Seinän tasoitus

remppamimmi

Täältä löytyy varmaan reipas remppareiska, joka osaa vastata tähän:

Kostutin ja raapin metallilastalla vanhan röpelöisen tapetin pois kerrostalon kantavasta kiviseinästä. Sen alla oli vanhoja kittauksia, poranreikiä ym. Lisäksi lasta raapi seinästä lisää pintaa. Koko seinä on niin täynnä etätasaista röpelöä, että tuntuisi hölmöltä peittää vain ne kohdat tasoitteella, koska ne kohdat näkyisivät erilaisina läiskinä uuden maalipinnan läpi.

Mitä kannattaisi tehdä? Onko olemassa mitään "kittimaalia", jolla voisi telata koko seinän samanlaatuiseksi pinnaksi ennen maalausta?

4

9691

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • isoKYNÄxxxl

voi mimmi sun kanssas...sua pitäis taas ehtii käydä.. no tiedät kyllä. Mutta, osta saneerauslaastia, ja röpelötela. tee laastista ohuehko velli, ja telaa sillä seinäsi. kalkkivelli vielä maaliksi päälle.
      Koskahan taas naimme?

• ap123

Älä ny ainakaan saneerauslaastia laita. Hienoa touhua hioo sitä jos sattuu törttöilemään. Telattavia tasotteita saa kyl kaupasta. Nekin olis sit lääpittävä pitkällä lastalla sileeksi jos tasasta pintaa haluaa. Eli vaikka puolen metrin pätkän telaa ja sit 60cm liipillä tai teräslastalla vetää sileeks. Eivät vaan taida toimii kovin syvien vekkien tasottelus.

Jos seinä on pahas kunnossa niin sit karkee tasote pintatasote tai sit suoraan kipsilaastil. On vaan vähän haastavaa hommaa jos ei o aiempaa kokemusta...

• näin

Kyseisestä seinästä puuttuu ylitasoitus kokonaan eli koko seinä pitää tasoittaa ennen maalausta (vain alkuperäisesti maalattuihin seiniin on laitettu tasoitus ja tapettiseinät jätetty tasoittamatta). Juuri sama homma tehtii kaksion tasoittamattomiin seiniin ja maksoi alle tonnin pohjamaalauksineen. Jos ei ole kokemusta tasoittamisesta, niin ei kannata alkaa sen kanssa räpeltämään. Tulee vaan kurjaa jälkeä. Kun on kerran pohjat kunnolla laitettu, niin niistä on vuosikausiksi iloa ja myöhemmät pienet korjaukset on sen jälkeen helppo tehdä itse. Telattava tasoite sopii paremmin gyprocille. Ammattimiehet käyttävät valmiiksisekoitettua tasoitteita. Soita eri maalareille ja kysele tuntiveloituksia.

• remppamimmi

Mimmi keksi ihan itse kokeilla: Kittasin ensin kolot. Sitten tein sekoituksen telakaukalolliseen maalia 2 dl remonttitasoitetta ja telasin pitkänukkaisella telalla koko seinään. Jäljestä tuli tasalaatuista. Sen jälkeen vielä kaksi kerrosta pelkkää maalia. Tulos on lähes ammattimaalarin näköistä jälkeä, vaikka itse kehunkin.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Ajattelen sinua nyt

Ajattelen sinua hyvin todennäköisesti myös huomenna. Sitten voi mennä viikko, että ajattelen sinua vain iltaisin ja aamu
      Ikävä
      64
      5592
    2. Vaistoan ettei sulla kaikki hyvin

Odotatko että se loppuu kokonaan ja avaat vasta linjan. Niin monen asian pitäisi muuttua että menisi loppu elämä kivasti
      Ikävä
      20
      4207
    3. Yritys Kannus

Mää vaan ihmettelen, julkijuopottelua. Eikö tosiaan oo parempaa hommaa, koittas saada oikeasti jotain aikaiseksi. Hävett
      Kannus
      17
      2906
    4. Oletko täällä mies?

Mitä mietit? ❤️ varmistan vielä, että onhan kaikki ok meidän välillä?
      Ikävä
      152
      2170
    5. Mies kadonnut

Kukas siellä kolarissa on kadonnut
      Kolari
      17
      1906
    6. Työkyvyttömienkin on jatkossa haettava työtä

Riikalla ja Petterillä on hyviä uutisia Suomen työttömille: ”Toimeentulotuen uudistus velvoittaa työttömäksi ilmoittaut
      Perussuomalaiset
      124
      1728
    7. Eikö ole jo ihan sama luovuttaa

Meidän suhde ei ikinä toimisi.
      Ikävä
      95
      1377
    8. Kerro jotakin kaivatustasi.

Vaikka synkimmät salaisuudet jos tiedät. :) m
      Ikävä
      68
      1154
    9. Harmi, se on

Mutta mä tulkitsen asian sitten niin. Olen yrittänyt, oman osani tehnyt, ja saa olla mun puolesta nyt loppuun käsitelty
      Tunteet
      17
      1126
    10. Maailma pysähtyy aina kun sut nään

Voi mies kuinka söpö sä oot❤️ Olisin halunnut jutella syvällisempää kuin vaan niitä näitä. Se pieni heti sut tavatessa o
      Ikävä
      77
      978
    Aihe