Erillaisia ärrä vikoja?

ärrrääää plissssss

olen 16 vuotias poika jolla on erittäin paha ärrä vika joskus kun sanon ärrän esim. arkku tai jonkun vaikeen ärrä sanan niin ihmiset eivät edes tajuu mitä mä sanon! jotkut jopa kysyny mikä vi*** kirjain toi on alkaa ottaa päähän... :/ elikkä nyt haluisin tietää millasia ärrä vikoja on helpottaisi ärrän harjoittelua. Oon vaan kuulu kurkku ja poski ärrästä mutta mä sanon ärrän ihan oikeassa paikassa mut ei tuu täryä tai jotai. Pliis kertokaa millaisia erillaisia ärrä vikoja on! kiitos etukäteen!

8

385

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • ijgvodjogodgokdgof

      Pitääkö kielen toisen puolen nousta ylemmäs ärrää sanoessa? Itsellä nousee oikeanpuoleinen ylemmäs, vai kutsutaanko tätä laideärräksi? Onko toisella puolella heikommat lihakset kielessä.
      Miten on teillä, jotka osaatte sanoa ärrän?

    • joonoin seon

      Itselläni oli ärrä-vika ja sanoin sen kurkusta. Opettelin sanomaan ärrän oikella tavalla ja tosiaan minulla meni noin, että kielen toinen puoli nousi ylös täryn aikana enemmän kuin toinen. Se tasaantui siitä muutaman kuukauden jälkeen kyllä. Kielen lihakset eivät ole vain harjaantuneet uuteen liikkeeseen.

      • sakke

        Teitkö jotain kielen lihaksen vahvistamis harjoituksia?
        Vai harjaantuiko kieli, kun vaan toistelit ärrää?
        Tuntuu, että saisin muodostettua täydellisen ärrän, jos jollain konstilla saisin vahvistettua oikeanpuoleista osaa kielestä.
        Hyviä neuvoja kielen bodaukseen?


    • fklfkdfffääääääääädö

      Minulla nousee toinen puoli kielestä ylemmäs, kun teen täryä. Ja kun toinen puoli nousee ylemmäs, niin työntää kielen kärjen liian sivulle (eli ei ole ylhäällä keskellä).
      Tavallaan kielen toinen puoli ( se mikä ei nouse kunnolla) nojaa ylhäällä oleviin sivuhampaisiin.
      Olen nyt yrittänyt peilin avulla, pitää kielen keskellä ja ylhäällä, ilman että kieli nojaa sivuhampaisiin täryn aikana.
      Ei mitenkään helppoa, en nimittäin saa tällä tavalla täryä.
      Eihän oikeaoppisessa ärrässä kieli osu sivuhampaisiin?

    • vanhempi jo

      Älä hätäile, tätä et kysynyt, mutta jätä tyhjäpäiset arvostelijat omaan arvoonsa.
      Itse pidän ( selittämättömästä syystä ) r-vikaisuutta seksikkäänä ;)

    • dsgsdg

      Taitaa olla ainakin kurkkuärrä, laideärrä ja tärytön ärrä. Minulla on tärytön ärrä (tosin osittain kielen asento ja muu ovat vääriä). Olen huomannut tässä harjoitellessa, että minun täytyy aikaansaada aika voimakas ilmavirta, että kieli lähtee tärisemään.

      • penkku--

        Missään ei ole tietoa laideärrästä.
        Kielen vahvistamisharjoituksia olisi hyvä tehdä, jos vaan löytäisi oikeat ohjeet


    • R-"VIKA"

      Puhdas rrrranskalainen R kuulostaa paremmalta omaan korvaani. Suomalaiseen tapaa pärrristely kuulostaa taas tyhmältä eikä sovi puhetapaani kun pitää kieltä errrikseen alkaa heiluttelemaan.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Terveystalo paljasti yksityisen sairaanhoidon empatia puutteet

      Yksityisellä puolella raha ratkaisee, jos ei ole rahaa potilas ei saa empatiaa eikä siten apuakaan: Poliisi teki rikosi
      Maailman menoa
      140
      1415
    2. Ehdin aamulla

      ajattelemaan sinua. Olit ensimmäisenä mielessäni. Avasin silmäni tähän uneen, jota elämäksi kutsutaan. Kuuntelin lintuje
      Ikävä
      139
      1215
    3. Puhuuko Orpo niin totta kuin osaa?

      Vai osaisiko "en muuta keksinyt" -Orpo edes vähän paremmin puhua totta? https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/f8d5241f-
      Maailman menoa
      168
      922
    4. Mä todella toivon että

      Sulla on nyt kaikki hyvin sun elämässä, olet sisukas nainen sen näki jo ensimmäisestä hetkestä.
      Ikävä
      29
      889
    5. Olen ollut pois täältä neljä kuukautta

      Neljä kuukautta sitten olin tosiaan psykoottinen, ja jouduinkin osastolle hoidettavaksi kahdeksi kuukaudeksi. Ystävyys-
      Ikävä
      167
      789
    6. Katselimme pitkään ja se merkitsi minulle paljon

      Sinulle se ei merkannut näköjään mitään.
      Ikävä
      41
      766
    7. Laita viestiä?

      Sitten kun on sinulle hyvä hetki, minä odotan. Jotain jäi kesken ja haluan viedä sen loppuun 😘
      Ikävä
      49
      752
    8. Naiselle kysymys

      Oletko rakastunut minuun?
      Ikävä
      54
      733
    9. Ymmärräthän, että sun katkeruus ajaa mut pois

      Sä olet niin itseriittoinen, ettet edes tajua mitä myrkkyä suollat ympärillesi. Olet harhaisessa päässäsi kuvittellut et
      Ikävä
      36
      635
    10. Sun pitää mies unohtaa

      Minut jo. Tiedän että se on sulle tosi hankalaa. Mut sun pitää unohtaa mut jo. Älä kirjoita mulle tänne viestejä enää.
      Ikävä
      37
      595
    Aihe