Vanhasta multakasasta kukkapenkki?

TR-76

Pihallamme on useamman vuoden lojunut multakasa, joka on heinittynyt täysin.
Nyt tälle kohdalle tarvisi jonkinlaisen kukka/kasvi/puu-hässäkän, joka antaisi näkösuojaakin..mietin miten tuosta multakasasta saisi rakenneltua ko. jutskan.

Osaisiko kukaan auttaa??

9

204

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ripethepooh

      Vanha mummu nurin nurtsille selälleen, pöksyt pois, kukkaruukku sinne, multaa sisään ja sit vanha pelarguunia... ;-)

      Oikesti: mitäs jos tasaisit sen kasan. Ja sit menist johonkin puutarhamyymälään. Kyl ne haluu sua auttaa.

      Mut älä mee Plantageniin. SE on syvältä.
      Ostin pari kesää sitten sieltä tulisalvian siemenii. EI lähtent. Sit menin valittaan asiasta (osaan ihan vähän, ei taidon puute ollut syy). No jouduin OSTAMAAN uudet. EI lähtent.
      Ja kun mulla on monena vuonna ollut samas paikas ja kaikki on toiminu.
      Sit menin siihen naapuriin, Bauhausiin, ostin siemenet. Ja VOT lähtivät samas mullas heti.
      Ja sen jälkeenkin on aina toiminut.
      Plantagen: YÄK!

      Prismalla ainaski tääl Espoossa on loistava henkilökunta kesätorilla.

      • Häpeä jos osaat

        Oli tuossakin vastaus. Ei ees vitsinä. Tarjoo ittees, jätä mummot omaan pihaansa pelakuittaan hoitamaan.


      • Arabian kukkaruukku
        Häpeä jos osaat kirjoitti:

        Oli tuossakin vastaus. Ei ees vitsinä. Tarjoo ittees, jätä mummot omaan pihaansa pelakuittaan hoitamaan.

        Samaa mieltä! Ripethepoohin täytyy olla kamalan tyhmä. Vaikka yritän muistella pitkän opettajanurani typerimpiä tapauksia, en sentään koskaan ole noin vähäjärkistä tavannut. Uskoiko hän oikeasti jonkun nauravan hänen hengentuotteelleen?

        Typeryys huono kotikasvatus röyhkeys silkka säälittävä ilkeämielisyys=Ripethepooh


    • ripethepooh

      Vähän on vaikee uskoo että olisin ihan kamalan tyhmä.
      Pidetäänkö tyhmyys-viisaus kisat? Koska ja missä?
      Monet jotka TUNTEVAT minut, pitävät minua itseään viisaampana.
      Niin Suomessa kuin ulkomaillakin, jopa... ÄÄÄÄH !

      Jumal' avita teitä moukkia...
      Tein "alkukevennyksen" ja sen jälkeen yritin kertoa ASIALLISESTI ehdotuksen puutarhan hoidosta.
      Mikä ei liene kamalan tyhmää.
      Vai mitä, te tyhmät? Jostain kaukaisesta Lapista???

      JA mitä tulee tuohon suureen viisauteen
      "Typeryys huono kotikasvatus röyhkeys silkka säälittävä ilkeämielisyys=Ripethepooh "

      ... en ole niin mulkku kuin viisauden esittäjä...
      Jätän omaan arvoonsa...

      Tosin "huono kotikasvatus" oli loukkaus jo edesmenneitä vanhempiani kohtaan...

      ...voi voi voi...

      • "Älykkäälle"

        Näyttää kuitenkin ettet ole oppinut mitään vanhempiesi kasvatuksesta, jos se on kerran ollut hyvää.
        Ja vähenpikin itsensä kehuminen osoittaa mikä olet.


      • ripethepooh
        "Älykkäälle" kirjoitti:

        Näyttää kuitenkin ettet ole oppinut mitään vanhempiesi kasvatuksesta, jos se on kerran ollut hyvää.
        Ja vähenpikin itsensä kehuminen osoittaa mikä olet.

        ...voi taivas...

        Että näitä paskapäitä riittää!


      • Mä kans oon vitsi

        Rippe!

        Kyl oon nii sun pualellas. Kun lukee ny totakin sun textii, niin mitään moitittavaa ei löydä.
        On niin loppuun ajateltu, että ei oo sit niin pitää lisättävää,. Kyl nyt noi sun haukkujas häpee.

        Mä oon nii samaa mieltä, että ensin istutetaan huummorinkukka ja sit palsami päälle.


    • Rikkaruoho

      Multakasa jossa on paljon rikkaruohon juuria ja siemeniä on haastava paikka kukkapenkiksi. Siinä saa olla kitkemässä ja kuokkimassa monta vuotta jos aikoo kukkien viihtyvän. Ellet poista maata ja istutat pensaita, niin silloin pääset helpommalla kun kitket taimien alustat.

    • ihan tosi

      Hei
      Minulla oli sama tilanne siirtolapuutarhamökillä, laita kalkkia siihen säkillinen ja kevätlannoitetta 2 -3 kg ja sekoita hyvin , sitten voit laitta siihen kasvamaan vaikka puutarhavadelmia.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Haluaisitko nähdä

      Hänet alastomana?
      Ikävä
      90
      4636
    2. Nainen lopeta pakoon luikkiminen?

      Elämä ei oo peli 😔😟
      Ikävä
      29
      3344
    3. Hilirimpsistä

      Hyvää huomenta ja kivaa päivää. Ilmat viilenee. Niin myös tunteet. 🧊☕✨🍁❤️
      Ikävä
      201
      3172
    4. Älä elättele

      Toiveita enää. Ihan turhaa. Sotku mikä sotku.
      Ikävä
      51
      3007
    5. Olet täällä. Mutta ei minulle.

      Nyt olen tästä 100% varma. Satuttaa. T: V
      Ikävä
      24
      2945
    6. Miten hitsissä ulosoton asiakas?

      On tää maailma kumma, tässä haisee suuri kusetus ja ennennäkemättömän törkeä *huijaus*! Miten to.monen kieroilu on edez
      Kotimaiset julkkisjuorut
      321
      2776
    7. Kuule rakas...

      Kerrohan minulle lempivärisi niin osaan jatkaa yhtä projektia? Arvaan jo melkein kyllä toki. Olethan sinä aina niin tyyl
      Ikävä
      44
      2687
    8. Kela valvoo lasten tilejä.

      Tämä isoveli Kela kyttää jopa lasten yli 200,- euron rahat jotka on melko varmasti lahjaksi saatu. Se vaikuttaa perheen
      Yhteiskunta
      235
      2448
    9. Törmättiin tänään

      enkä taaskaan osannut reagoida fiksusti. Menen aina lukkoon. Yksi asia on varma: tunteeni sinua kohtaan ovat edelleen v
      Ikävä
      25
      2246
    10. Vieläkö sä

      Rakastat mua?❤️😔
      Ikävä
      48
      2203
    Aihe