Kokemuksia vantaan päiväkodeista

Ap

Elikkäs tyttö aloittaa syksyllä päivähoidon päiväkodissa, jolloin hän on 1v 1 kk ikäinen. Ajattelimme niin, että tyttö olisi joka toisen viikon hoidossa klo 11-17 ja joka toisen viikon tyttö on kotona äidin kanssa. Kaipaisin hieman kokemuksia kyseisistä päiväkodeista:

- vantaanlaakson pk
- metsikköpolun pk
- raikukujan pk

6

5996

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Äiti on ykkösjuttu!

      Heippa! Vai jos olisikin äidin kanssa kotona ihan jokaisena viikkona. Vai oletkos joka toinen viikko töissä? Klo 11-17 päiväkodissa pienten ryhmässä ensin syödään, sitten nukutaan, herätään välipalalle ja pikkuisen leikitään ja sitten mennään ulos odottelemaa vanhempia. Ei tuolla hoitoajalla kannata mennä päiväkotiin. Aamupäivä siellä on touhuamisaikaa ja leikkimistä. Ja ei tuon ikäisen tarvitse mennä ollenkaan, ellei vanhempien töiden takia ole pakko. Nauti nyt pikkuisestasi kotosalla. Kyllä hän saa äidin kanssa ihan varmasti kaiken sen, minkä tuon ikäinen tarvitseekin. Käykää yhdessä vaikka kerhoissa.

    • Ap

      Jos vain pystyisin niin olisin enemmän kuin mielelläni vielä kotona, mutta taloudelliset syyt vaikuttavat päätökseen. Ajatuksena siis olisi, että olisin töissä joka toinen viikko kun mies on iltavuorossa ja voisi olla kotona tytön kanssa aamupäivän ja minä hakisin sitten päivähoidosta. Ja sitten joka toinen viikko olisin kotona kun mies on aamuvuorossa.

      • lasta kunnioittava

        Ap hyvin olette hoidon järjestäneet, moni vain ei ymmärrä että esim. näinkin voi tehdä.

        Joilakin perheillä on esim. joinain päivinä vain kaksi tuntia hoitotarvetta, mutta se kaksi tuntiakin on oltava hoitopaikassa tai joku lapsen kanssa kotosalla.

        Kiva kun minimoitte lapsenne hoitoajan mahdollisimman vähiin, Tosi on mitä muut ovatkin jo sanoneet lapsuuden lyhyydestä jne.

        Minulla on kokemusta hoitajana Vantaan päiväkodista, mutta vain yksityisestä, joten toivotan hyvää alkua päivähoidolle ja lapsen kasvuun sekä kehitykseen. Mukavaa kevättä.


      • ph93

        Kannattanee ainakin aluksi viedä tyttö jo vaikka klo 10 hoitoon, että ehtii mahdolliset eroitkut itkeä ja päästä vähän päivään sisään ennen ruokailua. Saattaa syöminen jäädä vähiin, jos heti isistä erottuaan istutetaan ruokapöytään. Sitten teitysti asia on eri, kun tyttö on tottunut rytmiin ja hoitopaikkaan :)
        Käykää tutustumassa kunnolla ennen varsinaista hoidon alkua ja kysele näistä myös henkilöstöltä, että mihin aikaan kannattaa tuoda hoitoon, jotta saisi pieni syödyksikin kuitenkin.


    • bööoöööö

      Itse en ainakaan suosittele Metsikköpolun päiväkotia. Huono ilmapiiri ja kiusaamista esiintyy. aikuiset ihmiste käyttäytyvät lapsellisti ja päiväkodin johtaja ei ole mitenkään esimerkillinen.

    • Minuunsattuu

      Piilipuun päiväkoti ihan järkyttävä. Niin rasistinen ettei jaksa uskoa todeksi 2018 suomessa
      Hoitajat keksivät itse omat säännöt. Puhuvat toisten lasten vanhempien kuullen toisten lasten vanhemmista
      Kyselevät lapselta vanhemman mentyä onko äitisi kotona vai töissä
      Ei uskota tummepi ihoisen ihmisen vaihtaneen työpaikkaa ja hoitoajan muuttuneen
      Sanotaan sinun on tuotava lapsi hoitoon klo 6.00 ei klo 7.00
      Tai tulee ongelma
      Eivät sano huomenta tummaihoiselle
      Lasta ei noteerata mitenkään kun hänet tuodaan hoitoon
      Tulee toinen vanhempi hänelle sanotaan huomenta ja lapselle puhutaan.
      Vaaditaan paikalle tulkkia ja keskustelua kun hoitoaika muuttuu
      Kirjataan henkilökohtaisia asioita ylös jopa tulkki ihmettelee mistä on kysymys
      Asia tullaan selvittämään se on varma ..näin rasistista päiväkotia en olisi uskonut olevan suomessa 2018 hävettävää

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe