Minulla on iso lasitettu parveke,olen kukkia yleensä kesäisin siellä kasvatellut. Nyt ajattelin laittaa yrttejä. Sieltä on helppo hakea ruokaa valmistaessa makuja.
Esikasvatuksessa on jo basilika, tilli, persilja, ruohosipuli, minttu ja sitruunamelissa. Herneenversoja sekä vihanneskrassia laitan kunhan ilmat lämpenee. Mitähän vielä kannattaisi hankkia? Osan laitan isohkoihin ruukkuihin, yksi altakastelu parvekelaatikko on ja sitten on kaksi kookasta puusta tehtyä. Puulaatikot ovat 100x50 cm ja 180x50 cm ja noin 50 cm korkeita. Elikkäs multatilaa on, ei pitäisi kovin helposti kuivua.
Oletteko kokeilleet kaupan vihannestiskeiltä saatavia yrttejä jatkokasvattaa? Entäs salaatit, onnistuiskohan? Amppelimansikan ja tomaatin taimet haen puutarhalta kesemmällä. Asun täällä pohjoisessa, joten yrtit saan parvekkeelle vasta kesäkuussa. Toki karaisen niitä jo lämpiminä päivinä, jos niitä tulee. Nytkin vain 2 astetta ja räntää sataa, lähes metriset kinokset pihassa. Ankeat on kelit, mutta silmissäni näen jo rehevät kasvit ilonanai. Kukkia en taida laittaa ollenkaan. Vai onko syötäviä kukkasia?
Mitä lisäksi?
Aivan tietämätön
0
266
Luetuimmat keskustelut
- 521040
Haluatko mies mennä naimisiin melko pian, ku ollaan kohdattu?
Mä haluaisin mennä mahdollisimman nopeesti....💍113984Martina Aitolehti veti kohtalokkaat hääkännit - Alttarilla ikävä temppu Esko Eerikäiselle
Ex-pariskunta Aitolehti ja Eerikäinen pitävät yhdessä Martina & Esko podcastia. He ovat kertoneet kansalle mm. hääaamust27940Vappu Pimiä lataa suorat sanat TTK-lähdöstään - Yksi asia elämässä muuttui pysyvästi
Vappu Pimiä astui pois Tanssii Tähtien Kanssa -juontajan pallilta viime syksynä. Pimiällä oli pitkät perinteet TTK:ssa,7834- 88775
Vain elämää: Silmiinpistävä muutos heti ekassa jaksossa - Onko tämä hulppeampi kuin entinen?
Vain elämää on totuttu näkemään Hirvensalmella sijaitseva Satulinna. Uudella kaudella kuvauspaikka muuttuu Calliolaksi.3664Onko naisten "ahdisteluhysterian" kulttuuria kritisoivat miehet itse ahdistelijoita?
Tällaisen kuvan saa, kun tästä aiheesta tekee aloituksia: aina luullaan, että "ahdisteluhysteriaa" kritisoiva mies on it187610Sinulle jota kaipaan!
Tunnen sinua kohtaan jotain, mitä en enää osaa selittää pelkällä ihastumisella. Se on kiintymystä, kaipuuta, romanttista25607- 73597
- 57593