amk ja armeija

sekaisin

Tuli nyt kuitenkin ilmeisesti opiskelupaikka ja armeijaan olis tarkoitus mennä tammikuussa. Eli miten olisi hyvä menetellä, puoleksi vuodeksi kouluun ja sit vuodeksi armeijaan vai saako opiskelupaikkaa heti lykättyä vaikka armeija alkaakin vasta tammikuussa ja mikä mahtaisi olla järkevintä?

10

6061

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Toke

      Lykkää armeijaa neljällä vuodella, niin minäkin tein. Nyt olen suorittanut sekä koulun että armeijan kunnialla läpi ja olen ollut työelämässä viitisen vuotta. Ainakin omalla kohdallani armeijan lykääminen oli hyvä valinta.

      //Toke

    • kone

      Mee armeijan jälkeen. Kaikinpuolin parempi, mikäli olet armeijassa vain puoli vuottaa sillä opiskelu kannattaa aina aloittaa syksyllä. Muuten ei tutustu niin helposti muihin!!!!

    • pystis

      ilmoittautua poissaolevaksi menettämättä opiskelupaikkaasi. ilman muuta käy intti pois alta. onko sielläkään pakko nyt vuotta olla? itellä kävi just samalla tavalla että opiskelupaikka varmistu vasta just ennen inttiin menoa, sain varapaikan. meinasivat alkaa mukisemaan että ei varapaikalla opiskelemaan pääsevät voi ilmoittautua poissaolevaksi heti eka vuonnaan. juotuivat kumminkin tarkistamaan kantaansa, armeijan takiahan ei voi opiskelupaikkaansa menettää. taitaapa olla joku lakikin sitä vastaan.

    • Hanski

      Otsikossa tuli jo kaikki olennainen.

      Meikäläiselle aikoinaan neuvottiin, että tuota puolta vuotta ei kannata heittää hukkaan, eli olet joko koko lukuvuoden poissaolevana (et menetä opiskelupaikkaasi) tai sitten suoritat puoli vuotta kursseja.

      • sekaisin

        Harrastaako monikin tuota puoli vuotta koulussa ja sitten armeijaan vai onko porukka sitten yleensä koko vuoden pois?


      • näin
        sekaisin kirjoitti:

        Harrastaako monikin tuota puoli vuotta koulussa ja sitten armeijaan vai onko porukka sitten yleensä koko vuoden pois?

        Itse tein näin: sain opiskelupaikan 2002 kesällä. En mennyt kouluun vaan ilmoitin itseni poissaolevaksi ja menin inttiin tammikuussa 2003. Olin siellä vuoden(oma valinta) ja pääsin tammikuussa 2004 pois. Olin ilmoittanut viime vuoden keväällä taas kouluun että en pääse aloittamaan vielä syksyllä 2003. Niinpä nyt on tullut kaksi vuotta täyteen poissaoloja joten elokuussa kouluun. Tämän vuoden olen yrittänyt tehdä töitä. Olen ihan tyytyväinen valintaani vaikka koulun aloittaminen lykkääntyi parilla vuodella. Mieluummin menen pari vuotta vanhempana kouluun kuin 4-5 vuotta myöhemmin armeijaan.


      • Hanski
        sekaisin kirjoitti:

        Harrastaako monikin tuota puoli vuotta koulussa ja sitten armeijaan vai onko porukka sitten yleensä koko vuoden pois?

        Mitä ikinä teetkin, suosittelen käymään intin pois ennen koulua. Intti ei ole mitään herkkua missään iässä, mutta varsinkaan muita selvästi vanhempana se ei ole kivaa.

        Itse aikoinaan tulin hyväksytyksi amk:uun, jolloin lukukausi olisi alkanut syksyllä 2003. Ilmoittauduin poissaolevaksi koko lukuvuodeksi, ja menin inttiin kesällä 2003.
        Nyt intin jälkeen syksyllä 2004 aloitan opinnot, ja on ihan kiva, kun ei tarvitse käydä pääsykokeissa uudestaan.


      • sekaisin
        Hanski kirjoitti:

        Mitä ikinä teetkin, suosittelen käymään intin pois ennen koulua. Intti ei ole mitään herkkua missään iässä, mutta varsinkaan muita selvästi vanhempana se ei ole kivaa.

        Itse aikoinaan tulin hyväksytyksi amk:uun, jolloin lukukausi olisi alkanut syksyllä 2003. Ilmoittauduin poissaolevaksi koko lukuvuodeksi, ja menin inttiin kesällä 2003.
        Nyt intin jälkeen syksyllä 2004 aloitan opinnot, ja on ihan kiva, kun ei tarvitse käydä pääsykokeissa uudestaan.

        Taidan mennä puoleksi vuodeksi kouluun ja lähteä armeijaan tammikuussa ja jatkaa vuoden päästä koulua, saas nyt nähdä.


      • Hanski
        sekaisin kirjoitti:

        Taidan mennä puoleksi vuodeksi kouluun ja lähteä armeijaan tammikuussa ja jatkaa vuoden päästä koulua, saas nyt nähdä.

        Mitä ikinä teetkin, älä heitä sitä puolta vuotta "hukkaan". Mene kouluun (niin kuin muistaakseni kämppikseni teki), tai ole töissä.


    • asd

      Asd

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      69
      2010
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      129
      1396
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1363
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      664
    Aihe