruoka ja tutustumista paikkaan. Illalla sitten virallisempi meiniki ja hienot puvut, puheita ja speksejä. Siinä ennen iltaa on kuulemma hyvin aikaa laittautua (kaveri harmitteli ettei hoksannut ottaa nokosia siinä välissä :).
Ja -anna-, kyllä ihan varmasti sieltä löytyy muitakin vanhojentanssipukuja, olisin varmasti itekkin laittanut omani ilman tyllejä jos en olisi mennyt lyhentämään helmaa kesällä. Mutta kuitenkin oli ihana ostaa uusi iltapuku.. :)
Mistäpäin haminaan on tulossa daameja? Itse matkustan seinäjoelta asti. - avec09
-Anna- kirjoitti:
Jep, määkin oon käyny kattoon videoita ruusurynnäköstä ja muutenkin tulevista pippaloista. Oon ihan täpinöissä :) Mua vaan mietityttää kun ois tarkotus laittaa päälle mun vanhojentanssipuku, se ei varsinaisesti oo iltapuku mutta ei myöskään oo mikään jäykkä röyhelö vanhojenpuku..mietityttää että onkohan se sitte ollenkaan sopiva tähän tilaisuuteen. Aattelin kyllä että jätän sen lisätyllin pois niin se ei sitte oo niin vanhojenpuvun näkönen. Muttamutta..ootan ihan innoissani niitä juhlia :)
Minäkin jännitän ihan valtavasti. Varsinkin hiukset aiheuttaa stressiä. Kuulin että se perjantain ohjelma on aika täynnä, joten mitenköhän sitä kerkiää kampaajalla käymään?
Joten ajattelin että jos laittaisin hiukset täällä kampaajalla, mutta sitten tuo matkustaminen arveluttaa. Onko kenelläkään mitään käsitystä siitä, mitä aikaa se bussi on lähdössä? Itse tulen kyytiin Kuopion seudulta. Että jos täytyy joskus yllä hypätä bussiin? Niin tuskin kukaan kampaaja laittaa hiuksiani yöllä. :D - -Anna-
jillynoora1 kirjoitti:
juu, olis kans hyvä tietää vähän tuota aikataulua, oon kanssa vähän sellainen ihminen että olis hyvä jos olis edes käsitys mitä tuleman pitää,varsinkin kun ei tuota haminaa niin tunne.
Juttelin äsken kaverin kanssa joka on puolitoista vuotta sitten ollut haminassa kurssijuhlilla, ja kertoi että aamulla daamit kokoontui ruusurynnäkköön, jonka jälkeen ilmeisesti ruoka ja tutustumista paikkaan. Illalla sitten virallisempi meiniki ja hienot puvut, puheita ja speksejä. Siinä ennen iltaa on kuulemma hyvin aikaa laittautua (kaveri harmitteli ettei hoksannut ottaa nokosia siinä välissä :).
Ja -anna-, kyllä ihan varmasti sieltä löytyy muitakin vanhojentanssipukuja, olisin varmasti itekkin laittanut omani ilman tyllejä jos en olisi mennyt lyhentämään helmaa kesällä. Mutta kuitenkin oli ihana ostaa uusi iltapuku.. :)
Mistäpäin haminaan on tulossa daameja? Itse matkustan seinäjoelta asti.Kiitti tiedoista :) ruusurynnäköstä minäkin oon kuullu, mutta muusta ei sitten ookkaan tietoa:) Huh, kiva jos siellä ois muitakin vanhojentanssi-pukuja :) mää tuun ylivieskasta. aika kaukaa sekin :)
- -krisu
-Anna- kirjoitti:
Kiitti tiedoista :) ruusurynnäköstä minäkin oon kuullu, mutta muusta ei sitten ookkaan tietoa:) Huh, kiva jos siellä ois muitakin vanhojentanssi-pukuja :) mää tuun ylivieskasta. aika kaukaa sekin :)
Kyselitte et onko kellään vielä aikatauluista mitään selkoa.. no ensinnäkin kunhan nämä ruk-partnerinne ovat laittaneet teidän nimet sinne listaan niin ne lähettävät Haminasta jonkinlaista tietopakettia toivon mukaan joulukuuhun mennessä. Sitten se ohjelma siellä tosiaan alkaa ensin öisellä bussimatkalla Haminaan, aamuinen ruusurynnäkkö (josta alkaa koko päivä kullan kanssa!), aamiainen, vapaa päivä ja illalla juhlassa puheita, tanssia, sketsejä ym järjestetyä ohjelmaa ja päättyy hienoon ilotulitukseen, aamupala ja jossain vaiheessa päivällä sit lähtö busseittain. Siihen voi ostaa eri hintaisia paketteja riippuen haluaako heidän varaavan sulle hotellihuoneen vai varaatko sen itse (vielä oli haminan keskustassa tilaa, kannattaa itse ettei tarvi mennä ilotulitusten jälkeen bussikyydillä toiseen kaupunkiin), ja tarviiko bussimatkaa vai asuuko lähellä ym..
varmasti ihan hieno ilta luvassa :) Jospa tästä oli jotain apua.. löysin puvun tällä viikolla!!! ;) hyviä valmisteluja! - -krisu
-Anna- kirjoitti:
Kiitti tiedoista :) ruusurynnäköstä minäkin oon kuullu, mutta muusta ei sitten ookkaan tietoa:) Huh, kiva jos siellä ois muitakin vanhojentanssi-pukuja :) mää tuun ylivieskasta. aika kaukaa sekin :)
niiiin. se piti vielä sanomani et jos haluaa katella mitä tulevan pitää, niin youtubesta muun muassa löytyy ruusurynnäköstä, tansseista, ilotulituksesta ym.. varoitan kuitenkin, et itse kadun et menin kattomaan kun se kamala jännitystila oli paljon ihanampi :)
mie myös kuopiosta - -Anna-
-krisu kirjoitti:
Kyselitte et onko kellään vielä aikatauluista mitään selkoa.. no ensinnäkin kunhan nämä ruk-partnerinne ovat laittaneet teidän nimet sinne listaan niin ne lähettävät Haminasta jonkinlaista tietopakettia toivon mukaan joulukuuhun mennessä. Sitten se ohjelma siellä tosiaan alkaa ensin öisellä bussimatkalla Haminaan, aamuinen ruusurynnäkkö (josta alkaa koko päivä kullan kanssa!), aamiainen, vapaa päivä ja illalla juhlassa puheita, tanssia, sketsejä ym järjestetyä ohjelmaa ja päättyy hienoon ilotulitukseen, aamupala ja jossain vaiheessa päivällä sit lähtö busseittain. Siihen voi ostaa eri hintaisia paketteja riippuen haluaako heidän varaavan sulle hotellihuoneen vai varaatko sen itse (vielä oli haminan keskustassa tilaa, kannattaa itse ettei tarvi mennä ilotulitusten jälkeen bussikyydillä toiseen kaupunkiin), ja tarviiko bussimatkaa vai asuuko lähellä ym..
varmasti ihan hieno ilta luvassa :) Jospa tästä oli jotain apua.. löysin puvun tällä viikolla!!! ;) hyviä valmisteluja!-krisu: jos varaa ite hotellihuoneen, maksaako puolustusvoimat sitä? Ja kiitti kun informoit tulevasta :)
- -krisu
-Anna- kirjoitti:
-krisu: jos varaa ite hotellihuoneen, maksaako puolustusvoimat sitä? Ja kiitti kun informoit tulevasta :)
En usko että maksaa. Nothing's free.. sun joko pitää maksaa paketti johon ei kuuluu matkan, ruokien, juhlan ym lisäksi hotellihuonetta tai sitten paketti johon kuuluu (on kalliimpi luonnollisesti). Tuskin on mikään huima hintaero mutta itse hommasin Haminan BW hotellista, koska sinne on ihan lyhyt kävelymatka RUKilta ja en halua joutua minnekkään kauemmas, siellä kun ei ihan lähellä ole muita majoituspaikkoja :/ Hinta oli muistaakseni jotain 89e riippumatta onko se 1hh vai 2hh. Suosittelen, jos niitä vain enää on jäljellä.. Ja voi tarvittaessa perua vielä viimeiseen päivään mennessä ilman lisämaksuja.
- jillynoora1
Chuch kirjoitti:
Sain itsekin kutsun juhlaan, ja paljosta olen ulalla! Kaikki vinkit ovat siis tervetulleita!
Mukavaa olisi myös löytää muita jotka ovat tulossa! :)äkkiä katsomaan: http://oppilaskunta.net/ :)
- ((:
Chuch kirjoitti:
Mukavaa olisi myös löytää muita jotka ovat tulossa! :)Kajaanista asti lähden kurssijuhlaan eli pitkä yö tulossa kun pitää bussissa matkustaa.. Vanhojentanssipuvun laitan päälle, toivottavasti jokin muukin laittaa :D aikataulut yms. infoa löytyy oppilaskunnan sivuilta. (googleen oppilaskunta, en muista osoitetta..)
Ihana päästä sinne, onko teistä muistakin? (: - -Anna-
((: kirjoitti:
Kajaanista asti lähden kurssijuhlaan eli pitkä yö tulossa kun pitää bussissa matkustaa.. Vanhojentanssipuvun laitan päälle, toivottavasti jokin muukin laittaa :D aikataulut yms. infoa löytyy oppilaskunnan sivuilta. (googleen oppilaskunta, en muista osoitetta..)
Ihana päästä sinne, onko teistä muistakin? (:Mulla on myös vanhojentanssipuku ja odotan myös innolla juhliin pääsyä:)
- -Anna-
-Anna- kirjoitti:
Hei!
-Anna-Onko kenelläkään tietoa, saadaanko me sellasia kirjeitä puolustusvoimilta, missä kerrotaan missä hotellissa asutaan ja muuta infoa?
- vaihtari
-Anna- kirjoitti:
Hei!
-Anna-elikkä itse olen menossa 17.01.2009 pidettäviin suomenlinnan merivoimien RUK kurssijuhlaan. sinne on kerätty kaikista ne 60 "eliitti" poikaa joiden joukossa oma kutani onnekseni löytyy:)
eikö ketään muuta ole sinne menossa vaan kaikien poikaystävät ovat haminassa?
Puvusta puheenollen ni laitan vanhojentanssi pukuni joka alunperin olikin iltapuku eli ei onneksi tarvitse käydä ostelemassa uutta:)
Kaiken lisäksi niin oeltte kyllä onnekaaita jos voitte nähä rakastanne joka toinen viikonloppu me ei olla kultanikanssa nähty 4 kk kuin mesen kautta sillä itse olen erasmuksena ranskassa(tulen 3 päivä ennen kuin rakaani pääsee "vapauteen" takasin suomeen täydellien ajoitus;))
Vaika onkin kuinka ikävä rakstanne tytöt niin muistakaa tehä asioita joitsta olette aina unelmoineet, muuten voi tulla jälkeenpäin kunnollinen vitutus siitä ettei ole ehtiny mm. nähä maailmaa ennen perhe elämää(jos haluaa hankkia perheen) - S..
vaihtari kirjoitti:
elikkä itse olen menossa 17.01.2009 pidettäviin suomenlinnan merivoimien RUK kurssijuhlaan. sinne on kerätty kaikista ne 60 "eliitti" poikaa joiden joukossa oma kutani onnekseni löytyy:)
Puvusta puheenollen ni laitan vanhojentanssi pukuni joka alunperin olikin iltapuku eli ei onneksi tarvitse käydä ostelemassa uutta:)
Kaiken lisäksi niin oeltte kyllä onnekaaita jos voitte nähä rakastanne joka toinen viikonloppu me ei olla kultanikanssa nähty 4 kk kuin mesen kautta sillä itse olen erasmuksena ranskassa(tulen 3 päivä ennen kuin rakaani pääsee "vapauteen" takasin suomeen täydellien ajoitus;))
Vaika onkin kuinka ikävä rakstanne tytöt niin muistakaa tehä asioita joitsta olette aina unelmoineet, muuten voi tulla jälkeenpäin kunnollinen vitutus siitä ettei ole ehtiny mm. nähä maailmaa ennen perhe elämää(jos haluaa hankkia perheen)Kaverini pyysi minua merivoimien RUK kurssijuhlaan, mutta olen vähän epävarma pitäisikö lähteä vai ei. Jännittää koko touhu aikalailla. Ja kun tuosta koko päivästä ei kauheasti tietoa ole tullut edes kaverini kautta vaikka olen yrittänyt kysellä...
- uo:n vaimoke
vaihtari kirjoitti:
elikkä itse olen menossa 17.01.2009 pidettäviin suomenlinnan merivoimien RUK kurssijuhlaan. sinne on kerätty kaikista ne 60 "eliitti" poikaa joiden joukossa oma kutani onnekseni löytyy:)
Vaika onkin kuinka ikävä rakstanne tytöt niin muistakaa tehä asioita joitsta olette aina unelmoineet, muuten voi tulla jälkeenpäin kunnollinen vitutus siitä ettei ole ehtiny mm. nähä maailmaa ennen perhe elämää(jos haluaa hankkia perheen)Mie olen kans menossa merivoimien ru-kurssijuhlaan Suomenlinnaan 17.1. En oikein tiedä mitä odottaa, kun ei tuo uo:kaan tunnu mitään tietävän...
Puku on hankittu, monikäyttöisen tumman iltapuvun kävin paikallisesta riepuliikkeestä hakemassa.
Kyllä vähän jänskättää... osaankohan mie käyttäytyä ollenkaan? :D - Ilo
vaihtari kirjoitti:
Vaika onkin kuinka ikävä rakstanne tytöt niin muistakaa tehä asioita joitsta olette aina unelmoineet, muuten voi tulla jälkeenpäin kunnollinen vitutus siitä ettei ole ehtiny mm. nähä maailmaa ennen perhe elämää(jos haluaa hankkia perheen)Suomenlinnassa nähdään 17. päivä, odotan innolla, myös hieman jännityksellä! :) Vanhojen tanssipuvulle tulee onneksi käyttöä! Onko kellään mitään käsitystä aikatailuista ja ohjelmasta, en saanut edes poikaystävältäni tarpeeksi tietoa tapahtumasta? :(
- uo:n vaimoke
Ilo kirjoitti:
Suomenlinnassa nähdään 17. päivä, odotan innolla, myös hieman jännityksellä! :) Vanhojen tanssipuvulle tulee onneksi käyttöä! Onko kellään mitään käsitystä aikatailuista ja ohjelmasta, en saanut edes poikaystävältäni tarpeeksi tietoa tapahtumasta? :(
Eipä mullekaan ole paljon mitään aikatauluista kerrottu. Sellaista vaan, että sen omaistenpäivä-hässäkän jälkeen (loppuu klo 14 mennessä)päästään lähtemään hotellille, ja illemmalla (17:45) alkaa merisotakoululla itse juhla. Sen kestosta ei oo hajuakaan. Onkohan sen jälkeen hotellilla vielä jotain yhteistä ohjelmaa (ryyppäämistä?), vai liukeneeko kaikki johku baariin tms?
Mietin tuossa, että onkohan tämä juhla mitenkään verrattavissa Haminassa pidettäviin kekkereihin, vai onko merivoimissa tapana tehdä jotain omia erikoisia juttuja? Tietääkö kukaan? - Ilo
uo:n vaimoke kirjoitti:
Eipä mullekaan ole paljon mitään aikatauluista kerrottu. Sellaista vaan, että sen omaistenpäivä-hässäkän jälkeen (loppuu klo 14 mennessä)päästään lähtemään hotellille, ja illemmalla (17:45) alkaa merisotakoululla itse juhla. Sen kestosta ei oo hajuakaan. Onkohan sen jälkeen hotellilla vielä jotain yhteistä ohjelmaa (ryyppäämistä?), vai liukeneeko kaikki johku baariin tms?
Mietin tuossa, että onkohan tämä juhla mitenkään verrattavissa Haminassa pidettäviin kekkereihin, vai onko merivoimissa tapana tehdä jotain omia erikoisia juttuja? Tietääkö kukaan?Ai siis että se alkaa jo aikasemmin kun 17.45? Mä luulin että sillon meidän aveccien täytyy saapua Suomenlinnaan, ainakin siinä kutsusssa lukee et coctail tilaisuus alkaa sillon..? Mut tässä on siis joku omaisten tilaisuus ennen? Ja sitte hotellille ja sitte suomenlinnaan? Voi että olen sekaisin.. huomenna pitäisi saada tietoa enemmän kun mieheni pääsee takaisin suomenlinnnaan..
Olen varannut ajan kampaajalle 13.30 ja siinä menee vähintään puoltoista tuntia, aikatauluni olen muutenkin suunnitellut että olen siinä 17.45 suomenlinnassa, tai 18.00 riippuu kumpaan lauttaan kerkeän :) Kauheaa jos sielä pitäisikin olla aikasemmin.. huoh, niin epäselvää.. :D - uo:n vaimoke
Ilo kirjoitti:
Ai siis että se alkaa jo aikasemmin kun 17.45? Mä luulin että sillon meidän aveccien täytyy saapua Suomenlinnaan, ainakin siinä kutsusssa lukee et coctail tilaisuus alkaa sillon..? Mut tässä on siis joku omaisten tilaisuus ennen? Ja sitte hotellille ja sitte suomenlinnaan? Voi että olen sekaisin.. huomenna pitäisi saada tietoa enemmän kun mieheni pääsee takaisin suomenlinnnaan..
Olen varannut ajan kampaajalle 13.30 ja siinä menee vähintään puoltoista tuntia, aikatauluni olen muutenkin suunnitellut että olen siinä 17.45 suomenlinnassa, tai 18.00 riippuu kumpaan lauttaan kerkeän :) Kauheaa jos sielä pitäisikin olla aikasemmin.. huoh, niin epäselvää.. :DEihän se päivällä oleva 'omaisten tapahtuma' ole mitenkään pakollinen. Eiköhän sekin riitä, että saapuu illalla paikalle.
Olen kyllä itse osallistumassa myös tähän aamupäivän ohjelmaan, vaikka ei kyllä kiinnosta tippaakaan mitkään telttaesittelyt tai hernekeitto tai mitä ikinä siel onkaan tarjolla. ;)
Tää itse juhlahan alkaa tosiaan vasta sillon illalla. Mie ainakin menen sitten kahden jälkeen hotellille suihkuun ja laittamaan hiuksia yms. Sieltä sit lähdetään taas kohti Suomenlinnaa.
Kyllä miekin toivoisin selvennystä moneen asiaan koskien lauantaita! Varsinkin loppuiltaa. Jos ei ala tänään tippua tietoa niin sit kyllä revin hiukset päästäni... - uo:n avec
uo:n vaimoke kirjoitti:
Eihän se päivällä oleva 'omaisten tapahtuma' ole mitenkään pakollinen. Eiköhän sekin riitä, että saapuu illalla paikalle.
Olen kyllä itse osallistumassa myös tähän aamupäivän ohjelmaan, vaikka ei kyllä kiinnosta tippaakaan mitkään telttaesittelyt tai hernekeitto tai mitä ikinä siel onkaan tarjolla. ;)
Tää itse juhlahan alkaa tosiaan vasta sillon illalla. Mie ainakin menen sitten kahden jälkeen hotellille suihkuun ja laittamaan hiuksia yms. Sieltä sit lähdetään taas kohti Suomenlinnaa.
Kyllä miekin toivoisin selvennystä moneen asiaan koskien lauantaita! Varsinkin loppuiltaa. Jos ei ala tänään tippua tietoa niin sit kyllä revin hiukset päästäni...Nyt jotkut fiksut tänne kertaamaan se aikataulu ja koko päivän ohjelma. Oma uo oli eilen niin väsyny et ei siltä mitään tietoa mistään irronnu. Nyt siis luotan teihi muihi avecceihi ennen ku pääsen uudestaan juttelemaan mieheni kanssa :)
- beeepp
olen itse menossa aveciksi näihin juhliin ja jännittää kieltämättä aikalailla. Kuinkahan hienot juhlat ne oikein on ? ku en tiedä paljoakaan niistä. Ja onko sinne kuinka väliä minkä ikäinen on ? Saat vapaasti kertoo kaikkia kokemuksia niistä juhlista !
- -Anna-
Heipsan!
Hirveästi en voi kertoa, kun en itsekään tiedä kovinkaan paljon, mutta sen verran tiedän, että hienot juhlat on tulossa. Iällä ei oo mitään väliä, näin minä olen ymmärtänyt. Youtubesta oon muutaman videon käyny kattoon, niistä saa vähä käsitystä juhlan laadusta. :) - 233
-Anna- kirjoitti:
Heipsan!
Hirveästi en voi kertoa, kun en itsekään tiedä kovinkaan paljon, mutta sen verran tiedän, että hienot juhlat on tulossa. Iällä ei oo mitään väliä, näin minä olen ymmärtänyt. Youtubesta oon muutaman videon käyny kattoon, niistä saa vähä käsitystä juhlan laadusta. :)http://www.nexteve.com/
http://www.hiphopboutique.com/
Tossa olis niitä osoitteita nettikauppoihin. :) Rukin kurssijuhlasta puhutaan sen olevan toisiks hienoin Suomen valtion järjestämä juhla heti Linnan juhlien jälkeen, että eiköhän ne tosiaan aika hienot bileet ole. :-D - 233:een kuopiosta
233 kirjoitti:
http://www.nexteve.com/
http://www.hiphopboutique.com/
Tossa olis niitä osoitteita nettikauppoihin. :) Rukin kurssijuhlasta puhutaan sen olevan toisiks hienoin Suomen valtion järjestämä juhla heti Linnan juhlien jälkeen, että eiköhän ne tosiaan aika hienot bileet ole. :-DKiitti osotteista, katotaan jos sieltä löytyis jotain.. :)
Juhlien laadusta sitä et ei kannata laittaa kovin korkeita odotuksia ni ei tarvi pettyä. Tokihan ne hienot voi olla ja upeesti järjestetty (kynttilöitä naistenveskissä ym), mutta kun sakki on loppujen lopuks aika nuorta niin ei se kovin eleganttia voi olla! :D ajattelin vaan.. - Höhhöhhööhöö
233:een kuopiosta kirjoitti:
Kiitti osotteista, katotaan jos sieltä löytyis jotain.. :)
Juhlien laadusta sitä et ei kannata laittaa kovin korkeita odotuksia ni ei tarvi pettyä. Tokihan ne hienot voi olla ja upeesti järjestetty (kynttilöitä naistenveskissä ym), mutta kun sakki on loppujen lopuks aika nuorta niin ei se kovin eleganttia voi olla! :D ajattelin vaan..Komppaan edellistä sen verran, että juhlat on hienot ja hyvin järjestetty (enimmäkseen), mutta koska porukka on nuorta eikä ymmärrä ns. "pukusääntöjä" tai tilaisuuden arvokkuutta, ja suurin osa bussissakin kuulosti olevan matkalla ryyppäämään, voidaan tehdä arvauksia juhlan eleganttiudesta.
- Kurssijuhlat ehkä edessä?
Hei onko teistä kukaan kuka on ollu miehensä kurssijuhlassa ollu sillon alaikänen? Oliks siel itse juhlassa jo alkoholia? Ja entäs jatkot, mitä te teitte kun muut lähtee baariin? :)
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Nasima löi Jussille luun kurkkuun
Nasima kertoi ettei Jussi sovi puhemieheksi, koska sallii rasismin. Mihin toimiin perussuomalaiset ryhtyvät? Kuka nouse4618248Razmyar on säälittävä - puhemiehellä ei ole mitään syytä ottaa kantaa tähän "silmäkohuun"
jonka toimittajat sai aikaan. Asia ei kuulu puhemiehelle millään lailla. Razmyar haluaa taas vaan huomiota. Mutta jos r1165677Pitkän linjan yritysjohtaja: Suomen tapahtumat eivät ole Aasian kärkiuutinen
Viimeaikaista kohua on käytetty sisäpoliittisena lyömäaseena, Thomas Zilliacus sanoo. – Koska asiaa kuitenkin kommentoi1164701Miten Eerolan silmäkuvat voivat levitä muutamassa tunnissa ympäri maailmaa?
Seuraako koko maailma persujen ja erityisesti Eerolan somea reaaliajassa? Edes kansanedustajan itsemurha eduskuntatalos2124579Siviilipalvelusmies Halla-aho normalisoi rasismin perussuomalaisissa
SMP:n tuhkille perustettu puolue ei ollut ihmisiä vastaan, vaan instituutiokriittinen. "Missä EU - siellä ongelma", oli354509Suomalaisilta vaaditaan valtavasti suvaitsevaisuutta - miksi sitä ei vaadita muslimeilta
Suomalaisilta vaaditaan kaikkea, pitää olla suvaitsevainen ja hyväksyä vieraiden tavat, rasisti ei saa olla jne. Miksi s554023Juuri Suomen valtamedian toimittajat teki "silmävääntelystä" sen kohun
ja ilmeisesti ottivat yhteyttä myös ulkomaisiin medioihin, että katsokaas tätä. Mutta Japanin medioissa on asiaan suhta1603890Demarit ovat oikeasti törppöjä eli heikkoälyisiä
ja todistavat sitä päivittäin täällä lapsellisilla jutuillaan. Kauheasti on hehkuttaneet kuinka demarien kannatus vaan793772Perussuomalaiset eivät harrasta maalittamista kuten vasemmisto
Huomaa tässä keinotekoisessa "rasismi"-kohussakin kuinka vasemmistolaiset maalittavat Perussuomalaisia. Me emme vastaava443700SDP:n kansanedustaja Marko Asell: Suomen myönnettävä maahanmuuton ongelmat
Hänen mielestään Suomen pitää pyrkiä rajoittamaan jyrkästi turvapaikanhakijoiden pääsyä maahan ja hän arvioi, että maaha873528