Mikä helkkarin sokos?

miettikää..

Miksi ihmiset puhuu jämsässä s-marketista sokoksena? Lähin sokos on jyväskylän keskustassa.

49

1908

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Jaa jaa

      Jaa

      • joojoo

        Tässäpä taas pohtimista moneksi viikoksi!!


    • mönkijä mies

      Mielenkiintoista. Voiko siellä silti käydä?

    • Renska Renlund

      Varmaankin Seppo Sokoksen takia.

    • vladimir

      Oi niitä Renlundin ja Tennan aikoja.

    • noorasilvia

      Puhutaanhan vielä Ruusasta ja Mansikastakin vaikka ovat entisiä kaupannimiä.

      • taulapäitäkö

        Niin, entisiä kaupan nimiä..? Ja sehän on ihan normaalia, että ne vanhat nimet tuppaavat kansan suuhun jäämään. Mutta kun s-market ei ole ikinä ollut mikään SOKOS.?!? Mitäs jos minä ja kaikki mummot aletaankin kutsumaan Citaria Anttilaksi ja Mansikkaa vaikka Citymarketiksi niin ollaanko sitten tyytyväisiä? =))


    • Erkki E-liike

      Ai ei ole ollut? Anttilahan on Heps. Patalahden Esso, Jämsänkosken Kesoil, Korpilahden Union, jne. Tuo sun vertaus on melko ontuva. Nuo sun maisitsemat kaupat kuuluu eri ryhmittymiin mutta Mansikka ja Sokos on samaa puljua ja oikeestaan mitä väliä sillä on miksi kutsutaan.

      • hepsankeikkaJaHuihai

        En minä väittänytkään että ne EIVÄT ole entisiä kaupan nimiä - nimen omaan ne ON entisiä! Mutta kun s-marketit ei ole iikinä olleet mitään Sokoksia herran kekkulat sentään... Sokokset on aina ollu niitä isoja Tavarataloja jotka myy pelkästään vaatteita, kodin tavaraa, elektroniikkaa, kauneuden hoitoa ym ym tavaraa ja sijaitsee vain isoissa kaupungeissa!!! kutn lähin jyväskylässä?

        Mansikka ja Sokos samaa puljua sun mielestä? Anteeksi mitä sanon minä?? Saanko nauraa? =))


      • Piko,,
        hepsankeikkaJaHuihai kirjoitti:

        En minä väittänytkään että ne EIVÄT ole entisiä kaupan nimiä - nimen omaan ne ON entisiä! Mutta kun s-marketit ei ole iikinä olleet mitään Sokoksia herran kekkulat sentään... Sokokset on aina ollu niitä isoja Tavarataloja jotka myy pelkästään vaatteita, kodin tavaraa, elektroniikkaa, kauneuden hoitoa ym ym tavaraa ja sijaitsee vain isoissa kaupungeissa!!! kutn lähin jyväskylässä?

        Mansikka ja Sokos samaa puljua sun mielestä? Anteeksi mitä sanon minä?? Saanko nauraa? =))

        Kyllä se Mansikka ja Sokos on kumpikin Sok.ta. Ihmettelen vaan että miten tuollainen asia voi vaivata sinua noin kamalasti. Pienet on murheet ihmisellä jos tuollainen ahdistaa.


      • hepsankeikkaJaHuihai
        Piko,, kirjoitti:

        Kyllä se Mansikka ja Sokos on kumpikin Sok.ta. Ihmettelen vaan että miten tuollainen asia voi vaivata sinua noin kamalasti. Pienet on murheet ihmisellä jos tuollainen ahdistaa.

        Mansikka, toisin sanoen K-MARKET muka sok:ta? Eiköhän se kuule ihan keskoon kuulu herra/rouva/neiti hyvä. Eipä kuule ahdista! Päinvastoin! on vaan hauskaa kun jotkut pölkyt ne jaksaa aina päteä tiedolla joka on ihan hevosensanonkomistä vedetty =))


      • Mansikkaa!
        Piko,, kirjoitti:

        Kyllä se Mansikka ja Sokos on kumpikin Sok.ta. Ihmettelen vaan että miten tuollainen asia voi vaivata sinua noin kamalasti. Pienet on murheet ihmisellä jos tuollainen ahdistaa.

        Heh. Pikolla taitaa olla vielä ajatus jäissä, vaikka eleteenkin jo toukokuuta.


      • Piko..
        hepsankeikkaJaHuihai kirjoitti:

        Mansikka, toisin sanoen K-MARKET muka sok:ta? Eiköhän se kuule ihan keskoon kuulu herra/rouva/neiti hyvä. Eipä kuule ahdista! Päinvastoin! on vaan hauskaa kun jotkut pölkyt ne jaksaa aina päteä tiedolla joka on ihan hevosensanonkomistä vedetty =))

        Sorry. En ajatellut että teillä se Mansikka on K-kauppa, kun meidän kylällä on S-market Mansikka. Mutta muusta tekstistäni olen edelleen samaa mieltä. Siis mitä väliä?


      • Anonyymi
        hepsankeikkaJaHuihai kirjoitti:

        En minä väittänytkään että ne EIVÄT ole entisiä kaupan nimiä - nimen omaan ne ON entisiä! Mutta kun s-marketit ei ole iikinä olleet mitään Sokoksia herran kekkulat sentään... Sokokset on aina ollu niitä isoja Tavarataloja jotka myy pelkästään vaatteita, kodin tavaraa, elektroniikkaa, kauneuden hoitoa ym ym tavaraa ja sijaitsee vain isoissa kaupungeissa!!! kutn lähin jyväskylässä?

        Mansikka ja Sokos samaa puljua sun mielestä? Anteeksi mitä sanon minä?? Saanko nauraa? =))

        Onpa suuret huolet hengitä välillä.löysää pipoa.


    • jOku

      ja auvosta saa kylmän huurteisen.

    • Herra50

      Nuo S-marketit olivat ennen Sokos-marketteja, mutta se oli silloin kun palstalle kirjoittajat olivat vielä margariinirasiassa.

    • kehitys ei kehity..

      Herra 50 ja herra 60, taannutaan nyt sitten tuonne vuosikymmeniin takaisin. Aletaan puhua niinistöstä kekkosena ja eurosta markkana..

      • nmbiu

        Kumpaakin tarvittaisiin, Kekkosta ja markkaa,


    • liisatellervo

      Kyllä minäkin puhun aina Hankkijasta, en Agrimarketista.

    • jep jep

      Jämsässä oli Seppo Sokos, 70-luvulla, että sikäli väärässä olet joka väität ettei koskaan....

      • ent, sepon kuski

        se oli kyllä osuuskauppa seppo..oli oma kauppa-autokin..


      • alli12
        ent, sepon kuski kirjoitti:

        se oli kyllä osuuskauppa seppo..oli oma kauppa-autokin..

        ja seinässä luki Seppo ja oven yläpuolella SOKOS


    • onko ny niin tarkkaa

      jep eikös se s kauppa ollu ennen koku SOK suomen oikea kauppa?

    • Ummella

      Tietääkö kukaan, onko se Centrumi, vai Saikkosen sekatavaraliike,
      mikä on paloaseman vieressä?

      • Niin muistelen

        Eikös se ole se Arvion sekatavarakauppa.


    • ulkopuolinen12

      jämpsäläiset sisäsiittoiset apinat ovat juuttuneet sinne 70-luvulle, sen takia sanovat sokkariksi.

    • ei turkulainen

      Tulehan sinä ulkopuolinen taas siittämään kesällä naisia tänne jämsään niin putoo omenat kauemaksi puusta.

      • Anonyymi

        Vai oletkos hoppeli ? sittenkin ja hormoonit ei oikein balanssissa.


    • Nyt ja aina

      Sokkari on sokkari ja cittari on repekka.

    • hhgtthgfhtf

      smarketit joskus sokosmarket nimisinä.

      niin myös moni nykyinen prisma.

    • skinkka

      Hei nyt kaikki hakeen joulukinkkuja ässästä kun myyvät väärällä hinnalla!!! halvalla lähtee.

      • godksvs

        paljastuit!


    • Muisteloa

      Se oli City Sokos!

    • Hankkikaaelämä

      Suuret murheet: Auts, kynsi katkesi, hius harveni, Sokos sokaisi. Ei haittaa, jos elämässä on iloisia ystäviä ympärillä, jotka auttavat murheissa toinen toisiaan. Hyvää joulua!

    • kyrpiäinen

      Sokos, Kesoil, Patalahden Esso ja Repekka. Näissä käydään luki tolpassa mitä tahansa. Kyllä jämpti on niin.

    • jnjjnsdjndsjn

      Eikös messissä ja kukkolassa käy enää kukaan?

      • Anonyymi

        Tiiä häntä, mutta minä ainakin käyn Järvisen Urhon Kesoililta ostamassa bensaa ja kossun sekaan Pommaccia lantringiksi, sanoi siihen jyväskylän ihmeet sitten mitä tahansa.


    • Uudet-aseet-purkka-1963

      Ei Kaipolassakaan kaikki Siwassa käy. Kyllä Isoaholla ja Salmiolla on oma kävijäkuntansa.

    • Anonyymi

      Jämsän S- kaupassa myyjillä ainakin kassoilla unohtunut korona rajoitukset, ei taho keretä ostoksia saada kassiin, kun jo joku puhaltaa niskaan. Vielä kannattaisi olla edes vähän inhimillisyyttä monilta asiakkailta ei sitä ole nyt löytynyt!

      • Anonyymi

        Olen samaa mieltä, en ymmörrä miksi ei voida käyttää turvaväliä, ei etene jonossa yhtään nopeammin.


      • Anonyymi

        Kaipolan K Osat asiakkaat eivät osaa. 3 tölkkiä kaljaa ja pitää änkeä maksaan!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaipolan K Osat asiakkaat eivät osaa. 3 tölkkiä kaljaa ja pitää änkeä maksaan!!!

        Niin, eikös siitä kaljasta osa sinne maksaan änkeydy. Maksavaurioita sanovat kaljan lipittämisestäkin tulevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, en ymmörrä miksi ei voida käyttää turvaväliä, ei etene jonossa yhtään nopeammin.

        Kyllä turvaväit ja yleensä korona aikana, toisen asiakkaan huomioiminen kassalla unohtunut. Kassalla työskennellään hätäisesti, ettei kerkiä omia ostoksia juuri kasseihin laittamaan
        Kun jo toisen asiakkaan ostokset tulee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä turvaväit ja yleensä korona aikana, toisen asiakkaan huomioiminen kassalla unohtunut. Kassalla työskennellään hätäisesti, ettei kerkiä omia ostoksia juuri kasseihin laittamaan
        Kun jo toisen asiakkaan ostokset tulee.

        Onko ne piestävä ?


    • Anonyymi

      Siinäpä sulle junantuomalle pohdittavaa.

    • Anonyymi

      Oliko Jämsänkosken Sokkari ennen Sokoshalli?

    • Anonyymi

      Mää oon hidas hämäläinen. Mää sanon Repekka ja Mansikka vieläkin. Koska voin. Enkä kysy keltään lupaa..

      • Anonyymi

        Samoja nimityksiä käytän joskus minäkin, vaikka olenkin perusjämsäläinen.
        Jos jotakuta se haittaa, niin se on voi voi, minua se ei kiinnosta. Pääasia, että asia tulee selväksi.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 154
      4493
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      116
      4095
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      25
      2740
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1901
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      23
      1764
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      21
      1653
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      92
      1590
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1563
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1521
    Aihe